Dit kostte mij veel geld want Renault Nederland heeft mij het volle bedrag aan afschrijving in rekening gebracht en ik reed in de duurste uitvoering met alle mogelijke opties. Ook was er binnen deze termijn sprake van een verbrande klep waardoor de kop vervangen moest worden. Die kop was in heel Europa nergens te krijgen en mijn auto moest 2 maanden in de garage staan alvorens weer te kunnen rijden. Over garantie gesproken.
Wat mij nu het meest verbaasd is; dat ik in tussentijd met minstens 3 andere Kadjars heb gereden die allemaal schudden en schokten en dat ik erachter ben gekomen dat ook alle nieuwe Kadjars in de showroom dit probleem hebben. Renault verkoopt dus splinternieuwe dure auto's die deze handicap hebben. Dat vind ik erg sneu voor de koper die vol vertrouwen zijn goeie geld neertikt voor zo'n prachtige auto om vervolgens van een koude kermis thuis te komen. Ik weet inmiddels hoe dat voelt.
Graag zou ik zien dat Renault dit soort praktijken onmogelijk wordt gemaakt. Heeft iemand een idee hoe de verkoop van Kadjars met deze probleemmotor gestopt kan worden tot er deugdelijke software voor bestaat?