Aanschaf Zoe - vragenvuur

Plaats reactie

Topic author
tankslapper
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2016 16:10
Actief als: particulier

Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door tankslapper »

Hallo allemaal, ik ben al een tijdje aan het meelezen op het forum en ben er inmiddels uit dat ik een Zoe aan ga schaffen.
Ik realiseer me dat er via de zoekfunctie veel te vinden is, maar om alles door te gaan spitten kost heel veel tijd. Verder is het voor andere bezoekers wellicht interessant om alles in één topic te hebben.

Het is vrijwel zeker dat ik een Zoe uit Frankrijk ga importeren gezien de prijzen. Mijn vrouw heeft een eigen zaak en fiscaal gezien is dit voorlopig dus ook erg aantrekkelijk.

Een aantal zaken zijn voor mij nog niet helemaal duidelijk:

1. Wat zijn de verschillen tussen de verschillende bouwjaren (wat betreft 2ehands markt, R90/Q90 is bekend)?
- Mij is bekend dat er een een R240 versie is en een Q210. Quickcharge zal voor ons gebruik niet nodig zijn, dus ik ga voor een R240. De Q210 is zover ik kan vinden vanaf 2015 geleverd. Dus alle 2013 & 2014 modellen zijn automatisch een R240, klopt dat?
- Financieel is een 2013 model vanwege de lage bijtelling de komende 2 jaar nog interessant. Heeft het 2013 model nog nadelen of problemen die in latere versies verbeterd zijn? Het dashboard in lichte kleur is in 2014 aangepast kwam ik achter via dit topic: http://www.renaultforum.nl/forum/de-nie ... 18437.html
- Zitten er nog verschillen in de R-link systemen en andere software in de verschillende bouwjaren?
- In vermogen is er zover ik heb begrepen geen verschil in de geleverde versies van 2013-2016, klopt dit?

2. Qua uitvoeringen kijk ik eigenlijk alleen maar naar de Intens.
- Weet iemand vanaf wanneer de bekleding Noir Intens geleverd is?

3. Overname batterijhuur en eventuele andere contracten.
- Stel ik importeer Zoe uit Frankrijk, deze heeft net voor 3 jaar en batterijhuur contract afgesloten. Zit ik hier dan ook aan vast? Zover ik heb begrepen is het in ieder geval wel mogelijk om de kilometers aan te passen.
- Hoe wordt omgegaan met de eventuele andere contracten zoals hier genoemd: http://www.renaultforum.nl/forum/your-s ... 22850.html?

4. Laadpaal/laden (hoort eigenlijk niet hier thuis natuurlijk, maar om alles een beetje centraal te houden plaats ik het maar hier).
- Zit er verschil in de laadkabels die bij een Zoe zitten (behalve de later geleverde oma kabel natuurlijk)?
- In de laadpaal voor thuis heb ik mij nog niet echt verdiept, maar waarom zou je kiezen voor een 11kw paal als je voor een kleine meerprijs ook 22kw kunt laden? Ik moet zoals gezegd nog even uitzoeken wat de voor en nadelen zijn, maar met zoiets kun je volgens mij goed uit de voeten toch? https://www.laadpaal24.nl/LS24-Laadpaal ... F-Mennekes

5. Prijsontwikkelingen
- Dit blijft koffiedik kijken, maar door de aankondiging van de R90/Q90 zullen de prijzen (ook in Frankrijk) wellicht nog wel wat verder gaan dalen. Wat adviseren jullie in deze situatie: nog even aankijken of binnenkort al aanschaffen? Vergeleken met de 2.5 (en zware) benzineslurper pak je sowieso al een behoorlijke besparing in de maandelijkse kosten en brandstof.

6. Aandachtspunten algemeen
- Zijn er nog specifieke aandachtspunten die je bij de aankoop kunt controleren? De accu is door een reset na volledig opladen te controleren heb ik gelezen. Hoewel dit door de accu lease minder van belang is natuurlijk.
- Niet goed sluitende deuren kwam ik ergens op het forum tegen.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door GertjanVB »

Ad 1:
- klopt niet. Levering begon in 2013 met de Quickcharge variant die pas later bij de introductie van de R240 Q210 werd genoemd
- Bijtelling? Ga je de 2e hands ZOE zakelijk rijden? Volgens mij wordt de bijtelling met nieuwe eigenaar opnieuw bepaald en die lijkt tot 2020 4% te zijn
- verbeteringen;
  • dashboard
  • motorenlager (hoog gierend geluid bij vooruit, niet bij achteruit)
  • TCU (geen verbinding met netwerk en services)
  • BCD oid (laadproblemen)
  • kraakrubbers in de ophanging (kraken bij kou)
  • spoiler bevestiging (ff vastzetten)
- geen verschillen in R-Link wel in looptijd abonnementen, dus controleer looptijd en dat de Packs worden overgedragen
- Klopt, wel in bereik (240 vs 210)

Ad 2:
- vanaf de R240 meen ik

Ad 3:
- Contract moet overgedragen worden,
- daarna iom RCI aanpassing mogelijk

Ad 4:
- Frans model bij importeren uit Frankrijk; stekker voor laadpaal past hier niet
- 22 kW vereist 3 fase boven 25A hetgeen extra maandkosten met zich meebrengt
- 11 kW is al prima, afhankelijk van je dagelijkse behoefte, als je alleen met nachtladen toekunt
- hoe hoger de kW des te beter de efficiëntie

Ad 5:
als je wilt wachten kun je blijven wachten, gezien snelle ontwikkeling wordt er met regelmaat iets nieuws geïntroduceerd wat nog beter of goedkoper is

Ad 6:
- SoH te bepalen door volledig laden, reset boordcomputer en dan bereik delen door 131
- wel prettig als je een gezonde batterij te pakken hebt, onder de 80% heb ik ze nog zelden gezien.
- idd ophanging bestuurdersportier veelal niet jofel
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door Nivve »

Gertjan was al eerder, dus mijn lange verhaal geskipped en alleen een toevoeging laten staan.
tankslapper schreef: 6. Aandachtspunten algemeen
- Zijn er nog specifieke aandachtspunten die je bij de aankoop kunt controleren? De accu is door een reset na volledig opladen te controleren heb ik gelezen. Hoewel dit door de accu lease minder van belang is natuurlijk.
- Niet goed sluitende deuren kwam ik ergens op het forum tegen.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
- Afbladderend embleem is vaak een probleem. Het blauw laat dan los en is dan erg lelijk. Embleem vervangen is zo 40 euro, dus dan kan je overwegen om het er helemaal af te krabben als je toch voor een Zoe met dit euvel gaat (Edit: R240's hebben dit dus ook, zie post van MArtijn)
- De velgen van de Tech runs (17") schrapen snel de stoep. Ik weet niet in hoeverre dit bij de andere banden aanwezig is, maar dit levert snel gehavende velgen op (de mijne waren bij aanschaf, tweedehands, al helemaal rondom geschraapt). Overigens überhaupt checken of deze banden eronder zitten, want deze zijn onzuiniger dan de 15/16"banden (scheelt zo'n 20 km denk ik).
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door GertjanVB »

dacht al, wie zal het snelst zijn :P
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Ook een zwak punt is het plastic binnenklepje van het laadaansluitpunt achter het Renault logo, vervanging bij de dealer kost EUR 500,-- zelf een rubber dopje van de BMW i3 bestellen slechts EUR 10,-- en werkt ook prima.

Persoonlijk zou ik wel voor de Techrun velgen gaan omdat deze de auto veel mooier maken maar inderdaad wel voorzichtig behandeld moeten worden. Ik heb een jaar ervaring met de standaard lm velg en twee jaar met de Techruns maar een verschil in actieradius is nauwelijks merkbaar.

Verder een prima auto waar je geen spijt van zult krijgen!
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door GertjanVB »

Aloam heeft net een nieuwe video geüpload. Hierin geeft hij de oorzaak van de overmatige bandenslijtage aan de buitenranden een plaats: "droplinks van de rollbar". In de video zie je op 8:34 deze glanzend nieuw staafjes achter de voorwielen van de demper naar de rollbar (=stabilisatorstang). Ook een punt van aandacht dus en niet alleen te verhelpen door uitlijnen.

Even zoeken naar de post waar we dat onlangs bespraken

Nog niet gevonden, maar kwam wel deze tegen voor de topicstarter (aankooptips-voor-specifieke-zoe-problemen)

Gevonden, staat hier (1e-onderhoudsbeurt)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
tankslapper
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2016 16:10
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door tankslapper »

Bedankt voor de snelle en uitgebreide reacties allemaal! :)
- klopt niet. Levering begon in 2013 met de Quickcharge variant die pas later bij de introductie van de R240 Q210 werd genoemd
Oké, dat had ik niet begrepen. Dus tot de introductie van de R240 in 2015 waren eigenlijk alle Zoe's een Q210?
- Bijtelling? Ga je de 2e hands ZOE zakelijk rijden? Volgens mij wordt de bijtelling met nieuwe eigenaar opnieuw bepaald en die lijkt tot 2020 4% te zijn
Klopt inderdaad, deze ga ik zakelijk rijden. Volgens mij blijft het bijtellingspercentage 60 maanden na eerste tenaamstelling gelden. Dit komt van de site van de belastingdienst af:
Voor auto’s met een eerste tenaamstelling vanaf 1 juli 2012, geldt het bijtellingspercentage voor 60 maanden. Na afloop van die periode moet u opnieuw kijken in welke bijtellingscategorie de auto valt. Die bijtellingscategorie geldt dan ook weer 60 maanden.De 60-maandsperiode start op de 1e dag van de maand die volgt op de tenaamstelling. Wordt een auto op 7 maart tenaamgesteld, dan start de 60-maandsperiode dus op 1 april.

De beperking bij verkoop geldt alleen voor auto's tenaamgesteld voor 01-07-2012:
Is de auto uiterlijk op 30 juni 2012 tenaamgesteld, dan geldt het dan geldende bijtellingspercentage tot het moment dat de auto verkocht wordt.
- verbeteringen;
dashboard
motorenlager (hoog gierend geluid bij vooruit, niet bij achteruit)
TCU (geen verbinding met netwerk en services)
BCD oid (laadproblemen)
kraakrubbers in de ophanging (kraken bij kou)
spoiler bevestiging (ff vastzetten)
Hmmm, dit is toch nog wel een lijstje. Misschien kan ik toch beter voor een later model kijken.
Aan de andere kant: ZOE Intens 2013 < 10.000 km zien staan voor net onder de € 10.000.
Incusief 0% bijtelling wat de komende twee jaar dus ook nog circa € 800 netto scheelt.
Maarja als de kans op de genoemde problemen groot of groter is, ga ik het risico ook niet nemen en leg ik liever wat bij.
Ik ga daar eens over nadenken.
Ad 4:
- Frans model bij importeren uit Frankrijk; stekker voor laadpaal past hier niet
- 22 kW vereist 3 fase boven 25A hetgeen extra maandkosten met zich meebrengt
- 11 kW is al prima, afhankelijk van je dagelijkse behoefte, als je alleen met nachtladen toekunt
- hoe hoger de kW des te beter de efficiëntie
Aha, goed om te weten. Prijzen van een kabel vallen wel mee gelukkig (€ 250,-)

Dat had ik me inderdaad niet gerealiseerd en brengt behoorlijk wat extra kosten met zich mee zag ik op de site van de netwerkbeheerder. Niet interessant dus. Duidelijk zo!
Ad 5:
als je wilt wachten kun je blijven wachten, gezien snelle ontwikkeling wordt er met regelmaat iets nieuws geïntroduceerd wat nog beter of goedkoper is
Ik bedoel meer omdat de R90/Q90 nu net aangekondigd is, maar persoonlijk vind ik de Zoe nu al zeer scherp geprijsd. Dus ik ga niet meer te lang wachten.
- Afbladderend embleem is vaak een probleem. Het blauw laat dan los en is dan erg lelijk. Embleem vervangen is zo 40 euro, dus dan kan je overwegen om het er helemaal af te krabben als je toch voor een Zoe met dit euvel gaat (Edit: Ik herinner me net... R240 Zoe's hebben geen Blauwe toplaag, dus deze hebben dit euvel niet)
- De velgen van de Tech runs (17") schrapen snel de stoep. Ik weet niet in hoeverre dit bij de andere banden aanwezig is, maar dit levert snel gehavende velgen op (de mijne waren bij aanschaf, tweedehands, al helemaal rondom geschraapt). Overigens überhaupt checken of deze banden eronder zitten, want deze zijn onzuiniger dan de 15/16"banden (scheelt zo'n 20 km denk ik).
Bedankt voor de tips, ik zou toch wel graag de Tech Runs willen, dat oogt toch een stuk sportiever en ook op dit forum lees ik er verschillende ervaring over, zo ook een stukje onder jouw reactie:
Persoonlijk zou ik wel voor de Techrun velgen gaan omdat deze de auto veel mooier maken maar inderdaad wel voorzichtig behandeld moeten worden. Ik heb een jaar ervaring met de standaard lm velg en twee jaar met de Techruns maar een verschil in actieradius is nauwelijks merkbaar.
Aloam heeft net een nieuwe video geüpload. Hierin geeft hij de oorzaak van de overmatige bandenslijtage aan de buitenranden een plaats: "droplinks van de rollbar". In de video zie je op 12:21 deze glanzend nieuw staafjes achter de voorwielen van de demper naar de rollbar (=stabilisatorstang). Ook een punt van aandacht dus en niet alleen te verhelpen door uitlijnen.

Even zoeken naar de post waar we dat onlangs bespraken

Nog niet gevonden, maar kwam wel deze tegen voor de topicstarter (aankooptips-voor-specifieke-zoe-problemen)

Gevonden, staat hier (1e-onderhoudsbeurt)
Super, bedankt voor de tip! Dus ook even goed naar de bandenslijtage kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door PieterZoe »

@Gertjan: dank voor videotip van Alloam over drop links. Dat is goed om in de gaten te houden en lijkt inderdaad een van de zwakke schakels in de voorwielophanging. Bij mij zit ie nu overigens goed vast. Dat kun je makkelijk zelf controleren door er even aan te duwen/trekken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door Casss »

Kijk ook eens bij Auto Bleeker B.V. te Purmerend. Hij voert tweedehands Zoe's in uit Frankrijk. Vele forumleden hebben daar goede ervaringen mee opgedaan, zo ook ik :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door MartijnEV »

Dat de R240 chromen logo's zou hebben is overigens een fabeltje. Alle Q210's en R240's hebben lichtblauwe logo's. Pas vanaf de Zoe 40 (= R90 en Q 90) zijn de logo's chroom geworden.
Het fabeltje is meen ik mij te herinneren ontstaan doordat er op een forummeeting een R240 was gezien met afgekrabde folie, dus chromen logo. Maar dat was niet af-fabriek zo geleverd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door GertjanVB »

Forumlid Gerard Fidom heeft zelf een ZOE geïmporteerd en geeft aan dat het niet spannend is en hij wil je daar ook in begeleiden. Even zoeken op posts van Gerard of bij een topic over import uit Frankrijk

Die post van Gerard vind je hier (importeren-renault-zoe)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door Nivve »

MartijnEV schreef:Dat de R240 chromen logo's zou hebben is overigens een fabeltje. Alle Q210's en R240's hebben lichtblauwe logo's. Pas vanaf de Zoe 40 (= R90 en Q 90) zijn de logo's chroom geworden.
Het fabeltje is meen ik mij te herinneren ontstaan doordat er op een forummeeting een R240 was gezien met afgekrabde folie, dus chromen logo. Maar dat was niet af-fabriek zo geleverd.
Bedankt voor de correctie, heb de toevoeging verwijderd uit mijn post :thumb:
EV-pioneer schreef:Ook een zwak punt is het plastic binnenklepje van het laadaansluitpunt achter het Renault logo, vervanging bij de dealer kost EUR 500,-- zelf een rubber dopje van de BMW i3 bestellen slechts EUR 10,-- en werkt ook prima.

Persoonlijk zou ik wel voor de Techrun velgen gaan omdat deze de auto veel mooier maken maar inderdaad wel voorzichtig behandeld moeten worden. Ik heb een jaar ervaring met de standaard lm velg en twee jaar met de Techruns maar een verschil in actieradius is nauwelijks merkbaar.

Verder een prima auto waar je geen spijt van zult krijgen!
Interessant on-hands ervaring, heb zelf nooit kans gezien dit te testen.
Ik merk zelf dat ik met 102% SOH toch echt merkbaar minder km kan rijden dan wat hier altijd op het forum vermeld wordt. Ligt misschien toch eerder aan de snelwegkilometers dan aan de banden :think:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
tankslapper
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2016 16:10
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door tankslapper »

Bedankt allen voor de reacties!

Wat betreft een laadpaal (nu ik hier toch een topic heb, vraag ik het maar hier), hebben jullie nog ervaringen/tips?

Zelf zat ik hier aan te denken: https://www.laadpaal24.nl/LS24-Laadpaal ... F-Mennekes
Of deze: https://www.laadpaal24.nl/Laadpaal-Renault-Zoe

Wij hebben een dijkwoning met een garagepad wat verder weg, een paal in de grond is denk ik mooier/handiger dan een lange kabel vanaf het huis.

Zitten er nog kwailiteitsverschillen tussen de verschillende palen?

Ook over dit bedrijf lees ik op het forum goede ervaringen: http://www.theplugincompany.com/nl/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door GertjanVB »

Lijkt me een geschikt moment om over te stappen naar de laadsectie van dit forum.
Genoeg verwend :mrgreen:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
tankslapper
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2016 16:10
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door tankslapper »

Laadpaal is inmiddels besteld, dus dat hebben we ook weer gehad.

Volgende probleem/vraagstuk: de velgen. De impact op de actieradius van de 17 inch Tech Runs is mij duidelijk. Kan iemand uitleggen wat hier de oorzaak (met name) van is? De Tech Run velgen zijn waarschijnlijk zwaarder dan de 15 inch velgen vermoed ik, aerodynamisch zijn ze waarschijnlijk ook minder omdat ze iets meer open zijn. Misschien liggen er standaard ook andere banden op de Tech Runs?

Ik zit zelf namelijk nog te kijken voor Renault Wind velgen, op internet kwam ik dit gephotoshopte plaatje nog tegen:
Afbeelding

Het lijken mij wel nette velgen onder een zwarte Zoe en origineel Renault dus verantwoord :D
De eerste vraag is natuurlijk of ze passen, de Tech Runs zijn 4x100 ET 40 (?). De Wind velgen zijn 4x100 ET54 (?). De ET waardes kom ik online wel tegen, maar er staat niet bij of het specifiek voor de genoemde velgen geldt.

Ik kom dus op de volgende vragen:
1. Wat heeft de grootste invloed op de actieradius? Gewicht of vorm/model? Ik snap dat het een combinatie is, maar als met name gewicht een rol speelt, is het handig om naar lichte velgen op zoek te gaan.
2. Kan iemand meer informatie vinden over ET waardes en het gewicht van de Tech Runs en eventueel Renault Wind velgen?
3. Nieuwe originele velgen kan ik online niet vinden. Kan dit wellicht alleen via de Renault dealer? Anders de 2ehands sites maar in de gaten houden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door GertjanVB »

Naast antwoord op bovenstaande vragen; velgen
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
tankslapper
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2016 16:10
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Zoe - vragenvuur

Bericht door tankslapper »

Reeds gedaan, daar kwam ik helaas niet heel veel verder mee, het gaat met name over het verbruik van de Tech Runs (bekend dat het hoger is) en over winterbanden.
Gegevens over de velgen (gewicht o.a.) en waar te kopen heb ik niet kunnen vinden helaas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht