Het grote vermogensverlies topic


daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Die 'geen map voor huidige locatie' melding krijg ik ook steeds!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Ik krijg die melding ook voortdurend dat er geen map voor de huidige locatie is.
@Ghia: bij mij staat dat ook ingesteld op vlaams en heb geen probleem hier mee. Het enige probleem welke ik nu nog heb is dat mijn beide smartphones niet automatisch meer verbinden met de R-Link 2 en dit sinds de batterij wissel. Bij de instellingen staat een instelling "automatisch verbinden toestaan" maar deze staat "greyed out" dus... ☹
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

Van de verbinding met de smartphone heb ik sinds het begin 'wisselend' contact.
Ivm de taalinstelling, gebruik je de voicecontrol? Als je dit niet gebruikt dat heeft deze geen problemen :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Ahzo! Heb ik nog niet gebruikt de VOICE control.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

Ik was dit gewent van in de Mondeo, daar gebruikte ik het. Maar bij Renault vind ik het minder fijn werken.
Nu gebruik ik het eigenlijk ook niet meer.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door TBiRD »

Ghia schreef:" de momenteel geselecteerde taal is niet beschikbaar" :D
Ik krijg echt spijt met m'n "top"diesel :(
Is logische melding als hij op Vlaams staat want er is geen voice control of hoe noemt dat in het Vlaams beschikbaar.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door FatalZero »

Klasse Domi!! Fijn om te horen.

Het is echt een wereld van verschil hè, ik kan in mijn woonwijk mijn auto ook niet op de sportstand zetten, anders spuit hij weg wanneer ik maar naar het gaspedaal kijk! 8) :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

TBiRD schreef:
Ghia schreef:" de momenteel geselecteerde taal is niet beschikbaar" :D
Ik krijg echt spijt met m'n "top"diesel :(
Is logische melding als hij op Vlaams staat want er is geen voice control of hoe noemt dat in het Vlaams beschikbaar.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Weet ik ook wel.. Maar is niet logisch dat 'vlaams' erin staat sinds 2014 (Espace) en dit nog steeds niet aangepast is.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door DHL »

FatalZero schreef:Klasse Domi!! Fijn om te horen.

Het is echt een wereld van verschil hè, ik kan in mijn woonwijk mijn auto ook niet op de sportstand zetten, anders spuit hij weg wanneer ik maar naar het gaspedaal kijk! 8) :thumb:
Voor dat overijverige gaspedaal bestond bij Espace een update. Als je gaspedaal te bruusk reageert komt dit niet door het vermogen maar door softwarematige afstelling. Kan bvb zeer lastig zijn bij parkeren en zo. Mijn Espace had dit en na de update was het stukken aangenamer. Kon je zonder schok vertrekken wat ervoor niet mogelijk was.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Dat gaspedaal (versnellingsbak?) is blijkbaar ook iets "typisch" Talisman :snooty:
Het geeft soms wel schokken bij het vertrekken maar tijdens het parkeren, probeer ik na het loslaten van de rem, gewoon even te wachten, zonder gas te geven en dan rolt de wagen vanzelf heel langzaam. Dit werkt wel goed.
Ik ga toch eens vragen of er een update voor bestaat. Heeft iemand hier ervaring mee?
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

FatalZero schreef:Klasse Domi!! Fijn om te horen.

Het is echt een wereld van verschil hè, ik kan in mijn woonwijk mijn auto ook niet op de sportstand zetten, anders spuit hij weg wanneer ik maar naar het gaspedaal kijk! 8) :thumb:
Ja hoor een wereld van verschil,hij is zeer nerveus, gretig, happig nu. :D
Ik voer regelmatig mijn schoonbroer naar de visvijver en daar ligt een kiezelparking. Ik kan daar nooit vertrekken zonder dat er een hoopje kiezels weg gegrabt worden. 8)
DHL schreef:Voor dat overijverige gaspedaal bestond bij Espace een update. Als je gaspedaal te bruusk reageert komt dit niet door het vermogen maar door softwarematige afstelling. Kan bvb zeer lastig zijn bij parkeren en zo. Mijn Espace had dit en na de update was het stukken aangenamer. Kon je zonder schok vertrekken wat ervoor niet mogelijk was.
Daar heb ik een truukje voor want dat heeft volgens mij enkel te maken met het losschieten van de elektrische handrem. Als ik vertrek geeft ik een fractie van een seconde een foefje gas zodat de handrem los zit en dan kan je hem laten kruipen als een slak.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door DHL »

Mils schreef:Dat gaspedaal (versnellingsbak?) is blijkbaar ook iets "typisch" Talisman :snooty:
Het geeft soms wel schokken bij het vertrekken maar tijdens het parkeren, probeer ik na het loslaten van de rem, gewoon even te wachten, zonder gas te geven en dan rolt de wagen vanzelf heel langzaam. Dit werkt wel goed.
Ik ga toch eens vragen of er een update voor bestaat. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het is zuiver de software van de gaspedaal die ervoor zorgt dat je met een schok vertrekt als je niet voorzichtig bent. Ook tijdens file rijden is het soms nogal onhandig. Vraag het eens in de garage, ik kan enkel zeggen dat er voor de Espace een update bestond (bestaat). Maar Talisman en Espace hebben alles gemeen dus lijkt mij de kans wel te bestaan.
Is vanuit mijn ervaring hee, don't shoot me als er niks voor bestaat :)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Kan het de dealer nog eens vragen maar toen ik de software-update van het motormanagement heb laten doen heeft hij nog gekeken in de ICM en voor mijn wagen, want dat werkt met het VIN nummer, staat er niets open. In de ICM kan je tegenkomen: software-updates
Terugroepacties enz...

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Voila, volgende week auto binnen voor zijn update zodat "alle paarden" kunnen losgelaten worden :wink:
Er hoeft niemand te komen van Renault BE, de dealer kan deze update nu blijkbaar zelf doen via zijn computer.
Ben eens nieuwsgierig...! :dance:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Mils schreef:Voila, volgende week auto binnen voor zijn update zodat "alle paarden" kunnen losgelaten worden :wink:
Er hoeft niemand te komen van Renault BE, de dealer kan deze update nu blijkbaar zelf doen via zijn computer.
Ben eens nieuwsgierig...! :dance:
Lukt niet in BE. Hier moet er iemand van de technische dienst van Renault komen:
1) controle van de software van het motormanagement
2) opsturen via beveilgde pc intranet naar Renault Frankrijk.
3) wachten op het resultaat en indien goedgekeurd in Frankrijk ontvangen van de nieuwe software
4) nieuwe software installeren en controleren
5) testrit

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Domi1963 schreef:
Mils schreef:Voila, volgende week auto binnen voor zijn update zodat "alle paarden" kunnen losgelaten worden :wink:
Er hoeft niemand te komen van Renault BE, de dealer kan deze update nu blijkbaar zelf doen via zijn computer.
Ben eens nieuwsgierig...! :dance:
Lukt niet in BE. Hier moet er iemand van de technische dienst van Renault komen:
1) controle van de software van het motormanagement
2) opsturen via beveilgde pc intranet naar Renault Frankrijk.
3) wachten op het resultaat en indien goedgekeurd in Frankrijk ontvangen van de nieuwe software
4) nieuwe software installeren en controleren
5) testrit

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Vreemd als dit alleen met interventie TD zou kunnen in België.... bij mijn dealer in Gorinchem NL is het ze zelf prima gelukt, alhoewel ik wel de eerste was daar met de klacht. Afgelopen donderdag was mijn Talisman dan eindelijk aan de beurt; wat een verschil zeg, net of ik na 3 maanden en 10.000 km een nieuwe, veel snellere auto heb gekregen. Nu wordt het echt oppassen met het rijbewijs, veel kleinere kans op het verliezen van stoplichtsprintjes (tenzij op een bochtig traject, want met 4Control ben je toch veel wendbaarder dan de meeste andere auto's :clap: )

En passant zijn klachten over windgeruis (dak, rechterbuitenspiegel) ook naar tevredenheid opgelost; nu is het heerlijk cruisen zo tussen de 150 en 180 km/u (die zo bereikt is met alle paarden die nu even hard dezelfde kant oplopen! :dance:)
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

De 4Control vind ik leuk op lage snelheid maar op hoge snelheid (klaverblad ed) vind ik 'm veel te zoekering. Ik krijg geen stabiel gevoel.
Echt vreemd. Maar gelukkig rij ik zelden 160+ :P
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bas1970888
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 aug 2016 14:23
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Bas1970888 »

hi allen,

Is het vermogensverliestopic alleen bij de benzineversies van de Talisman van toepassing? Ikzelf rijd een Talisman 130dCi, maar heb zelf nog geen berichten hierover kunnen ontdekken of het bij de diesels ook een issue is.
Vorige auto: Volvo V40 D2 R-Design white Huidige auto: Renault Talisman 130 dCi, noir etoilé, panorama/schuifdak, Bose R-link2, Easy Park assist, Pack Winter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Nog geen weet over de 130 pk diesel. Er circuleren wel YouTube filmpjes over de Espace 160 dCi EDC

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

[/quote]

Vreemd als dit alleen met interventie TD zou kunnen in België.... bij mijn dealer in Gorinchem NL is het ze zelf prima gelukt, alhoewel ik wel de eerste was daar met de klacht. Afgelopen donderdag was mijn Talisman dan eindelijk aan de beurt; wat een verschil zeg, net of ik na 3 maanden en 10.000 km een nieuwe, veel snellere auto heb gekregen. Nu wordt het echt oppassen met het rijbewijs, veel kleinere kans op het verliezen van stoplichtsprintjes (tenzij op een bochtig traject, want met 4Control ben je toch veel wendbaarder dan de meeste andere auto's :clap: )

En passant zijn klachten over windgeruis (dak, rechterbuitenspiegel) ook naar tevredenheid opgelost; nu is het heerlijk cruisen zo tussen de 150 en 180 km/u (die zo bereikt is met alle paarden die nu even hard dezelfde kant oplopen! :dance:)[/quote]

Mij is verzekerd dat ze het zelf kunnen doen (intussen?) Zou ook niet zo lang duren maar zoals reeds gezegd moet de motor koud zijn dus breng haar 's avond binnen.
Kan je mij zeggen hoe ze het windgeruis probleem van je dak opgelost hebben? Was het enkel bijstellen?
Zou fijn zijn om dit mee te kunnen geven in de garage.
Veel plezier met je extra paardjes! :thumb:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Bas1970888 schreef:hi allen,

Is het vermogensverliestopic alleen bij de benzineversies van de Talisman van toepassing? Ikzelf rijd een Talisman 130dCi, maar heb zelf nog geen berichten hierover kunnen ontdekken of het bij de diesels ook een issue is.
Neen Bas, enkel bij benzine 200.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Mils schreef: Kan je mij zeggen hoe ze het windgeruis probleem van je dak opgelost hebben? Was het enkel bijstellen?
Zou fijn zijn om dit mee te kunnen geven in de garage.
Veel plezier met je extra paardjes! :thumb:
Ja, windgeruis is door dak iets lager te stellen eenvoudig op te lossen, voorheen begon het bij 120 km/u binnen al storend hoorbaar te worden, nu is het rond de 180 km/u. Da's acceptabel lijkt me. Bij mijn vorige Laguna's III, beide met schuifdak begon het pas rond de 220 km/u (en was dan erger dan nu hoorbaar bij 180).

Bij mij reed de hoofdmonteur mee, die hoorde ook dat het teveel lawaai maakte, drukte zo hier en daar tegen het dak aan om te kijken waar het erger werd en daarna was het binnen 10 minuten gefixt in de werkplaats. Er is dus wat aan bij te stellen/na te stellen, maakt het echt een stuk rustiger binnen!
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door MarcelP »

Domi1963 schreef:
Daar heb ik een truukje voor want dat heeft volgens mij enkel te maken met het losschieten van de elektrische handrem. Als ik vertrek geeft ik een fractie van een seconde een foefje gas zodat de handrem los zit en dan kan je hem laten kruipen als een slak.
Wanneer je met de voet op de rem het knopje van de handrem een seconde of drie omlaag drukt, dan gaat de elektrische handrem er ook af. Dan hoef je ook geen seconde een foefje gas te geven en rolt de auto rustig weg als je de rem loslaat.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

De handrem is niet automatisch gemaakt voor niets. Dus ik geef gewoon een beetje gas en daarna kan je hem laten kruipen als een slak. :P
Wat ik wel heb bij mijn TCe 200 is dat als ik hem 's morgens start en hij op verhoogd toerental draait (automatisch choke) dat als ik hem dan in R of D zet er een lichte schok voelbaar is. Zijn hier nog TCe 200 rijders die dat ervaren?? Eens een 200 tal meter gereden is de bak volledig schokvrij bij het wisselen van de versnellingspook van P naar R naar N naar D. Ik vermoed dat dit te maken heeft omdat bij koude motor het toerental rond de 1500 rpm draait en ik hem dan in versnelling zet?? :think:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

@Elmac: Super thx!
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Goede avond,

Een paar weken geleden heb ik ook mijn vreemde ervaring met de koppel en vermogens meter kenbaar gemaakt. Gelukkig heb ook ik de vereiste update gehad. Best een verschil moet ik zeggen, de auto rijd een stuk fijner. Bedankt in ieder geval aan de OP. Nu rijd ik ook met een 200pk rond :D 8)
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Hier hetzelfde, vandaag ook de update gehad (was op een half uurtje gebeurd) en natuurlijk een heel verschil en eindelijk het vermogen (lees plezier) van een 200 pk! :thumb: Heerlijk!
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Mils schreef:Hier hetzelfde, vandaag ook de update gehad (was op een half uurtje gebeurd) en natuurlijk een heel verschil en eindelijk het vermogen (lees plezier) van een 200 pk! :thumb: Heerlijk!
Kijk, weer een nòg tevredener Talisman-rijder erbij!

Heb je ook het schuifdak nog wat dieper laten stellen?, windgeruis op snelheden die je in NL kunt rijden nu een stuk minder?
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

@Elmac: auto is heerlijk na update en over het windgeruis heb ik in de garage gesproken bij het afhalen van de auto en dit zou idd. Eenvoudig af te stellen zijn. Ik maak hier vandaag een afspraak voor. Als het geruis bij 180 km/hr begint ben ik ook al meer dan tevreden :thumb:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanDa
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2017 10:31
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door VanDa »

Goede avond,

Heb deze week ook een brief ivm update gekregen. Heeft er iemand na de update een merkbaar meerverbruik van de wagen dan ervoor?
Graag jullie ervaring hierover. Dank ;-)
Renault Talisman Grandtour Intens 200 TCe EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Je rijdt sneller hard en nog sneller veel te hard na de update, maar geen groot verschil in het verbruik over een paar tanks berekend. Omdat de motor zo lekker doortrekt nà de update doe je dat vaker dan vóór de update. En dat kost wat meer brandstof, maar je krijgt er plenty sensatie en rijgenot voor terug! :D
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Helemaal akkoord met Elmac! :thumb: :dance: :D
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanDa
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2017 10:31
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door VanDa »

Dank voor de info. Zal ook langsgaan bij mijn dealer om afspraak te maken zodat alle paarden van stal kunnen :thumb:
Renault Talisman Grandtour Intens 200 TCe EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Zeker doen, dat maakt het rijden in je Talisman "nog" fijner. :dance:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Ik heb ook de TCe 200 update en reed daarna regelmatig in sportstand en ik moet zeggen dat mijn gemiddeld verbruik gedaald was op de boordcomputer tot 7,4l op 100 gemeten over 4.500 km. Maar na de bak wissel en de reinitialisatie van de R-Link 2 zijn al mijn gegevens verdwenen en moet ik opnieuw beginnen. Maar mijn gemiddeld verbruik is nu opnieuw al gezakt naar 8,6 l gemeten over 1.500 km na de bakwissel. Nog enkele tankbeurten en het los rijden van de nieuwe bak, en ik hoop weer aan de 7,4 liter te geraken. Volgens de Techline technieker welke de R-Link 2 ge-update heeft en de nieuwe bak geherprogrammeerd heeft, kan bij een rustige rijstijl en gecombineerd gebruik van de wegen gemakkelijk gezakt worden naar 6,9 l gemiddeld verbruik met de TCe 200...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Ik tank altijd vpower van de Shell, voor mijn gevoel is het verbruik dan wel minder en draait de motor soepeler. mijn verbruik na de update is ongeveer 1 op 14 gecombineerd rijden, en 1 op 15 op lange afstanden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik redelijk rustig rijd :)
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in