Altijd warme lucht uit de roosters

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Robbie
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2007 16:52

Altijd warme lucht uit de roosters

Bericht door Robbie »

Ik heb een Espace 2.2DCI JE type IV uit 2001 en heb het volgende probleem:

Als ik de airco uitzet, en de temperatuur op 16 graden instel, blijft er toch warme lucht uit de luchtroosters komen. Als het buiten bv 18 graden is zet ik de airco liever uit, maar er komt dan toch nog warme lucht van ongeveer 27 graden uit de luchtroosters.

Bij deze auto stroomt er helaas altijd warm koelwater door de binnenkachel, er zit geen klep in de koelwater toevoer. De mengklep die de lucht langs of door de binnenkachel leidt lijkt goed te werken. De binnenkomende lucht warmt toch bijna 9 graden op, dit kan toch niet goed zijn?

Waar zou dit aan kunnen liggen? Of is dit normaal bij deze auto en staat de mengklep altijd een stukje open?

Is het mogelijk om de kachel met een bypass leiding uit het koelwatercircuit te halen, of krijg ik dan problemen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ccu
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 sep 2007 16:04

Bericht door ccu »

Hoi Robbie,

een beetje late reactie, maar ik zie je berichtje nu pas.

Hetzelfde probleem heb ik ook gehad. Wat ik gemerkt heb is dat dit enkel optreedt als bij het starten bepaalde kleppen niet open/dicht gaan. Je kunt dit bij mij horen door een zacht geratel bij het op contact zetten van de auto. Hoor je wel dit geluid, dan is er bij mij niets aan de hand. Hoor ik niets, dan weet ik dat er warme lucht uit de roosters wordt geblazen. Dit is dan ook niet in te stellen.

Een oplossing heb ik gevonden door de auto auto te zetten en even later opnieuw te starten. Tot nu toe werkt deze oplossing voor mij.

Succes,
Marcel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht