Laadprobleem......

Plaats reactie

Topic author
Alweereenklaas
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2016 16:18
Actief als: particulier

Laadprobleem......

Bericht door Alweereenklaas »

Sinds 2 week de Zoe in bezit. Oh, wat is dat leuk rijden. Ik mis de Outlander Phew echt niet (nou ja, alleen de adaptive cruise control dan). Ik had alleen vandaag een rare dag. Laadschema op de kalender aangemaakt, zodat de wagen 's nachts laadt. Vanmorgen vroeg op pad. Geen bevestiging gehad dat het laden klaar was... bijzonder ... maar ernstig, ach nee...
Vervolgens op pad. In Urk (cameranu) wilde ik opladen. De eerste twee palen bij het gemeentehuis gaven mooi paars licht, maar laden? Nee. Op het display bleef het percentage op 22% staan en verder gebeurde er niets. Ik dacht nog "ah, dit zijn zeker de oude laadpalen die niet met de ZOE lader overweg kunnen". De volgende twee palen geven hetzelfde resultaat. (De twee daarna stonden midden op een drukke markt die pas ver in de middag afgelopen zou zijn... dus dat werd hem ook niet).

Alle 11kW palen van Urk zijn me nu bekend en daarna mijn toevlucht gezocht bij een 3,7kW paal. Vreemd, die deed het ook niet. De oplaad app My Z.E. gaf al de hele dag een storing aan met de tekst "Onbekende Storing" onder aan in het beeld. Dat schoot ook niet op.

Met nog maar weinig stroom heel voorzichtig op pad naar het Allego laadstation aan de A6. Kon ik in elk geval checken of het aan mijn kabel zou liggen. Ook daar hetzelfde beeld: De AC lader springt op paars, maar laadt niet. Er komt geen procentje bij (lekker als je per minuut betaald).

Stekkers er af; auto dicht en 10 minuten wachten. Geen resultaat.
Ik check My Z.E. en zie in elk geval dat ik nog 3% over heb (hey... hij doet het weer!). Vervolgens deactiveer ik via de app het (nachtelijke)laadschema en zie.... ik kan weer laden!

De volgende vragen: is een dergelijke storing in My Z.E. bekend (onbekende storing), met andere woorden is de storing nog steeds onbekend? en is die storing de oorzaak van het probleem? Of uh.... blokkeert een nachtelijk schema altijd het laden op andere tijdstippen? Of is het toeval geweest dat ik na het deactiveren weer kon laden?

Andere tips of suggesties om het probleem op te kunnen lossen zijn zeker welkom, want af en toe laden is niet erg. Maar 3 uur zoeken en proberen voordat er een (toevallige?) oplossing langs komt is niet goed voor het humeur..... ;) ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem......

Bericht door landfort »

Een nachtelijk laadschema zorgt ervoor dat je wel kunt aankoppelen maar dat ie vervolgens wacht tot het tijd is.....voor zover ik weet, ik maak hier geen gebruik van.
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadprobleem......

Bericht door GertjanVB »

Als je de laadkalender instelt op 's nachts laden, dan laat ie alleen 's nachts :mrgreen:
Over het algemeen lijkt de laadkalender mooi, maar werkt het in praktijk niet prettig/handig.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Alweereenklaas
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2016 16:18
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem......

Bericht door Alweereenklaas »

Ah, kijk... ik dacht het al. Maar dan ben je dus mooi "in de prijzen" als de app de hele dag vanwege "een onbekende storing" geen contact kan maken met de wagen.

Laadschema er dus uit en 's avonds handmatig het laden starten is dus de oplossing. Dit kan met enig programmeer werk veel handiger, heren en dames van Renault...

(oh en dank voor de snelle reacties; eigenlijk ben ik allang blij dat de storing niet door iets in de wagen wordt veroorzaakt)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016 12:23
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: Laadprobleem......

Bericht door GillettiNo »

Je kan ook de knop ernaast, uitgesteld laden, gebruiken.
Die zet ik altijd op 23:15, wanneer de nachtstroom er is en ik de volgende ochtend weer weg moet. En de volgende ochtend is de Zoe vol.

Laadkalender gebruik ik ook nooit. Helemaal een crime met wisseldiensten. :fp:
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Laadprobleem......

Bericht door daf55 »

Ik heb de laadplanner ook nog nooit gebruikt en zet, net zoals GilletiNo, handmatig de timer 's nachts. Net zoals de verwarming, kleine moeite om die gelijk mee te plannen voor een warm vertrek 's morgens.

Geeft het display, als je de planner wel zou gebruiken, niet een aanduiding dat er een planner aanstaat? Je ziet dat wel je zelf de timer en verwarming plant.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem......

Bericht door RudyH »

Nachtelijk schema van de auto gebruik ik al een tijdje niet meer.
Diverse keren gehad dat de auto idd niet aan het laden was doordat ik vergeten was dit uit te schakelen.
Inmiddels kan ik via mijn domotica systeem het aantal Kwh invullen die ik ongeveer nodig heb voor de volgende dag zodat de auto niet helemaal 100% geladen hoeft te worden. Dit omdat ik gratis kan laden op het werk en maar 60km nodig heb om op het werk te komen.

Natuurlijk wil ik dit nog uit gaan breiden door alleen de km's te hoeven in vullen, echter door de laadverliezen is dit vrij lastig om het nauwkeurig uit te rekenen. Het het mooiste zou zijn om dit live uit te lezen van de canbus.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in