Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Domi1963 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik ga afkloppen deze problemen heb ik nog niet. Maar de sensoren die spoken zien met sneeuw en de afstandsradar die uitvalt heb ik wel gehad en is ook sneeuw gerelateerd. Hier regent het voor het ogenblik en heb ik momenteel geen last...
Maar jullie hebben allen een punt: sneeuwbestendig is de Talisman niet. :(
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Frankko »

berenburg schreef:Is het probleem er ook als je net gereden hebt?
Het zou tekort spanning in de accu kunnen zijn.
Koude en korte afstanden vragen meer van de accu in de winter
Ja. Vandaag en gisteren veel gereden en stops gehad en af en toe weigert ie open te gaan. Spiegels en verlichting reageren wel. Misschien nattigheid icm kou op de sensor in de klink.

Hebben jullie sedan rijders ook dat indien de klep nat is en je hem opent er een hele straal water zo je kofferbak inloopt. Niet een paar druppels maar echt een straal aan beide zijden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door r.zeevat »

Frankko schreef:
berenburg schreef:Is het probleem er ook als je net gereden hebt?
Het zou tekort spanning in de accu kunnen zijn.
Koude en korte afstanden vragen meer van de accu in de winter
Ja. Vandaag en gisteren veel gereden en stops gehad en af en toe weigert ie open te gaan. Spiegels en verlichting reageren wel. Misschien nattigheid icm kou op de sensor in de klink.

Hebben jullie sedan rijders ook dat indien de klep nat is en je hem opent er een hele straal water zo je kofferbak inloopt. Niet een paar druppels maar echt een straal aan beide zijden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klopt! Water naar binnen bij het openen van de kofferbak is een bekende euvel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Frankko »

Ik beeld me dan in hoe die Fransozen dan met z’n allen om het prototype staan en een natte auto openen. Dan zitten ze er met z’n allen naar te kijken en zeggen; och is geen probleem. Valt vast niemand op.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Ghia »

:D
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 33
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door berenburg »

Intussen routine bij natte auto klep 20 cm open 2 tellen wachten en dan verder loopt alles keurig via de goten weg
Her is effe wennen maar werkt wel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Mils »

Goeie tip, thx!
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Frankko schreef:Ik beeld me dan in hoe die Fransozen dan met z’n allen om het prototype staan en een natte auto openen. Dan zitten ze er met z’n allen naar te kijken en zeggen; och is geen probleem. Valt vast niemand op.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Haha Renault is allang in handen van 1 Nederlander :lol: iets waar we trots op kunnen zijn. :lol: sacrebleu l'eau fuit du couvercle du coffre dans le coffre. oh das pas si bon, mais ouais mec personne ne se démarque. Zei die in zijn beste Frans :lol: :lol:
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Ghia »

berenburg schreef:Intussen routine bij natte auto klep 20 cm open 2 tellen wachten en dan verder loopt alles keurig via de goten weg
Her is effe wennen maar werkt wel
Ik dacht dat er in de handleiding stond dat je de koffer niet mag tegenhouden :p
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Domi1963 »

Hij tekent mooie wagens Laurens, jammer dat ze niet bullet proof zijn...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MadBull
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 dec 2015 09:24
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door MadBull »

Ghia schreef: Ik dacht dat er in de handleiding stond dat je de koffer niet mag tegenhouden :p
En ik dacht dat je de kofferklep helemaal niet mocht gebruiken...

Nee, zonder gekheid. Volg dit topic al een hele tijd en vind de Talisman echt een prachtige
wagen, maar zal nu er zeker geen kopen. Ook vind ik dat Renault bar en bar slecht met klachten
om kan gaan en vele dingen (ook met de nieuwe Megane) afdoet als zijnde producteigenschap binnen
tolerantie.
Renault; je laat heel wat steken vallen helaas...
Renault Megane III Grandtour 1.5 DCI (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Frankko »

berenburg schreef:Intussen routine bij natte auto klep 20 cm open 2 tellen wachten en dan verder loopt alles keurig via de goten weg
Her is effe wennen maar werkt wel
Zo doe ik het ook maar zou natuurlijk niet mogen. Heb er wel eens met een monteur van Renault om gelachen. Hij zegt dat je dat als je bij een Twingo het portier opent er ook een straal water naar binnen loopt.

Het is echt een bijzonder merk dat Renault. In ieder geval niet saai.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Ghia »

Ik heb het zelfs met de portieren voor dat deze nat worden bij het openen van de deur, maar daar kijk ik ook niet van op met de mijne ;)
Morgen eindelijk terug ophalen na bijna 3 weken. Nieuwe dempers achter voor gekraak waarbij vertelt dat ik mocht blij zijn dat het waarborg was(!)
De wagen heeft 18000km en had dit euvel al bij 5000 km. Het zou onder de noemer 'slijtage' vallen volgens hen :O
Verder zijn de gescheurde rubbers van de deuren nog niet vervangen volgens mij, ditto aquarium koplampen.
De melding 'brandstoffilter aftappen bij koud weer' zou nu verdwenen moeten zijn. De fameuze 'bout' is ook vervangen. Netals 2 voorbanden die volledig op en schuin afgesleten waren. Verlang om 'm terug op de oprit te hebben :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Frankko »

Mooi om te lezen dat je nog naar die auto verlangt. Soort haat/liefde verhouding. Hoop dat je je problemen nu opgelost zijn maar ben bang dat het bij een Renault ijdele hoop is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 33
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door berenburg »

Ik rij sinds de laatste update probleemloos en dan is het een geweldige auto.
Ik snap dat mensen huiverig zijn bij het lezen van dit forum.
Maar als ik kijk naar alle pluspunten van deze auto
En wat je krijgt voor je geld vind ik dat niet bij andere autos.
De 4 wiel sturing bv vind je niet bij de concurrent.
Het maakt de auto zeer hanteerbaar met name bij parkeren.
Ik merk wel dat veel concurrenten het model al immiteren maar het prijskaartje is dan vele malen hoger.
Voor mij wordt het zeker weer een talisman ik neem de probleempjes voor lief, het is een illusie om te denken dat je een probleemloze auto kunt kopen gezien het aantal terugroep acties die je voorbij ziet komen.
Ik stap iedere keer weer glimlachend in de auto want het blijft een heerlijk rijdende en sturende auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Ghia »

Frankko schreef:Mooi om te lezen dat je nog naar die auto verlangt. Soort haat/liefde verhouding. Hoop dat je je problemen nu opgelost zijn maar ben bang dat het bij een Renault ijdele hoop is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ergens vrees ik het ook. Het is een dilemma. Na paar maand wou ik 'm al wegdoen maar dat viel erg tegen. Ondertussen is m'n jaarlijkse km-stand naar max. 10.000 teruggevallen. M'n vriendin heeft een auto (probleemloze Ford Fiesta, wat van mijn Mondeo destijds niet kon gezegd worden). Enfin het is gelopen zoals het nu is. Nu krijg ik te horen dat ik vanaf midden volgend jaar kans heb op een bedrijfswagen (Passat, A4 of C). Dilemma dus weer wat met de Talisman gaat gebeuren. Ik wou 'm "geven" aan m'n vriendin maar ze is het ook zo zat dat ze zelf liever met haar 6jr oude Fiesta wil rondtuffen. Stiekem hoop ik dat haar gedacht veranderd :D
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Ghia »

berenburg schreef:Ik rij sinds de laatste update probleemloos en dan is het een geweldige auto.
Ik snap dat mensen huiverig zijn bij het lezen van dit forum.
Maar als ik kijk naar alle pluspunten van deze auto
En wat je krijgt voor je geld vind ik dat niet bij andere autos.
De 4 wiel sturing bv vind je niet bij de concurrent.
Het maakt de auto zeer hanteerbaar met name bij parkeren.
Ik merk wel dat veel concurrenten het model al immiteren maar het prijskaartje is dan vele malen hoger.
Voor mij wordt het zeker weer een talisman ik neem de probleempjes voor lief, het is een illusie om te denken dat je een probleemloze auto kunt kopen gezien het aantal terugroep acties die je voorbij ziet komen.
Ik stap iedere keer weer glimlachend in de auto want het blijft een heerlijk rijdende en sturende auto.
De mensen die nu een nieuwe Talisman kopen zullen ongetwijfelt geen (of toch veel minder) issues hebben. Dan maakt het totaalpakket prijs/uitrusting/design inderdaad zowat het beste dat er nu beschikbaar is. Volgende keer zal ik geen nieuw model kopen. Daar heb ik me al 2x laten aanvangen. :doh:
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Frankko »

Normaal lees ik veel reviews en tests bij een grote aankoop en dat kon nu dus niet. Als ik dit allemaal had gelezen en hij ook niet beter is dan de concurrent had ik hem nooit gekocht. Zou hem nooit aanraden ook de 2e “goede” lichting niet. Alleen dat R Link al.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door lambocars »

Ghia schreef:De mensen die nu een nieuwe Talisman kopen zullen ongetwijfelt geen (of toch veel minder) issues hebben. Dan maakt het totaalpakket prijs/uitrusting/design inderdaad zowat het beste dat er nu beschikbaar is. Volgende keer zal ik geen nieuw model kopen. Daar heb ik me al 2x laten aanvangen. :doh:
Ik hoop het van harte want mijn nieuwe Talisman Grandtour zal in januari geleverd worden ... wel jammer dat de dealer me begin november niet kon zeggen dat er vanaf 1 december een mooie deal te rapen was met de saloncondities ... €1500 korting op de Grandtour ... dat hadden mijn 19" velgen geweest dus!
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Rcupra »

berenburg schreef:Intussen routine bij natte auto klep 20 cm open 2 tellen wachten en dan verder loopt alles keurig via de goten weg
Her is effe wennen maar werkt wel
Juist, die truc had ik ook al bedacht. Half openen, wachten en dan pas helemaal open. Franse workaround :D
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Rcupra »

Vandaag staat de IP weer eens bij de dealert voor het vervangen van de stoelmassage wegens defect. Ondertussen weer nieuwe zaken erbij zoals loszittend rempedaal, knipperde led verlichting (vanmorgen was het disco zonder enige aanleiding) en iets vreemds aan het onderstel sinds de terugroepactie. Als ik bijvoorbeeld van de oprit afrij al draaiend naar links of rechts, dan hoor ik bij eerste keer inveren 1 of meerdere bonken alsof iets vastzit dat losschiet zodra de schokbreker inveert. Klinkt alsof een grote steen de onderkant raakt. Ook als ik maximaal instuur op een oneffen weg om te keren , is het een gebonk van jewelste. Sinds deze ochtend ook bij draaien naar rechts krakende veerpoot. Of dit samenhangt.... :(. Wordt bezoekje nr 12.

Elke keer als de auto bijna probleemloos is, komen er weer nieuwe zaken bij. Vertrouwen in deze auto is nihil geworden. Ik betrap me erop dat ik dan ook steeds meer naar andere auto's als alternatief aan het kijken ben... :(
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Ghia »

Ik heb de mijne terug maar veel dingen zijn niet nagezien.
- knipperende sfeerverlichting heb ik ook maar heb me er bij neergelegd
- ivm bonken herken ik dit ook.

Voor de rest heb ik ook wanneer ik van de oprit rij (achteruit en draaien) voel en hoor ik een boek waarop de auto precies een beweging maakt. Lijkt me een vaste piston van de 4control (die al vv is door lawaai)
Ook houdt mijn wagen ècht geen baan. Ik kwam dit weekend van Brussel en de auto maakt echt een zwabberende beweging, het was wel 0 graden maar ik zie diverse auto's voorbijvlammen. Ik zweet me rot in de wagen + zit verkramt achter het stuur aan max.100km/u.
Echt vreemd! Ik voel me ook niet vertrouwd met de wegligging. Alles bijkt volgens de garage in orde te zijn maar ik merk ècht een verandering.
Wetende dat hij net is uitgelijnd, nieuwe schokdempers achter voor gekraak (niet volledig weg) + 2 splinternieuwe voorbanden. Zou 2,5bar met dit koude weer te hoog zijn?

Ps: ivm het zoeken van een alternatief Rcupra. Ik herken me daar volledig in. Maar dan wordt de opleg gigantisch en wordt het shoppen in de hogere regionen. En zelfs dat is geen garantie op een goede wagen (maar wellicht wel veel probleemlozer ;) )
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Ghia »

lambocars schreef:
Ghia schreef:De mensen die nu een nieuwe Talisman kopen zullen ongetwijfelt geen (of toch veel minder) issues hebben. Dan maakt het totaalpakket prijs/uitrusting/design inderdaad zowat het beste dat er nu beschikbaar is. Volgende keer zal ik geen nieuw model kopen. Daar heb ik me al 2x laten aanvangen. :doh:
Ik hoop het van harte want mijn nieuwe Talisman Grandtour zal in januari geleverd worden ... wel jammer dat de dealer me begin november niet kon zeggen dat er vanaf 1 december een mooie deal te rapen was met de saloncondities ... €1500 korting op de Grandtour ... dat hadden mijn 19" velgen geweest dus!
Welke velgen heb je besteld op je Talisman? Ik zoek andere dan de IP's ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Frankko »

Ik heb Mn sfeerverlichting altijd op blauw staan en zo eens per maand stap ik in en staat ie op geel zonder dat ik wat veranderd heb. Zaterdag dagje Düsseldorf en iemand anders reed. Rijden garage uit en duurde zo’ 10 minuten alvorens navi wist waar we waren. Moest op Google maps de stad uit. Tja dan baal je wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Ghia »

Vandaag hetzelfde voorgehad. De enige kleur die ik nooit neem daarom valt het op :D
Verder komt ie net terug van de garage, misschien weer door één of andere update(bug?)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door lambocars »

Ghia schreef: Welke velgen heb je besteld op je Talisman? Ik zoek andere dan de IP's ;)
Ik heb de 18" Duetto besteld, is een leasewagen, dus ik kan ze dus niet verkopen om 19" te steken ... dat gaan ze niet leuk vinden over 3 jaar als ik de wagen inlever.

Verschil met 19" velgen kwam op bijna 40 Euro per maand bij de leasing, vond ik een beetje veel eerlijk gezegd, ik moet nu al bijleggen ... en dat vind ik al jammer omdat het een firmawagen blijft hé, op het einde van de rit is hij niet van mij ... maar wou toch 3 jaar goed rijden met wat opties, dus toch maar beslist om iets bij te betalen.
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 33
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door berenburg »

Wat wegligging betreft zou ik hem eens laten uitlijnen door een specialist.
De talisman is door de 4 control erg gevoelig voor goede balans en uitlijning.
Na de bekende bout update is mijn auto uitgelijnt door een specialist.
Bleek een afwijking in de banden deze van voor naar achter en auto probleemloos.
Ook nu met de winterbanden en velgen rijd hij perfect rechtuit zonder trillen.
Laatst op de a9 top getest en probleemloos en zonder trillen.
Vakman voor je banden is een must

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Ghia »

lambocars schreef:
Ghia schreef: Welke velgen heb je besteld op je Talisman? Ik zoek andere dan de IP's ;)
Ik heb de 18" Duetto besteld, is een leasewagen, dus ik kan ze dus niet verkopen om 19" te steken ... dat gaan ze niet leuk vinden over 3 jaar als ik de wagen inlever.

Verschil met 19" velgen kwam op bijna 40 Euro per maand bij de leasing, vond ik een beetje veel eerlijk gezegd, ik moet nu al bijleggen ... en dat vind ik al jammer omdat het een firmawagen blijft hé, op het einde van de rit is hij niet van mij ... maar wou toch 3 jaar goed rijden met wat opties, dus toch maar beslist om iets bij te betalen.
Jammer, die zag ik best wel graag. Nu ik uit m'n jonge jaren ben (30 :D ) is de tijd van verlaging en 20" voorbij ::p
In dit geval vind ik het jammer dat de T privé is en geen leasing. Dan zouden euvels me wel storen maar ergens zijn dat veel zorgen minder als het demijne niet zou zijn :)

@Berenburg: de wagen is pas weggeweest bij de garage voor uitlijning maar een goede tip van je. Ik zoek alvast een andere banden/uitlijnspecialist :thumb:
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door fz1971 »

berenburg schreef:Wat wegligging betreft zou ik hem eens laten uitlijnen door een specialist.
De talisman is door de 4 control erg gevoelig voor goede balans en uitlijning.
Na de bekende bout update is mijn auto uitgelijnt door een specialist.
Bleek een afwijking in de banden deze van voor naar achter en auto probleemloos.
Ook nu met de winterbanden en velgen rijd hij perfect rechtuit zonder trillen.
Laatst op de a9 top getest en probleemloos en zonder trillen.
Vakman voor je banden is een must
Welke specialist heb jij bezocht?

Mijn Talisman vind ik ook zwabberend en of wiebelend rijden met 19" en winterbanden merk ik nu na 3000KM. Zit ook niet echt op mijn gemak achter het stuur. Is zeer vermoeiend rijden zo.
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Ghia »

Ben blij dat ik niet alleen ben.. Blijkbaar toch iets aan de hand.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 33
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door berenburg »

Euromaster in heerhugowaard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Domi1963 »

Bij mij geen probleem na vervangen bouten en uitlijning met de laser...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Ghia »

Ik heb vooral het gevoel dat het veroorzaakt wordt door de achtertrein. Toen hij nieuw was had ik geen problemen ermee qua wegligging
(ok, het was niet wat ik al gewent was maar het wende wel). Maar nu zit ik ook echt geforceerd achter het stuur en vertrouw ik 'm niet.
Ik kan het ook maar omschrijven als "wiebelen of zwalpen". Rechtdoor is geen geen probleem op mooi asfalt maar de kleinste oneffenheid veroorzaakt vreemde bewegingen. Ik dacht eerst omdat ze m'n banden op 2,5bar hadden gezet (toen het vroor) en achteraan staan deze nu op 2,3.
Op hoeveel staan ze bij jullie heren?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 26
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door r.zeevat »

Zelfde druk, 2.5/2.3


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door Ghia »

Thx, wordt dus even een specialist zoeken om het geheel goed te zetten.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: Bevindingen & issues Talisman na 30.000km

Bericht door fz1971 »

".....................k kan het ook maar omschrijven als "wiebelen of zwalpen". Rechtdoor is geen geen probleem op mooi asfalt maar de kleinste oneffenheid veroorzaakt vreemde bewegingen............"

Ik heb precies hetzelfde.
2.6 / 2.6 winterbanden 19Inch
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht