Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
e3l schreef:Geduld is een schone zaak. Ik heb er een paar dagen over gedaan.
Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
—
Is toch niet normaal.... ik heb 100mb glasvezel en nog duurt het veel te lang. Vandaag weer opnieuw begonnen...om de zoveel tijd stopt de download “foutmelding” en kun je weer opnieuw starten. Gelukkig gaat ie dan wel verder waar die was... als ik mn Garmin van 6jr oud update ben ik 2 uur later klaar.
e3l schreef:Geduld is een schone zaak. Ik heb er een paar dagen over gedaan.
Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
—
Is toch niet normaal.... ik heb 100mb glasvezel en nog duurt het veel te lang. Vandaag weer opnieuw begonnen...om de zoveel tijd stopt de download “foutmelding” en kun je weer opnieuw starten. Gelukkig gaat ie dan wel verder waar die was... als ik mn Garmin van 6jr oud update ben ik 2 uur later klaar.
e3l schreef:Geduld is een schone zaak. Ik heb er een paar dagen over gedaan.
Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
—
Is toch niet normaal.... ik heb 100mb glasvezel en nog duurt het veel te lang. Vandaag weer opnieuw begonnen...om de zoveel tijd stopt de download “foutmelding” en kun je weer opnieuw starten. Gelukkig gaat ie dan wel verder waar die was... als ik mn Garmin van 6jr oud update ben ik 2 uur later klaar.
Ik heb het even nagekeken de download gaat nooit hoger dan 1,3 Mbps, maar valt regelmatig terug op de helft en minder... Een speedtest toonde aan dat ik 200Mbps capaciteit had, dus ofwel zit iedereen tergelijkertijd de update te downloaden of zijn de servers bij Renault beperkt qua bandbreedte.
Het afbreken van de download gebeurt als er geruime tijd niks wordt gedownload. Ik heb vaak de downloadsnelheid zien droppen naar 0 kbps en als dit een tijdje aanhield kreeg ik ook de foutmelding.
e3l schreef:Geduld is een schone zaak. Ik heb er een paar dagen over gedaan.
Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
—
Is toch niet normaal.... ik heb 100mb glasvezel en nog duurt het veel te lang. Vandaag weer opnieuw begonnen...om de zoveel tijd stopt de download “foutmelding” en kun je weer opnieuw starten. Gelukkig gaat ie dan wel verder waar die was... als ik mn Garmin van 6jr oud update ben ik 2 uur later klaar.
Ik heb het even nagekeken de download gaat nooit hoger dan 1,3 Mbps, maar valt regelmatig terug op de helft en minder... Een speedtest toonde aan dat ik 200Mbps capaciteit had, dus ofwel zit iedereen tergelijkertijd de update te downloaden of zijn de servers bij Renault beperkt qua bandbreedte.
Het afbreken van de download gebeurt als er geruime tijd niks wordt gedownload. Ik heb vaak de downloadsnelheid zien droppen naar 0 kbps en als dit een tijdje aanhield kreeg ik ook de foutmelding.
Het is gelukt ! Update staat op de usb. Na weer 3u
Wanneer ik bij mij de USB stick in de auto plaats dan krijg ik bij de fase bezig met kopiëren tot 2x toe een foutmelding. Zijn hier meer mensen die hier last van hebben?
Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
e3l schreef:Wanneer ik bij mij de USB stick in de auto plaats dan krijg ik bij de fase bezig met kopiëren tot 2x toe een foutmelding. Zijn hier meer mensen die hier last van hebben?
Unsupported Voice? Krijg ik ook, je kan dan gewoon op 'OK' klikken en doet hij verder.. (normaal gezien).
e3l schreef:Bij mij stopt het volledige upgrade proces. En begint vervolgens weer opnieuw.
Bij mij doet hij rustig verder: installatie verwerken, checksum, kaart kopiëren en daarna kaart update mislukt. Alle kaartgegevens zijn verdwenen. Al een keer of 7 opnieuw uitgevoerd (andere USB stick, SD kaart, opnieuw gedownload, ...). De wagen staat nu terug bij de dealer, straks rond 17u00 weet ik of ik terug een TomTom kaart heb of niet...
e3l schreef:Bij mij stopt het volledige upgrade proces. En begint vervolgens weer opnieuw.
Bij mij doet hij rustig verder: installatie verwerken, checksum, kaart kopiëren en daarna kaart update mislukt. Alle kaartgegevens zijn verdwenen. Al een keer of 7 opnieuw uitgevoerd (andere USB stick, SD kaart, opnieuw gedownload, ...). De wagen staat nu terug bij de dealer, straks rond 17u00 weet ik of ik terug een TomTom kaart heb of niet...
—
De download ging bij mij ook zo moeizaam, echter na elke mislukte download klikte ik op nogmaal op usb stick zetten en ging de download verder waar hij was (heeft uiteindelijk 2dgn geduurd voordat het met - voltooid - op de stick stond. Morgen ga ik installatie doen....
e3l schreef:Bij mij stopt het volledige upgrade proces. En begint vervolgens weer opnieuw.
Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
Volledig opnieuw beginnen. USB-stick formateren in FAT32 > USB-stick 2 minuten in de R-Link 2 steken > kaart opnieuw downloaden > in wagen installeren.
Zo is het bij mij ook gelukt na enkele uren.
En degene welke klagen dat het lang duurt. Je mag de snelste internet verbinding hebben en een heel snelle USB-stick of SDHC-kaart, het zal niet baten want het is de server die niet volgen kan of gelimiteerd word. De Tech-line techniekers klagen zelf over hun verbinding met de server in Frankrijk.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
- firmware update in de garage naar nieuwe versie: binnen het uur
- thuis download nieuwe kaart via r-link store: uren met vele onderbrekingen (na 22.00 uur iets vlotter...)
- usb in de auto: binnen half uur (zonder onderbrekingen)
Weet trouwens iemand hoe je in het Rlink2 syteem in de auto zelf kan zien welke kaart versie actief is?
Je gaat naar navigatie > dan druk je op het vierkantje onder rechts > dan versie > dan zie je de originele kaart plus alle updates packages. Begint telkens met feu-xxxx
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Domi1963 schreef:
Volledig opnieuw beginnen. USB-stick formateren in FAT32 > USB-stick 2 minuten in de R-Link 2 steken > kaart opnieuw downloaden > in wagen installeren.
Zo is het bij mij ook gelukt na enkele uren.
Helaas, wederom hetzelfde probleem
Renault Grand Scenic Intens dCi 110 EDC. Bouwjaar 2017.
Waar vind je de R-Link versie?
heb net een nieuwe megane met rlink2. Kaart versie is 2015.06. Maar kan nergens de Rlink versie vinden.
Ben nu de kaart aan het downloaden van 2016.12, maar ik moet toch ook ergens kunnen zien of de laatste Rlink versie er op staat of wat de versie is?
Martinvdm schreef:Waar vind je de R-Link versie?
heb net een nieuwe megane met rlink2. Kaart versie is 2015.06. Maar kan nergens de Rlink versie vinden.
Ben nu de kaart aan het downloaden van 2016.12, maar ik moet toch ook ergens kunnen zien of de laatste Rlink versie er op staat of wat de versie is?
De laatste versie rlink2 software die je download is de juiste. Als je de kaart 2016.12 hebt gevonden is dit de juiste.
Martinvdm schreef:Waar vind je de R-Link versie?
heb net een nieuwe megane met rlink2. Kaart versie is 2015.06. Maar kan nergens de Rlink versie vinden.
Ben nu de kaart aan het downloaden van 2016.12, maar ik moet toch ook ergens kunnen zien of de laatste Rlink versie er op staat of wat de versie is?
De laatste versie rlink2 software die je download is de juiste. Als je de kaart 2016.12 hebt gevonden is dit de juiste.
bedankt, maar ik download nergens rlink software of ik kijk er overheen. kaart kan ik wel downloaden, maar rlink software zie ik nergens in de toolbox staan.
Martinvdm schreef:Waar vind je de R-Link versie?
heb net een nieuwe megane met rlink2. Kaart versie is 2015.06. Maar kan nergens de Rlink versie vinden.
Ben nu de kaart aan het downloaden van 2016.12, maar ik moet toch ook ergens kunnen zien of de laatste Rlink versie er op staat of wat de versie is?
De laatste versie rlink2 software die je download is de juiste. Als je de kaart 2016.12 hebt gevonden is dit de juiste.
bedankt, maar ik download nergens rlink software of ik kijk er overheen. kaart kan ik wel downloaden, maar rlink software zie ik nergens in de toolbox staan.
Bedankt Domi Ik zou alleen maar de update doen voor de 90-70.
Anderszijds heb ik er anders geen problemen met het systeem (op soms verrassende routes/binnenbaantjes)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Toch hier ook maar even vragen. Heb een talisman van nu een week of 3 met het nieuwere r-link 2 systeem.
Heb een 32gb USB drive van SanDisk in gebruik en netjes de fingerprint erop.
Qua updates kreeg ik coyote V2 voorgeschoteld en 2016-6 en 2016-12 kaarten. Heb de 2016-12 gedownload naar de USB en in de auto gestoken. Na 10/15minuten krijg ik de melding “update pakket is ongeldig”.
Na dit proces het eens geprobeerd met de 2016-6 kaarten geprobeerd te updaten. Maar helaas weer de melding “update pakket is ongeldig”.
Waar kan dit aan liggen? Heb al geprobeerd te updaten zonder sd-card erin. En zonder telefoon verbinding maar dat mocht ook niet baten.
Ben beetje nu uit mijn opties. Iemand die het herkent?
Eventueel wat ik nog kan bedenken is een andere USB stick. Welke gebruiken jullie en die werkt? Ohw en die een MacBook hebben (misschien van belang)
Wagenpark: Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..) Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..) Vorig: Volkswagen Golf VII Connected Vorig: Audi A3 SB Proline S Vorig: Audi A1 SB Admired Vorig: Audi A3 Ambition Proline Vorig: Opel Astra GTC Sport
MFB schreef:Toch hier ook maar even vragen. Heb een talisman van nu een week of 3 met het nieuwere r-link 2 systeem.
Heb een 32gb USB drive van SanDisk in gebruik en netjes de fingerprint erop.
Qua updates kreeg ik coyote V2 voorgeschoteld en 2016-6 en 2016-12 kaarten. Heb de 2016-12 gedownload naar de USB en in de auto gestoken. Na 10/15minuten krijg ik de melding “update pakket is ongeldig”.
Na dit proces het eens geprobeerd met de 2016-6 kaarten geprobeerd te updaten. Maar helaas weer de melding “update pakket is ongeldig”.
Waar kan dit aan liggen? Heb al geprobeerd te updaten zonder sd-card erin. En zonder telefoon verbinding maar dat mocht ook niet baten.
Ben beetje nu uit mijn opties. Iemand die het herkent?
Eventueel wat ik nog kan bedenken is een andere USB stick. Welke gebruiken jullie en die werkt? Ohw en die een MacBook hebben (misschien van belang)
Met een Windows pc of laptop proberen. Ik heb ook een iMac en het lukt mij daar ook van geen kanten. Maar met mijn dochter haar Windows 10 laptop gaat het probleemloos en ook met een windows laptop of pc kan je je USB-stick nog formateren in FAT32, wat met een Mac met recentste OS niet meer mogelijk is...
En in welke vorm ik ook mijn USB-stick op mijn iMac ook formatteer, dan word mijn USB-stick nooit herkend door mijn R-Link 2!
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Het probleem is niet dat de USB niet herkent word. Dat doet r-link 2 wel.
Zal wel moeten kijken of ik een Windows laptop heb. Want mijn werk laptop is Windows maar met encryptie dus dat werkt niet.
Ik moet wel zeggen dat ik er ondertussen wel grijze haren van begin te krijgen.
Wagenpark: Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..) Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..) Vorig: Volkswagen Golf VII Connected Vorig: Audi A3 SB Proline S Vorig: Audi A1 SB Admired Vorig: Audi A3 Ambition Proline Vorig: Opel Astra GTC Sport
MFB schreef:Toch hier ook maar even vragen. Heb een talisman van nu een week of 3 met het nieuwere r-link 2 systeem.
Heb een 32gb USB drive van SanDisk in gebruik en netjes de fingerprint erop.
Qua updates kreeg ik coyote V2 voorgeschoteld en 2016-6 en 2016-12 kaarten. Heb de 2016-12 gedownload naar de USB en in de auto gestoken. Na 10/15minuten krijg ik de melding “update pakket is ongeldig”.
Na dit proces het eens geprobeerd met de 2016-6 kaarten geprobeerd te updaten. Maar helaas weer de melding “update pakket is ongeldig”.
Waar kan dit aan liggen? Heb al geprobeerd te updaten zonder sd-card erin. En zonder telefoon verbinding maar dat mocht ook niet baten.
Ben beetje nu uit mijn opties. Iemand die het herkent?
Eventueel wat ik nog kan bedenken is een andere USB stick. Welke gebruiken jullie en die werkt? Ohw en die een MacBook hebben (misschien van belang)
Met een Windows pc of laptop proberen. Ik heb ook een iMac en het lukt mij daar ook van geen kanten. Maar met mijn dochter haar Windows 10 laptop gaat het probleemloos en ook met een windows laptop of pc kan je je USB-stick nog formateren in FAT32, wat met een Mac met recentste OS niet meer mogelijk is...
En in welke vorm ik ook mijn USB-stick op mijn iMac ook formatteer, dan word mijn USB-stick nooit herkend door mijn R-Link 2!
MFB schreef:Toch hier ook maar even vragen. Heb een talisman van nu een week of 3 met het nieuwere r-link 2 systeem.
Heb een 32gb USB drive van SanDisk in gebruik en netjes de fingerprint erop.
Qua updates kreeg ik coyote V2 voorgeschoteld en 2016-6 en 2016-12 kaarten. Heb de 2016-12 gedownload naar de USB en in de auto gestoken. Na 10/15minuten krijg ik de melding “update pakket is ongeldig”.
Na dit proces het eens geprobeerd met de 2016-6 kaarten geprobeerd te updaten. Maar helaas weer de melding “update pakket is ongeldig”.
Waar kan dit aan liggen? Heb al geprobeerd te updaten zonder sd-card erin. En zonder telefoon verbinding maar dat mocht ook niet baten.
Ben beetje nu uit mijn opties. Iemand die het herkent?
Eventueel wat ik nog kan bedenken is een andere USB stick. Welke gebruiken jullie en die werkt? Ohw en die een MacBook hebben (misschien van belang)
Met een Windows pc of laptop proberen. Ik heb ook een iMac en het lukt mij daar ook van geen kanten. Maar met mijn dochter haar Windows 10 laptop gaat het probleemloos en ook met een windows laptop of pc kan je je USB-stick nog formateren in FAT32, wat met een Mac met recentste OS niet meer mogelijk is...
En in welke vorm ik ook mijn USB-stick op mijn iMac ook formatteer, dan word mijn USB-stick nooit herkend door mijn R-Link 2!
Wellicht ook eerst 2016-6 en dan pas 2016.12....
Al geprobeerd en hetzelfde issue met de tekst “update pakket is ongeldig”
Dat werkt helaas niet
Wagenpark: Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..) Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..) Vorig: Volkswagen Golf VII Connected Vorig: Audi A3 SB Proline S Vorig: Audi A1 SB Admired Vorig: Audi A3 Ambition Proline Vorig: Opel Astra GTC Sport
Domi1963 schreef:In welke taal zijn de kaartbestanden die je ontvangt in je toolbox?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Geen idee zou dat na moeten kijken. Ik krijg wel voordat die update begint de melding over iets met voice matched niet o.i.d.
Wagenpark: Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..) Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..) Vorig: Volkswagen Golf VII Connected Vorig: Audi A3 SB Proline S Vorig: Audi A1 SB Admired Vorig: Audi A3 Ambition Proline Vorig: Opel Astra GTC Sport
wimgpronk schreef:Na een schriftelijke klacht bij Renault Nederland vandaag gebeld met een uiterst correct aanbod: mijn Kadjar (september 2016) staat op de wachtlijst voor een systeem update die medio november zal worden geïnstalleerd door mijn dealer. Daarna komt de langverwachte kaart update. Abonnement op kaart updates is zonder kosten met 13 maanden verlengd. Tot zover de theorie...
Na contact opnemen van de klantendienst van Renault België vertelde men mij doodleuk dat het volgens hun naar behoren werkt en allemaal normaal is om met een auto gekocht eind 2016 met kaarten van 2015 rond te rijden.Dat het normaal is dat er wat bugs in zitten maar dat voor hun met de 'gratis' update van de dealer mijn geval opgelost was.
Mijn 1 jaar kaartupdates liep tot eind oktober 2017. Mijn nieuwste kaart is 201506. Ik heb deze maand de software update gehad van 2.2.17.x naar 2.2.18.x om naar nieuwe kaarten te KUNNEN updaten maar zo te zien kan ik fluiten naar een kaart van 2016. Die update is voor mij alvast niet zichtbaar. Weet iemand wanneer in 2017 de kaarten van 201606 beschikbaar gekomen zijn voor download?
Compensatie is niet aan de orde zei de medewerker. Ik kan wel steeds BETALEN voor nieuwe kaartupdates..
wimgpronk schreef:Na een schriftelijke klacht bij Renault Nederland vandaag gebeld met een uiterst correct aanbod: mijn Kadjar (september 2016) staat op de wachtlijst voor een systeem update die medio november zal worden geïnstalleerd door mijn dealer. Daarna komt de langverwachte kaart update. Abonnement op kaart updates is zonder kosten met 13 maanden verlengd. Tot zover de theorie...
Na contact opnemen van de klantendienst van Renault België vertelde men mij doodleuk dat het volgens hun naar behoren werkt en allemaal normaal is om met een auto gekocht eind 2016 met kaarten van 2015 rond te rijden.Dat het normaal is dat er wat bugs in zitten maar dat voor hun met de 'gratis' update van de dealer mijn geval opgelost was.
Mijn 1 jaar kaartupdates liep tot eind oktober 2017. Mijn nieuwste kaart is 201506. Ik heb deze maand de software update gehad van 2.2.17.x naar 2.2.18.x om naar nieuwe kaarten te KUNNEN updaten maar zo te zien kan ik fluiten naar een kaart van 2016. Die update is voor mij alvast niet zichtbaar. Weet iemand wanneer in 2017 de kaarten van 201606 beschikbaar gekomen zijn voor download?
Compensatie is niet aan de orde zei de medewerker. Ik kan wel steeds BETALEN voor nieuwe kaartupdates..
Je moet in MyRenault wel bij een vaag menu onder SD KAART de update aanvinken, dan komt ie beschikbaar. Werkt dat wellicht?
Ik heb eerst terug rlink2 digital services/discovery services/tomtom services terug moeten aankopen (169 euro voor 3 jaar) waarna ik nog steeds geen kaartupdates kon doen. Nog eens 84 euro later voor de 12 maand subscriptie voor nieuwe kaarten kon ik ineens van 201506 naar 201612 updaten.
Dat allemaal op een 1 jaar oude Mégane 4 estate omdat mijn services een jaar liepen en de rlink2 bugfix pas na ~12.5 maand toepast is bij de dealer.
3 telefoons en 3 mails met klantendienst om deze achterlijke situatie aan te kaarten, compensatie noppes.
Het wonder is geschied. Na een update van de systeemsoftware bij de dealer heb ik na wat trial and error eindelijk de eerste navigatie update (versie 2016-12) binnen. Hoewel het leek alsof er geen kaartupdate beschikbaar was, leidde het verwijderen van het vinkje bij de verouderde kaart in de toolbox tot het zichtbaar worden van de update.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
ik heb van 8 november de nieuwe update, waar ik meeste naar uitkeek was dat het probleem met de snelheidsborden ging opgelost zijn maar is niet bij mij heb ook bord herkenning en werkt wel als hij een bord ziet!
je had ook een optie om in te stellen...
Op 27-12-2023 heeft er (in mijn geval) een OTA-Update plaatsgevonden voor Open R-Link in mijn Austral E-tech. Sinds deze update lijken zowel mijn Profielen, als inlogs op Google en MyRenault, als alle overige instellingen gereset. Na de update heb...
Ik heb een Renault Captur gekocht uit 2018 met TomTom navigatie versie v990v8348.
Wat moet ik doen om hier de meest recente kaart op te krijgen?
Moet ik hiervoor een abonnement afsluiten bij Tomtom?
Heeft iemand een instructie voor het updaten van...
Vorige week naar de garage (renault dealer) geweest voor een update van de R-link van onze kadjar uit 2016. Na 2 uur wachten bij de garage, kwam de mededeling dat het niet gelukt is en het scherm nu helemaal zwart was en ze wisten niet hoe dit op te...
Hoi, vorige post geen reactie, dus probeer het nu met nieuwe ;-)
GS 1.3 Bose van 12-2018 gekocht. Staat nu bij Renault dealer. Gaat binnenkort afgeleverd worden.
Zag via internet dat er een update klaar staat naar 7.0.24.160. Ik heb de dealer...
Ik ben nieuw op dit forum en wil jullie ten eerste bedanken voor de vele handige tips! Ik ben 25 en rijd nu ongeveer 7 jaar renault. Tot op heden ben ik zeer tevreden.
Drie maanden geleden heb ik een Renault Megane uit begin 2018...
Zelf rijd ik in een Captur uit 2015 met R-Link, waarvan de kaart van Europa op het SD kaartje actueel is. Als het goed is gaan we dit weekend een Clio met R-Link aanschaffen als 2e auto, stel nou dat hiervan de navigatie kaart op de SD kaart niet...