Aanrader of niet ,

Plaats reactie

Topic author
Cikke168618
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 dec 2016 10:15
Actief als: particulier

Aanrader of niet ,

Bericht door Cikke168618 »

Kunnen jullie na een paar maand gereden te hebben met de talisman eens aanduiden of jullie deze wagen een aanrader vinden of niet, eventueel gestaafd met wat positieve en negatieve punten.

Alvast bedankt. Ik zou eventueel een Pi 1.6 dci willen bestellen maar blijf toch twijfelen en twijfelen .....

Hebben de meest recente produtiewagens ook last van de eerder genoemde kinderziektes ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door guy janssens »

Zalige auto
Een plezier om mee te rijden
Een plaatje om naar te kijken
Ik kan het alleen maar aanraden.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door Frankko »

Hier idem. Staat nu weer bij de dealer. Auto is erg mooi en rijdt lekker maar teveel
zaken die niet goed werken om hem aan te raden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door Frankko »

Een opsomming; Bluetooth valt weg, digitale radio valt weg, telefoonboek niet beschikbaar, binnenverlichting flikkert, start soms zonder op knop te drukken, water loopt kofferbak in bij openen, schakelt te snel terug naar de 1e versnelling, binnenverlichting staat weer op oude stand (te fel) na aanpassen en dan de zaken die de dealer oplost. Deukjes dak, portieren stellen, motorkap stellen, kapje zekeringkastje vervangen, rammel in middenarmsteun en rammel linksvoor bij koud weer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



elbertse01
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2016 12:04
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door elbertse01 »

Aangaande digital radio heb ik me laten vertellen dat dit in NL nog in de kinderschoenen staat en daardoor niet goed werkt. Zal in andere auto's hetzelfde zijn. Ik heb de auto pas sinds maandag, maar tot nu toe helemaal blij mee.
Besteld: Renault Talisman Estate 1.6dci 130pk, Brun vision, Innovation pack (gepland week 1 2017)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door El-Salvador »

Fijne auto om in te rijden, dat zeker. Ruim, rijdt soepel, zeer mooie auto, prettig weggedrag, luxe uitstraling.

Inmiddels heb ik 10k op de teller en kan maar 4 punten noemen die me tegen vallen waarvan 2 er niet van toepassing zijn bij een iP.
-Geen geheugenstand voor de spiegels (heeft de ip volgens mij wel maar vind dit horen op een auto +40k)
-Geen 'kantelstand' van de stoelen (heeft de ip wel maar moet m.i. zitten op +40K auto met leer)
-Rechter knie komt tegen dashboard aan (harde ronde stuk komt te ver naar binnen), dit is m.i. een ontwerp fout. Dit stuk heb ik verwijderd.
-Veel elektronische zaken die m.i. met een goede update verholpen moeten worden:
1. Auto gaat soms niet automatisch open
2. Te gevoelige lichtsensor waardoor op klaarlichte dag het navischerm donker wordt en lampen aan gaan.
3. Fileomleidingen werken niet
4. Soms onthoudt het profiel de stoelconfiguratie niet meer
5. In het donker bij de lichtere ambiance kleuren wat flikkering van de LED's

Over problemen met DR, telefoon aansluitingen, rammels, deuken, slechte paneel afstellingen e.d. herken ik me niet in. Lijkt me meer te liggen aan iPhones en dealer afleveringen. ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Izzy
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mei 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door Izzy »

IP heeft geheugenstand en kantelstand inderdaad.

Heb je een foto nu je dat deel bij je knie hebt verwijderd?
Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Noir Amethyste
April 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door guy janssens »

Deze is mss nuttig

Autoweek duurtest
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door DHL »

Hij benoemt er één van de pijnpunten, nl dat abrupt vertrekken vanuit stilstand. Zijn oplossing om steeds manueel vanuit tweede te vertrekken is in de praktijk niet haalbaar natuurlijk. Mijn Espace had dit ook. En je wordt het niet gewoon... Telkens je wat sneller wil vertrekken aan een kruispunt voel je die schok, zie je de hoofden van je medepassagiers bewegen. Niet aangenaam. En al zeker niet tijdens het parkeren. Dit zijn producteigenschappen waar ze niet veel aan kunnen veranderen. Er is wel een update geweest, maar dit loste het niet volledig op. Was wel een beetje beter.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door FatalZero »

Dat aangrijpen heb ik ook gemerkt met de proefrit. Het is even wennen, ik had er niet enorm moeite mee. Iets delicater met het gas omspringen loste het probleem voor mij al op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door DHL »

Zal al ene met de update geweest zijn. Voor de update was het verschrikkelijk maar na de update vond ik het toch ook nog onaangenaam. Vooral al je snel even een baan wou oversteken of invoegen. Leek wel of je teveel gas gaf terwijl je dit in de praktijk helemaal niet deed.
Ik weet niet of de Talisman 'kruipt' maar de Espace deed dit niet. En dan was het toch wel voorzichtig zijn als je op enkele centimeters van een paaltje wou parkeren in die kleine parkeervakken. (ik heb een invalidekaart, vandaar dat er altijd een paaltje voor mijn parkeervak staat ;) )

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door guy janssens »

Dat bruusk vertrekken doet de mijne niet, hij kan ook kruipen, snel he want hij is nog maar 3 maand. :D
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door FatalZero »

De twee Talisman TCe 200 die ik heb proefgereden kunnen beide kruipen. Dit lijkt dus zijn opgelost.
Ik liet de auto dus eerst kruipen en dan rustig het gaspedaal intrappen.

Ik meen mij te herrineren bij de eerste V40's met powershift (ook automaat met dubbele koppeling) dat ze niet konden kruipen maar dat het is opgelost na een softwareupdate.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door Frankko »

Er is een Belgische test waar hij minpunten krijgt omdat ie niet kan kruipen. Snapte het al niet want die van mij kruipt gewoon. Ook het schokkerige ken ik niet. Vind m soms wel wat traag na een bocht in de 2. Wen je wel aan gewoon eerder op het gas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door DHL »

Er zal gelukkig wel één en ander verbeterd zijn intussen hee. Mooi dat het bij jullie niet voorvalt.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Cikke168618
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 dec 2016 10:15
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door Cikke168618 »

Alvast bedankt voor jullie reacties. Meen wel te noteren dat Renault de problemen stilaan aan het oplossen is. Levering van en IP tegen eind mei , eind juni zou dan wel eens kunnen meevallen. Ik volg dit forum nog dagelijks en zal binnen een paar weken beslissen. Zijn er mensen die echt GEEN echte problemen ervaren ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door rvdgaag »

Overigens dat automaat dingetje is ALLEEN bij de benzine, de diesel heeft dat niet !
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door FatalZero »

Cikke, bijna alle auto's 'premium' of niet, hebben last van problemen. Of het nou groot of klein is. Sommige van die 'problemen' zijn producteigenschappen die je tijdens een proefrit kan waarnemen. Daar zal je zelf voor moeten oordelen of je daar mee kan leven of überhaupt ervaart als een probleem.

Ik kan lezen uit je berichten dat je heel erg twijfelt. Je blijft vragen over problemen, betrouwbaarheid, ervaringen. Verspreid over meerdere topics. Wederom vraag je of er mensen zijn die 'echt GEEN problemen hebben'. Die heb je sowieso al gehad "guy janssens" reageerde al dat de auto een enorme aanrader is.

Waar gaat je hart sneller van kloppen? Waar word jij blij van, diep van binnen. Voor mij is dit de Talisman. Ik ben als een blok verliefd op de auto geworden en kijk ontzettend uit naar morgenmiddag.
Wij/ik zijn/ben geen verkoper(s) die je dwingen of manipuleren om een Talisman te rijden, ik zal je niet proberen te overtuigen om er één te gaan rijden. Sterker nog, als je zo erg twijfelt... doe het niet!!!

Ik heb zo enorm staan twijfelen bij een Skoda Superb. Wel doen, niet doen, nog een review lezen, nog een youtube filmpje kijken, welke reviewer spreekt de 'waarheid', 'ja maar de ruimte is wel goed', 'de navigatie werkt beter dan de Mondeo', enzovoort, enzovoort.
Ik ben zelf heel erg blij dat ik het NIET heb gedaan, ja de afwerking van de Superb zal ongetwijfeld beter zijn, strakkere naadjes, minder problemen met een navigatie, maar mijn hemel wat is dat ding SAAI.

Absurd slechte auto's worden amper/niet meer gemaakt. Hoe blij word je van een auto maakt uit hoe goed je eventuele imperfecties kan tolereren/accepteren. Het is niet voor niks dat Alfa Romeo enorme schare fans heeft die zweren bij het merk, en GELOOF mij de Quality Assurance bij de fabrieken van onze Spaghetti etende vrienden kunnen echt wat leren in de fabriek van Douai waar de Talisman en Espace worden geproduceerd. ;) :D

Anyway, mijn post loopt al uit de hand... Hoop dat je jou keuze kan maken met een goed gevoel! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door guy janssens »

Ik heb het in dit forum nog al gezegd.
Hoe is je relatie met de verdeler.
Een goede verdeler lost alles op en is je aanspreekpunt als je toch iets aantreft dat je niet wenst.
Echt slechte auto's worden er niet meer gemaakt en elk merk heeft hier en daar een minder exemplaar van de band rollen.
Lees de andere merkforums maar eens.
Het leven is te kort om je te focussen op de kleine onbelangrijke dingen, pluk de dag.

Het is een pracht van een auto, elke rit is genieten, een plaatje om naar te kijken.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door larsdijkstra 16v »

Andere merken hebben ook problemen, maar het is zo jammer dat dit nou net bij de Talisman moet zijn... als opvolger van de Laguna (de lll was goed), waar de slechte naam door gekomen is, had Renault er alles aan moeten doen om al die kleine ergernissen te voorkomen. Lijkt weer alsof het allemaal weer te snel moet en de eindcontrole steken laat vallen. Zo haal je het vooroordeel en commentaar niet weg helaas
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door DHL »

Op een forum lees je natuurlijk de meest kwalijke zaken. Mensen die ontevreden zijn of vragen hebben bij een bepaald probleem, zullen sneller iets neerschrijven.
Eender welk merk, als je gaat zoeken zal je altijd probleemwagens tegen komen.

Ik volg dit forum al vele jaren. In 2001 zette Renault enkele modellen op de markt die minder goed waren. In 2006 heeft Renault beslist zich volledig toe te leggen op de kwaliteit en niet meer de 'createur des automobilles' te zijn. En dit lukte zeer goed.
Eerlijkheidshalve merk ik wel dat sinds de komst van Kadjar er een beetje meer misnoegdheid is. Maar ben er wel vrijwel zeker van dat Renault er alles zal aan doen om een herhaling van 2001 te voorkomen...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cabool
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:27
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door Cabool »

Het probleem van rustig te kunnen vertrekken, was ook bij de Espace. Is met een update opgelost. En sowieso kruipt die, dus voor parkeren werkt dat ideaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PvD
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2016 12:13
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door PvD »

Voor mij is de Talisman een absolute aanrader. Ik heb mijn auto sinds 19 december en ongeveer 2500km gereden wat natuurlijk niet veel is, maar ik heb geen enkele klacht. alle carrosserie panelen sluiten keurig aan en de opmerkingen over het aangrijpen van de automaat of het te snel terug schakelen naar de eerste versnelling herken ik absoluut niet. Zelf heb ik voor een Talisman estate 110dci EDC in de intense uitvoering gekozen met alle opties behalve schuifdak. Op een forum hoor je vaak alleen de mensen met problemen, maar niet alleen ik maar ook 2 andere collega's die gekozen hebben voor een talisman hebben geen enkele problemen met de auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

SVB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2016 11:08
Actief als: particulier

Re: Aanrader of niet ,

Bericht door SVB »

Wij rijden nu zo'n 10 maanden met een Tce200 (14000km), en op 1 klein probleempje (keurig opgelost door dealer) na is de Talisman een echte aanrader gebleken voor ons. Panelen sluiten mooi aan, automaat doet rustig zijn werk, auto kan rustig vertrekken/kruipen,
de ruiten slaan niet aan, auto staat wel in een garage, .....
Op een forum zal je eerder negatieve reacties zien dan positieve, dat is ook iets waar je rekening mee moet houden.
Iemand die tevreden is hoeft nl geen frustraties van zich af te schrijven.
Talisman Limousine Tce 200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in