Grootlicht werkt niet

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Gesloten

Topic author
Ben69
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2016 23:06
Actief als: particulier
Locatie: Vriezenveen

Grootlicht werkt niet

Bericht door Ben69 »

Hallo allemaal

Ik ben net nieuw hier op dit forum. En heb een aantal vragen.we rijden sinds kort in een Renault espace 4
En moet zeggen een prima comfortabel auto
Nu krijg ik diverse meldingen op het display.
1. Esp storing
2. Elektrische handrem defect
3. Grootlicht werkt niet

Kan dit forum wel helemaal gaan lezen. Maar misschien is er iemand die mij kan zeggen waar ik moet gaan zoeken. Om of in de auto naar deze meldingen. Wat er defect is.

De elektrische handrem heb ik een andere box voor besteld en is onderweg. Laat weten of het daarna opgelost is.
De remblokken en schijven zijn nog ruim voldoende.
De kabels van de rembox zijn nog wel goed maar ga ik ook vervangen.
De schakelaar aan het stuurkolom werkt wel. Maar krijg geen stroom op de witte kabel bij de koplampen voor grootlicht alle andere lampen werken wel en de zekeringen doorgemeten die boven in het dashboard bestuurder.
Zitten er nog relais die gebruikt worden als je de hendel naar voren trekt voor grootlicht.
Heb al heel wat gelezen over kasten bij bijrijder en onder de motorkap.
Wie kan mij helpen hiermee. Het gaat om een espace 4 van 2005

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ben69
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2016 23:06
Actief als: particulier
Locatie: Vriezenveen

Re: Grootlicht werkt niet

Bericht door Ben69 »

Hoi hoi

Update espace 4

Inmiddels de rembox vervangen . de oude rembox uitelkaar gehaald en zie dat er wel degelijk slijtage in zit en speling in de elektra motor zit.
De nieuwe rembox was eenvoudig te monteren. De melding is gereset en werkt weer.

Grootlicht probleem is ook inmiddels verholpen de zekering doorgemeten en was niet defect. Relais nagekeken en ook niet defect. De zekering kast los gehaald links boven op het dashboard. En zag dat ze een draad los zat. Deze opnieuw in de zekeringkast vast gezet en probleem is verholpen.

Esp melding

Bij de garage geweest om te laten kijken naar deze storing er zat een stekker los bij het rechte voorwiel. Deze hebben ze schoongemaakt en gecontroleerd. Alles werkte maar nu krijg ik weer deze melding op het display maar alles werkt wel.
Dit ga ik nader bekijken. En zal het vermelden als ik iets vind.

Ben nu met de remblokken aan het vervangen omdat er 1 wiel soms zwaar loopt. Net of hij nog remt. Ga direct de remklauwen reviseren maar hoe het kan dat 1 meer remt dan de andere 3 is nog een raadsel. Iemand hier nog ideeën over hoe je kan testen of de cilinder nog goed is?.
Ook hier zal ik mijn bevindingen schrijven.

Succes allemaal
Groetjes

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grootlicht werkt niet

Bericht door mechanic »

Wellicht de remblokken niet gangbaar in de houder,de remklauw geroest van binnen waardoor zuiger blijft plakken. Stofhoes nog heel?
Meteen verse vloeistof,moet op te lossen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ben69
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2016 23:06
Actief als: particulier
Locatie: Vriezenveen

Re: Grootlicht werkt niet

Bericht door Ben69 »

Alle remblokken vervangen en rem cilinders en stofhoezen ook vervangen. De remvloeistof vervangen. Alles werkt weer prima. 1 rem cilinder zat behoorlijk vast de stofhoes om de cilinder was gescheurd. En zat rommel in. Nu nog kijken naar storing esp rechts voor.

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht