Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.
Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
--- Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.
Ik vind 60.000 met een setje schijven snel ja. Bij mijn vorige Passat (2.0 TDI DSG 204pk) hebben ze er 170.000 onder gezeten, daar werd aardig mee door gereden. Mijn huidige Grand Espace (2000kg leeg) zijn ze bij 120.000km vervangen, dat was omdat er een trilling in zat en niet omdat ze versleten waren. Zitten er nu al weer 60.000km onder en er is nog geen rand te zien.
Zelfs bij mijn Leon Topsport welke regelmatig het circuit op ging hebben ze tot de verkoop bij 110.000km onder gezeten.
Misschien dat t kan komen door de relatief kleine motor in de Espace dat de remmen meer voor hun kiezen krijgen.
Maar met 25K schijven moeten vervangen bij de BMW... Hoe krijg je dat voor elkaar? Blokken ok, maar schijven?
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Als ik afspraken in Duitsland heb ga ik met de M5, daar kan je aankomen met zo'n auto, van 280-300 km/h terug naar 120km remmen als weer weer zo'n hollander met fietsenrek achterop op de linkerbaan zit is wel ff remmen.
De Espace heb ik voor de zakelijke km's in BE en NL, vinden mijn klanten al een deftige wagen, de M5 kan in NL niet (aardappelvreter mentaliteit helaas).
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Ja nu kan ik geloven hoe je die remschijven stuk krijgt lol... Mijn schijfjes en blokken hebben nu 40 k gereden, nog steeds de eerste dus. Ik geraak niet hoger dan 250 maar hier in Belgie hoogst ontoelaatbaar. Integendeel, als je snel afkomt, komen ze nog een beetje voor je wielen rijden om te tonen dat het niet mag. Verkeersridders...
Van dat imagoprobleem heb ik ook last. Als je met iets of wat BMW toekomt catalogeren ze je direct in een hoekje. Maar foert, heb ervoor gewerkt dus kan het. De Espace wordt door iedereen als friendly car gezien :p
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Precies en de Espace is een lekkere auto om in NL je werk te doen, ik had alleen gehoopt dat die Fransen nu eens geleerd zouden hebben wat productkwaliteit is. De Espace is geen premium product, dat weet ik maar zoveel problemen had ik niet verwacht.
Wat nog uitstaat aan "mijn" lease Espace:
-R-link2 update, verkeersinfo is ruk, omleidingen kloppen nooit en veel snelwegen staan er niet op
-Reactiestangen voor vervangen, niet leverbaar
-Krakende achtervering, geen oplossing voor, ik denk een designfout, lees klacht veel.
Nog 1,5 jaar te gaan met deze wagen maar of de volgende weer een Renault wordt........
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Mijn Espace heeft al 17 dagen bij de garage gestaan voor de krakende achtervering. Een korte samenvatting: "diagnose gesteld", "wachten op onderdelen en kan 4 weken duren", "verkeerde onderdelen voor deze auto binnen gekregen", "moet Renault nog bellen", "oeps vergeten Renault te bellen", "we gaan opnieuw de importeur bellen", "Ja u hoort van ons". De dealer doet lekker 'tralala'.
Vandaag is mijn rechter spiegel vervangen en is gelukkig eindelijk de hinderlijke fluittoon opgelost. Tijdens mijn vakantie schoot de bumperhoes los bij de koplamp en dat is ook hersteld vandaag. De beloofde R-Link update was er wel maar nog niet voor mijn auto. Renault rolt die gefaseerd uit en ze hadden mijn auto nog niet gemeld. 3%$##$#%#^& (lees dit als hard vloeken). Prutsers zijn het daar in Frankrijk.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
De mijne staat nu bij de dealer voor oa de krakende achterkant. Inmiddels zijn de dempers van de achterklep beiden versleten en is de vervangen rechterspiegel na 1,5 maand ook kaduuk, klapt niet meer in..
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
rvdgaag schreef:De mijne staat nu bij de dealer voor oa de krakende achterkant. Inmiddels zijn de dempers van de achterklep beiden versleten en is de vervangen rechterspiegel na 1,5 maand ook kaduuk, klapt niet meer in..
Erbarmelijk !
Even ter vergelijk mijn Espace IV is 13 jaar oud , z'n achterklep is loodzwaar maar de dempers ervan zijn nog altijd de originele .
Ze werken perfect !
Na 62 jaar durft mijn rug al eens te kraken maar de achterkant van m'n Espace is kraakvrij .
( In een herfstige modus als vandaag durf ik al eens in de toekomst te denken . Stel dat binnen 25 jaar de 'Oldtimer' status
nog steeds bestaat .
We zijn in het jaar 2045 en in Frankrijk mogen geen auto's meer verkocht worden met een verbrandingsmotor maar
er is wel een Oldtimermeeting . Op zo'n meeting zie ik Espace's van serie 1 , 2 , 3 en 4 maar zou er
één Espace van de 5 serie die vijfentwintig jaar overleefd hebben ? )
Toen de Espace 4 uitkwam was dit zeker en vast geen toonbeeld van kwaliteit hoor. Werkelijk alles ging kapot aan die wagens. Is maar sinds phase 2 dat ze enorm verbeterden. Ik weet, jij hebt nog een phase 1, maar je bent echt één van de uitzonderingen die gespaard blijft van hoge kosten.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Espcace V, 130pk Dci, nu bijna 2 jaar oud:
volgende mankementen komen vaak voor:
-de stabilisator stang van de voorwielophanging is al 2 maal vervangen moeten worden
-de r-link heeft ook een update nodig gehad. vroeger startte de r-link soms niet op bij het starten van de motor. nu werkt de r-link wel.
-een aantal maanden was er zogezegd een update van het motormanagement. misschien heeft dit te maken met het Volkswagen-schandaal. sindsdien vinden we dat de motor met momenten minder trekkracht heeft. dit varieert van week tot week. op sommige momenten voelt de motor loom aan, aan tragere snelheiden bij het optrekken
-de start-stop systeem werkt bijna nooit, ook niet toen de wagen nieuwe was! in vergelijking tot Duitse wagens werkt het start-stop systeem van de renault espace echt ondermaats
Espace V, 160pk (automaat), mijne is nu bijna 3 jaar oud
- de r-link werkt nu wel al 2 jaar redelijk stabiel, eerste jaar viel hij dikwijls uit of startte het gewoon niet op
- ook ik ervaar nu minder trekkracht en de automaat die soms tergend traag schakelt bij lage snelheden (waardoor je quasi komt stil te vallen in gevaarlijke situaties bv oversteken van kruispunt), is al verschillende keren teruggeroepen maar de garage zegt me nooit wat ze hebben gedaan
- al verschillende keren meegemaakt : (zomer/winter, droog of nat weer, maakt allemaal niet uit) sputtert de motor bij het starten en als je dan wil vertrekken schokt hij, valt hij stil en krijg je foutmeldingen dat de automaat niet werkt, de P-stand kapot is etc en dan is er geen bewegen meer aan, meestal ben je dan 1m verder geraakt en sta je half op straat .. redelijk irritant. Oplossing : 20 min wachten en dan start hij als vanouds. In de garage hebben ze de software eens geupdate maw ze weten ook niet wat het is en het probleem blijft. Ik heb lang gedacht dat het kwam door dor diepe plassen te rijden en er vocht op het versnellingsapparaat kwam maar ik heb het vandaag ook weer voor en gisteren was een droge dag dus tja...
- de start/stop zet ik gewoon telkens uit omdat ik het irritant vind dat als je bij een T-splitsing komt, hij dikwijls al stilvalt. Ik heb trouwens de indruk dat het een zeer onstabiel systeem is dat soms wel / soms totaal niet werkt.
- de collision detection waarbij je zogezegd te snel naar een voorganger rijdt, schiet schijnbaar eens per 2 weken wakker en dan piept het voor dood terwijl er niets aan de hand is, op andere momenten waarbij hij wel zou moeten waarschuwen blijft hij stil. Maw al die veiligheidssystemen van Renault laat je beter weg want ze werken op je systeem.
Het is in mijn geval een leasewagen, ik zucht al bij de idee dat ik er in totaal 5 jaar mee zal moeten rijden (vroeger was het maar 4 jaar). Don't get me wrong, ik ben er tevreden van en je leert leven met de meeste mankementen (en anderen hebben veel meer pech met hun Espace V blijkbaar) maar de volgende keer zal het geen Renault meer zijn (vorige was een Koleos, iedereen verklaarde me zot maar buiten het stevig rollen in de bochten vond ik dat een leuke wagen, je zat hoog en de 4x4 werkte perfect in de sneeuw)
Je automaat probleem wordt veroorzaakt door de accu (bekend probleem), laat deze vervangen en je hebt dat euvel opgelost. Start stop werkt alleen als de accu 80% of meer is geladen om deze te beschermen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Hetzelfde gehad met een splinternieuwe Talisman. Ook allerhande problemen in ‘t begin en na het vervangen van de batterij is alles zo goed als verdwenen, waaronder ook het start & stop probleem...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Ik moet toch wel zeggen dat er wel wat problemen zijn (levering sept 2015), de versie is initiale, software hapert regelmatig op gebied van multimedia, gps, R-link. (meest irritante is wanneer de gps uitvalt als je hem echt nodig hebt)
Starten bij koud weer, ook al heb je de dag ervoor 1000 km gereden , aan de batt. zou het dus niet kunnen/mogen liggen.
Leds (interieur) die bij koud weer flikkeren.
bij kort afdraaien , piepend geluid achteraan.
Sinds kort een klokkend geluid (denk aan ophanging) bij minder goede wegen.
De garage is top maar jammer genoeg straalt Renault dit niet uit.
Ik vind het jammer dat je dergelijke prijs betaald voor deze problemen.
Buiten al deze opsomming, loopt de wagen eigenlijk zeer goed qua comfort, veel ruimte voor de kinderen.
Bovendien ziet de wagen er mooier uit wat momenteel als volume wagen op de markt loopt.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo,
Ik zou graag op mijn nieuwe Espace ‘welcome lights’ plaatsen. Dit houd in dat wanneer je 1 van de deuren opent een witte led-strip onder de auto aan gaat. Eventueel in combinatie met een oranje strip als extra richtingaanwijzer.
Beste
Ik heb een espace 4 2013 facelift model vorige week op reis vertrokken. Onderweg 2maal het balgje tussen de tank en dieselfilter gesprongen. Weet iemand hier de oorzaak van
Mijn Espace IV 3.5 aut.(185.000) trilt/ resoneert ergens in onderstel (vermoed ik). De auto voelt onrustig zo tussen de 80 en 110 km/u. Vooral op vlakke wegen is dit goed merkbaar. Hij blijft wel recht rijden en trekt niet naar links of rechts.
Het...
Op zoek naar luchtinlaatslang artnr. 8200217386
Espace 4 3.5 V6.
Renault kan ze niet meer leveren en deze staat ook al op de site van de onderdelen lijn.
Iemand ‘n tip voor ‘n alternatief of degelijke reparatie?
Slang is op meerdere plaatsen...
Kan iemand mij vertellen tot welk bouwjaar de 3.5 v6 in de korte Espace zijn geleverd?
Ik kom bij de phase 2 alleen de grand Espace tegen met 3.5 motor.
Ik hoor het graag
Via Marktplaats heb ik originele Renault dakdragers gekocht voor mijn Espace V. Helaas zat er een gebruiksaanwijzing bij. Weet iemand het aanhaalmoment voor deze dakdragers?