Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
De enige oplossing is om naar een goede chipper te gaan (Rica of zo) en de ecu eens goed te laten programmeren.
Probleem zit hem in het feit dat Renault tot het gaatje is gegaan om er 130PK uit te persen en binnen alle EU normen te blijven met de uitstoot.
De Nissan variant heeft 115pk en heeft dit probleem niet omdat ze niet tot het gaatje zijn gegaan, maar ja Fransen prutsen nou eenmaal wat vaker dan Japanners (Honda F1 uitgesloten ) [/quote]
Mijn TCE 165 heeft deze problemen helemaal niet. Misschien omdat deze veel meer vermogen heeft....... De TCE 130 is denk ik tot zijn top opgeschroefd om het vermogen te halen.
Voorheen Kadjar 165 TCE, nu Kadjar 1.5 dCi BOSE EDC Autm. 2016 (Easy park assist, Winter Pack)
zandbak schreef:De enige oplossing is om naar een goede chipper te gaan (Rica of zo) en de ecu eens goed te laten programmeren.
Probleem zit hem in het feit dat Renault tot het gaatje is gegaan om er 130PK uit te persen en binnen alle EU normen te blijven met de uitstoot.
De Nissan variant heeft 115pk en heeft dit probleem niet omdat ze niet tot het gaatje zijn gegaan, maar ja Fransen prutsen nou eenmaal wat vaker dan Japanners (Honda F1 uitgesloten )
Mijn TCE 165 heeft deze problemen helemaal niet. Misschien omdat deze veel meer vermogen heeft....... De TCE 130 is denk ik tot zijn top opgeschroefd om het vermogen te halen.
165PK voor een 1.6 is ook niet bijzonder veel. Je kan er met gemak 180 of 200pk uithalen. Of die dan beter loopt is een tweede, want dat betekend dat de turbo vergroot moet worden wil je het heel houden. Nadeel van een grotere turbo is dat deze later in komt zetten, dus onderin lever je in aan souplesse. Als je jouw 1.6 gaat chippen heb je dat probleem in mindere mate, maar de levensduur van de turbo gaat er in ieder geval wel onder lijden als je veelvuldig aanspraak gaat maken op de extra pk's (vergroot turbo druk en omwentelingen). Tevens is de cilindervulling van een 4 cilinder 1.6 liter beter als bij een 1.2, daarom heeft PSA bij de 1.2 gekozen voor een 3 cilinder ontwerp wat helpt.
Bij de 130TCE zou ik bij chippen ook niet gaan voor extra vermogen maar meer voor het verwijderen van uitstoot gerelateerde restricties (afknijpen van mengsel.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Veel meer kan ook; een ( Renault ) F1 motor is ook een 1.6 :->.
Mooie vermogensopbouw is met turbo motoren ook perfect mogelijk, twee of zelfs 3 stuks monteren helpt daarbij. De motor wordt dan wel weer erg duur.
Buiten dat; heb twee weken terug een 1000 km afgelegd met een Astra 1.4 150pk. Je krijg geen idee dat je met een turbo onderweg bent buiten het feit dat ie erg vlot is. Het kan dus zeker.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Op 8 november jl. heb ik melding gemaakt van het horten en stoten van mijn Kadjar. Er is nu een nieuwe ontwikkeling: ik heb mijn probleem zelf kunnen oplossen!!
Het advies van RN om pittiger te rijden zodat ik er na drie weken minder last van zou hebben werkte uiteraard niet.
Echter....... Vanaf de aanschaf heb ik altijd gereden met die witte blaadjes aan dat boompje op mijn instrumentenpaneel ingeschakeld, de zgn. Rijstijlindicator. Uit irritatie was ik dit zat en besloot deze rijstijlindicator bij Gebruikersinstellingen uit te zetten.
Het effect was dat de witte blaadjes verdwenen én.... al het horten en stoten eveneens op slag!!!!!! De auto ging normaal rijden, op de manier zoals het een auto betaamt.
De logica ontgaat mij enigszins maar ik ben wel heel happy. Dit verklaart mogelijk ook waarom sommigen geen en anderen wél last hebben van horten en stoten. Wellicht dat de Kadjarslachtoffers hier wat aan hebben.
80450 schreef:Op 8 november jl. heb ik melding gemaakt van het horten en stoten van mijn Kadjar. Er is nu een nieuwe ontwikkeling: ik heb mijn probleem zelf kunnen oplossen!!
Het advies van RN om pittiger te rijden zodat ik er na drie weken minder last van zou hebben werkte uiteraard niet.
Echter....... Vanaf de aanschaf heb ik altijd gereden met die witte blaadjes aan dat boompje op mijn instrumentenpaneel ingeschakeld, de zgn. Rijstijlindicator. Uit irritatie was ik dit zat en besloot deze rijstijlindicator bij Gebruikersinstellingen uit te zetten.
Het effect was dat de witte blaadjes verdwenen én.... al het horten en stoten eveneens op slag!!!!!! De auto ging normaal rijden, op de manier zoals het een auto betaamt.Toevalstreffer?
De logica ontgaat mij enigszins maar ik ben wel heel happy. Dit verklaart mogelijk ook waarom sommigen geen en anderen wél last hebben van horten en stoten. Wellicht dat de Kadjarslachtoffers hier wat aan hebben. Ik heb overigens niet geprobeerd om de indicator weer in te schakelen. Dat durf ik niet meer.
80450 schreef:Op 8 november jl. heb ik melding gemaakt van het horten en stoten van mijn Kadjar. Er is nu een nieuwe ontwikkeling: ik heb mijn probleem zelf kunnen oplossen!!
Het advies van RN om pittiger te rijden zodat ik er na drie weken minder last van zou hebben werkte uiteraard niet.
Echter....... Vanaf de aanschaf heb ik altijd gereden met die witte blaadjes aan dat boompje op mijn instrumentenpaneel ingeschakeld, de zgn. Rijstijlindicator. Uit irritatie was ik dit zat en besloot deze rijstijlindicator bij Gebruikersinstellingen uit te zetten.
Het effect was dat de witte blaadjes verdwenen én.... al het horten en stoten eveneens op slag!!!!!! De auto ging normaal rijden, op de manier zoals het een auto betaamt.
De logica ontgaat mij enigszins maar ik ben wel heel happy. Dit verklaart mogelijk ook waarom sommigen geen en anderen wél last hebben van horten en stoten. Wellicht dat de Kadjarslachtoffers hier wat aan hebben.
Ik dacht dat het een mooi gebaar van je zou zijn om eens haarfijn uit te leggen hoe je die rijstijlindicator exact kunt uitschakelen. Voor hen die het aanbelangt : heel erg bedankt.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now.
Ik heb het R-Link systeem met navigatie. In dit geval kies je Menu-Voertuig-Gebruikersinstellingen. Vervolgens naar beneden scrollen: de rijstijlindicator is de laatste in de rij. Kies hier voor "Off" .
80450 schreef:Ik heb het R-Link systeem met navigatie. In dit geval kies je Menu-Voertuig-Gebruikersinstellingen. Vervolgens naar beneden scrollen: de rijstijlindicator is de laatste in de rij. Kies hier voor "Off" .
Bedankt voor de uitleg.
Loont misschien wel de moeite om eens uit te testen. Wie weet ?
Wat ik al zeker weet, is dat het inschakelen van de "Eco" toets, een belangrijk verschil in rijstijl uitmaakt.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now.
Rijd nu bijna 1 jaar mijn Kadjar en geen enkel probleem met horten en stoten. Schakel indicator en Eco knop gebruik ik niet, gewoon ouderwets op gevoel en gehoor over en terug schakelen. Dit kost misschien wat extra benzine en uitstoot maar levert mij wel een super rijdende Kadjar op! Volgens mij moet het rijden van een auto een genot zijn en daar helpen de schakel indicator en Eco knop niet echt aan mee.
Kadjar 1.2 TCE BOSE,Noir Etoile GNE, Pack Easy Park Assist, Pack Lumiere, Pack Winter, Pack Treeplank Model 2017
Ik rijd nu al 6 maanden met mijn kadjar bose 130 tce bijna 10.000 km gereden en heb geen last van horten of stoten,ik tank de gewone 95E.
Het is een super auto en rijd geweldig,maar ik let niet op de indicator en schakel gewoon op het gevoel zoals men het vroeger deed.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een probleem met mijn Renault Laguna 2.0 uit 2006 en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb gemerkt dat mijn airconditioning aan de linkerzijde alleen maar koude lucht blaast, terwijl aan de rechterzijde wel warme...
Een paar weken in bezit nu, starten > lopen, maar als ik deze start als die koud is, dan maakt die een dieselend geluid. Na enkele tientallen meters rijden is het weg. Geen idee of dit een teken is van achterstallig onderhoud, of dat misschien - ik...
Sinds een jaar rijden we in een renault trafic rolstoelbus .
TRAFIC L1H1 T29 ENERGY 1.6 DCI 145 TT LUX
Een heerlijke bus....tot...vorige week vrijdag..
Enieens melding STOP kans op motorschade....pff
Ik schrok mij rot. Direct...
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een Captur 0.9 Tce handbak om te bouwen naar een Captur 1.2 Tce automaat?
Had al even rond gegoogeld maar kon niet echt iets over dat onderwerp vinden.
Iemand een idee of dit kan?
Bij mijn werk staat zo'n toegang waar je je pasje voor moet houden, dan gaat de slagboom omhoog. Het is wat lastig om daar dicht bij te komen met de auto en er zit een stoeprandje onder. Als ik iets te dicht bij dat stoeprandje kom (slechts 10 cm...
Ik heb een beetje vervelend gevoel, misschien kan iemand dat hier wegnemen...
Heb, omdat de ketting rammelde, vorige maand de ketting laten vervangen... € 1900,00.
Daarna APK met wat kleine reparaties (blokken en schijven)... €...
ik heb al een tijdje dat ik de 2 kachelklep motoren hoor
zo heel zacht ratelend geluid. best wel irritant. ik heb dit aan beide kanten.
Zijn er meer mensen die dit horen in hun kadjar. Het is niet een heel hard geluid maar wel storend als je de...