Het grote vermogensverlies topic

Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Lijkt me raar dat die van u niet goed is, waarschijnlijk dezelfde week gebouwd! Mijn plaat begint met 1-snx
dezelfde week gebouwd weet ik niet. Dezelfde week ingeschreven kan kloppen. Die van mij is een stock voertuig met fabricage datum December 2016, maar ingeschreven in juni 2017. En de Uwe Daniel?? Stockwagen of niet?
Ik bedoel dat de dieselversie homogener is. De prestaties van de benzineversie moet je te hoog in de toeren gaan zoeken wat niet echt past bij het comfortabele gevoel van de Talisman-Espace.
160 PK uit een 1600 of een 2000 voelt inderdaad volledig anders aan. Heb nog een Espace 4 2.0 dci 175 gehad en dat reed toch anders dan de nieuwe 1.6 diesel. Kan het moeilijk uitleggen en ook met cijfers kan je het niet verklaren, maar het lijkt alsof een iets grotere motor een groter bruikbaar toerentalgebied heeft.
Dat er van de nieuwe 1.6 diesels zijn die het beloofde vermogen niet afleveren, wist ik niet. Doen ze het allemaal of enkele ?
Het is inderdaad logisch dat een 2.0 beter zou zijn met de 160 pk. Maar downsizen wordt een plicht. En dit met steeds strenger wordende emmisie normen die de constructeurs opgelegd worden.
Volvo gaat nog een stap verder. Gisteren in het nieuws gehoord dat ze tegen 2035 geen enkele wagen meer zullen produceren met een fosiele verbrandingsmotor. Enkel nog elektrische aangedreven wagens...
Op YouTube staan verschillende filmpjes van 160 dci's welke hun prestaties niet halen... persoonlijk vind ik een sportstand niet thuis horen op een diesel...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door DHL »

Ja Domi, je hebt volkomen gelijk. Downsizen is een plicht om emissienormen te behalen. Ik ben er wel van overtuigd dat dit enkel goed is voor de testresultaten in ideale omstandigheden. Eens in het dagelijkse verkeer doen die het niet beter dan een iets zwaardere motor met meer vermogen. (sorry voor de off topic mensen).
Vroeger stak men een 2000 cc in (benzine of diesel) in een wagen als de Talisman. Stel je een Talisman voor met het koppel van een 2000 cc en je hebt een prachtcombinatie. Of nog liever een goede V6 erin zoals bij Laguna, Safrane, R25,...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door berenburg »

Voor mij rijd de 160 pk diesel het prettigst in de normale stand niet in de sport stand.
Diesel moet het hebben van koppel en niet van toeren
Ik heb ook de indruk dat het schakelen bij 2000 tot 2500 toeren hem sneller laat optrekken.
Maar ik heb het niet geklokt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Vandaag staat die van mij bij de dealer. Heb hem deze morgen afgezet en de technieker welke de update gaat uitvoeren uitvoerig gesproken. Blijkt dat deze update toch heel wat aarde in de voeten heeft. Eerst en vooral moet de motor volledig ijskoud afgekoeld zijn voor hij de correcte gegevens kan uitlezen. Dan maakt hij een rapport op met al de uitgelezen gegevens van de huidige aanwezige software. Daarna gaat hij vergelijken met de nieuwe software. Dan schrijft hij een programma op basis van de huidige software met de nodige aanpassingen uit de goede software. Dan nogmaals grondig vergelijken en dan pas word de huidige software opnieuw in de ECU geladen. Jullie vragen je mss af waarom hij niet onmiddelijk de nieuwe software er in laadt?? Uit ervaring weet hij dat als hij dit doet de wagen dikwijls de software verwerpt en niet aanvaard! Daarom zijn manier van werken met meestal zeer goede resultaten. Hij vertelde ook als er ook maar één parametertje verkeerd staat of een instelling buiten de toleranties valt de Talisman niet meer start!! Wat word er nu allemaal nagekeken:
1) inspuiting inspuitmoment
2) ontstekings tijdstip
3) valve timing
4) turbodruk
Toen ik vroeg hoeveel tijd dit in beslag nam, zei hij: wil je het goed gedaan hebben?? Ik: JA!! Ga dan maar naar huis want dit neemt in het beste geval 3/4e dag in beslag.
Dus deze rijd weer met die zuinige Megane van begin deze week... :lol:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

De mijne is nieuw Domi!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

daniel.vandermaesen schreef:De mijne is nieuw Domi!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ahhh Voila! Dat verklaard alles hee daniel.
Die van mij is December 2016, dus gebouwd in de periode dat de meeste van deze vermogensproblemen werden ontdekt.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Domi1963 schreef:Vandaag staat die van mij bij de dealer. Heb hem deze morgen afgezet en de technieker welke de update gaat uitvoeren uitvoerig gesproken. Blijkt dat deze update toch heel wat aarde in de voeten heeft. Eerst en vooral moet de motor volledig ijskoud afgekoeld zijn voor hij de correcte gegevens kan uitlezen. Dan maakt hij een rapport op met al de uitgelezen gegevens van de huidige aanwezige software. Daarna gaat hij vergelijken met de nieuwe software. Dan schrijft hij een programma op basis van de huidige software met de nodige aanpassingen uit de goede software. Dan nogmaals grondig vergelijken en dan pas word de huidige software opnieuw in de ECU geladen. Jullie vragen je mss af waarom hij niet onmiddelijk de nieuwe software er in laadt?? Uit ervaring weet hij dat als hij dit doet de wagen dikwijls de software verwerpt en niet aanvaard! Daarom zijn manier van werken met meestal zeer goede resultaten. Hij vertelde ook als er ook maar één parametertje verkeerd staat of een instelling buiten de toleranties valt de Talisman niet meer start!! Wat word er nu allemaal nagekeken:
1) inspuiting inspuitmoment
2) ontstekings tijdstip
3) valve timing
4) turbodruk
Toen ik vroeg hoeveel tijd dit in beslag nam, zei hij: wil je het goed gedaan hebben?? Ik: JA!! Ga dan maar naar huis want dit neemt in het beste geval 3/4e dag in beslag.
Dus deze rijd weer met die zuinige Megane van begin deze week... :lol:
Ik had 2 weken geleden de update gepland staan.... op de warmste dag van het jaar (tot nu toe), en inderdaad, motor koelde nauwelijks af, waardoor de update niet kon worden uitgevoerd en wachten geen zin had. Nu is mijn Talisman volgende week donderdag aan de beurt maar zet hem woensdagmiddag al bij de dealer neer. Hele nacht om af te koelen! :doh:
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Inderdaad Elmac zo zal het het best wezen. De motor moet inderdaad goed afgekoeld zijn. Onder 23°C daarom hebben ze mijn Talisman in de spuitcabine gezet en de ventilatie laten draaien zonder de verwarming. Deze morgen was het 19°C in de spuitcabine. Dus het komt goed. :thumb:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Kunnen de monteurs nu de update zelf doen in de garage? Had hier ergens gelezen dat er iemand van Renault BE of NL de update moest komen doen met een speciale computer...
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

@Mils: in BE komt er iemand van de technische dienst van Renault BeLux om dit te doen want de dealers hebben geen toegang tot DEZE update van het motormanagement.

EN YES!!! De update zit er in. Al van toen ik de motor starte had ik het begrepen. Hij klinkt rauwer, sportiever, happiger en met meer zin om in de straatstenen te bijten.

Dan maar even wezen rijden tot de motor goed op temperatuur was, richting snelweg en ja hoor de update zit er in!! Reeds in ECO modus is hij veel vlugger. Op 5 sec. zit ik al in 4de versnelling. De motor is veel gretiger en mijn 2 balkjes lopen nu wel volledig vol. Vooral dat van het koppel staat bij plankgas voortdurend tegen de bovenkant te schoppen. :D

Ik heb een videootje gemaakt van na de update. Jammer genoeg heb ik geen van voor de update. Het is niet het beste filmpje want rijden, filmen en dan nog de baan in het oog houden in verband met het verkeer is niet simpel.
In ieder geval heb ik ook het optrek vermogen getest en de 0 naar 100 gaat nu al in 8,2 seconden met een motor die nog niet los gereden is. De topsnelheid heb ik nog niet kunnen testen in verband met de drukte van het verkeer.
ZIE HIER ALVAST HET FILMPJE "AFTER THE UPDATE":

Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

Ok, spijtig dat het al die moeite gekost heeft. Zou van int begin moeten in orde geweest zijn!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Heel verschil, zo te zien :dance:
Geniet ervan :thumb:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door jefb »

@domi.... klinkt ook goed!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Yep ben heel blij nu. :dance: :D :thumb:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

Wees voorzichtig!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Ja dat merk je wel in de video, daniel. Ik kon gewoon niet doorrijden. Het was veels te druk. En zoals je zegt jammer dat het van in het begin een probleem was...
Maar volgens de technieker zijn deze sinds april, bij het wijzigen en ter beschikking komende van Apple CarPlay en Android Auto, allen uitgerust met de juiste software. Het betreft enkel Talisman's-TCe 200 vanaf november 2016 tot en met maart 2017. Waarbij vanaf begin 2017 het nog maar zeer sporadisch voor kwam. Maar in 2016 november-december zijn er zulks aardig wat van de band gerold met het motormanagement issue en vooral in Duitsland en Nederland waar er veel meer van verkocht zijn. In België worden ook steeds meer en meer benzine wagens verkocht, maar zit het toch nog niet zo in de lift als in Bovengenoemde landen.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

" de momenteel geselecteerde taal is niet beschikbaar" :D
Ik krijg echt spijt met m'n "top"diesel :(
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Ghia schreef:" de momenteel geselecteerde taal is niet beschikbaar" :D
Ik krijg echt spijt met m'n "top"diesel :(
Heb je de R-Link 2 al eens gereset met de aan/uit knop? Ik had dit onlangs ook voor dat de taal niet geaccepteerd werd. Een reset bracht de oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

Ja heeft geen zin. Normaal staat de taal ingesteld op "Vlaams", bij "Nederlands" is deze melding er niet.
Wel geeft de navi altijd " no map for current location".
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

Ja heeft geen zin. Normaal staat de taal ingesteld op "Vlaams", bij "Nederlands" is deze melding er niet.
Wel geeft de navi altijd " no map for current location".
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

Die 'geen map voor huidige locatie' melding krijg ik ook steeds!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Ik krijg die melding ook voortdurend dat er geen map voor de huidige locatie is.
@Ghia: bij mij staat dat ook ingesteld op vlaams en heb geen probleem hier mee. Het enige probleem welke ik nu nog heb is dat mijn beide smartphones niet automatisch meer verbinden met de R-Link 2 en dit sinds de batterij wissel. Bij de instellingen staat een instelling "automatisch verbinden toestaan" maar deze staat "greyed out" dus... ☹
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

Van de verbinding met de smartphone heb ik sinds het begin 'wisselend' contact.
Ivm de taalinstelling, gebruik je de voicecontrol? Als je dit niet gebruikt dat heeft deze geen problemen :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Ahzo! Heb ik nog niet gebruikt de VOICE control.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

Ik was dit gewent van in de Mondeo, daar gebruikte ik het. Maar bij Renault vind ik het minder fijn werken.
Nu gebruik ik het eigenlijk ook niet meer.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door TBiRD »

Ghia schreef:" de momenteel geselecteerde taal is niet beschikbaar" :D
Ik krijg echt spijt met m'n "top"diesel :(
Is logische melding als hij op Vlaams staat want er is geen voice control of hoe noemt dat in het Vlaams beschikbaar.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door FatalZero »

Klasse Domi!! Fijn om te horen.

Het is echt een wereld van verschil hè, ik kan in mijn woonwijk mijn auto ook niet op de sportstand zetten, anders spuit hij weg wanneer ik maar naar het gaspedaal kijk! 8) :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

TBiRD schreef:
Ghia schreef:" de momenteel geselecteerde taal is niet beschikbaar" :D
Ik krijg echt spijt met m'n "top"diesel :(
Is logische melding als hij op Vlaams staat want er is geen voice control of hoe noemt dat in het Vlaams beschikbaar.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Weet ik ook wel.. Maar is niet logisch dat 'vlaams' erin staat sinds 2014 (Espace) en dit nog steeds niet aangepast is.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door DHL »

FatalZero schreef:Klasse Domi!! Fijn om te horen.

Het is echt een wereld van verschil hè, ik kan in mijn woonwijk mijn auto ook niet op de sportstand zetten, anders spuit hij weg wanneer ik maar naar het gaspedaal kijk! 8) :thumb:
Voor dat overijverige gaspedaal bestond bij Espace een update. Als je gaspedaal te bruusk reageert komt dit niet door het vermogen maar door softwarematige afstelling. Kan bvb zeer lastig zijn bij parkeren en zo. Mijn Espace had dit en na de update was het stukken aangenamer. Kon je zonder schok vertrekken wat ervoor niet mogelijk was.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Dat gaspedaal (versnellingsbak?) is blijkbaar ook iets "typisch" Talisman :snooty:
Het geeft soms wel schokken bij het vertrekken maar tijdens het parkeren, probeer ik na het loslaten van de rem, gewoon even te wachten, zonder gas te geven en dan rolt de wagen vanzelf heel langzaam. Dit werkt wel goed.
Ik ga toch eens vragen of er een update voor bestaat. Heeft iemand hier ervaring mee?
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

FatalZero schreef:Klasse Domi!! Fijn om te horen.

Het is echt een wereld van verschil hè, ik kan in mijn woonwijk mijn auto ook niet op de sportstand zetten, anders spuit hij weg wanneer ik maar naar het gaspedaal kijk! 8) :thumb:
Ja hoor een wereld van verschil,hij is zeer nerveus, gretig, happig nu. :D
Ik voer regelmatig mijn schoonbroer naar de visvijver en daar ligt een kiezelparking. Ik kan daar nooit vertrekken zonder dat er een hoopje kiezels weg gegrabt worden. 8)
DHL schreef:Voor dat overijverige gaspedaal bestond bij Espace een update. Als je gaspedaal te bruusk reageert komt dit niet door het vermogen maar door softwarematige afstelling. Kan bvb zeer lastig zijn bij parkeren en zo. Mijn Espace had dit en na de update was het stukken aangenamer. Kon je zonder schok vertrekken wat ervoor niet mogelijk was.
Daar heb ik een truukje voor want dat heeft volgens mij enkel te maken met het losschieten van de elektrische handrem. Als ik vertrek geeft ik een fractie van een seconde een foefje gas zodat de handrem los zit en dan kan je hem laten kruipen als een slak.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door DHL »

Mils schreef:Dat gaspedaal (versnellingsbak?) is blijkbaar ook iets "typisch" Talisman :snooty:
Het geeft soms wel schokken bij het vertrekken maar tijdens het parkeren, probeer ik na het loslaten van de rem, gewoon even te wachten, zonder gas te geven en dan rolt de wagen vanzelf heel langzaam. Dit werkt wel goed.
Ik ga toch eens vragen of er een update voor bestaat. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het is zuiver de software van de gaspedaal die ervoor zorgt dat je met een schok vertrekt als je niet voorzichtig bent. Ook tijdens file rijden is het soms nogal onhandig. Vraag het eens in de garage, ik kan enkel zeggen dat er voor de Espace een update bestond (bestaat). Maar Talisman en Espace hebben alles gemeen dus lijkt mij de kans wel te bestaan.
Is vanuit mijn ervaring hee, don't shoot me als er niks voor bestaat :)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Kan het de dealer nog eens vragen maar toen ik de software-update van het motormanagement heb laten doen heeft hij nog gekeken in de ICM en voor mijn wagen, want dat werkt met het VIN nummer, staat er niets open. In de ICM kan je tegenkomen: software-updates
Terugroepacties enz...

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Voila, volgende week auto binnen voor zijn update zodat "alle paarden" kunnen losgelaten worden :wink:
Er hoeft niemand te komen van Renault BE, de dealer kan deze update nu blijkbaar zelf doen via zijn computer.
Ben eens nieuwsgierig...! :dance:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Mils schreef:Voila, volgende week auto binnen voor zijn update zodat "alle paarden" kunnen losgelaten worden :wink:
Er hoeft niemand te komen van Renault BE, de dealer kan deze update nu blijkbaar zelf doen via zijn computer.
Ben eens nieuwsgierig...! :dance:
Lukt niet in BE. Hier moet er iemand van de technische dienst van Renault komen:
1) controle van de software van het motormanagement
2) opsturen via beveilgde pc intranet naar Renault Frankrijk.
3) wachten op het resultaat en indien goedgekeurd in Frankrijk ontvangen van de nieuwe software
4) nieuwe software installeren en controleren
5) testrit

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Domi1963 schreef:
Mils schreef:Voila, volgende week auto binnen voor zijn update zodat "alle paarden" kunnen losgelaten worden :wink:
Er hoeft niemand te komen van Renault BE, de dealer kan deze update nu blijkbaar zelf doen via zijn computer.
Ben eens nieuwsgierig...! :dance:
Lukt niet in BE. Hier moet er iemand van de technische dienst van Renault komen:
1) controle van de software van het motormanagement
2) opsturen via beveilgde pc intranet naar Renault Frankrijk.
3) wachten op het resultaat en indien goedgekeurd in Frankrijk ontvangen van de nieuwe software
4) nieuwe software installeren en controleren
5) testrit

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Vreemd als dit alleen met interventie TD zou kunnen in België.... bij mijn dealer in Gorinchem NL is het ze zelf prima gelukt, alhoewel ik wel de eerste was daar met de klacht. Afgelopen donderdag was mijn Talisman dan eindelijk aan de beurt; wat een verschil zeg, net of ik na 3 maanden en 10.000 km een nieuwe, veel snellere auto heb gekregen. Nu wordt het echt oppassen met het rijbewijs, veel kleinere kans op het verliezen van stoplichtsprintjes (tenzij op een bochtig traject, want met 4Control ben je toch veel wendbaarder dan de meeste andere auto's :clap: )

En passant zijn klachten over windgeruis (dak, rechterbuitenspiegel) ook naar tevredenheid opgelost; nu is het heerlijk cruisen zo tussen de 150 en 180 km/u (die zo bereikt is met alle paarden die nu even hard dezelfde kant oplopen! :dance:)
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in