Alternatieve banden

Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Alternatieve banden

Bericht door Thomas84 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Casss schreef:Bedankt voor alle reacties!
Ben zelf ook benieuwd of ze bevallen of niet.
Kwam dit artikel uit 2015 nog tegen:
https://www.kfz-betrieb.vogel.de/auto-b ... -a-488593/
Bester Billigreifen im Test wurde der SA-37 Sport von Goodride, der vor allem durch sicheres Verhalten bei Aquaplaning punkten konnte und bessere Werte erzielte als der Markenreifen.

https://www.presseportal.de/pm/53065/3016416
Een bandentest in de maat 235/55R17 voor een SUV, is niet te vergelijken met een 205/45R17 band.
Buiten dat heeft hij zwakke punten met remmen in de regen... Juist wanneer het belangrijk is.
Dat je bezuinigd op een keertje minder wassen of een deukje niet laten repareren kan ik snappen. Maar juist op banden, het enige contact met de weg, snap ik dat nooit. Daar moet gewoon goed spul onder. Niet alleen voor je zelf, maar ook voor andere.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Alternatieve banden

Bericht door Casss »

De banden die ik heb aangeschaft zijn de Goodride Sport SA-37 205/45 R17 88W XL , Mocht iemand een linkje hebben naar een test van exact deze band, graag!

Onderstaande review gaat volgens mij over 225/50 R17 tyres en niet specifiek over de Goodride Sport SA-37 205/45 R17 88W XL (maar alle informatie is welkom!) Vandaar aanvullend mijn vorige verwijzing naar de Auto Billd test uit 2015 over de 235/55/R17.

Professionele review.
https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2 ... e-Test.htm

"Positive: None mentioned.
Negative: Long wet braking, slow steering, low wet safety. Understeer in the dry."

Daarnaast snap ik die monteur wel. El cheapo banden zijn vaak lastig te balanceren, hebben last van vreemde slijtagepatronen/cuppen en gaan vrijwel nooit zo lang mee als een a-merk band.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Alternatieve banden

Bericht door Riesbak »

Onder mijn Zoe heb ik nu Michelin Crossclimate plus laten monteren. Had ik dat maar gelijk gedaan, wat een super verbetering! Stiller, meer comfort dan de originele Michelin EV banden.

Nu met rechtuit rijden en flauwe bochten een normale reactie, met de EV banden had je bij kleine correcties of in flauwe doordraaiende bochten altijd het idee of het stuur iets "vast" zat, moest je ff over een zwaar punt heen. Ze waren met monteren en balanceren 519 euro, zijn alle euro's zonder meer waard. (volgens mijn geheel onbescheiden mening)
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ZoeKees
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2019 19:57
Actief als: particulier

Re: Alternatieve banden

Bericht door ZoeKees »

Ik heb er ook net Michelin Cross Climates onder laten zetten. Rijden fijn en stil. Kan geen hoger verbruik ontdekken, dus als er al verschil in zit is het niet veel.

Heb met de Zoe nog niet in de sneeuw gereden, maar had deze banden ook al op mijn eerdere auto's. Op Nederlandse sneeuwdagen zijn ze super. Net zo veel grip als een redelijke kwaliteit winterband. Worden ook altijd goed getest. En ze hebben zo'n sneeuwvlok teken, dus je mag er 's winters ook mee naar Duitsland als winterbanden daar verplicht zijn (woon in de grensstreek). Wellicht als je echt op wintersport gaat dat je liever echte winterbanden hebt, daar heb ik geen ervaring mee.

Ze zijn niet goedkoop, maar gaan wel lang mee.
Renault Zoe R240 Intens Bleu Foudre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Alternatieve banden

Bericht door Aboriginal »

Onze oosterburen doen niet anders,daar rijden veel Zoe's op all weather banden.
Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Alternatieve banden

Bericht door Knarf93 »

Ivm een scheurtje in het karkas van de achterbanden (na de afgelopen sneeuw hobbelde/trilde de auto als een gek), ook voor crossclimates gekozen. Achterbanden hebben het 80k kilometers uitgehouden en hadden 2,5 mm profiel.
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht