Vervolgens op pad. In Urk (cameranu) wilde ik opladen. De eerste twee palen bij het gemeentehuis gaven mooi paars licht, maar laden? Nee. Op het display bleef het percentage op 22% staan en verder gebeurde er niets. Ik dacht nog "ah, dit zijn zeker de oude laadpalen die niet met de ZOE lader overweg kunnen". De volgende twee palen geven hetzelfde resultaat. (De twee daarna stonden midden op een drukke markt die pas ver in de middag afgelopen zou zijn... dus dat werd hem ook niet).
Alle 11kW palen van Urk zijn me nu bekend en daarna mijn toevlucht gezocht bij een 3,7kW paal. Vreemd, die deed het ook niet. De oplaad app My Z.E. gaf al de hele dag een storing aan met de tekst "Onbekende Storing" onder aan in het beeld. Dat schoot ook niet op.
Met nog maar weinig stroom heel voorzichtig op pad naar het Allego laadstation aan de A6. Kon ik in elk geval checken of het aan mijn kabel zou liggen. Ook daar hetzelfde beeld: De AC lader springt op paars, maar laadt niet. Er komt geen procentje bij (lekker als je per minuut betaald).
Stekkers er af; auto dicht en 10 minuten wachten. Geen resultaat.
Ik check My Z.E. en zie in elk geval dat ik nog 3% over heb (hey... hij doet het weer!). Vervolgens deactiveer ik via de app het (nachtelijke)laadschema en zie.... ik kan weer laden!
De volgende vragen: is een dergelijke storing in My Z.E. bekend (onbekende storing), met andere woorden is de storing nog steeds onbekend? en is die storing de oorzaak van het probleem? Of uh.... blokkeert een nachtelijk schema altijd het laden op andere tijdstippen? Of is het toeval geweest dat ik na het deactiveren weer kon laden?
Andere tips of suggesties om het probleem op te kunnen lossen zijn zeker welkom, want af en toe laden is niet erg. Maar 3 uur zoeken en proberen voordat er een (toevallige?) oplossing langs komt is niet goed voor het humeur.....