Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Omdat het een probleemgeval is
De klantendienst van Renault wist me dit te vertellen via de telefoon.
Voor mijn wagen moet wel een het chassisnummer worden doorgegeven, bij latere versies zou dit niet nodig zijn (en vlotter verlopen).
Misschien doen ze het in fases, maar dan zou ik graag eerst zijn want heb 'm al het langst...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Ik heb vernomen dat voor alle Talisman's met de software versie 2.2.17.803 het VIN nummer moet doorgegeven worden door de dealer aan Renault. Ik heb afspraak op 21 augustus voor de 3 maand check-up en ga dan bekijken of hij de systeem-update al kan uitvoeren. Mijn VIN-nummer zit in de PC bij mijn dealer dus hij zal deze wel doorgeven.
Renault Talisman Grandtour Initiale Paris TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 Plus met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Ik heb je mail binnen gekregen wegens de software van de megane icm Android systeem.
Graag maak ik een afspraak om de nieuwste Renault software in het systeem te gaan plaatsen.
Ghia schreef:Vandaag contact gehad van de klantendienst. Blijkbaar mag ik me terug aanmelden bij de garage voor de update.
Ik ben benieuwd wat er veranderd
Wat had ik U gezegd? Augustus hee Ghia.
Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Volgens mij scheelt het enorm welke medewerker je treft van Renault. Ik ben al een tijdje in contact met iemand van RN ivm de kaartupdate, maar deze man is echt verschrikkelijk incompetent. De antwoorden die ik steevast krijg zijn ontwijkend, nooit concreet, altijd irritatieverhogend.
Mijn laatste vraag om eens aan te geven welke verbeteringen ik kan verwachten met de update van Rlink 2 werd beantwoord met: "dat kunnen we nu nog niet zeggen, eerst maar eens updaten." Je weet toch goddomme wel waar je aan hebt zitten programmeren al die maanden??? Ik vind het diep triest en voel me totaal niet serieus genomen. Ondanks dat ik helemaal niet ontevreden ben over de auto, zijn het dit soort zaken die de irritatie verhogen en het wantrouwen in het merk doen toenemen.
Een goeie dealer doet wonderen. En die van mij doet dat! Hij heeft voor de meeste dingen op te lossen de juiste contact persoon bij Renault BeLux en dan ben je meestal op je wenken bediend. Ik heb ook graag als ik een nieuwe wagen koop een fixe korting, maar dat niet alleen. Top prioritair blijft voor mij de dienst na verkoop. En hier heb ik niet over te klagen met deze dealer. Het is dan ook een familiebedrijf met bijna 38 jaar ervaring. Iedereen werkt er. In mindere mate de stichter, aangezien zijn leeftijd,
Maar nu de zoon (de baas) en zijn 3 broers en reeds één kleinzoon runnen de zaak. Je wordt er behandelt als mens en niet als een nummertje trekken gelijk in het ziekenfonds...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Precies. Ik heb een leaseauto die geleverd is door een dealer ver bij mij vandaan. Volgens mij een prima dealer. Maar ik verwacht van RN een beetje antwoorden en duidelijkheid. Zoals zij nu de informatie verstrekken aan hun klanten die ofwel 40-50k hebben neergelegd of dikke bijtelling betalen, vind ik absurd. Het lijkt hen geen reet te interesseren.
Ja maar een dealer die op zijn strepen staat kan wel vuur stoken bij Renault BE of NL en France. Want ze moeten daar echt wakker geschud worden anders kun je wachten...
Mijn dealer heeft nu in gans zijn carrière een klantenbestand opgebouwd en ziet deze dan ook niet graag vertrekken door de laksheid van Renault. Want eerst als je zelf met hun contact opneemt dan kan het niet en blablabla. Tot een goeie dealer hun eens goed de waarheid zegt. Dan kan het plots wel??? Leg dat maar eens uit??
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Nou.. de incompetente RN medewerker heeft contact gehad met de technische afdeling, geeft hij aan. Zo jammer dat dat pas gebeurt nadat ik echt 2x heb aangegeven dat ze heus wel moeten weten waar ze aan hebben geprogrammeerd. Problemen met de omleidingen zouden verholpen moeten zijn, de werking van de navigatie in het algemeen zou verbeterd moeten zijn. Voor de ontvangst van DAB zouden de dealers instructies hebben gehad die afdoende moeten zijn om het probleem te verhelpen.. Welke instructies worden er uiteraard niet bij gezegd, want dat zou natuurlijk veel te specifiek zijn.
Talisman: prima auto, mooi en godzijdank heb ik geen issues zoals ik hier wel eens tegenkom. Renault NL: Amateurs, echt zo jammer dat je zo je naam verziekt omdat je het vertikt je klanten snel en goed te informeren.
Dit stond allemaal in de mail die alle dealers gehad hebben en waar ze mij keurig een kopie van hebben doen toe komen dus jouw medwerker heft wel heel erg zitten slapen !!!.
Renault NL is ook zeer over zn theewater heen want de update is nog niet voldoende getest maar wordt nu door Renault FR wel door geduwd en de vorige keer (meen de update die in mei was gepland) moesten e dit afbreken. Ben benieuwd dus morgen ......
aldoevers schreef:Dit stond allemaal in de mail die alle dealers gehad hebben en waar ze mij keurig een kopie van hebben doen toe komen dus jouw medwerker heft wel heel erg zitten slapen !!!.
Renault NL is ook zeer over zn theewater heen want de update is nog niet voldoende getest maar wordt nu door Renault FR wel door geduwd en de vorige keer (meen de update die in mei was gepland) moesten e dit afbreken. Ben benieuwd dus morgen ......
aldoevers schreef:Als iemand mij kan uitleggen hoe ik een PDF bestand kan kopieren naar hier natuurlijk
Contr C contr V en knippen plakken werkt niet !
je moet eens zoeken naar pdf to jpeg ; kun je zelfs online doen als ik me niet vergis
Ok, ok.. niet alleen klagen als het fout gaat, maar ook de positieve kanten noemen: de medewerker van Renault heeft mij gemaild dat hij de dealer gaat informeren m.b.t. mijn update en de instructies om de DAB ontvangst te verbeteren zal uitleggen. Dat vind ik dan wel weer goed meedenken. Volgende week woensdag ben ik aan de beurt. Ben benieuwd...
ik volg niet goed meer met al die software versies
heb zelf versie 3.3.16.946 , welliswaar zonder carplay
had bij de dealer aangekaart dat er regelmatig serieuze vertraging op het systeem was (tot 1km wachten alvorens de gps correct is en ik beeld heb) en kreeg als antwoord dat ze binnen 2 maand een update verwachten hiervoor
in de pdf file is sprake van 15.703 up te graden naar 18.590 . staat daar dan 3.3 voor is is dat 2.2 of nog wat anders
Enige tijd geleden heb ik van Renault, na een aantal telefoontjes en mails, bericht gekregen om de RLink2 te updaten naar versie 3.3. Ook heb ik een verlenging van de Maps Updates Service voor een jaar erbij gekregen.
In tegenstelling tot eerdere berichten worden er vanwege de recente cyber-aanval en veiligheidsredenen geen ‘push’ berichten meer naar de auto gestuurd. Er is daarom gekozen om de software update van het R-link2 systeem door de Renault dealer te laten installeren. Dat is vandaag gebeurt.
Met deze nieuwe update worden ook kaartupdates van Tomtom aangeboden maar, raad eens, de kaartupdate is die van 2016/6, dus nog steeds kaarten van een jaar oud. Ik rij dus nu niet meer door weilanden en water maar door de wegen die in 2015-2016 zijn geopend.
Voorlopig kan ik weer vooruit. Ik zie uit naar de beloofde minimaal 2 updates per jaar.
LouisN schreef:Enige tijd geleden heb ik van Renault, na een aantal telefoontjes en mails, bericht gekregen om de RLink2 te updaten naar versie 3.3. Ook heb ik een verlenging van de Maps Updates Service voor een jaar erbij gekregen.
In tegenstelling tot eerdere berichten worden er vanwege de recente cyber-aanval en veiligheidsredenen geen ‘push’ berichten meer naar de auto gestuurd. Er is daarom gekozen om de software update van het R-link2 systeem door de Renault dealer te laten installeren. Dat is vandaag gebeurt.
Met deze nieuwe update worden ook kaartupdates van Tomtom aangeboden maar, raad eens, de kaartupdate is die van 2016/6, dus nog steeds kaarten van een jaar oud. Ik rij dus nu niet meer door weilanden en water maar door de wegen die in 2015-2016 zijn geopend.
Voorlopig kan ik weer vooruit. Ik zie uit naar de beloofde minimaal 2 updates per jaar.
Kun je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten
LouisN schreef:Met deze nieuwe update worden ook kaartupdates van Tomtom aangeboden maar, raad eens, de kaartupdate is die van 2016/6, dus nog steeds kaarten van een jaar oud. Ik rij dus nu niet meer door weilanden en water maar door de wegen die in 2015-2016 zijn geopend.
Als je door weilanden en water moet rijden zal er wel wat anders aan de hand zijn en dat kan niet aan de R-Link2 liggen
Overdrijven is ook een vak !
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06
sorry maar door water rijden staat toch wel helemaal los van dit onderwerp.
Renault maakt gewoon zijn beloftes niet waar. Ze beloven en beloven , maar eigenlijk gebeurt er niets. Mensen hebben de wagens gekocht in de veronderstelling dat een TomTom systeem toch wel uptodate zou zijn, wat dus helemaal niet het geval is.
Vrijdag 25 augustus jongstleden heb ik mijn nieuwe Renault Scenic4 1.2 TCE Bose opgehaald. Tot op heden (en voor zover ik er in gereden heb...) ben ik erg tevreden over mijn auto.
Maar tot mijn grote verbazing heb ik geconstateerd dat de navigatiekaarten erg oud zijn: versie 2016.06 (kaartinformatie 9.12.133.675708, software-release R-Link2 3.3.16.946). Op deze kaart zijn wegen die in 2014 zijn aangelegd NIET zichtbaar. Met andere woorden: in de auto is een kaart geïnstalleerd die 3 jaar oud is!! Nu krijg ik 3 jaar gratis updates, ik verwacht dan ook dat er op korte termijn een recente update via de R-link2 store wordt aangeboden. Deze vraag heb ik dus maar bij Renault Nederland neergelegd. Het zal toch niet zo zijn dat ik 3 jaar moet wachten op een kaart uit 2017?
Renault Scenic Ph4 130TCe Bose, Easy Life Pack, Headup displey, Safe Distance Warning
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
ik heb van 8 november de nieuwe update, waar ik meeste naar uitkeek was dat het probleem met de snelheidsborden ging opgelost zijn maar is niet bij mij heb ook bord herkenning en werkt wel als hij een bord ziet!
je had ook een optie om in te stellen...
Vorige week naar de garage (renault dealer) geweest voor een update van de R-link van onze kadjar uit 2016. Na 2 uur wachten bij de garage, kwam de mededeling dat het niet gelukt is en het scherm nu helemaal zwart was en ze wisten niet hoe dit op te...
Ik heb een Renault Captur gekocht uit 2018 met TomTom navigatie versie v990v8348.
Wat moet ik doen om hier de meest recente kaart op te krijgen?
Moet ik hiervoor een abonnement afsluiten bij Tomtom?
Heeft iemand een instructie voor het updaten van...
Op 27-12-2023 heeft er (in mijn geval) een OTA-Update plaatsgevonden voor Open R-Link in mijn Austral E-tech. Sinds deze update lijken zowel mijn Profielen, als inlogs op Google en MyRenault, als alle overige instellingen gereset. Na de update heb...
Hoi, vorige post geen reactie, dus probeer het nu met nieuwe ;-)
GS 1.3 Bose van 12-2018 gekocht. Staat nu bij Renault dealer. Gaat binnenkort afgeleverd worden.
Zag via internet dat er een update klaar staat naar 7.0.24.160. Ik heb de dealer...
Ik ben nieuw op dit forum en wil jullie ten eerste bedanken voor de vele handige tips! Ik ben 25 en rijd nu ongeveer 7 jaar renault. Tot op heden ben ik zeer tevreden.
Drie maanden geleden heb ik een Renault Megane uit begin 2018...
Zelf rijd ik in een Captur uit 2015 met R-Link, waarvan de kaart van Europa op het SD kaartje actueel is. Als het goed is gaan we dit weekend een Clio met R-Link aanschaffen als 2e auto, stel nou dat hiervan de navigatie kaart op de SD kaart niet...