Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant


Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Ghia »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Bij mij is er een plastic haakje weg (afgebroken?) ik kan m'n deksel van de luchtfilter 1cm opheffen :O
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Domi1963 »

Ja het deksel zit er niet al te stevig vast op. Met 1 vinger komt het al los bij mij. Ik ga dit volgende maand aankaarten bij de dealer dan moet hij de eerste keer op onderhoud.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Ghia »

Domi1963 schreef:Ja het deksel zit er niet al te stevig vast op. Met 1 vinger komt het al los bij mij. Ik ga dit volgende maand aankaarten bij de dealer dan moet hij de eerste keer op onderhoud.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben dat ik bij gelegenheid eens contact opneem met jou dealer, deze lijkt echt alles te doen om de Talisman in orde te krijgen :clap:
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ron_kiesling
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018 08:44
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door ron_kiesling »

Ik heb mijn 1.5 diesel nu een week en heb het geluid ook. Ik hoor dit het beste links de cockpit binnen komen. Gisteren heb ik er met de monteur van Bochane uit Zeist naar gekeken. Hij gaf aan bekend probleempje bij deze uitvoering. Er lekt geluid tussen het motorcompartiment en de cockpit. Voorlopig niets aan te doen gaf hij aan.
Het geluid had ik vroeger als mijn uitlaat lekte, bij constant rijden en geen gas geven bijna niet hoorbaar. Maar een beetje gas geven goed hoorbaar. Het weekend ga ik zelf eens kijken waar ik dit 'gat"kan vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Ghia »

Ik had zo ene mee als leenwagen, ik stoorde me er al aan. Gelukkig heb ik de automaat gekozen :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PartII
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2018 21:46
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door PartII »

Ik heb mijn megane estate 4 nu een maand en heb deze rammel ook. Monteur mee laten rijden en die hoorde niets vreemds. Hoorde wel wat maar dat zou "normaal" zijn en bij de koppeling vandaan komen. Het kwam hem verder niet bekend voor. Wel vreemd voor een probleem dat dus al jaren bekend is. Maar als dit zo blijft is dit mijn eerste en laatste renault ooit. Ik ben dit geluid nu al zat. Rij 1000 kilometer in de week en ben het bijgeluid nu al zat. Mag toch hopen dat er een oplossing voor komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door berenburg »

Monteur naar de oorarts sturen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chlewwie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2016 21:22
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Chlewwie »

Afgelopen week is mijn versnellingsbak "vervangen", want daar zou het geluid vandaan komen. Nu ben ik geen expert, maar als je versnellingsbak is vervangen, dan moet je koppeling toch ook weer als nieuw aanvoelen??? Die van mij voelt niet nieuw....klopt dit??
Het geluid totaal niet verholpen, het lijkt wel erger geworden. Net als de ramen in de voorportieren, die een tocht geluid geven.... Is niks aan te doen volgens de dealer.....Corrosie op de velgen na 1,5 jaar op plekken waar geen beschadiging te zien is....een Airco die ook een ratelend geluid geeft....een metaal schurend geluid wanneer ik mijn stuur helemaal omgooi om een krappe bocht te maken, een bestuurdersstoel die los zit.... één of andere lager die voor los is geschoten waardoor het aan de onderkant rammelde.....
En dat voor een auto van bijna € 42.000,-.....Ik heb hemel en aarde bewogen om deze problemen op te lossen, maar helaas is er in 1,5 jaar niets opgelost! En dan is het niet eens mijn eigen auto, maar een lease auto.....
1.6 DCi Talisman Intens Estate

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PartII
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2018 21:46
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door PartII »

De megane heeft voor mijn gevoelnook veel last van windruis. Zo hard waaide het vandaag niet en toch al een.fluitend geluid. En.ja, mijn ramen zaten.goed dicht. Ik had hiervoor een.peugeot 308 en als dit zo blijft bij renault stap ik zeker weer over. En ik rij idd ook lease maar voor zulke bedragen.mag je toch wel wat meer verwachten. Zelfs een dacia maakt minder herrie en dat zou het b-merk moeten zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door larsdijkstra 16v »

Een goede dealer is al heel wat, die lost alle dingen voor je op. Zie de verschillende verhalen maar op dit forum. Er zit enorm verschil in de kwaliteit en aandacht van dealers. Tuurlijk moet Renault dingen beter doen, maar een goede dealer maakt het verschil
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Knippie »

Een goede dealer staat ook machteloos als het moet werken met de slechte kwaliteit die hij krijgt aangereikt... mijn auto is kwalitatief weer minder geworden na een bezoek aan de dealert. Bluetooth ontvangst was slecht, nu nog slechter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ron_kiesling
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018 08:44
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door ron_kiesling »

probleem blijft bestaan en ik ben er helemaal klaar mee. De garage verteld dat ze er niets aan kunnen doen ne gaan doen. Wat nu? leasemaatschapij geeft aan het niet prettig te vinden maar ook niets kunnen veranderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mikeyl
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2014 14:56
Actief als: professional

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Mikeyl »

Benieuwd of dit ook een oplossing is voor de Renault Megane IV, Ik heb nl het zelfde probleem maar dan met een Renault Megane IV Bose versie (100Pk) okt 2017 al half jaar bezig met de dealer maar krijg nu te horen dat het volgens de importeur bij de auto hoort. Het is echt heel storend zeker als je langere ritten maakt.

****************************
Talisman Zwart schreef:Beste Talisman rijders bij mijn auto is het binnen komen van Motor / koppeling geluid aan de linker benedenkant van mijn auto weg.
Er is een demper / geluid ontkoppelaar in de hydrauliekleiding van de koppeling geplaatst.
Dit resulteert dat het geluid er nog wel is onder de motorkap maar niet meer naar binnen komt via de hydrauliekleiding van de koppeling.
Zie de foto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ron_kiesling
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018 08:44
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door ron_kiesling »

wow, dank je wel, dat wil natuurlijk aan mijn garage voorleggen. De foto zie ik helaas niet. Kun je een privemailtje sturen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chlewwie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2016 21:22
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Chlewwie »



Waarschijnlijk kunnen de meeste Renault garage's van dit filmpje leren wat toewijding is om een probleem op te lossen.....
1.6 DCi Talisman Intens Estate

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ron_kiesling
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018 08:44
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door ron_kiesling »

De dealer gaat woensdag de hydrauliek leiding vervangen door eentje met een demper erin. Hij heeft dit bij Renault Nederland besproken, hiermee moet het opgelost zijn. Bedankt forum "vrienden"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mvd300
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2017 14:43
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door mvd300 »

Zit zo eens even de problemen van de talisman te lezen, en kan me maar in 1 ding vinden, en dat is het tocht geluid bij de ramen. Dit komt niet niet bij de ramen vandaan, maar bij de spleet van de buitenspiegel. Er zit ruimte tussen het beweegbare deel en het vaste onderste deel. Hier waait de wind doorheen en dat maakt dat vervelende geluid. Doe er maar eens een stuk tape overheen, en geniet van de stilte. Overigens is mijn talisman van de 1e generatie, juni 2016, en heb ik op geen enkel vlak een probleem of tegenvaller. Is wel een automaat. Nu maar hopen dat dit zo blijft...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Ghia »

Tape kleven heeft jammer genoeg niet veel zin gezien ik m'n spiegels graag dicht heb als de auto gesloten is :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mvd300
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2017 14:43
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door mvd300 »

Hh, dat heb ik ook, maar t gaat om het geruis. Ben ook al bezig om een stukje rubber zodanig te maken dat ie plakt aan de bovenkant en los blijft van het vaste deel. De stilte is me me het geklooi wel waard. Desnoods sloop ik de spiegel en vul ik de ruimte ergens mee op. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Rammeld/Ratelend geluid in de motor aan de bestuurderskant

Bericht door Ghia »

Goede tip. Ik zal me er eens mee bezig houden ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht