Onregelmatig lopen TXI

Stel hier de vragen die specifiek met Renault 25 techniek te maken hebben
Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Onregelmatig lopen TXI

Bericht door Jan »

Net even weggeweest, en ik het het idee dat ik ipv, in een franse limousine, op een ouderwets hobbelpaard zit.
Koppeling intrappen = drop in toerental = motor net niet maar vaak wel afslaan.
Na afslaan: soms makkelijk te starten, soms moeilijk, met gas bijgeven slaat ie wel aan
In de 2 gas geven = het idee alsof ik in een kermisattractie zit

Als ie warm is loopt ie ook niet helemaal mooi, altijd wel wat geschud en geschok

Bougies: zijn vervangen
kleppen: zijn gesteld
stappenmotor: zit een andere in, niet compleet nieuw maar wel zgan.
besteld: verdelerkap+rotor
nog bestellen: bougiekabelset

Ik ga het geheel eens met carb. cleaner doorspuiten, eens kijken of dat nog resultaat heeft.
De XR25 gaf de laatste keer geen storingen, zal hem morgen tijdens de APK er nog eens aan laten hangen.

Andere suggesties?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Ik heb gezien dat de gasklep? in ruststand niet helemaal gesloten is. er zit een kiertje tussen. Ik neem niet aan dat dat zo hoort? Dus de gaskabel iets bijstellen zodat ie wel helemaal sluit?

Afbeelding
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Jan, die gasklep mag niet helemaal sluiten, want dan slaat je motor af zodra je je gas loslaat. Misschien is die luchtspleet al te klein.

Heb je deze problemen ook met warme motor ?
Volgens mij mocht je een electronische injectie trouwens nooit met gas-geven starten, alleen bij de K-Jetronic, maar niet bij de L-jetronic of Bendix (van Bendix weet ik het niet zeker).
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Ik zie dat ik mijn verhaal iets bij moet stellen.

De gasklep komt niet (meer?) helemaal horizontaal terug als je het gas los laat. Als ik de gaskabel iets meer ruimte geef, dan komt de gasklep wel horizontaal te liggen. In het eerste geval draai ie meer toeren, in het 2e geval dus minder, maar hij slaat niet af (met half warme motor)
Ik weet dus niet hoe het origineel moet zitten, ik verwacht horizontaal, want je kan de gaskabel nooit zo afstellen dat ie 5 graden uit het vlak staat lijkt me.

Uiteraard sluit ie hem dan ook niet helemaal af, er blijft altijd een miniem kiertje, anders zou ie aanlopen op de wand. Dat ronde gaatje erboven zal vast ook wel een functie hebben...maar ik ben ook maar een leek :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004 17:45
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

Is je probleem nu opgelost ?

zo nee , zet de oude stappenmotor er dan weereens op , hoe werkt hij dan ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Met warme motor lijkt ie aardig goed stationair te lopen.Met koude motor weet ik morgenochtend pas weer.
Als ik de auto van de apk terugheb kan ik wel weer eens stappenmotoren wisselen (eerst accu loskoppelen).

Het geschud tijdens rijden is uiteraard nog niet weg, maar ik zal zo nu en dan wel een update doen als ik de verdelerkap/rotor/bougiekabels heb vervangen. Geen idee of het daar aan kan liggen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004 17:45
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

de stappenmotor die er nu opzit is wel afkomstig van een 2.0 12 v ?? stekker aansluiting naar beneden .

Ze zijn er ook met een andere weerstand namelijk , en dan krijg je problemen omdat de signalen dan niet meer kloppen.

dat inhouden onder het rijden / schokken kan heel goed een gevolg zijn dat bv de stappenmotor open blijft staan .

teveel lucht , te weinig brandstof .. dan gaat de motor schokken/inhouden .

Ik hoor het wel morgen van je als hij door de apk is (of niet) want je brandstof mengsel berekend klopt niet meer .

loopt te arm .. maar , daar word bij jouw txi niet naar gekeken . ( lambda getal)

zolang het co gehalte maar onder de 0.5% is bij stationair toerental

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Bij de oude stappenmotor die erop zat zit de stekkeraansluiting naar beneden, bij de nieuwe steekt de stekkeraansluiting in het verlengde van de stappenmotor. MAAR dat schokken en schudden doet ie ook met de originele, dat kan ik je zo wel vertellen. Zou het helpen dan als je na de APK de CO-waarde omhoog schroeft? (als dat nog kan met die......)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Jan schreef:...

Het geschud tijdens rijden is uiteraard nog niet weg, maar ik zal zo nu en dan wel een update doen als ik de verdelerkap/rotor/bougiekabels heb vervangen. Geen idee of het daar aan kan liggen

Valt heel veel te zeggen voor Jasper11turbo zijn uitleg.

Getuige de laatste foto's van je verdeler, herinner ik mij dat ene P. ook zijn verdeler eens losnam om te kijken hoe het er voor stond, en na montage ook een (amper startende maar vooral) bokkende motor overhield.
Echter, dat probleem hief zichzelf redelijk op, al bleef die regelmatig maar op 5 pitten lopen ipv 6, maar goed.
Dit even als een extra mogelijk punt.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004 17:45
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

heey ,
volgens mij mis ik een stukje van dit verhaal ... verdelerkap ? .....
Ik dacht dat het probleem pas na het vervangen van de stappenmotor kwam !

Natuurlijk kan bokken ook komen door een slechte vonkverzorging .. ken weer helemaal de hele andere kant op denken !

Kon dat allemaal niet in een topic ? , raak een beetje de weg kwijt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

OOPS.........het wordt onduidelijk vrees ik. In een topic had het misschien wel gekund, maar omdat het over verschillende ondewerpen gaat is het misschien op een gegeven moment ook niet meer duidelijk.

Hopelijk verduiidelijkt dit het een en ander:
De TXI loopt al langere tijd niet helemaal lekker, dat schudden etc is dus NIET gekomen na het verwissselen van de stappenmotor, maar deed ie dus met de oude stappenmotor ook al.

Maar ik weet dus vrijwel niets van de onderhoudshistorie af. Alleen dat de koppakking in frankrijk is vervangen.

Ik wil dus nog vervangen: de verdelerkap+rotor en de bougiekabels. Daarna eens kijken hoe ie dan loopt Aangezien ik een leek ben op gebied van techniek weet ik niet waar ik het dus eventueel moet zoeken. Die verdelerkap etc kan geen kwaad natuurlijk, maar als het daarna niet over is weet ik het niet meer. Zal hem morgen nog aan de XR25 laten hangen bij de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

En ik tank euro95, misschien loopt ie op superplus ( 98 ) ook wel beter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Verdelerkap+rotor inmiddels vervangen, merk nog niet heel veel verschil. Morgen eens bougiekabels vervangen. En anders wellicht even langs de R25 specialist in Arnhem rijden, eens kijken wat die er van zegt. Met koude motor loopt ie nogsteeds een stuk beroerder dan met warme.
Toerental wisselt ook nogsteeds tussen de 700-1100 toeren, waarbij ie toch gemiddeld rond de 800-900 staat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Als ik bv 80 rijd en ik moet snel afremmen tot 0en ik trap de koppeling in dan duikt mijn toerental tot onder de 500 toeren of lager totdat ie afslaat.
Laat ik de auto rustig uitlopen en trap dan de koppeling in dan slaat ie niet af.

Rara hoe kan dat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Op één of andere wijze zit ik ineens te denken aan de spanning van de gaskabel, danwel de staat/afstelling van de gasklepweerstand.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

athvdk
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 okt 2004 17:37
Actief als: particulier
Locatie: nederland

Bericht door athvdk »

Dit probleem heb ik ook gehad. Afslaan van de motor als ik moest afremmen om bijv. bij een kruising af te slaan. Auto van mij loopt op LPG.

De oplossing van het probleem zat toch in dat ronde gaatje wat je al eerder opmerkte.

"Uiteraard sluit ie hem dan ook niet helemaal af, er blijft altijd een miniem kiertje, anders zou ie aanlopen op de wand. Dat ronde gaatje erboven zal vast ook wel een functie hebben...maar ik ben ook maar een leek"

Dat ronde gaatje is namelijk het luchtomloopkanaal.
Als je gasklep helemaal dicht is, en dat kan ie, gaat via dit kanaal de minimaal benodigde lucht om de gasklep heen. Onder de klep zit ook weer zo'n gaatje. Deze zijn met elkaar verbonden, dus luchtomloopkanaal.
In dit kanaal zit een naaldsproeier (kun je aan de buitenkant afstellen, platte schroef) die de hoeveelheid lucht regelt.

De opmerking: Jan, die gasklep mag niet helemaal sluiten, want dan slaat je motor af zodra je je gas loslaat. Misschien is die luchtspleet al te klein. " is door dit luchtomloopkanaal dus niet aan de orde.

Wat was nu bij mij het geval? Dit kanaal zat verstopt met "sludge". Een mengsel van olie, gas, stof, troep etc. waardoor er a: te weinig lucht doorheen kon en b: omdat ik op LPG rijdt, kon er ook nog eens bijna geen LPG meer door. Het gevolg laat zich raden en het is dan ook niet vreemd dat de motor dan afslaat. Sturen als een ploeg op dat moment.

Met dit probleem ook wel eens naar een gasboer geweest en een off. R25 garage. Allemaal hadden ze hun eigen diagnose, van verkeerde afsluitweerstanden voor het gas tot en met defecte sensoren. Niks van dat alles dus.
Even een pijpenragertje met wasbenzine door het kanaal (schroef er eerst helemaal uit) en schoonmaken die handel, probleem van het afslaan opgelost!

Toen de motor van mij op toeren (vooral bij het snelheid maken) begon te "zagen"heb ik de Lambasonde vervangen, ook opgelost. Had ie trouwens op benzine meer last van dan op gas. Waarschijnlijk omdat de computer het gas niet stuurt en de benzine wel.

Groeten, Aad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Dank je Aad voor je uitgebreide antwoord. Ik zal het eens gaan proberen hier. Hopelijk is dat de oplossing. Ik word er onderhand een beetje gek van, maar ik weet ook dat het maar iets heel kleins kan zijn bij een R25. Dat maakt het ook altijd zo fijn om te vinden wat het is :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

athvdk
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 okt 2004 17:37
Actief als: particulier
Locatie: nederland

Bericht door athvdk »

Jan

Hoe is het met de klepspeling? Wil ook nog weleens helpen om deze goed af te stellen.

Groeten, Aad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Kleppen zijn <10.000km nog gesteld, en ik rij niet op gas.

Een dezer dagen eens naar dat omloopkanaal kijken. Nu is het nog wat frisjes buiten :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

athvdk schreef: In dit kanaal zit een naaldsproeier (kun je aan de buitenkant afstellen, platte schroef) die de hoeveelheid lucht regelt.

Even een pijpenragertje met wasbenzine door het kanaal (schroef er eerst helemaal uit) en schoonmaken die handel, probleem van het afslaan opgelost!

Groeten, Aad
Die schroef stel je zo af dat ie op gehoor goed blijft lopen of moet ie daarvoor aan een xr25?
Bij teveel dichtdraaien loopt ie stationair niet lekker lijkt me. Wat is de officiele naam eigenlijk voor die 'sproeier'?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

athvdk
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 okt 2004 17:37
Actief als: particulier
Locatie: nederland

Bericht door athvdk »

Jan

Ik heb zelf gemerkt dat de afstelling van de schroef op het gehoor niet echt kritisch is. Voordat ik de schroef eruit draaide, heb ik hem er eerst helemaal ingedraaid en het aantal slagen geteld. Zo heb ik hem er later ook weer ingezet, dus weer op de "originele" stand. Daarbij merkte ik tijdens het indraaien weinig verschil.
Met een diagnose koffer erbij zul je misschien wel een verschil zien maar daar kan ik niks over zeggen.
Het gaat meer om het effect na de schoonmaak en dat was zeker merkbaar!

PS. De naam van die sproeier weet ik ook niet (luchtregelschroef?)

Groeten, Aad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

De schroef van de gasklep hier stond helemaal dicht, ik heb hem nou iets uitgedraaid, ben benieuwd of ik verschil merk.
Dat schroefje zal er niet voor niets zitten maar als je zo weinig verschil hoort is het wel raar.

Toen ik het gasklephuis (bovenste deel) eraf had en de auto startte kon ik het aanzuiggeluid van dat kleine gaatje boven de klep al horen. Met mijn vinger erop liep ie wel wat minder. Maar de aanzuigkracht is dus wel goed. Toch nog even doorgespoten. Vanmiddag eens een ommetje maken, eens kijken wat ie nu doet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Inmiddels een groter ommetje gemaakt van 300km, en hij is niet afgeslagen, en geen noemenswaardige drop in toerental gehad. De rubberen afsluitring van de 2 delen van het gasklephuis was ook nog maar half aanwezig. Misschien wat valse lucht aangezogen aldaar.

Alleen is het stationair lopen nog niet helemaal lekker. Meestal zo rond de 900, maar af en toe ook een uitschieter naar de 1200-1300, en daarna weer terug naar ca 900.
Ik kan dat bewuste schroefje eens wat verder indraaien, en even de komende dagen afwachten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

athvdk
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 okt 2004 17:37
Actief als: particulier
Locatie: nederland

Bericht door athvdk »

Hoe is het onderzoek met de diagnosekoffer afgelopen?
Dan moet zichtbaar worden of bijv. de lambdasonde de boosdoener is.

Het motormanagement kan het toerental laten varieren als reaktie op de waarden van verschillende sensoren.
Daar moet het (zou je zeggen) dus mee te maken hebben.

Of je daar zonder diagnosekoffer gemakkelijk uitkomt????

Maar al met al heeft de schoonmaakbeurt van het luchtomloopkanaal toch al een hoop geholpen.

Groeten, Aad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

De diagnosekoffer moet ik er nog aan hangen. Misschien straks eens proberen, of anders deze week eens naar die R25 specialist in Anrhem rijden, of die nog goede ideeen heeft daarover.

Mijn TXI heeft al wel eens aan de XR25 gehangen, toen was het goed, maar wie weet is er nou iets veranderd. Wordt wel weer vervolgd......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Momenteel loopt de TXI wel aardig, behalve de 1e 30-60 seconden na de 1e start van die dag. Dan bokt ie wat en loopt ie niet helemaal geweldig. Daarna is het over en de volgende keren starten geen last meer.

Afslaan doet ie momenteel niet meer. Ik druk ook wat minder abrupt de koppeling in voor een stoplicht, en ook bij een bocht nemen is ie nog niet afgeslagen. Hiermee kan ik op zich wel leven als ie zo is.
Gisteren nog busje injectorreiniger erin gemikt, eens kijken of ik daar nog wat verschil mee merk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004 17:45
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

injectie reiniger kan geen kwaad , kan zelfs de oorzaak zijn (vervuiling)

maar dat heb je kunnen lezen in een van de voorgaande topics

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Ja daarom, baadt het niet dan schaadt het ook niet. Alleen dat ik iets armer wordt :)
Maar als ik merk dat het helpt zal ik het wel om de voorgeschreven kilometers erin mikken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Ik heb 's morgens als ik start het idee dat ie op 3 poten loopt. Totaal niet regelmatig en schokkend als je weg wilt rijden. Na een seconde of 30 gaat ie dan plosteling hoorbaar en merkbaar beter lopen, en daarna nergens meer last van de rest van de dag.

Ideeen heren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 sep 2004 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door merijn »

het kan niks te maken hebben met een koude start regeling?
ik weet sowieso niet hoe dat bij een 25 is geregeld, maar ik weet wel dat deze nogal eens kapot willen gaan (maar diegene die ik ken gaan dan meestal andersom kapot, dus wel goed starten en lopen MET koude start, deze loopt juist slecht met koude start)
start ie wel goed?

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Ik ga een, wellicht voor Jasper schokkend besluit nemen. Zoals het er nu voor staat, wordt de TXI binnenkort gedemonteerd.

Hij blijft beroerd lopen, alsof ie zo nu en dan op 3 cilinders loopt. Het voelt meer alsof ik in een cakewalk zit dan in een R25. Daarnaast is ie optisch niet echt mooi (meer), en zitten er leuke reparaties/laswerk aan te komen. Als ik die bedragen ga optellen, koop ik liever een andere R25 ervoor. Het plaatwerk kan ik mooi voor de V6 gebruiken.

Het is klote maar ik weet niet wat ik er anders mee aanmoet. Ik heb geen zin in een bodemloze put waar ik maar geld in blijf pompen :evil:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Dit topic kan wel gesloten worden denk ik........ik heb vandaag de vrijwaringspapieren op de sloop opgehaald. :evil::evil:
De nuttige onderdelen liggen in de garage :roll:

Mijn avatar kan wel gehandhaafd blijven voor mijn andere zwarte 25 :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

rip.. :cry:
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wlaguna
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 1228
Lid geworden op: 27 nov 2004 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Edam

Bericht door wlaguna »

daar sluit ik me bij aan hans.
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht