Nieuwe kaarten Europa

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Zoo dat zijn een hoop punten en ik kan de meeste beamen. Mbt de navigatie ben ik dus wel tevreden. Heb alle geluidsmeldingen uit staan, dus dat gepiep heb ik niet.

Dat continue aangeven van die snellere route kan je dus verminderen door met de tijd te spelen. Maar ook dan blijft die vraag terugkomen ja. Deed de Volvo ook, bloedirritant.

Ik heb er een iPod touch in en dat werkt prima. Jammer dat je geen stabiele Bluetooth hebt voor zowel de iPod als de iPhone...

Veel van jouw genoemde zaken irriteren mij ook, maar de nav ben ik tevreden over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Herkenbaar, hoewel na een update het geluid bij de flitspaal verdwenen is moet ik nog eens zoeken hoe ik die weer kan aanzetten :)
Momenteel gaat het moeilijk gezien hij weerderom in de garage staat (ondertussen al over de 20e keer). Hopelijk heb ik 'm terug om op reis te gaan :o
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pvisser1977
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2018 18:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Pvisser1977 »

Wij hebben net een Kadjar gekocht ui 2017 en bij mij staan de kaarten 15.06 er op. Als ik in het systeem kijk dan staat er bij geïnstalleerd : nee.
Als ik inlog bij rlinkstore dan krijg ik geen nieuwe kaart te zien. Hoe kan ik mijn kaart updaten? En moet de USB stick er altijd in blijven zitten? Dan mag ik toch hopen van niet...
Hoor graag of iemand mij kan helpen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 25
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door puccini »

Volgens mij heb je de gebruiksaanwijzing nog niet eens gelezen ?
Misschien handig om dit te doen !
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pvisser1977
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2018 18:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Pvisser1977 »

Natuurlijk heb ik de gebruiksaanwijzing gelezen! Kreeg deze er overigens niet bij, maar via internet opgezocht.
Ik kan gewoon inloggen bij de rlinkstore en hij geeft wel aan dat er updates zijn en heb dat ook gedaan, maar de kaart kan ik niet updaten.
Zoals ik het hier begrijp is er een nieuwe versie van de kaart.
Ik heb de USB geformatteerd in de auto gedaan om de print te maken en daarna via de rlinkstore ge-update en daarna weer in de auto. Dat gaat allemaal prima, alleen krijg ik geen nieuwe kaart te zien om te updaten terwijl mijn kaart nog 926 dagen (zoiets) geldig is en ook de updates die in hetzelfde pack zitten.
In de auto staat de kaart dus bij geïnstalleerd op: nee en er staat versie 15.06 bij.

Hoe krijg ik wel de nieuwe kaart zichtbaar en het lijkt me dat bij geïnstalleerd in de auto: ja moet staan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door MarcelP »

Toch is het vreemd, want niet dat ik louter enthousiast ben over de navigatie van de R-Link2, bij mij werkt het echt anders. De frequentie van het aanbieden van alternatieven lijkt lager, het wieltje aan mijn stuur werkt zonder problemen, muziek afspelen van mijn iPhone gaat vlekkeloos, de tijden die de navigatie aangeeft kloppen met hooguit wat minuten verschil. Ik vind het vreemd dat twee vergelijkbare systemen zulke andere waarden en ervaringen geven.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 25
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door puccini »

Pvisser1977 schreef:Natuurlijk heb ik de gebruiksaanwijzing gelezen! Kreeg deze er overigens niet bij, maar via internet opgezocht.
Ik kan gewoon inloggen bij de rlinkstore en hij geeft wel aan dat er updates zijn en heb dat ook gedaan, maar de kaart kan ik niet updaten.
Zoals ik het hier begrijp is er een nieuwe versie van de kaart.
Ik heb de USB geformatteerd in de auto gedaan om de print te maken en daarna via de rlinkstore ge-update en daarna weer in de auto. Dat gaat allemaal prima, alleen krijg ik geen nieuwe kaart te zien om te updaten terwijl mijn kaart nog 926 dagen (zoiets) geldig is en ook de updates die in hetzelfde pack zitten.
In de auto staat de kaart dus bij geïnstalleerd op: nee en er staat versie 15.06 bij.

Hoe krijg ik wel de nieuwe kaart zichtbaar en het lijkt me dat bij geïnstalleerd in de auto: ja moet staan?
Ik neem aan dat je de kaart in de auto met een lopende motor installeert, en dat het ca. 30/35 min duurt.
Anders zou ik gewoon even langs de dealer gaan.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pvisser1977
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2018 18:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Pvisser1977 »

Pfffff, nou ben er achter waarom het niet lukte.
Vanochtend met Renault en de dealer gebeld en nu bleek dat ze de auto nog helemaal niet aangemeld hadden in het systeem. De dealer had m vanochtend gelijk aangemeld en daarna kon ik, nadat ik zelf eerst een systeem update heb gedaan omdat daar ook nog een oude versie van in stond, wel gewoon de Europa kaart 17.06 downloaden en installeren.
Alles gelukt dus :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 25
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door puccini »

Fijne Dealer, wat een ei . . . .
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pvisser1977
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2018 18:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Pvisser1977 »

puccini schreef:Fijne Dealer, wat een ei . . . .

Nou, inderdaad... :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rene W
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 dec 2014 14:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Rene W »

Heeft er iemand al een recentere kaart dan 2017.06? Renault lijkt zich niet aan de beloofde frequentie van kaartupdates te houden.... :naughty: :oops:
Renault Scenic Ph4 130TCe Bose, Easy Life Pack, Headup displey, Safe Distance Warning

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door amvih »

Rene W schreef:Heeft er iemand al een recentere kaart dan 2017.06? Renault lijkt zich niet aan de beloofde frequentie van kaartupdates te houden.... :naughty: :oops:
Valt wel mee hoor.
20 okt 2017 versie 2016.12
15 mrt 2018 versie 2017.06
Versie 2017.12 zal dus zo rond half september verschijnen.
Tot nu toe netjes 2 updates per jaar.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Renault is een doortrapte oplichter op dit punt.

Nergens leggen ze vast hoe vaak er updates verschijnen. Ze laten het in hun teksten lijken alsof dat net zo vaak als voor TomTom zelf is. Maar dat staat er net niet, daar is heel goed over nagedacht.

Renault investeert liever in Marketing en Juridische zaken om zo elke verantwoordelijkheid te ontlopen. Ook de terreur van het dealernetwerk en de landen structuur is zo opgezet dat je geen poot hebt om op te staan en met je kluitje niet eens in het spreekwoordelijke riet komt.

Ze zouden beter dat geld uitgeven aan programmeurs en de TomTom updates om tenminste nog iets van service te leveren voor de enorme bedragen die ze van ons aftroggelen. Maar nee, ze weigeren elke vorm van service en geven liever zeurvice !

Ik heb een TomTom op dat ranzige R-Link2 scherm vol fouten geplakt.
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door amvih »

jansh schreef:Renault is een doortrapte oplichter op dit punt.

Ik heb een TomTom op dat ranzige R-Link2 scherm vol fouten geplakt.
Geen enkel probleem met het R-Link2 systeem. Afgelopen maand heen en weer naar Zuid-Spanje (2×2400 km) op vakantie, geen enkel probleem met de navigatie, geen enkele uitval, geen enkele ontbrekende weg, netjes in Parijs om een file heen geleid, gewoon perfect. Kan me geen betere wensen.
Juist in mijn vorige megane de drie versie had ik af en toe dat de navigatie uitviel, spontane resets, dat was de carminat tomtom live. Blij dat ik nu deze heb, betreft de portrait versie, het grotere scherm dus.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Fijn te lezen dat er tenminste iemand plezier heeft van dat systeem.

Beter zouden ze de nog geen 2 jaar oude rammelende hardware vervangen door de nieuwe versie en toegeven dat die oudere versie mislukt is. Dan heb je echt ballen en neem je de klanten serieus. Maar helaas, Renault laat je gewoon zitten met hun blunder.

Blijkbaar was jouw eerdere versie ook bagger... heb je daar ooit je centjes van terug gezien ?
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door EagleForce »

amvih schreef:
jansh schreef:Renault is een doortrapte oplichter op dit punt.

Ik heb een TomTom op dat ranzige R-Link2 scherm vol fouten geplakt.
Geen enkel probleem met het R-Link2 systeem. Afgelopen maand heen en weer naar Zuid-Spanje (2×2400 km) op vakantie, geen enkel probleem met de navigatie, geen enkele uitval, geen enkele ontbrekende weg, netjes in Parijs om een file heen geleid, gewoon perfect. Kan me geen betere wensen.
Juist in mijn vorige megane de drie versie had ik af en toe dat de navigatie uitviel, spontane resets, dat was de carminat tomtom live. Blij dat ik nu deze heb, betreft de portrait versie, het grotere scherm dus.
Ook bij mij functioneert het systeem prima, zowel de navigatie als de R-Link2 software zelf.
Vind alleen het van (DAB+) radiozender wisselen wat langere vertraging heeft (1 a 2 sec zenderwissel).
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



_Passion_For_Life_
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 aug 2017 20:55
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door _Passion_For_Life_ »

jansh schreef:Fijn te lezen dat er tenminste iemand plezier heeft van dat systeem.

Beter zouden ze de nog geen 2 jaar oude rammelende hardware vervangen door de nieuwe versie en toegeven dat die oudere versie mislukt is. Dan heb je echt ballen en neem je de klanten serieus. Maar helaas, Renault laat je gewoon zitten met hun blunder.

Blijkbaar was jouw eerdere versie ook bagger... heb je daar ooit je centjes van terug gezien ?
Het R-Link 2 systeem dat van de fabriek uit in mijn Megane zat, kende heel wat problemen. Na veel klagen heeft de garage beslist om het R-Link2 systeem te "vervangen"... Nou, ik merk geen verschil :doh: ik heb volgens de garage een nieuwe R-Link2 gekregen, met juist dezelfde erger punten als de eerste, want ik merk geen verschil...
Bovendien is de informatie die onder menu -> systeem -> informatie weergegeven is, identiek als het eerste R-Link2 systeem. Ik stel me er vragen bij of ze het wel effectief vervangen hebben.
Ik twijfel er heel sterk aan of mijn volgende terug een Renault zal worden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

En dat met zo'n nickname :wink: .
Die Rlink is hier ook maar link (Talisman 1e productie). Ondanks updates nog steeds niet betrouwbaar.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door aldoevers »

Goedemorgen

Het Rlink systeem werkt bij mij (na de update welke 6 maanden op zich liet wachten waardoor de file info totaal niet werkte) nu zeer goed.
FIle info is snel en up to date. Radio doet het prima kortom ik ben (eindelijk) tevreden.
2 maal per jaar update is wat weinig maar ja daar hebben alle ingebouwde navs volgens mij last van.
Renault is niet echt handig in de communicatie naar de klanten toe. Dat is echt wel een punt van verbetering !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door RigolleM »

Ik vind ook de kaartupdates benedenmaats. Als ik van de kust naar huis rij negeert hij steeds de meest plausibele afrit. De TomTom Go Mobile geeft wel aan om deze afrit te nemen. Op plaatsen waar ik voldoende de weg ken, gaat de R-Link2 navigatie toch vaak de mist in, wegens niet up-to-date.
Toen we deze week van Knokke naar huis reden negeerde de nieuwe autosnelweg A11 tussen Knokke en Brugge, en stuurde hij mij via de expressweg Knokke-Antwerpen. Het duurde toch een 5-tal kilomter eer R-Link2 navigatie zich er bij neerlegde dat ik de A11 aan het volgen was.
Ook vind ik de afslagbegeleiding bij momenten onduidelijk, terwijl de TT Go Mobile dit wel perfect doet.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

@RigolleM: begin dit jaar was ik positief verrast dat hij de A11 kende (en dan die op de kaart stond). Ik woon in Tielt en voorheen reden we via Aalter naar Knokke (wat voor ons interessant is qua verkeer en route), nu leidt ie ons via de A11 naar huis.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door RigolleM »

Ghia schreef:@RigolleM: begin dit jaar was ik positief verrast dat hij de A11 kende (en dan die op de kaart stond). Ik woon in Tielt en voorheen reden we via Aalter naar Knokke (wat voor ons interessant is qua verkeer en route), nu leidt ie ons via de A11 naar huis.
Ik woon te Deinze en dan weet je over welke afrit ik het heb: Aalter. Hij stuurde mij via Nevele (de volgende afrit) wat de totale afstand 6km en in tijd 15m langer is.
Wat betreft de A11 kan ik er bij neerleggen dat hij alsnog de voorkeur geeft aan de expressweg Knokke/Antwerpen en dan in Maldegem richting Antwerpen, maar dan wordt er gekozen voor een tig aantal verkeerslichten en als je ze allemaal 'rood' hebt dan ben je langer onderweg. De nieuwe A11 is volledig verkeerslichtvrij, behalve als de brug omhoog gaat, dan heb je natuurlijk wel pech :-)
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ghia »

Ik woon te Deinze en dan weet je over welke afrit ik het heb: Aalter. Hij stuurde mij via Nevele (de volgende afrit) wat de totale afstand 6km en in tijd 15m langer is.
Inderdaad, vreemde keuze :shock:
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Ik ben de laatste tijd erg positief geweest over de navi. Maar vandaag in Duitsland stuurde hij mij ineens parallel aan de 3 richting Nürnberg.... er waren geen files ofzo. Ik snap er niks van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

whitehawk1967
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 dec 2017 00:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door whitehawk1967 »

Knippie schreef:Ik ben de laatste tijd erg positief geweest over de navi. Maar vandaag in Duitsland stuurde hij mij ineens parallel aan de 3 richting Nürnberg.... er waren geen files ofzo. Ik snap er niks van.
Waar ik ook doodmoe van wordt, is dat als je een route hebt ingesteld er opeens een melding in beeld komt dat er over 160km een vertraging is en dat dat tig keer herhaald wordt. Ik hoef niet te weten dat ik over 1,5 uur in een eventuele file terecht ga komen.
9 van de 10 keer is die vertraging er al niet meer als ik op dat punt aankom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door haelewyn »

En ook als ik in de file sta, blijft dat ding herhalen : verkeersopstopping in het vooruitzicht.

Als iemand een instelling kent zodat hij er sneller mee ophoudt maar toch niet helemaal : laat maar komen !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door MaHeDu »

Iemand enig idee wanneer er weer een update aan komt?
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door amvih »

MaHeDu schreef:Iemand enig idee wanneer er weer een update aan komt?
Acht posten hieronder staat wanneer de 201712 versie uit was gekomen.
Dat was zo rond half oktober, versie 201806 zal dus rond half april uitkomen.
Globaal zit er altijd tussen de updates 5,5 tot 6,5 maand.
Soms zit er ook een maand verschil tussen het uitbrengen van de updates m.b.t. het grote of kleine scherm.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door daniel.vandermaesen »

Waar halen jullie die versie nummers?
IMG_2378.jpg

Renault Talisman Grandtour Initiale Paris ENERGY TCe 200 EDC
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door brownie »

daniel.vandermaesen schreef:Waar halen jullie die versie nummers?
IMG_2378.jpg

Renault Talisman Grandtour Initiale Paris ENERGY TCe 200 EDC
In de navigatie sectie vind je in het menu een optie om de kaart versie te zien.

Renault Talisman Estate Initiale Paris TCe 200 EDC
Verstuurd vanaf mijn Oneplus 6 met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bruijst
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 apr 2013 13:17
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Bruijst »

Goedenavond,

Weet iemand hier welke kaart nu de laatste is en of hier nu de 100km/h situatie al in is gewijzigd...?? Is dat 2019.06 (release q2-2020) ? Maar die draait hier al vanaf 02-2020...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door exroosje »

Dat is inderdaad de laatste versie. Ik verwacht niet een update voor het veranderde snelheidsregime , want voor de Rlink is er niets veranderd. De maximale wegvaksnelheid (meestal 's nachts) is namelijk niet gewijzigd, alleen is er overdag een beperking aan toegevoegd. Dat soort beperkingen bestonden al voor 15 maart en toen deed de rlink er ook al niets mee. Hij kent namelijk geen tijdvakken.

Je vat dus terug op de verkeersbordherkenning. En die kan niet overweg met onderborden.
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 13
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door TheWizardbc »

Nee, de 100 km/u staat er nog niet in de laatste beschikbare kaart.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door lexs »

Het is ook eigenlijk wel heel simpel geworden: van 6 tot 19 uur mag je 100, op de andere uren wat de borden (en de tomtom) aangeven. Ik weet niet of je daar nou echt een navigatiesysteem voor nodig hebt.

Ik zie op de weg dat er mensen zijn die het nog altijd niet begrijpen, maar mij lijkt dat dat toch echt meer zegt over die mensen dan over de borden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door lexs »

N.a.v de berichten hier had ik de dealer maar eens gebeld. Ja, er zijn kaarten maar die mogen ze alleen met toestemming van RN uitgeven. Dus een mail gestuurd naar RN of ze toestemming willen geven. Vandaag krijg ik het volgende antwoord:

Vorige week zijn er onterecht een aantal SD-kaarten bij de dealers geleverd.
Deze SD-kaarten staan momenteel nog on hold en zijn tevens bedoeld voor mensen zonder kaarten.
Om deze reden heeft uw dealer nog geen contact met u opgenomen.
De SD-kaart welke voor u van toepassing is zal spoedig beschikbaar zijn, een exacte datum kan ik hierin helaas nog niet geven.


Ik doe dit eigenlijk puur omdat ik ervoor betaald heb. Nou wil ik die kaart ook hebben. Maar om nou te zegggen dat ik mijn abonnement ga verlengen of ooit nog een ander abonnement bij die lui neem - nee.

Wat een prutsers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Gerbstar »

lexs schreef: 28 mei 2020 18:07 N.a.v de berichten hier had ik de dealer maar eens gebeld. Ja, er zijn kaarten maar die mogen ze alleen met toestemming van RN uitgeven. Dus een mail gestuurd naar RN of ze toestemming willen geven. Vandaag krijg ik het volgende antwoord:

Vorige week zijn er onterecht een aantal SD-kaarten bij de dealers geleverd.
Deze SD-kaarten staan momenteel nog on hold en zijn tevens bedoeld voor mensen zonder kaarten.
Om deze reden heeft uw dealer nog geen contact met u opgenomen.
De SD-kaart welke voor u van toepassing is zal spoedig beschikbaar zijn, een exacte datum kan ik hierin helaas nog niet geven.


Ik doe dit eigenlijk puur omdat ik ervoor betaald heb. Nou wil ik die kaart ook hebben. Maar om nou te zegggen dat ik mijn abonnement ga verlengen of ooit nog een ander abonnement bij die lui neem - nee.

Wat een prutsers.
Goed dat je contact opgenomen hebt met RN en dat hier deelt.
Maar even een (wellicht domme) vraag: R-Link 2 wordt toch ge-update met de R-Link 2 Toolbox applicatie en niet met SD-kaarten? Waarom zou je een SD-kaart ophalen bij de dealer als je hem ook zo kunt downloaden?
Ik neem toch aan dat het eerder via de R-Link 2 Toolbox applicatie beschikbaar komt dan pas fysiek via de dealer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht