R-Link 2 software updaten

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

R-Link 2 software updaten

Bericht door RedC »

Waarschijnlijk is de vraag hier al ergens gepasseerd :think:

Ik heb sinds een maandje m'n Kadjar met Rlink versie 2.2.17.803 dus zonder Car Play :discuss: maar ik vroeg me af of de ik die kan upgraden naar versie 3.x.xx.xxx nog iets. Of is het versienr 2.2 een hardwareversie en geen software versie?
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door puccini »

Carplay zul je niet krijgen ook niet met een update, en zie verder: topic22408.html?hilit=carplay
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door RedC »

Nee dat hoeft ook niet, ik vroeg me gewoon af of de software up te daten valt
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door Bert O. »

De eerste 3 uit het software-nummer wijst vermoedelijk op de nieuwere hardware versie.
Er zal best ooit een update voor (onze) Rlink2 komen, Renault belooft die immers al maanden, maar niemand kan zeggen wanneer exact. Vermoedelijk zal je die software-update overigens niet zelf kunnen doen, maar zal de dealer die moeten uitvoeren...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door aldoevers »

van de garage
Informatie R-Link2 update 5 juli 2017
De update voor R-Link2 systemen is al eerder aangekondigd maar tot op heden helaas nog niet beschikbaar. Graag geven wij u hierop een korte toelichting en informeren wij u over de huidige stand van zaken.
Betrokken auto’s:
Espace V, Kadjar, Megane IV, Talisman, tot begin 2017 (auto’s met R-Link2, zonder SPMIR / Carplay)
Deze auto’s hebben nu software versie 15.703 of 17.803.

Wat doet de update?
De update (versie 18.590) zorgt o.a. voor:
- verbetering verkeersinfo / alternatieve routes
- mogelijkheid voor de klant om kaartupdate (2016.6) door te voeren
- verbeterde weergave DAB radiotekst

Oorzaken vertraging
De uitrol van de nieuwe software is een aantal keren om technische redenen uitgesteld. Daarnaast is er gewerkt aan een vereenvoudiging van de procedure voor de klant om de software eenvoudiger te kunnen downloaden.

De planning was vanaf begin juni een “push bericht” (bericht komt op het R-Link scherm in de auto) naar de betrokken auto’s te sturen en de klant in dat bericht naar een website te verwijzen waar hij de software kon downloaden. Om beveiligingsredenen (verhoogd risico i.v.m. cyber aanvallen e.d.) is op het laatste moment besloten dit niet door te laten gaan.

Hoe nu verder
De update zal, afhankelijk van huidige versie in de auto als volgt mogelijk worden:
-auto’s die nu software versie 15.703 hebben: update met Clip (planning eind juli maar dit is nog niet bevestigd)
-auto’s die nu software versie 17.803 hebben: update met Clip maar volgens de huidige informatie moeten VINcodes van deze auto’s eerst handmatig worden aangemeld voordat de update naar versie 18.xxx mogelijk is. Er wordt nu gekeken hoe dit proces vereenvoudigd kan worden. In afwachting daarvan is alvast wel begonnen met het invoeren van auto’s waarover bij Renault Nederland klachten bekend zijn. De eerste auto’s zouden dan eveneens eind juli ge-update kunnen worden (nog niet bevestigd).

Zodra nieuwe informatie beschikbaar is zullen wij u direct nader informeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door Domi1963 »

R-Link 2 software updates
18 jun 2017 10:37

Beste R-Link 2 gebruikers. Mijn dealer melde mij gisteren dat er een nieuwe R-link update gepland stond voor juni 2017 (Bron Renault France). Maar deze heeft enige vertraging opgelopen en zou nu voorzien zijn voor augustus 2017. De laatste huidige versie is momenteel: 2.2.17.803
Dit poste ik al op 18 juni. En ergens anders heb ik ook gepost dat enkel de dealer de update zal kunnen doen met de CLIP. :wink:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

chateauscenic
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:39
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door chateauscenic »

20170703_121907.jpg
Mijn oplossing voor het Rlink2 probleem TomTom via 53.
Altijd nieuwe kaarten via Wi-Fi. Routes plannen via app MyDrive op basis van ondermeer de contacten. Kaartversie nu 990. Ben nu weer op het niveau dat ik gewend was bij de ingeruilde Scenic.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door Domi1963 »

Ik heb nu de kaart 2015-06. Ik krijg hiervoor geregeld updates.
Mapshare updates. En ik heb gemerkt dat er toch wegen welke gewijzigd zijn in onze gemeente bvb, er nu ook opstaan. Dus hier bij mij in België blijft het een oude kaart maar ze wordt wel regelmatig bijgewerkt. Deze week reeds 2 maal mapshare updates (zoals bij de draagbare TomTom's) eens 509 mo in begin van de week en gisteren 1408 mo :D
Ik weet niet hoe dat in Nederland werkt?
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door TheWizardbc »

Mapshare updates voor de R Link 2?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door puccini »

Domi1963 schreef:
Ik weet niet hoe dat in Nederland werkt?

Mij is het in ieder geval nooit opgevallen ! :)
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door Domi1963 »

Ik plug gewoon mijn USB stick in de iMac en surf naar de R-Link store - ik meld mij aan - even wachten en dan verschijnt er op het scherm: Er zijn updates beschikbaar. Dan bevestigen en daarna staan ze in de toolbox en downloaden maar. En waarom noem ik dat mapshare updates? Omdat het regelmatig gebeurd. Vorige week 2 keer. En ik kan bevestigen dat mijn huidige kaart 2015-06 word bijgewerkt want in onze gemeente zijn ze de stationsbuurt aan het herinrichten en daarvoor is de rijweg verplaatst. Dus toen ik de eerste kaart 2015-06 had gedownload reed ik daar nog door het gras en nu met de laatste update van 1408 mo rijd ik op asfalt. :D
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door puccini »

Domi1963 schreef:Ik plug gewoon mijn USB stick in de iMac en surf naar de R-Link store - ik meld mij aan - even wachten en dan verschijnt er op het scherm: Er zijn updates beschikbaar. Dan bevestigen en daarna staan ze in de toolbox en downloaden maar. En waarom noem ik dat mapshare updates? Omdat het regelmatig gebeurd. Vorige week 2 keer. En ik kan bevestigen dat mijn huidige kaart 2015-06 word bijgewerkt want in onze gemeente zijn ze de stationsbuurt aan het herinrichten en daarvoor is de rijweg verplaatst. Dus toen ik de eerste kaart 2015-06 had gedownload reed ik daar nog door het gras en nu met de laatste update van 1408 mo rijd ik op asfalt. :D

Even uitgeprobeerd, maar geen updates hoor.
Misschien bij de Talisman maar niet bij de Megane 4 (2016), en het zou ook goed kunnen dat het hier in Nederland nog niet geïmplementeerd is.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door hfr »

Domi1963 schreef:Ik plug gewoon mijn USB stick in de iMac en surf naar de R-Link store - ik meld mij aan - even wachten en dan verschijnt er op het scherm: Er zijn updates beschikbaar. Dan bevestigen en daarna staan ze in de toolbox en downloaden maar. En waarom noem ik dat mapshare updates? Omdat het regelmatig gebeurd. Vorige week 2 keer. En ik kan bevestigen dat mijn huidige kaart 2015-06 word bijgewerkt want in onze gemeente zijn ze de stationsbuurt aan het herinrichten en daarvoor is de rijweg verplaatst. Dus toen ik de eerste kaart 2015-06 had gedownload reed ik daar nog door het gras en nu met de laatste update van 1408 mo rijd ik op asfalt. :D
Heb jij een r-link 2
heb pas een GR Scenic met Rlink2 en krijg nochtans geen updates. kaart versie is wel die van 2016-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door Domi1963 »

hfr schreef:
Domi1963 schreef:Ik plug gewoon mijn USB stick in de iMac en surf naar de R-Link store - ik meld mij aan - even wachten en dan verschijnt er op het scherm: Er zijn updates beschikbaar. Dan bevestigen en daarna staan ze in de toolbox en downloaden maar. En waarom noem ik dat mapshare updates? Omdat het regelmatig gebeurd. Vorige week 2 keer. En ik kan bevestigen dat mijn huidige kaart 2015-06 word bijgewerkt want in onze gemeente zijn ze de stationsbuurt aan het herinrichten en daarvoor is de rijweg verplaatst. Dus toen ik de eerste kaart 2015-06 had gedownload reed ik daar nog door het gras en nu met de laatste update van 1408 mo rijd ik op asfalt. :D
Heb jij een r-link 2
heb pas een GR Scenic met Rlink2 en krijg nochtans geen updates. kaart versie is wel die van 2016-06
Ja in mijn Talisman zit de R-Link 2 zonder CarPlay/Android Auto.

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door Carlovdw »

Hey #Domi1963
Ik heb een gr scenic ook zonder carplay
Kan jij in de r-link de store app gebruiken?
En als ik stil sta dan gaat de knop verbinden onder aan het scherm in het menu scherm ook op actief. Wil ik die dan verbinden krijg ik altijd een fout. De wagen heeft verbinding dus ik had begrepen dat deze knop vanzelf moest verdwijnen. Is dit zo bij jou of ervzar jij hetzelfde

Mvg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door Domi1963 »

Neen bij mij heeft de dealer dit geactiveerd voor de aflevering omdat het activeren van 48 tot 72 uur in beslag kan nemen. Maar naar ik begrijp moet je als je het zelf wil activeren eerst een account aanmaken op uwe pc in my renault en zeker op de website van de R-Link Store.
Bij mij verschijnt het woord verbinden niet meer, wel de eerste dagen in het begin maar dat is spontaan verdwenen. Ik kan nu ook apps downloaden via de wagen. Zo heb ik onder andere de app "brandstofprijzen" aangekocht en gedownload via de Talisman. Voor grote apps krijg ik wel de melding deze te downloaden via de website van de R-Link Store en met het SD kaartje of USB stick manier te installeren op de R-Link2.

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 software updaten

Bericht door Carlovdw »

Bij mij is ie ook door de dealer geactiveerd en dan heb ik een account aangemaakt op my renault. En ik heb ook een account op de rlink store. Dus er loopt iets fout. Ik moet toch bij pashuysen zijn dus word dit ff vermeld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht