Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
@Axel
Bij jou het aanjager probleem al opgelost (met die weerstand)?
Vandaag heeft Wil onze Cappie voor een 30K beurt bij de dealer gehad (niet bij Carlos...) maar de auto zonder modificatie terug gekregen. Zou allemaal normaal zijn voor een ACC...
We mochten wél 607 euries aftikken (incl. 2 banden).
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
@Huite, nee ze hebben die weerstand in back order staan ofzo. Ze gaan me bellen, alleen daar laten ze momenteel wat steekjes vallen zowel verkoop als werkplaats. Ja ik weet best ben een .... maar als ik alleen antwoord krijg als ik een leesbevestiging vraag dan raak ik wat....
Had bij de laatste keer voor de wintercheck en de andere kleine dingen iets over mijn ruitenwissers gezegd, nu zit er ineens een op die 10cm korter is en krijg ik als antwoord. Je kan ze niet uitwisselen tussen Phase 1 en Phase 2? Ben ik nu zo dom of denk ik dat de werkplaats chef het niet helemaal begrepen heeft. Heb na hem om die mail (zonder leesbevestiging) geen antwoord meer gehad behalve dat ze me bellen voor een afspraak als het relais binnen is, eens kijken of ze dan ook over de ruitenwissers, stuur dat nog steeds scheef staan en over de condens in mijn koplamp beginnen.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
Nog even een laatste update. Het vervangen van de weerstand is voor 110% zeker de oplossing. Mijn dealer heeft mij er ook over gebeld om te vragen of het probleen inderdaad verholpen is. Dus dit bevestigd. Hij kon nu verder om de andere Captur rijders waaronder ook fase 2 deze oplossing aan te bieden.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera
Ook ik ervaar dit fenomeen nu regelmatig.
Het komt bij mij alleen s’ochtens vroeg voor als het erg koud is en ik de ontwaseming en achteruit verwarming middels toets linksboven de aircobediening gebruik.
Ik heb ook nog een bonus die jullie niet hebben denk ik.
Bij mij lijkt het als de ventilator op hoge toeren start of hij iets aanloopt of niet heel soepel loopt, duurt maar 1 sec en dan Klinkt hij normaal.
Ik denk dat het gewoon weer beter weer moet worden
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten
Axel57 schreef:Morgen naar de garage voor de nieuwe weerstand.
Probeer je ff wat extra info los te krijgen Axel?
Onderdeelnummer/recallnummer van Renault of iets dergelijks?
Kan ik de dielurt in Roermond misschien ook het licht laten zien...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Is bij al die Capture met vreemd gedrag van de interieurventilator dat probleem nu opgelost?
Zelf heb ik een 4 jaar oude Captur die tot voor kort geheel storingsvrij was, maar inmiddels al vanaf de winter een slecht werkende fan heeft.
Normaal gesproken regelt de ACC het fantoerental zodanig dat de gewenste temperatuur wordt bereikt en gehouden. Moet de fan harder dan gaat deze harder. Bij mij blaast de fan in het begin wel lekker mee, maar als je eenmaal goed en wel op pad bent heb je alleen nog maar een zacht windje ipv een stormbries. En als je begint met 30+ graden dan is dat niet fijn. Als je dan vervolgens over gaat op handmatige bediening van het toerental hoor en voel je dat het niet helemaal lekker gaat. Hij wil niet lekker naar het maximum toerental of blijft eronder hangen en het toerental is ook niet stabiel, het varieert met horten en stoten. Ook komt het voor dat de fan een brommend geluid maakt.
Het ergste van alles is, dat zodra ik bij de dealer ben er niets aan de hand is.
De regelweerstand is al vervangen omdat dat de boosdoener leek te zijn, maar helaas. En om nu zomaar allerlei componenten te vervangen is ook niet de methode. Er zijn bij mij vermoedens richting kabelboom (corrosie, overgangsweerstanden of draadbreuken) of borstels.
Beschikt iemand over technische documentatie t.a.v. het ventilatiesysteem? Ik wil graag vermijden dat een monteur een paar dagen op mijn kosten gaat zoeken à raison van 100 eurootjes per uur.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Ons probleem met de vreemd werkende ventilator bij koud weer is bij de 30K beurt niet opgelost. Dealer die het niet helemaal begrijpt helaas. Komt bij de 60K beurt wel, die is toch wel voor de winter.
Helaas kan ik je niet helpen aan de gevraagde info Ad. Hoop dat je het probleem kunt oplossen voor weinag.
Hoeveel KMS zijn het bij jou ondertussen?
Ciao, Huite
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
@Huite: deze week passeren we de 127.000. Heb in het afgelopen jaar de SAAB wat vaker ingezet (vakantie met de sleurhut!) en een paar weken geleden zijn we drieeneenhalve week niet op kantoor en werkplaats mogen verschijnen. Scheelt bij elkaar toch de nodige km'tjes.
Tot deze storing absoluut storingvrij. Maar begint nu wel een klein beetje meer te nagelen dan in het begin. Misschien wat vaker injectorreiniger toevoegen.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Nog even een update:
Tijdens mijn zomervakantie 2018 de Captur bij de dealer geparkeerd voor oplossen van het probleem. Uiteindelijk is ook de kachelmotor vervangen.
Ik heb hem meegenomen en bij ons kort op de werkbank geprobeerd. Draait op 12 V volkomen normaal. Maar de vervanging lijkt het probleem wel te hebben opgelost. Als ik veel tijd over heb ga ik de motor nog eens uitproberen en dan kijken wat ´ie doet als hij langere tijd moet draaien.
Vandaag staat de Captur in de werkplaats voor vermoedelijk (en hopelijk) de duurste servicebeurt in zijn bestaan bij mij. Distributieriem, multiriem, waterpomp, koelvloeistof, rem- en koppelingsvloeistof zijn aan de beurt. Plus natuurlijk alle filters m.u.v. brandstoffilter.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Pensionering (van mij) is gepland over 3½ jaar.
Ik had gehoopt een wat kortere werkweek te kunnen gaan maken, maar dat wil nog niet erg lukken.
Tot die tijd zal ik dus nog wel zo´n 90.000 - 100.000 km erbij zetten.
En dan gaat ook de Captur met pensioen. Ook de Saab trouwens. De 3 ton ga ik dus niet aantikken. Tot nog toe de ventilator de enige storing geweest.
Van mij dus geen kwaad woord over deze Renault.
De beurt kwam op ca. € 1.100 incl. vervangen van koelvloeistof + pomp, remvloeistof, mistlamp. Viel dus niet tegen.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Hallo iedereen, bij mijn captur bj.2018 is plots de aanjager voor de verluchting ermee gestopt, komt geen windje niet meer uit op eender welke stand. In het instructieboekje ook niks te vinden over een eventuele zekering . Weet iemand raad?
Toegevoegd in 58 minuten 18 secondes:
Raar maar waar , heb eens stevig op het dashboard geklopt en ja hoor ventilator werkt weer !
Duidelijk ergens een contact probleem dus.
Is hiermee dus nog niet opgelost en zijn vaak de moeilijkste.
Kijk eens bij de zekeringen om te beginnen, misschien wat corrosie daar.
De relais daar goed aandrukken.
Lees ook verder terug iets over het vervangen van deze.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________
Ik heb hetzelfde probleem, soms werkt de ventilator, maar meestal niet. Maar nu ik in mijn auto stap met die koude temperaturen is het niet te doen, ruit is aangedampt en ventilator werkt niet, dus met de hand met een doek afwrijven. Soms rij ik in een putje en schiet hij aan, soms schiet hij na een tijdje rijden ook aan, echt frustrerend. Waar kan je die zekering vervangen, want in boekje staat niks. Ik ben een vrouw, dus geen complexe uitleg aub.
@bezeken en @dirkje : dat zal dan toch een bezoekje dealer worden.
bij mij zat het probleem in de ventilatormotor zelf. In koude (begin-)toestand geen probleem, maar zodra motor langer liep werd een onderbreking in een wikkeling zichtbaar.
Jullie probleem lijkt anders, maar duidelijk is dat meer actie nodig is dan kloppen op het dashboard. dat is alleen maar extra frustrerend.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
20230917_130507.m4a Beste mensen, ik heb een renault clio uit 2018.
Gisteren viel het mij op dat als ik de kaart in het contract gestoken had (zonder motor te starten)
Ik de Motorkap opende hij een heel vaag piepend geluid gaf.. De motor zeg maar.....
Ik rij sinds kort een Kadjar uit 2021 welke is uitgerust met standaard cruise control (dus geen adaptieve).
Ik verbaas mij over het regelgedrag van de cruise control:
- bij inschakelen cruise control bij 100 km/u zakt bij het voorzichtig loslaten...
Hallo Allemaal,
Sinds vandaag krijg ik dit icoontje in het display, na wegrijden gaat het vanzelf uit.
Ik heb het boekje al drie keer door gebladerd maar kom deze weergave niet tegen.
Wat betekent het autootje met streep en 3 rondjes?
Herman...
Als de auto warm staat en ik trek op en bij het schakelen hoor ik het geluid wat ik in filmpje heb toegevoegd. Auto is al in garage geweest en toen is druklager vervangen.
Ook als ik constante snelheid rijd, hoor je dit geluid wel eens.
Sinds kort maakt de ventilator van de Twingo geluid. Net of er een blaadje voor zit of dat er iets in zit. Beetje ratelend. Hoe kom ik bij de ventilator en wie weet wat het zou kunnen zijn?
Gaat om een Twingo uit 2015.
Ik ben Fons en sinds maart dit jaar in het bezit van een talisman 1.5 diesel van 2016. Nu rij ik zakelijk veel kilometers en een beetje comfort is dus wel een must. Het probleem is nu dat een stukje...