Kentekenplaat bevestigen

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Kentekenplaat bevestigen

Bericht door Paultje1965 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Net de boel eens van dichtbij bekeken: zo te zien kunnen de houders van de kentekenverlichting er niet uit als de kentekenplaat + houder er onder zit. Ik kon het alleen niet goed proberen omdat ik de houder van de kentekenverliching er niet uit krijg. Op pag. 5.17 van het instructieboek staat dat ik tegen lip 9 moet drukken om de houder eruit te krijgen. 'Lip 9' is echter onverzettelijk. Ik wil nog geen geweld gebruiken. Eerst maar eens rondvragen of er geen plastic-vriendelijke methode.

Hoe dan ook: met een permanent bevestigde plaat (speciale schroeven of kit) is de kentekenverliching van een Captur vrijwel zeker niet te vervangen. Vandaar mijn poging met 'onverwoestbare' LEDs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Kentekenplaat bevestigen

Bericht door mechanic »

De 1richtingschroeven zijn met geduld en een tang ook los te draaien.
Maakt het voor diefstal iig lastiger.
Anders doet een dealer dit vaak onder het kopje service.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Kentekenplaat bevestigen

Bericht door Paultje1965 »

Eindelijk zit de kentekenplaat achter vast. Ik heb daarmee gewacht tot de kentekenverlichting vervangen was door LEDs. Nu lukt het bij de Captur nog net om, ook met de houder op zijn plek, de kentekenverlichting te vervangen. Bij de nieuwe Clio Estate van mijn ouders lukt dat niet. Daar zit de houder echt tegen de verlichting aan.
Uiteraard ook maar even 'diep' in de zak getast voor een mooie kentekenplaathouder. Deze is met een klapframe en die kun je met een paar druppels lijm aan de zijkant, tussen het frame en de houder, borgen. Los krijgen lukt wel maar dat kost tijd en moeite. Deze houder zit er nu in:

http://rostrading.com/?product=renault- ... der-chroom

Nog een slechte foto (schemering en met de garagedeur open):
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: Kentekenplaat bevestigen

Bericht door Harm »

Behalve dat dieven de platen stelen en ze dan op een andere auto zetten als ze een misdaad begaan (en de politie zo dus niet achterhaalt wie het is en bij jou aan de deur staat) vallen slecht bevestigde platen in een slappe houder er ook nog wel eens af in een wasstraat. Bij ons liggen regelmatig afgevallen kentekenplaten in de wasstraat... :shock: Ik heb mijn platen bij de dealer dus goed vast laten zetten met van die beveiligde schroeven. Werkt prima, kost vrijwel niets en scheelt je het gedoe wat je hebt als je een plaat kwijt raakt.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Kentekenplaat bevestigen

Bericht door Paultje1965 »

Eigenlijk onbegrijpelijk dat garages nog steeds van die waardeloze klikhouders monteren. Dat ze hun houders met dealer reclame goedkoop inkopen snap ik maar het kan ook te goedkoop zijn. Pomphouders en politie leggen het probleem van gestolen platen bij de automobilisten neer maar het is aan de garage om een auto te leveren met deugdelijk gemonteerde platen.

Met beveiligde schroeven is een prima oplossing, ik zag er alleen tegenop om gaten in mijn plaatwerk te boren. Tenminste, tot ik zag hoe de oude houder vast zat. Nogal cru met zelftappers rechtstreeks in het plaatwerk! Bij mijn vorige auto's zaten daar meestal twee plastic blokjes in het kofferdeksel voor de schroeven. Beetje slordig van Renault. Ik heb de schroeven maar flink ingesmeerd met lak uit de lakstift. Niet perfect maar ik had niets anders bij de hand.

Enfin, bij mij is het opgelost. Misschien alleen jammer dat het niet direct zichtbaar is dat de plaat vastzit.

P.s. ik vraag me wel af hoe boeven die plaat er toch zo snel uit wippen? Ik had best wat tijd voor nodig om de nokjes voorzichtig af te knippen. Maar ja, ik deed dan ook mijn best om de plaat er onbeschadigd uit te halen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Kentekenplaat bevestigen

Bericht door mechanic »

Volgens mij zat je oude houder ook maar met 2 tappers vast?
Deze manier van vastzetten is niet ongebruikelijk,meestal 4tappers,in elke hoek 1.
De plaat is erg eenvoudig uit de 'goedkope' houder te wippen. Zelf nooit problemen met uitvallende platen gezien.
Iig,je hebt een chique houder nu!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Kentekenplaat bevestigen

Bericht door Paultje1965 »

Klopt, 2 zelfborende schroeven in het plaatwerk. Volgens mij door de garage zelf gedaan, dus geen voorgeboorde 'fabrieks' gaatjes. Kwestie van houder er tegen aan houden en, op het timmermansoog, er aan schroeven. Was bij mijn oude houder niet eens slecht gedaan, slechts een paar millimeter uit het lood. Zie je toch niet. Ik heb gewoon dezelfde gaatjes kunnen gebruiken voor de nieuwe. Wel sterke dubbelzijdige plakkers er achter tegen het klapperen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Kentekenplaat bevestigen

Bericht door mechanic »

Dat doet de dealer inderdaad zelf,de fabriek doet dit nooit.
Nu er toch al gaatjes zitten,kunnen wellicht in de toekomst er nog wel 2 bij voor 1richtingschroeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Kentekenplaat bevestigen

Bericht door Paultje1965 »

Het is mij wel eens overkomen dat ik een gaatje voor een popnagel in een kentekenplaat boorde, precies op dezelfde plaats, waar de schroef van de houder al onder zat. Gelukkig was het mijn auto niet :) dus een cm verder opnieuw proberen.
In dit geval heb ik tenminste de oude houder nog als mal zodat ik weet waar de schroeven van de houder zitten. De kans is al erg klein dat je precies op een schroef boort maar dat zal me nu zeker niet gebeuren.

Die 2 gaatjes kunnen er nog wel bij, anders moet ik weer iets nieuws verzinnen om te 'verbeteren'. Oh ja, die voetsteun moet er nog in :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Miriam
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2018 06:28
Actief als: particulier

Re: Kentekenplaat bevestigen

Bericht door Miriam »

Hoi allemaal, ik zie dat de bericht al wel aardig verouderd is maar toch zou ik een bericht willen plaatsen over hoe je ook je kentekenplaat kan bevestigen. Ik denk dat veel houders tegenwoordig wel gevoelig zijn voor diefstal, maar als een dief de plaat er echt af wilt halen dan zal het hem ook wel lukken, maar dit zal in sommige gevallen inderdaad wat lastiger worden voor diegene.

Via https://kentekenhouder.nl/kentekenplaathouder/renault/ ben ik een video tegenkomen van plaathouders met kliksysteem. Dus als ik het goed begrijp is het zo dat je allereerst de plaathouder op de auto moet monteren voordat de kenteken erin geplaats kan worden. En gemakkelijk dicht kunnen klikken met hand op vijf plaatsen. Daarnaast heb ik gezien dat we ook een houder kunnen ontwerpen en eventueel per stuk aanschaffen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Helly henson captuur
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2018 20:18
Actief als: particulier

Re: Kentekenplaat bevestigen

Bericht door Helly henson captuur »

Goedemorgen zit met een probleem met mijn nummer plaat houder aan de voorzijde van mijn captuur. Ben hem al 2 keer verloren de plaat dan niet de houder. Nu zit er in het midden boven de plaat een ronde opening, is dit een camera.
Wil namelijk mijn nummerbord hoger plaatsen is dit mogelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in