Motor slaat af Trafic 1.9

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek

Topic author
KjellG
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2016 21:03
Actief als: particulier

Motor slaat af Trafic 1.9

Bericht door KjellG »

Model/uitvoering : _ Trafic 1.9DCi
Bouwjaar : _2002
Brandstof : _Diesel
Hallo iedereen,

Ik heb een maand geleden een Renault trafic gekocht omdat ik zelfstandig Elektricien wil worden.

Helaas ondervind ik een probleem bij mijn trafic.

De motor start goed en rijd fantastisch, maar af en toe (hangt van dag tot dag af) slaat de motor af als ik aan een stoplicht kom of ik kom in een file te staan.

Als ik de computer uitlees komt er een foutmelding op dat de krukassensor defect is, na deze vervangen te hebben is het helaas nog steeds niet opgelost, Ik heb het proberen uitlokken door wat met de kabeltjes die ik zie zitten te spelen maar helaas.

soms heeft hij het 10x achter elkaar, en daarstraks kwam ik aan een stoplicht, ik vertraag en ik stop, de motor wou bijna afslaan en het lampje van injectiestoring/voorgloeien ging heel even aan en uit en de motor kwam er terug door.
Toen ik wou vertrekken viel hij wel stil, ik kan dan wel altijd direct starten maar dan heeft hij het heel erg moeilijk om te blijven draaien (eens hij vertrekt heb ik er geen last meer van)

tijdens het rijden heb ik er echt helemaal geen last van, enkel als ik hem moet stoppen. of als ik mijn koppeling induw en hij naar stationair toerental gaat.

de ene dag heb ik het 10x voor op een afstand van 5 km de andere geen enkele keer,

Ik zou zelf ergens zoeken aan het injectie systeem maar aangezien hij de fout op krukassensor geeft vind ik het heel erg vreemd.

Ik denk persoonlijk zelf dat het het 'overdruk' ventiel/terugslagklep op de common rail is, misschien is deze vervuild of de veer te slap geworden.

ik denk misschien dat deze soms niet goed sluit en hierdoor de motor afslaat bij laag toerental.

Maar voor ik eraan begin wil ik eerst hier eens op het forum komen horen.

Alvast bedankt voor jullie tijd !

Mvg
KjellG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht