R-Link 2 update?

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door gertjuh19 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik ben ook wel benieuwd. Zou je hem ook kunnen mailen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door aldoevers »

Je hebt mail !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Edwin21
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2017 13:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Edwin21 »

Hierbij de pdf als download.
Credits voor aldoevers.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Knippie »

Ok, ok.. niet alleen klagen als het fout gaat, maar ook de positieve kanten noemen: de medewerker van Renault heeft mij gemaild dat hij de dealer gaat informeren m.b.t. mijn update en de instructies om de DAB ontvangst te verbeteren zal uitleggen. Dat vind ik dan wel weer goed meedenken. Volgende week woensdag ben ik aan de beurt. Ben benieuwd...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door aldoevers »

Ik ben benieuwd of deze update het probleem gaat tackelen !!
Wie hem heeft graag posten !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door rvdgaag »

Volgende week donderdag is mijn Espace aan de beurt voor de update, kan niet wachten :-)
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door hfr »

ik volg niet goed meer met al die software versies
heb zelf versie 3.3.16.946 , welliswaar zonder carplay
had bij de dealer aangekaart dat er regelmatig serieuze vertraging op het systeem was (tot 1km wachten alvorens de gps correct is en ik beeld heb) en kreeg als antwoord dat ze binnen 2 maand een update verwachten hiervoor
in de pdf file is sprake van 15.703 up te graden naar 18.590 . staat daar dan 3.3 voor is is dat 2.2 of nog wat anders

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door rvdgaag »

De updates waar hier over gesproken is voor de auto's met de oude hardware dus 2.2xxxx
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LouisN
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2017 14:15
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door LouisN »

Enige tijd geleden heb ik van Renault, na een aantal telefoontjes en mails, bericht gekregen om de RLink2 te updaten naar versie 3.3. Ook heb ik een verlenging van de Maps Updates Service voor een jaar erbij gekregen.
In tegenstelling tot eerdere berichten worden er vanwege de recente cyber-aanval en veiligheidsredenen geen ‘push’ berichten meer naar de auto gestuurd. Er is daarom gekozen om de software update van het R-link2 systeem door de Renault dealer te laten installeren. Dat is vandaag gebeurt.

Met deze nieuwe update worden ook kaartupdates van Tomtom aangeboden maar, raad eens, de kaartupdate is die van 2016/6, dus nog steeds kaarten van een jaar oud. Ik rij dus nu niet meer door weilanden en water maar door de wegen die in 2015-2016 zijn geopend.

Voorlopig kan ik weer vooruit. Ik zie uit naar de beloofde minimaal 2 updates per jaar.
Kadjar Energy Tce 130 Intense

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door sup »

LouisN schreef:Enige tijd geleden heb ik van Renault, na een aantal telefoontjes en mails, bericht gekregen om de RLink2 te updaten naar versie 3.3. Ook heb ik een verlenging van de Maps Updates Service voor een jaar erbij gekregen.
In tegenstelling tot eerdere berichten worden er vanwege de recente cyber-aanval en veiligheidsredenen geen ‘push’ berichten meer naar de auto gestuurd. Er is daarom gekozen om de software update van het R-link2 systeem door de Renault dealer te laten installeren. Dat is vandaag gebeurt.

Met deze nieuwe update worden ook kaartupdates van Tomtom aangeboden maar, raad eens, de kaartupdate is die van 2016/6, dus nog steeds kaarten van een jaar oud. Ik rij dus nu niet meer door weilanden en water maar door de wegen die in 2015-2016 zijn geopend.

Voorlopig kan ik weer vooruit. Ik zie uit naar de beloofde minimaal 2 updates per jaar.
Kun je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten :mrgreen: :fp:
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door puccini »

LouisN schreef:Met deze nieuwe update worden ook kaartupdates van Tomtom aangeboden maar, raad eens, de kaartupdate is die van 2016/6, dus nog steeds kaarten van een jaar oud. Ik rij dus nu niet meer door weilanden en water maar door de wegen die in 2015-2016 zijn geopend.
Als je door weilanden en water moet rijden zal er wel wat anders aan de hand zijn en dat kan niet aan de R-Link2 liggen :)
Overdrijven is ook een vak !
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door hfr »

sorry maar door water rijden staat toch wel helemaal los van dit onderwerp.
Renault maakt gewoon zijn beloftes niet waar. Ze beloven en beloven , maar eigenlijk gebeurt er niets. Mensen hebben de wagens gekocht in de veronderstelling dat een TomTom systeem toch wel uptodate zou zijn, wat dus helemaal niet het geval is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door rvdgaag »

Het is GEEN TomTom systeem !
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door hfr »

rvdgaag schreef:Het is GEEN TomTom systeem !
sorry, het zijn kaarten van TomTom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rene W
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 dec 2014 14:26
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Rene W »

Vrijdag 25 augustus jongstleden heb ik mijn nieuwe Renault Scenic4 1.2 TCE Bose opgehaald. Tot op heden (en voor zover ik er in gereden heb...) ben ik erg tevreden over mijn auto.

Maar tot mijn grote verbazing heb ik geconstateerd dat de navigatiekaarten erg oud zijn: versie 2016.06 (kaartinformatie 9.12.133.675708, software-release R-Link2 3.3.16.946). Op deze kaart zijn wegen die in 2014 zijn aangelegd NIET zichtbaar. Met andere woorden: in de auto is een kaart geïnstalleerd die 3 jaar oud is!! Nu krijg ik 3 jaar gratis updates, ik verwacht dan ook dat er op korte termijn een recente update via de R-link2 store wordt aangeboden. Deze vraag heb ik dus maar bij Renault Nederland neergelegd. Het zal toch niet zo zijn dat ik 3 jaar moet wachten op een kaart uit 2017?
Renault Scenic Ph4 130TCe Bose, Easy Life Pack, Headup displey, Safe Distance Warning

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door TheWizardbc »

Wees blij, je kaart is 1 jaar nieuwer dan wat de meesten hier hebben...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GuusS
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jun 2017 07:59
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door GuusS »

Rene2. Ik heb mijn nieuwe kadjar op dezelde datum gekregen/opgehaald. Ik heb dezelfde specificaties, behalve dat ik software-release 3.3.16.941 heb. In de toolbox staat nieuwe software klaar, echter kan ik deze niet inlezen en krijg de melding: update-pakket is ongeldig.
Ik vind het triest dat Renault hier niet actiever in is en oo deze manier veel goodwill verspeelt.
Kadjar Energy TCe 130 Bose voorzien van Pack Winter en Pack Technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Martin Megane
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 aug 2017 12:32
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Martin Megane »

Ik ben zelf software ontwikkelaar. Als je het over een verschil in software versie nummer heb tussen 3.3.16.941 en 3.3.16.946 dan heb je het normaal gesproken over hoogstens een paar details en zeker niet over iets essentieels. Of :think: zou dat in Frankrijk anders werken?
Megane 4 Rouge Flamme (ex Laguna 3, ex Megane 2)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LouisN
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2017 14:15
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door LouisN »

Bij de dealer gaf men aan dat de de update van de systeemsoftware alleen voor de modellen t/m 2016 wordt uitgevoerd. De update is als 2.2.18.590 genummerd en niet 3.3.xxxxxxxxx. Met de nieuwe update is het mogelijk de kaart 2016.06 te downloaden.
Dat heb ik inderdaad gedaan, maar na 5 uur afgebroken omdat de boel gewoon vastloopt.

En dat ' door weilanden en water' dat was ironisch bedoeld.
Kadjar Energy Tce 130 Intense

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door puccini »

LouisN schreef:Bij de dealer gaf men aan dat de de update van de systeemsoftware alleen voor de modellen t/m 2016 wordt uitgevoerd. De update is als 2.2.18.590 genummerd en niet 3.3.xxxxxxxxx. Met de nieuwe update is het mogelijk de kaart 2016.06 te downloaden.
Dat heb ik inderdaad gedaan, maar na 5 uur afgebroken omdat de boel gewoon vastloopt.

En dat ' door weilanden en water' dat was ironisch bedoeld.
Hier sinds een paar weken is de nieuwe update 2.2.18.590 door de garage er opgezet, daarna thuis de kaart 2016-06 gedownload en geupload in de Nieuwe Megane 2016. Alles verliep zonder problemen (vloeiend), en tot op heden nog geen rare dingen met de navigatie tegengekomen.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rene W
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 dec 2014 14:26
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Rene W »

Naar aanleiding van mijn klacht bij Renault Nederland ben ik vandaag gebeld door de heer Van Tilburg. Hij beaamde dat er problemen waren met de kaarten en dat de updates erg lang op zich lieten wachten. De vertragingen worden veroorzaakt door twee problemen: R-Link2 en het bedrijf dat de TomTom-kaarten nabewerkt en geschikt maakt voor de R-Link. Met de laatste update van de software van de R-Link zou het probleem ten aanzien van het updaten van kaarten moeten zijn verholpen. Bij het bedrijf dat de TomTom-kaarten nabewerkt zou inmiddels ook meer druk zijn gelegd. Hij gaf aan te verwachten dat er nog dit jaar een update van de kaarten zou volgen. Ik wacht af........ :fp:
Renault Scenic Ph4 130TCe Bose, Easy Life Pack, Headup displey, Safe Distance Warning

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door hfr »

Rene W schreef:Naar aanleiding van mijn klacht bij Renault Nederland ben ik vandaag gebeld door de heer Van Tilburg. Hij beaamde dat er problemen waren met de kaarten en dat de updates erg lang op zich lieten wachten. De vertragingen worden veroorzaakt door twee problemen: R-Link2 en het bedrijf dat de TomTom-kaarten nabewerkt en geschikt maakt voor de R-Link. Met de laatste update van de software van de R-Link zou het probleem ten aanzien van het updaten van kaarten moeten zijn verholpen. Bij het bedrijf dat de TomTom-kaarten nabewerkt zou inmiddels ook meer druk zijn gelegd. Hij gaf aan te verwachten dat er nog dit jaar een update van de kaarten zou volgen. Ik wacht af........ :fp:

nog dit jaar : wat een grap :) dacht dat 1 april al lang voorbij was; update was eind vorig jaar beloofd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Knippie »

Ehh over welke kaarten hebben we het nu? De "nieuwste" versie 2016.6 wordt al sinds 4 augustus uitgerold icm de software update...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rene W
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 dec 2014 14:26
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Rene W »

Over de "opvolger" van 2016.06. De meest "actuele" kaart laat geen wegen zien die er toch al enkele jaren liggen. En op wegen waar nu 130 mag worden gereden wordt nog steeds aangegeven dat je niet harder mag dan 120, wat tot gevolg heeft dat jouw R-Link je waarschuwt dat je te hard rijdt.... Benieuwd hoe actueel de opvolger van 2016.06 zal zijn..... :doh:
Renault Scenic Ph4 130TCe Bose, Easy Life Pack, Headup displey, Safe Distance Warning

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Elmac »

Rene W schreef:Over de "opvolger" van 2016.06. De meest "actuele" kaart laat geen wegen zien die er toch al enkele jaren liggen. En op wegen waar nu 130 mag worden gereden wordt nog steeds aangegeven dat je niet harder mag dan 120, wat tot gevolg heeft dat jouw R-Link je waarschuwt dat je te hard rijdt.... Benieuwd hoe actueel de opvolger van 2016.06 zal zijn..... :doh:
Mijn ervaring is veel positiever-:

Ondanks dat de versie van de kaartupdate 06.2016 is, staat wel het vernieuwde knooppunt Badhoevedorp A9/A4/A5 met de goede aan- en af voerwegen erop, in ieder geval vanuit Amstelveen naar Den Haag.... dus de kaart is actueler dan het versienummer doet vermoeden. Knooppunt Badhoevedorp is in april van dit jaar geopend.

Filemeldingen zijn na de update accuraat en betrouwbaar, voor iedereen die de update nog niet heeft: zorg dat je deze snel geïnstalleerd krijgt!!
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door hfr »

Elmac schreef:
Rene W schreef:Over de "opvolger" van 2016.06. De meest "actuele" kaart laat geen wegen zien die er toch al enkele jaren liggen. En op wegen waar nu 130 mag worden gereden wordt nog steeds aangegeven dat je niet harder mag dan 120, wat tot gevolg heeft dat jouw R-Link je waarschuwt dat je te hard rijdt.... Benieuwd hoe actueel de opvolger van 2016.06 zal zijn..... :doh:
Mijn ervaring is veel positiever-:

Ondanks dat de versie van de kaartupdate 06.2016 is, staat wel het vernieuwde knooppunt Badhoevedorp A9/A4/A5 met de goede aan- en af voerwegen erop, in ieder geval vanuit Amstelveen naar Den Haag.... dus de kaart is actueler dan het versienummer doet vermoeden. Knooppunt Badhoevedorp is in april van dit jaar geopend.

Filemeldingen zijn na de update accuraat en betrouwbaar, voor iedereen die de update nog niet heeft: zorg dat je deze snel geïnstalleerd krijgt!!
ik rij nu zelf al 2 maand met die versie van kaarten en ze zijn absoluut niet goed. wegen die er al jaren zijn worden gewoon niet herkent of andere wegen worden gewoon buiten de route gehouden tot je er dan gewoon oprijdt . omleidingen gaan soms de mist in. tankstations naast snelwegen worden gewoon niet weergegeven en andere pois ontbreken. de tijd die weergegeven wordt bij vertragingen is meestal 0 , dus ja wat win je daar mee ? wanneer op het scherm een icoon verschijnt van vertraging of ongeval en je klikt er op zou je meer info moeten krijgen; dat gebeurt ook , maar de info wordt afgesneden tot een paar woorden , de rest zie je gewoon niet . en zo zijn er nog wel wat negatieve punten aan dit systeem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door hfr »

naar aanleiding van de melding op rlink store dat er een nieuwe update was (die ik wel kon aanvragen, maar toch niet verscheen in de rlink toolbox) had ik een case geopend bij renault. na een mail voor extra info en screenshots werd ik net gebeld door een lieve dame van Renault die me alleen wist te vertellen dat het (de zoveelste) een fout was van hun it afdeling en dat ik eigenlijk die update niet mocht gekregen hebben omdat de update niet bestond (wat een belachelijke uitleg). ik heb dan nog maar eens mijn beklag gemaakt over hun hele update historie , maar ja als antwoord dat ze niet wist wanneer er nieuwe updates zouden komen
he blijft huilen met de pet op bij Renault

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GuusS
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jun 2017 07:59
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door GuusS »

Ik kreeg een kaartupdate aangeboden, maar kon deze niet installeren. Van Renault Nederland kreeg ik het bericht dat de dealer mijn systeemsoftware moest updaten. Uiteindelijk bleek dat de, zeer goedwillende, dealer dit ook niet kon omdat de software voor mij nog niet klaar stond.
Deze is meteen aangevraagd en wordt in november/december aangeboden. Wel een beetje jammer, zoals dit gaat. Ik had meer verwacht van een gerenomeerd bedrijf.
Ik vind het ook heel bijzonder dat er pas gecheckt kan worden of er software beschikbaar is op net moment dat de auto 'aan de computer' zit.
Kadjar Energy TCe 130 Bose voorzien van Pack Winter en Pack Technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fb1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 feb 2017 04:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door fb1 »

Mijn Mégane 4 estate is nu een jaartje oud, software 2.2.17.803. Ik heb mijn garage gemailed of ze die softwareupdate kunnen aanvragen/voorbereiden (op vin) tegen het einde van de week als hij op onderhoud gaat. Beniewd wat ervan komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door TheWizardbc »

fb1 schreef:Mijn Mégane 4 estate is nu een jaartje oud, software 2.2.17.803. Ik heb mijn garage gemailed of ze die softwareupdate kunnen aanvragen/voorbereiden (op vin) tegen het einde van de week als hij op onderhoud gaat. Beniewd wat ervan komt.
Reken er maar niet op, gaat in batches vanuit Frankrijk. Reken op minimaal 6 tot 8 weken wachten...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door rvdgaag »

Klopt en de batch voor oktober is 1e week september verzonden aan Frankrijk
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fb1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 feb 2017 04:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door fb1 »

We hebben bericht gekregen dat de update van het RLink – systeem voor uw wagen pas ten vroegste eind oktober zal kunnen uitgevoerd worden.
Doordat dit op chassisnummer dient te gebeuren gaat hier blijkbaar telkens wat tijd over, ook omdat het in dit geval om een nieuwe aanmelding gaat.
Inderdaad, ik overleef het wel :Sleep:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Domi1963 »

Hoi,
Bij mij is sinds 22 september de nieuwe software 2.2.18.590 geïnstalleerd. Maar nu heb ik het volgende probleem: als ik naar de R-Link store surf dan bied men mij een kaart van Europa aan 2016-06 maar in het Frans? Als ik deze aanvink en mijn toolbox open verschijnt er in het Duits: “ 12 Monaten Update Service für Europa”
Deze kaart krijg ik maar niet gedownload naar mijn USB-stick.
De download begint wel telkens maar ongeveer halfweg verschijnt er een groot rood kruis met de melding: deze download is mislukt?
De dealer is op de hoogte en gaat mij maandag zelf de kaart installeren.
Verder wist hij mij ook te vertellen dat Renault in de coulissen aan het werken is aan een volledige nieuwe software die alle R-Link 2 problemen zou moeten oplossen. En dat de kaartupdates dan ook sneller zullen volgen na elkaar. De software zou klaar zijn ergens in februari 2018 en dan eerst volop getest worden. Ze zouden ook met andere software makers in zee gaan ipv dewelke ze nu mee werken...
Ik hoop dat het snel voor mekaar komt.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Ghia »

Je hebt geluk dan, ik krijg deze niet te zien. En de "bug" 06.2015 blijft maar terugkomen :x .
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Domi1963 »

Ghia schreef:Je hebt geluk dan, ik krijg deze niet te zien. En de "bug" 06.2015 blijft maar terugkomen :x .

Ja ik ben er vet mee. Een kaart zien staan en ze niet kunnen downloadenAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 update?

Bericht door Frankko »

Ik ga het niet eens proberen want wordt toch niet wat. Heb me er bij neergelegd dat t niet echt wat is en nooit wat wordt. Lering is dat je nooit een Renault moet kopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht