Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Is het vermogensverliestopic alleen bij de benzineversies van de Talisman van toepassing? Ikzelf rijd een Talisman 130dCi, maar heb zelf nog geen berichten hierover kunnen ontdekken of het bij de diesels ook een issue is.
Neen Bas, enkel bij benzine 200.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Mils schreef:
Kan je mij zeggen hoe ze het windgeruis probleem van je dak opgelost hebben? Was het enkel bijstellen?
Zou fijn zijn om dit mee te kunnen geven in de garage.
Veel plezier met je extra paardjes!
Ja, windgeruis is door dak iets lager te stellen eenvoudig op te lossen, voorheen begon het bij 120 km/u binnen al storend hoorbaar te worden, nu is het rond de 180 km/u. Da's acceptabel lijkt me. Bij mijn vorige Laguna's III, beide met schuifdak begon het pas rond de 220 km/u (en was dan erger dan nu hoorbaar bij 180).
Bij mij reed de hoofdmonteur mee, die hoorde ook dat het teveel lawaai maakte, drukte zo hier en daar tegen het dak aan om te kijken waar het erger werd en daarna was het binnen 10 minuten gefixt in de werkplaats. Er is dus wat aan bij te stellen/na te stellen, maakt het echt een stuk rustiger binnen!
Domi1963 schreef:
Daar heb ik een truukje voor want dat heeft volgens mij enkel te maken met het losschieten van de elektrische handrem. Als ik vertrek geeft ik een fractie van een seconde een foefje gas zodat de handrem los zit en dan kan je hem laten kruipen als een slak.
Wanneer je met de voet op de rem het knopje van de handrem een seconde of drie omlaag drukt, dan gaat de elektrische handrem er ook af. Dan hoef je ook geen seconde een foefje gas te geven en rolt de auto rustig weg als je de rem loslaat.
De handrem is niet automatisch gemaakt voor niets. Dus ik geef gewoon een beetje gas en daarna kan je hem laten kruipen als een slak.
Wat ik wel heb bij mijn TCe 200 is dat als ik hem 's morgens start en hij op verhoogd toerental draait (automatisch choke) dat als ik hem dan in R of D zet er een lichte schok voelbaar is. Zijn hier nog TCe 200 rijders die dat ervaren?? Eens een 200 tal meter gereden is de bak volledig schokvrij bij het wisselen van de versnellingspook van P naar R naar N naar D. Ik vermoed dat dit te maken heeft omdat bij koude motor het toerental rond de 1500 rpm draait en ik hem dan in versnelling zet??
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Een paar weken geleden heb ik ook mijn vreemde ervaring met de koppel en vermogens meter kenbaar gemaakt. Gelukkig heb ook ik de vereiste update gehad. Best een verschil moet ik zeggen, de auto rijd een stuk fijner. Bedankt in ieder geval aan de OP. Nu rijd ik ook met een 200pk rond
Hier hetzelfde, vandaag ook de update gehad (was op een half uurtje gebeurd) en natuurlijk een heel verschil en eindelijk het vermogen (lees plezier) van een 200 pk! Heerlijk!
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Mils schreef:Hier hetzelfde, vandaag ook de update gehad (was op een half uurtje gebeurd) en natuurlijk een heel verschil en eindelijk het vermogen (lees plezier) van een 200 pk! Heerlijk!
Kijk, weer een nòg tevredener Talisman-rijder erbij!
Heb je ook het schuifdak nog wat dieper laten stellen?, windgeruis op snelheden die je in NL kunt rijden nu een stuk minder?
@Elmac: auto is heerlijk na update en over het windgeruis heb ik in de garage gesproken bij het afhalen van de auto en dit zou idd. Eenvoudig af te stellen zijn. Ik maak hier vandaag een afspraak voor. Als het geruis bij 180 km/hr begint ben ik ook al meer dan tevreden
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Heb deze week ook een brief ivm update gekregen. Heeft er iemand na de update een merkbaar meerverbruik van de wagen dan ervoor?
Graag jullie ervaring hierover. Dank
Je rijdt sneller hard en nog sneller veel te hard na de update, maar geen groot verschil in het verbruik over een paar tanks berekend. Omdat de motor zo lekker doortrekt nà de update doe je dat vaker dan vóór de update. En dat kost wat meer brandstof, maar je krijgt er plenty sensatie en rijgenot voor terug!
Ik heb ook de TCe 200 update en reed daarna regelmatig in sportstand en ik moet zeggen dat mijn gemiddeld verbruik gedaald was op de boordcomputer tot 7,4l op 100 gemeten over 4.500 km. Maar na de bak wissel en de reinitialisatie van de R-Link 2 zijn al mijn gegevens verdwenen en moet ik opnieuw beginnen. Maar mijn gemiddeld verbruik is nu opnieuw al gezakt naar 8,6 l gemeten over 1.500 km na de bakwissel. Nog enkele tankbeurten en het los rijden van de nieuwe bak, en ik hoop weer aan de 7,4 liter te geraken. Volgens de Techline technieker welke de R-Link 2 ge-update heeft en de nieuwe bak geherprogrammeerd heeft, kan bij een rustige rijstijl en gecombineerd gebruik van de wegen gemakkelijk gezakt worden naar 6,9 l gemiddeld verbruik met de TCe 200...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Ik tank altijd vpower van de Shell, voor mijn gevoel is het verbruik dan wel minder en draait de motor soepeler. mijn verbruik na de update is ongeveer 1 op 14 gecombineerd rijden, en 1 op 15 op lange afstanden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik redelijk rustig rijd
Op aanraden van mijn dealer tank ik steeds super 98 en rijd ik nu meer snelweg dan voorheen. Jammer heb ik geen foto’s genomen destijds van mijn gemiddeld verbruik. Maar dat komt wel weer terug. En dan laat ik het jullie zien. Moet ook wel zeggen dat ik de allereerste 3000 kilometers in eco-modus gereden heb en nu meestal in comfortmodus rijd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Ja ik tank vpower omdat dat met ongeveer octaan 97 hetzelfde resultaat geeft. 98 is hier niet zo makkelijk meer verkrijgbaar helaas. Ik zet start stop altijd uit en rij eigenlijk uitsluitend in de comfort stand. Heb nu 6000km weg en volgens de boord computer zit ik dan op 7,1ltr per 100 km. Ik vind 1 op 12 trouwens ook best netjes voor zo'n grote auto.
Ja ik tank vpower omdat dat met ongeveer octaan 97 hetzelfde resultaat geeft. 98 is hier niet zo makkelijk meer verkrijgbaar helaas. Ik zet start stop altijd uit en rij eigenlijk uitsluitend in de comfort stand. Heb nu 6000km weg en volgens de boord computer zit ik dan op 7,1ltr per 100 km. Ik vind 1 op 12 trouwens ook best netjes voor zo'n grote auto.
En zeker voor een benzinemotor. Mijn C6 destijds een diesel kreeg ik niet onder de 9 liter...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Neen jammer genoeg was het maar een 2.2 HDI met 163 paarden ( vergelijkbaar met de 1.6 dCi = 160 pk)
Maar zoals je zei, die reed echt super met de hydractive 3 vering.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Johanvw schreef:Vanmiddag heb ik mijn Tce200 weer in ontvangst genomen. Na enkele honderden meters was al duidelijk dat het heeft geholpen, de koppel meter gaf direct volle uitslag. Ook de turbo is nu hoorbaar. Helaas te druk op de weg om echt goed te kunnen testen, maar het verschil is groot genoeg om het telkens weer op te merken. Volle uitslag van de meters en een goed voelbaar koppel. Even goed doortrekken voor het 'echte' 200pk feest(beest)!
Renault dealer in Woerden heeft dit soepel opgepakt waarvoor mijn complimenten.
Domme vraag wellicht, maar hoe krijg ik de koppelmeter en pk meter op het dashboard?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut