Nieuwe kaarten Europa

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

zandbak
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door zandbak »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Falcon148 schreef:Is 2017.6 nog steeds de laatste versie?

Dus nog een maand (of 2 als pas einde maand 6 wordt) voor de nieuwe kaart.
Dat zou 1 kaartupdate per jaar betekenen.
:clap: voor Renault

Op deze manier is het in de toekomst alleen van belang dat een auto Android Auto of Apple Car heeft.
Dan kun je met Google maps of Apple Maps navigeren
Databundels voor telefoon worden steeds goedkoper (lees minder dan abo voor kaartupdates je kost) en kun je al gebruiken in heel Europa.
Ik denk dat ik de verkoper van mijn volgende auto uit ga lachen als hij over het navigatiesysteeem gaat beginnen.

Alleen jammer dat een auto met wat leuke opties altijd ook het duurdere navigatiesysteem bevat.
Dat hangt af van welk type r-link 2 jouw auto heeft. Voor de 8.7" is 2017.6 de laatste versie. Voor het liggende scherm (7") is 2016.12 de actuele versie en zou volgens Renault NL medio mei de 2017.6 versie beschikbaar gemaakt worden. Maar ja release beloftes van Renault worden zeer zelden behaald, dus ga er maar van uit dat dit later gaat worden.....

edit: even de juiste kaartversies benoemd
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



_Passion_For_Life_
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 aug 2017 20:55
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door _Passion_For_Life_ »

Nog steeds geen update... ?? Het is erg triestig Renault, sorry dat ik het moet zeggen, maar vele andere doen het toch beter qua navigatiesysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door zandbak »

Tja Renault en updates, zelfs als je tonnen schuift richting die Fransen voor een motor leveren ze nog geen tijdige updates.... vraag het maar aan Max ;-)
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



vanbrug
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2016 14:49
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door vanbrug »

De kaartupdate 2017-6 voor het 'kleine' 7" scherm is inmiddels ook te downloaden :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



_Passion_For_Life_
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 aug 2017 20:55
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door _Passion_For_Life_ »

vanbrug schreef:De kaartupdate 2017-6 voor het 'kleine' 7" scherm is inmiddels ook te downloaden :D
Hartelijk dank voor jouw bericht :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

whitehawk1967
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 dec 2017 00:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door whitehawk1967 »

vanbrug schreef:De kaartupdate 2017-6 voor het 'kleine' 7" scherm is inmiddels ook te downloaden :D
Bij mij staat nog steeds 2016-12 update, 2017-06 staat er niet bij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CasR
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jan 2016 13:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door CasR »

Bij mij zonder problemen gedownload en geinstalleerd.
Renault Kadjar TCe 130 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henkus
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2014 11:22
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door henkus »

Heb hem inmiddels ook zonder problemen kunnen installeren. Als ik nu in het overzichtsscherm kijk heb ik twee bestanden in mijn Extra content map. Namelijk mappackage_tt_feu_mid-2017_06 en eronder mappackage_tt_feu_mid-2015_06. Moet je nu die oude kaart verwijderen of moet die erop blijven ?

[
Voorheen Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2012.
Daarna Renault Kadjar Intens 1.5 Dci uit 2015.
Nu een Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Ik wou toch nog eens aankaarten; gistern wou ik naar Oudenaarde rijden vanuit Tielt. Uit gewoonte staat de navi aan voor de tijds- of verkeersindicatie. De rit is 43km. Ik vertrok om 17u20 (het lijkt hier wel een vraagstuk :D ) Hoe laat zou ik aankomen? Juist ja... volgens de navi om 19u02. Maar liefst 1u40 met de snelste route (zelfs met de kortste route zou het amper langer zijn). 43km en 1U40. Een beetje reserve kan ik begrijpen maar waren geen wegenwerken of indicatie dat er zelfs zouden zijn. Steeds werd ik op onlogische plaatsen afgestuurd of zelfs volledig weggestuurd. Uiteindelijk zelf m'n gewoonlijke weg gereden (die m'n vorige wagen altijd ook aangaf en ook de meest logische route is).Om 18u kwam ik aan (dus een reserve van 1uur...)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jiepie »

Zelfde probleem hier.
Vorige week route ingesteld naar chrisantenstraat in Merelbeke, midden op de E40 plots bestemming bereikt.
Dag nadien toch maar eens testen op mijn dagelijkse route werk-huis.
Op de N9 moest ik plots rechts afslaan om na een kilometer rond te rijden terug op de N9 te komen.
Om gek te worden die Rlink!
Met de aankomsttijd mag je sowieso al geen rekening meer houden, steeds minstens 30 min ernaast.
Als ik vergelijk met de Sigic op mijn telefoon die 20€ gekost heeft met levenslange gratis updates heeft Renault nog véél werk voor de boeg.
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ronneman
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2016 10:17
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ronneman »

Ronneman schreef:Maak je allemaal niet zo druk of je de laatste versie hebt of niet. Gisterenmorgen wilde hij me vanuit Drunen (tussen Den Bosch en Waalwijk) via Rotterdam en Den Haag naar Amsterdam sturen, terwijl er nog nergens file stond. Een omweg van een half uur en 50 km t.o.v. de A2. Te zot voor woorden!!!
Vergeet die hele R-Link en koop een losse TomTom of navigeer via Google Maps op je telefoon.
Ook ik ervaar soms hetzelfde. Zie mijn eerdere post hierboven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Als je bij je omleidinginstellingen hebt aangegeven dat je bij 5 min vertraging een omleiding wil dan snap ik de issues. Dat ding gaat je dan ook omleiden bij de minste opstopping. Ik heb dat op 25 min staan geloof ik. Nergens last van en het werkt voor mij goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Bij mij doet hij deze gekke dingen terwijl er geen opleidingen zijn :|
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door hfr »

dit is het slechtste navigatiesysteem dat ik ooit heb gehad , is traag , tijdsberekeningen klopt niet, het stuurt je gewoon alle richtingen uit behalve de goede ; kortom het is een schande dat Renault zoiets op de markt durft te brengen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



_Passion_For_Life_
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 aug 2017 20:55
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door _Passion_For_Life_ »

om dan nog maar van alle irritante nevenwerkingen van het systeem te zwijgen ... :naughty:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door brownie »

jiepie schreef:Zelfde probleem hier.
Vorige week route ingesteld naar chrisantenstraat in Merelbeke, midden op de E40 plots bestemming bereikt.
Dag nadien toch maar eens testen op mijn dagelijkse route werk-huis.
Op de N9 moest ik plots rechts afslaan om na een kilometer rond te rijden terug op de N9 te komen.
Om gek te worden die Rlink!
Met de aankomsttijd mag je sowieso al geen rekening meer houden, steeds minstens 30 min ernaast.
Als ik vergelijk met de Sigic op mijn telefoon die 20€ gekost heeft met levenslange gratis updates heeft Renault nog véél werk voor de boeg.
Misschien naar NL verhuizen? Hier heb ik dit probleem nog niet gehad. Vd week naar Nijmegen geweest en file halverwege, netjes omgeleid binnendoor en op tijd gearriveerd.

Sent from my U_Pro using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

_Passion_For_Life_ schreef:om dan nog maar van alle irritante nevenwerkingen van het systeem te zwijgen ... :naughty:
Welke bedoel je dan? Ik ben absoluut geen fan van Renault en deze auto heeft mij op te veel punten teleurgesteld. Maarrr na diverse updates vind ik de navaigatie eigenlijk best goed werken. Ook de trajectcontroles en overige flitsers worden aangegeven. Bij de trajectcontrole wordt ook je gemiddelde snelheid weergegeven.. Handige feauture!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door mrchivas »

Knippie schreef:
_Passion_For_Life_ schreef:om dan nog maar van alle irritante nevenwerkingen van het systeem te zwijgen ... :naughty:
Welke bedoel je dan? Ik ben absoluut geen fan van Renault en deze auto heeft mij op te veel punten teleurgesteld. Maarrr na diverse updates vind ik de navaigatie eigenlijk best goed werken. Ook de trajectcontroles en overige flitsers worden aangegeven. Bij de trajectcontrole wordt ook je gemiddelde snelheid weergegeven.. Handige feauture!
Waar regel jij dat in om bij een Traject controle de gemiddelde snelheid weer te laten geven? En Mobiele flitsers zie ik al een tijd (lees meer dan en half jaar) niet meer. De gemiddelde snelheid had ik alleen bij de Coyote App.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



_Passion_For_Life_
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 aug 2017 20:55
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door _Passion_For_Life_ »

Dat staat onder menu -> navigatie -> instellingen -> weergave ofzo iets... en dan wat verder scrollen tot je waarschuwingen met flitspalen tegenkomt. Ik zou in de wagen moeten gaan kijken om het jou precies te kunnen vertellen waar je het kan terugvinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



_Passion_For_Life_
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 aug 2017 20:55
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door _Passion_For_Life_ »

Knippie schreef:
_Passion_For_Life_ schreef:om dan nog maar van alle irritante nevenwerkingen van het systeem te zwijgen ... :naughty:
Welke bedoel je dan? Ik ben absoluut geen fan van Renault en deze auto heeft mij op te veel punten teleurgesteld. Maarrr na diverse updates vind ik de navaigatie eigenlijk best goed werken. Ook de trajectcontroles en overige flitsers worden aangegeven. Bij de trajectcontrole wordt ook je gemiddelde snelheid weergegeven.. Handige feauture!
Na diverse updates merk ik helaas nog geen verbetering om "waauw" tegen te zeggen. Hier ook versie 19.xxxx op staan, en de laatste versie van de maps.
Wat hij nog steeds doet is:
- herhaaldelijk aangeven dat er een snellere route beschikbaar is bij een file, en waarbij hij de optie "stoppen" blijkbaar niet de definitie van kent. Na enkele seconde is het kadertje er terug dat heel jouw navigatiesysteem in beslag neemt, en zo blijft het maar duren tot wanneer je de file voorbij bent of je dicht tegen de bestemming bent.
- geeft continue aan dat hij niet en USB (wanneer hij de iPhone oplaadt) en bluetooth kan nemen, dat ik één van de twee moet kiezen. Dat kadertje blijft continu op het scherm springen tot wanneer je effectief uw bluetooth of USB ontkoppelt.
- de I-aankondigingen zoals Renault het noemt, hierbij kan je blijkbaar geen volume selecteren, dat is steeds verschieten en veel te luid
- de flitspalen die hij weergeeft begint hij al 1 km op voorhand een luide biep te geven als je meer rijdt dan toegelaten is, kan je niet instellen die afstand, vind ik een gemiste kans, blijft dus 1km
- de DAB zender geeft nog steeds te vaak de melding "geen signaal"
- het scrollwielletje aan het stuur begint telkens bij 1, zender 1, liedje 1, noem maar op. Je kan hem niet wijs maken dat hij naar het volgende liedje / radiozender moet gaan ipv opnieuw te beginnen. Af en toe laat dat wielletje jou ook gewoon weg in steek en doet hij helemaal niets...
- Liedjes afspelen op de iPhone en USB gaat niet, hij zegt 7 van de 10 keer dat hij het liedje niet kan afspelen ...
- om dan nog maar te zwijgen dat je steeds een half uur eerder op bestemming bent dan hij zelf aangeeft...
- de radioteksten die hij weergeeft zijn 1 op de 10 keer van een ander radiostation, raar maar waar
- wegvallende display die zich na 70 kilometer rijden terug herstelt, zeer leuk als je de weg moet zoeken, heb ik paar keer gehad op de 60000km die ik ondertussen heb opzitten
- aanduiding trajectcontrole, 20 km na einde controle toont hij nog steeds de gemiddelde snelheid met aanduiding dat er trajectcontrole aanwezig is
- ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Zoo dat zijn een hoop punten en ik kan de meeste beamen. Mbt de navigatie ben ik dus wel tevreden. Heb alle geluidsmeldingen uit staan, dus dat gepiep heb ik niet.

Dat continue aangeven van die snellere route kan je dus verminderen door met de tijd te spelen. Maar ook dan blijft die vraag terugkomen ja. Deed de Volvo ook, bloedirritant.

Ik heb er een iPod touch in en dat werkt prima. Jammer dat je geen stabiele Bluetooth hebt voor zowel de iPod als de iPhone...

Veel van jouw genoemde zaken irriteren mij ook, maar de nav ben ik tevreden over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Herkenbaar, hoewel na een update het geluid bij de flitspaal verdwenen is moet ik nog eens zoeken hoe ik die weer kan aanzetten :)
Momenteel gaat het moeilijk gezien hij weerderom in de garage staat (ondertussen al over de 20e keer). Hopelijk heb ik 'm terug om op reis te gaan :o
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pvisser1977
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2018 18:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Pvisser1977 »

Wij hebben net een Kadjar gekocht ui 2017 en bij mij staan de kaarten 15.06 er op. Als ik in het systeem kijk dan staat er bij geïnstalleerd : nee.
Als ik inlog bij rlinkstore dan krijg ik geen nieuwe kaart te zien. Hoe kan ik mijn kaart updaten? En moet de USB stick er altijd in blijven zitten? Dan mag ik toch hopen van niet...
Hoor graag of iemand mij kan helpen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 25
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door puccini »

Volgens mij heb je de gebruiksaanwijzing nog niet eens gelezen ?
Misschien handig om dit te doen !
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pvisser1977
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2018 18:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Pvisser1977 »

Natuurlijk heb ik de gebruiksaanwijzing gelezen! Kreeg deze er overigens niet bij, maar via internet opgezocht.
Ik kan gewoon inloggen bij de rlinkstore en hij geeft wel aan dat er updates zijn en heb dat ook gedaan, maar de kaart kan ik niet updaten.
Zoals ik het hier begrijp is er een nieuwe versie van de kaart.
Ik heb de USB geformatteerd in de auto gedaan om de print te maken en daarna via de rlinkstore ge-update en daarna weer in de auto. Dat gaat allemaal prima, alleen krijg ik geen nieuwe kaart te zien om te updaten terwijl mijn kaart nog 926 dagen (zoiets) geldig is en ook de updates die in hetzelfde pack zitten.
In de auto staat de kaart dus bij geïnstalleerd op: nee en er staat versie 15.06 bij.

Hoe krijg ik wel de nieuwe kaart zichtbaar en het lijkt me dat bij geïnstalleerd in de auto: ja moet staan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door MarcelP »

Toch is het vreemd, want niet dat ik louter enthousiast ben over de navigatie van de R-Link2, bij mij werkt het echt anders. De frequentie van het aanbieden van alternatieven lijkt lager, het wieltje aan mijn stuur werkt zonder problemen, muziek afspelen van mijn iPhone gaat vlekkeloos, de tijden die de navigatie aangeeft kloppen met hooguit wat minuten verschil. Ik vind het vreemd dat twee vergelijkbare systemen zulke andere waarden en ervaringen geven.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 25
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door puccini »

Pvisser1977 schreef:Natuurlijk heb ik de gebruiksaanwijzing gelezen! Kreeg deze er overigens niet bij, maar via internet opgezocht.
Ik kan gewoon inloggen bij de rlinkstore en hij geeft wel aan dat er updates zijn en heb dat ook gedaan, maar de kaart kan ik niet updaten.
Zoals ik het hier begrijp is er een nieuwe versie van de kaart.
Ik heb de USB geformatteerd in de auto gedaan om de print te maken en daarna via de rlinkstore ge-update en daarna weer in de auto. Dat gaat allemaal prima, alleen krijg ik geen nieuwe kaart te zien om te updaten terwijl mijn kaart nog 926 dagen (zoiets) geldig is en ook de updates die in hetzelfde pack zitten.
In de auto staat de kaart dus bij geïnstalleerd op: nee en er staat versie 15.06 bij.

Hoe krijg ik wel de nieuwe kaart zichtbaar en het lijkt me dat bij geïnstalleerd in de auto: ja moet staan?
Ik neem aan dat je de kaart in de auto met een lopende motor installeert, en dat het ca. 30/35 min duurt.
Anders zou ik gewoon even langs de dealer gaan.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pvisser1977
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2018 18:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Pvisser1977 »

Pfffff, nou ben er achter waarom het niet lukte.
Vanochtend met Renault en de dealer gebeld en nu bleek dat ze de auto nog helemaal niet aangemeld hadden in het systeem. De dealer had m vanochtend gelijk aangemeld en daarna kon ik, nadat ik zelf eerst een systeem update heb gedaan omdat daar ook nog een oude versie van in stond, wel gewoon de Europa kaart 17.06 downloaden en installeren.
Alles gelukt dus :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 25
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door puccini »

Fijne Dealer, wat een ei . . . .
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pvisser1977
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2018 18:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Pvisser1977 »

puccini schreef:Fijne Dealer, wat een ei . . . .

Nou, inderdaad... :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rene W
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 dec 2014 14:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Rene W »

Heeft er iemand al een recentere kaart dan 2017.06? Renault lijkt zich niet aan de beloofde frequentie van kaartupdates te houden.... :naughty: :oops:
Renault Scenic Ph4 130TCe Bose, Easy Life Pack, Headup displey, Safe Distance Warning

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door amvih »

Rene W schreef:Heeft er iemand al een recentere kaart dan 2017.06? Renault lijkt zich niet aan de beloofde frequentie van kaartupdates te houden.... :naughty: :oops:
Valt wel mee hoor.
20 okt 2017 versie 2016.12
15 mrt 2018 versie 2017.06
Versie 2017.12 zal dus zo rond half september verschijnen.
Tot nu toe netjes 2 updates per jaar.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Renault is een doortrapte oplichter op dit punt.

Nergens leggen ze vast hoe vaak er updates verschijnen. Ze laten het in hun teksten lijken alsof dat net zo vaak als voor TomTom zelf is. Maar dat staat er net niet, daar is heel goed over nagedacht.

Renault investeert liever in Marketing en Juridische zaken om zo elke verantwoordelijkheid te ontlopen. Ook de terreur van het dealernetwerk en de landen structuur is zo opgezet dat je geen poot hebt om op te staan en met je kluitje niet eens in het spreekwoordelijke riet komt.

Ze zouden beter dat geld uitgeven aan programmeurs en de TomTom updates om tenminste nog iets van service te leveren voor de enorme bedragen die ze van ons aftroggelen. Maar nee, ze weigeren elke vorm van service en geven liever zeurvice !

Ik heb een TomTom op dat ranzige R-Link2 scherm vol fouten geplakt.
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door amvih »

jansh schreef:Renault is een doortrapte oplichter op dit punt.

Ik heb een TomTom op dat ranzige R-Link2 scherm vol fouten geplakt.
Geen enkel probleem met het R-Link2 systeem. Afgelopen maand heen en weer naar Zuid-Spanje (2×2400 km) op vakantie, geen enkel probleem met de navigatie, geen enkele uitval, geen enkele ontbrekende weg, netjes in Parijs om een file heen geleid, gewoon perfect. Kan me geen betere wensen.
Juist in mijn vorige megane de drie versie had ik af en toe dat de navigatie uitviel, spontane resets, dat was de carminat tomtom live. Blij dat ik nu deze heb, betreft de portrait versie, het grotere scherm dus.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Fijn te lezen dat er tenminste iemand plezier heeft van dat systeem.

Beter zouden ze de nog geen 2 jaar oude rammelende hardware vervangen door de nieuwe versie en toegeven dat die oudere versie mislukt is. Dan heb je echt ballen en neem je de klanten serieus. Maar helaas, Renault laat je gewoon zitten met hun blunder.

Blijkbaar was jouw eerdere versie ook bagger... heb je daar ooit je centjes van terug gezien ?
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door EagleForce »

amvih schreef:
jansh schreef:Renault is een doortrapte oplichter op dit punt.

Ik heb een TomTom op dat ranzige R-Link2 scherm vol fouten geplakt.
Geen enkel probleem met het R-Link2 systeem. Afgelopen maand heen en weer naar Zuid-Spanje (2×2400 km) op vakantie, geen enkel probleem met de navigatie, geen enkele uitval, geen enkele ontbrekende weg, netjes in Parijs om een file heen geleid, gewoon perfect. Kan me geen betere wensen.
Juist in mijn vorige megane de drie versie had ik af en toe dat de navigatie uitviel, spontane resets, dat was de carminat tomtom live. Blij dat ik nu deze heb, betreft de portrait versie, het grotere scherm dus.
Ook bij mij functioneert het systeem prima, zowel de navigatie als de R-Link2 software zelf.
Vind alleen het van (DAB+) radiozender wisselen wat langere vertraging heeft (1 a 2 sec zenderwissel).
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht