Mijn Espace V initiale tce200 heeft last van allerlei bijgeluiden en elektronische storingen.
Hier volgen er een paar en ik pretendeer niet volledig te zijn:
7 traps automaat maakt gierend geluid bij schakelen. Update gehad, nog hetzelfde probleem en nu wachten op nieuwe bakolie.
R Link 2 valt tijdens rijden uit en springt op stand by. Update gehad en probleem nog niet opgelost. Sterker nog de boel was verslechterd want de navigatiekaarten waren er niet meer.
Bij sturen met koud en vochtig weer een flink krakend geluid uit het vooronder. Garage vond een niet goed aangedraaide moer, deze vastgezet en.......probleem nog steeds hetzelfde.
Deurrubbers van beide voordeuren kraken vreselijk op een klinkerweg. Bij garage er aan gewerkt. Resultaat; nu kraken ze ook op een asfaltweg

Ruitensproeier achterruit zit verstopt. Er kwamen eerst een soort spierwitte vlokjes/korreltjes uit maar nu zit het helemaal dicht. Is geen garantie maar ik heb nooit wat in het reservoir gemieterd...
Auto slaat soms slecht aan bij koude start.
Start/stop systeem werkt heel vaak bij goed warme motor niet.
Boordcomputer onthoudt dan weer wel en dan weer niet laatste instelling.
R Link 2 bestuurder instellen gaat vaak niet omdat de optie niet aan te klikken is. Maar dat kan na 20 minuten rijden ineens weer wel. En dan pas kunnen voorkeuren van de andere bestuurder in systeem doorgevoerd.
Morgen komt er een nieuwe achteras onder vanwege gepiep bij sturen. En om eerlijk te zijn houd ik mijn hart vast. Als al die andere zaken al niet opgelost kunnen worden. Ik heb echt geen vertrouwen in de kundigheid van mijn dealer op deze manier en vraag mij af of de vierpunts uitlijning bijvoorbeeld wel goed wordt uitgevoerd.
Welke Espace V rijder herkent deze dingen ook? De klachten en de gebrekkige oplossing van Renault.
Groetjes Geert