Nieuwe ruitenwissers

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Eric H »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Waarschijnlijk ben ik nu de enigste die zijn ruitenwisser motor heeft moeten laten vervangen.
Zijn er ook forumleden die ook Bosch ruitenwissers hebben gemonteerd en ook ongeveer het geluid ondervinden van de wissers wat je ook best goed kan horen buiten het geluid van de ruitenwisser motor om ?
Lees graag jullie ervaring hiermee want zit er aan te denken om dit eens bij Bosch na te vragen want dat ze goed te horen zijn nu dat is zeker terwijl ik juist een poos geleden hier een bericht kon plaatsen dat ik op dat moment de wissers helemaal niet meer hoorde, maar helaas is dit van korte duur geweest dus .
groeten,
Eric H
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door nikk »

Zou best kunnen dat ze wat meer geluid gaan produceren als bladen ouder worden. Bij mijn 3 autos met aerotwins valt met vooralsnog niets op
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Eric H »

Nou dat is het hem juist ze zijn nog hartstikke nieuw en vind het dus daarom vreemd dat ze nu al zo'n "klap" geluid maken.
Maar als ik de wissers demonteer dan kan je goed zien dat de veegrubbers uit 2 delen bestaan, 1 links van de klemhouder en 1 rechts.
Je kan ze allebei zeker een halve centimeter naar links en naar rechts schuiven en weet dus niet of dan normaal is. :think:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door DHL »

Ik heb in't verleden ook die Bosch ruitenwissers gehad. ook eens geprobeerd op mijn Espace ipv de originele en net hetzelfde geluid. Verergerd nog bij koude. Snel weer originele gekocht. Ik weet niet hoe het komt, maar deze zijn stukken beter.
Had het vernoemd toen je je orienteerde zie ik.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Eric H »

#DHL, komt het geluid op mijn filmpje overheen met wat jij toen met de Bosch vissers ervaarde?
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door nikk »

Kans dan dat de uitvoering met blijkbaar twee zemen luidruchtig is. Al mijn setjes bestaan uit 1 zeem.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door DHL »

Dat geklop in ieder geval. Dat gepiep was minder luid. Maar het werd zelfs een stuk erger als het vroor.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gogol
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 nov 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Gogol »

Ik heb ook van die luidruchtige ruitenwissers. Ik zou niet weten wat ik er aan moet doen. Ik heb de originele binnen het jaar vervangen door Aerotwin maar die maken net zoveel kabaal.
Captur Helly Hansen 120 Tce
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door RenaultCaptur »

Soms helpt het iets verdraaien van de ruitenwisserarm zodat de ruitenwisser onder een (iets) andere hoek op de ruit staat.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Gl1800 »

Weet uit het verleden van andere auto's Je moet opletten of de rubbers bij het veranderen van de richting wel omklappen. Als dat niet gebeurd moet je zoals RenaultCaptur ook zegt de ruitenwisserarmen iets verdraaien/kantelen zodat de rubbers wel omklappen.
M.a.w de hoek/stand van de rubbers t.o.v de ruit is niet juist waardoor de rubbers tegen de ruit duwen in plaats van slepen en dat veroorzaakt lawaai.
Hoop dat dit duidelijk is, beetje lastig omschrijven.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door DHL »

Ik ben er quasi zeker van dat het probleem opgelost is met een setje originele ruitenwissers. Het lijkt wel alsof het rubber van de Bosch ruitenwissers te stijf is. De klap die je hoort zijn de wissers die kantelen.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door RenaultCaptur »

Ik heb juist de problemen met de originele ruitenwissers. Gebruik naar alle tevredenheid een "chinees" setje voor een derde (inclusief achterwisser) van de prijs.....
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door DHL »

Wat het geluid ook kan versterken is de polish van de carwash. Probeer eens je ruit goed te ontvetten (kan bvb met remmenreiniger uit de Action) alsook eens langs de rubbers te gaan (lost niet op).
Ik heb op Espace Bosch geprobeerd, op Scenic en die klapperden altijd. Originele niet en heb die dan op al mijn Renaults gehad. Maar geen Captur. Misschien zijn de ruitenwissers van Captur hier gevoeliger voor ? (andere spanning van de arm of zo ?)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gogol
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 nov 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Gogol »

Juist het omklappen van de bladen veroorzaakt die herrie. Ook piepen ze soms met het op en neer gaan. Ik zal de ruit eens ontvetten.
Captur Helly Hansen 120 Tce
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door DHL »

Ja je kan proberen hee, hopelijk geeft het een beetje resultaat. Je hebt er die zweren bij RainX maar zelf ben ik daar niet voor. Gaan ze volgens mijn ervaring nog harder van klapperen.
Hebben jullie dat ook al ondervonden dat de polish van de carwash een vettige schijn op je ruit achterlaat, vooral zichtbaar in het donker bij tegenlicht (en regen uiteraard)?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door TheSarge »

Rain-X is prima spul voor de zijramen. Voorruit niet....je hebt als je dat spul gebruikt je ruitenwissers niet nodig bij hogere snelheden, maar bij stadsverkeer moet je alsnog je ruitenwissers gebruiken en dan werkt rain-X als een soort rem en gaan ze "stotteren" en slijt daardoor het rubber veel sneller.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Axel57 »

Zijn de originele van Valeo? Zag bij ons dat bij de grote ruitenwisser het blad los aan het laten is, dus tijd voor nieuwe.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door mechanic »

Originele zijn al jaren van Valeo inderdaad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Axel57 »

Ja volgens RN eigen merk. Set 55/56 euro (en alleen per set verkrijgbaar)

Set Bosch Aerotwins incl verzenden 30euro.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Axel57 »

Heb ze net voor de middag bij 123autoparts besteld en ze worden vanavond al geleverd, das mooi.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Axel57 »

Zo nieuwe Bosch ruitenwissers geplaatst, het eerste wat mij opviel is dat de originele een soort kapje hebben over de bevestiging en dat hebben de Bosch niet.

De originele zien er op de auto wat dat betreft beter uit.

Hoe ze wissen weet ik nog niet.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door mechanic »

Nog nooit van deze site gehoord,prijzen zijn zo te zien goed.
Zelf niet zo'n fan van de flatblade wisserbladen,lijken sneller te slijten dan de ouderwetse.
Kun je dat kapje niet overzetten op de bosch bladen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Axel57 »

Nee volgens mij lukt dat niet, zal morgen nog eens kijken.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Axel57 »

De nieuwe zijn wel superstil vergeleken met de originele.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Eric H »

Ik kan me nog goed herinneren dat toen ik de auto net een paar weken had in 2014 dat toen de originele ruitenwissers al extra geluid gingen maken. Ik ben hiermee toen naar de dealer geweest en een monteur had idd 1 van de ruitenwissers in een wat andere hoek gebogen waardoor het geluid van klappen van de wisserbladen een stuk minder werd.
Nu ruim 2 jaar later waren beide wissers van de voorruit dus defect omdat het rubber simpelweg ging loslaten.
Ik heb toen via het forum hier gelezen dat de EaroTwin van Bosch dus wel goed zouden werken.
Sinds ik deze gekocht en gemonteerd heb had ik in het begin niet echt veel last van het "klappen" van de wisserbladen, dit werd gegeven moment dus wel steeds ietsje erger en nu hoor je het dus helemaal goed, als je het filmpje bekijkt dan hoor je de defecte ruitenwissermotor maar hoor je ook dat de wissers bij elke slag een "klap" geluid maken en dat is nu best irritant aan het worden.
Ik zit er nu dus over te denken om bij de dealer dan maar weer de originele wissers te halen en hopen dat deze nu net als toen ik de auto net nieuw had geen extra geluid produceren.
Zie de foto's welke wissers ik nu gemonteerd heb, deze bestaan niet uit 1 lang wisserblad maar uit 2 stuks wisser bladen op 1 wisser, beide bladen kan je dus ook een 5mm naar links of naar rechts verschuiven, ben benieuwd of dit wel hoort bij deze wissers.
mvg,
Eric
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Eric H »

Axel57 schreef:De nieuwe zijn wel superstil vergeleken met de originele.
Axel, heb jij toevallig dezelfde wisser van Bosch als dat ik heb ? ( zie mijn foto's )
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door TCe120ECD »

En als de irritatie blijft, haal je voor weinig geld een Clio4 ruitenwisser van Valeo, de Magnum MF65 bij de Action.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Eric H »

#TCe120EDC Dynamique, maken die geen geluid?
Ik zal vanavond eens kijken of ik de wissers nog op een andere manier kan bevestigen al heb ik daar mijn twijfels over, ik heb 1 manier gevonden en dat is de wisser simpelweg over het gebogen staal van de wisserstang schuiven tot hij vast klikt, ik zou bijna denken dat er nog een mogelijk is want ze maken wel heel veel kabaal. :think:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Eric H »

#TCe120EDC Dynamique, maken die geen geluid?
Ik zal vanavond eens kijken of ik de wissers nog op een andere manier kan bevestigen al heb ik daar mijn twijfels over, ik heb 1 manier gevonden en dat is de wisser simpelweg over het gebogen staal van de wisserstang schuiven tot hij vast klikt, op de verpakking staat dat je iets moet samen knijpen maar hoefde dat nergens te doen want schuif ze er zo overheen.. :think:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door mechanic »

Dat samenknijpen is denk ik voor het demonteren,nieuwe inderdaad erop schuiven tot deze vast klikt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Eric H »

Toch staat dat samenknijpen onder het Monteren op de verpakking :think:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door TCe120ECD »

Mijn reactie is vreemd genoeg niet geplaatst, dus nogmaals.

@Eric H, de Valeo maakt naar mijn inzicht (nog) geen lawaai. Wat straks in de winter gebeurt als het echt koud wordt is afwachten. Wisser is +/- 5 te stellen, hoe is mij een raadsel. Monteren is gewoon in de houder duwen tot je een klik hoort.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door FrankV »

Ik heb ook de Bosch AeroTwins, prima wissers, erg stil.
En inderdaad, op de arm schuiven tot je een klik hoort. Als je ze nog kunt verschuiven, zitten ze niet goed vast!

Tja, dat kapje op de originele wissers... kan me niet zoveel schelen, als ze maar goed en stil wissen, en dat doen ze!
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Eric H »

#FrankV, als jij ook dezelfde hebt als waar ik de foto's van geplaatst heb ( de A868S ) dan ben ik benieuwd of deze dus ook uit 2 wissers bestaan ( 2 wisser rubbers op 1 wisser ) en of je die ook beide een +/_ 5 mm. naar rechts en links kan schuiven en mocht je deze dus idd ook hebben dan moet je mijn filmpje maar eens bekijken en vooral beluisteren want dan hoor je wat mijn wissers voor geluid maken. ( vergis je niet in het geluid van de defecte ruitenwisser motor ).
Ik ben benieuwd.
Groet, Eric H
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 8
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Axel57 »

Hallo Eric,

Heb net even snel gekeken maar het blad is bij mij bij allebei de ruitenwissers uit 1 stuk (wat ook normaal is volgens mij).

Ik kan wel de bovenkant iets verschuiven maar die staat los van het blad.



mvg,
Axel
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe ruitenwissers

Bericht door Eric H »

#Axel, ik heb met me neus gekeken, je kan idd de bovenkant die wel uit 2 delen bestaat een 5mm schuiven.
De wisser zelf is idd uit 1 stuk, je moet idd die 2 delen samen knijpen die op de verpakking onder monteren op de afbeeldingen wordt aangegeven, pas dan kan je de wisser verwijderen.
Ik heb ook geen andere manier gevonden om ze te bevestigen, het is erin schuiven wat doorduwen en je hoort een klik en ze zitten dus vast.
Ik zal van de week zodra het weer eens gaat regenen de wissers weer eens testen en afwachten wat ze nu voor geluid geven, is dit nog hetzelfde als op het filmpje dan ziet het er naar uit dat ik de wissers net zoals de monteur in begin met de originele wissers gedaan heeft dat ik ze wat zal moeten buigen want het zou ook zo kunnen zijn dat de hoek van de ruitenwisser stangen die nu eerder gebogen zijn dat deze hoek dus voor deze andere wissers dus net niet goed is en dat ze daarom zulke klappen geven tijdens het wissen. :think:

Op de foto's zie je dus goed dat je de bovenkant van de wissers die dus we uit 2 delen bestaat dus wel minstens 5mm kan schuiven aan beide kanten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht