My Renault app

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik heb het toch maar weer eens geprobeerd en kreeg nu onderstaande reactie.

Geachte heer Fopma,

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 8 april jl. ontvingen, waarin u de vraag stelde of er een My Renault App uit zal komen in de nabije toekomst. Wij kunnen u het volgende aangeven.

De Nederlandse MyRenault website is nog niet ontworpen voor mobiel gebruik. Mogelijk wordt er in de toekomst een lichte app voor ontwikkeld, maar nadere gegevens hierover zijn nog niet bekend.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.

Mocht u nog meer vragen hebben, dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.

Met vriendelijke groet,

Kasharel LINKERS

Customer Care Department
Renault Nederland N.V.

Tel. : 0800 – 0303
www.renault.nl

Ik heb daar weer op gereageerd met de vraag of de website in de toekomst wel voor mobiel gebruik beschikbaar gemaakt gaat worden, afwachten maar weer.

Groet,

Frank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door densoft »

Programmeren en Renault is niet echt een goede combinatie. Ik denk dat ze de afdeling software ontwikkeling maar eens goed moeten aanpakken....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WimK
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:33
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door WimK »

Mogelijk dat het iets te maken heeft met het wel/niet kunnen gebruiken van Android Auto in NL ...
Officieel is Android Auto ook niet te downloaden in NL , slechts via een APK-mirror.
De auto ondersteund het maar Google biedt het niet officieel aan :roll:
Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Domi1963 »

densoft schreef:Programmeren en Renault is niet echt een goede combinatie. Ik denk dat ze de afdeling software ontwikkeling maar eens goed moeten aanpakken....
Neen. Renault en geld investeren in een deugdelijk systeem, dat gaat niet samen. Jammer vind ik. Dat ze Carlos Gohsn maar vlug aan de deur zetten, want das een zakkenvuller. Ik heb Renault de laatste tijd nog nooit weten zulkse slechte wagens weten maken als nu. De bouwkwaliteit is er niet op vooruit gegaan...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Domi1963 »

Trouwens, echte Renaults bestaan jammer genoeg niet meer. Het zijn ofwel vermomde Nissans of gekloonde Samsungs!
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: My Renault app

Bericht door Gerbstar »

ffopma schreef:Ik heb daar weer op gereageerd met de vraag of de website in de toekomst wel voor mobiel gebruik beschikbaar gemaakt gaat worden, afwachten maar weer.

Groet,

Frank
Ik ben benieuwd of je hier ooit nog antwoord op hebt gehad.
Ik vind de RLink2 echt dieptriest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Alderaan »

De myrenault app is nu te downloaden in de Apple store je kunt een account aanmaken en je auto toevoegen
En ...... dan heb je hetzelfde als op de myrenault website... niets dus. Geen verbinding met je auto.
Je hebt er dus helemaal niets aan..... Volgens de renault manual moet je in de auto de “mijn wegen” app van renault rlink2 store activeren
Maar die app bestaat niet in de Renault store.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: My Renault app

Bericht door Gerbstar »

Alderaan schreef:De myrenault app is nu te downloaden in de Apple store je kunt een account aanmaken en je auto toevoegen
En ...... dan heb je hetzelfde als op de myrenault website... niets dus. Geen verbinding met je auto.
Je hebt er dus helemaal niets aan..... Volgens de renault manual moet je in de auto de “mijn wegen” app van renault rlink2 store activeren
Maar die app bestaat niet in de Renault store.
Hopelijk komt die app dan zeer binnenkort.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: My Renault app

Bericht door adinsx »

Alderaan schreef:De myrenault app is nu te downloaden in de Apple store je kunt een account aanmaken en je auto toevoegen
En ...... dan heb je hetzelfde als op de myrenault website... niets dus. Geen verbinding met je auto.
Je hebt er dus helemaal niets aan..... Volgens de renault manual moet je in de auto de “mijn wegen” app van renault rlink2 store activeren
Maar die app bestaat niet in de Renault store.
Heb je al in de auto zelf gekeken en gezocht naar die app? Het staat me bij dat ik hem wel op mijn Rlink heb zien staan...
Zal er binnenkort ook eens induiken.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Domi1963 »

In Belgium niet in de Appstore


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: My Renault app

Bericht door adinsx »

Alderaan schreef:De myrenault app is nu te downloaden in de Apple store je kunt een account aanmaken en je auto toevoegen
En ...... dan heb je hetzelfde als op de myrenault website... niets dus. Geen verbinding met je auto.
Je hebt er dus helemaal niets aan..... Volgens de renault manual moet je in de auto de “mijn wegen” app van renault rlink2 store activeren
Maar die app bestaat niet in de Renault store.
Even opgezocht in de app-store, maar daar staat duidelijk in de beschrijving bij wat je ermee kan. De connectie met de auto is vooral voor de elektrische auto's. Niet voor de gewone. Dan kun je inderdaad alleen de My Renault-zaken inzien.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Alderaan »

Lees de manual maar eens van je auto..... 5.17 van de r.link2 manual

Belangrijkste functies van de app “MY RENAULT”:
“Actieradius”
Met deze functie kunt u de resterende ac- tieradius van uw auto weergeven in kilome- ters.
“Boordcomputer”
Met deze functie kunt u de geregistreerde trajecten sinds de laatste reset controleren (gemiddelde snelheid, afgelegde afstand, gemiddeld verbruik, enz.).
“Kilometrage controleren”
Met deze functie kunt u het dagelijkse, we- kelijkse en jaarlijkse overzicht bekijken van de afgelegde afstanden (kilometrage).
“Bandenspanningen”
Met deze functie kunt u de bandenspanning of de staat van de banden van uw auto con- troleren.
“Driving eco2”
Met deze functie kunt u uw Eco-scores be- kijken.
“Trajecten”
Met deze functie kunt u een overzicht be- kijken van uw trajecten in de laatste dertig dagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Alderaan »

adinsx schreef:
Alderaan schreef:De myrenault app is nu te downloaden in de Apple store je kunt een account aanmaken en je auto toevoegen
En ...... dan heb je hetzelfde als op de myrenault website... niets dus. Geen verbinding met je auto.
Je hebt er dus helemaal niets aan..... Volgens de renault manual moet je in de auto de “mijn wegen” app van renault rlink2 store activeren
Maar die app bestaat niet in de Renault store.
Heb je al in de auto zelf gekeken en gezocht naar die app? Het staat me bij dat ik hem wel op mijn Rlink heb zien staan...
Zal er binnenkort ook eens induiken.
Staat niet de renault app store en in de auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: My Renault app

Bericht door Gerbstar »

Ik kan in RLink2 ook geen app vinden om te verbinden met mijn telefoon.
Op mijn iPhone heb ik de app wel, maar zonder connectie met de auto heb je er niets aan.
Al mijn vorige auto’s (geen Renaults) hadden verbinding met mijn telefoon. Ik ben echt verbaasd dat Renault (in Nederland) zo enorm achter loopt op de andere merken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Gerbstar schreef:
ffopma schreef:Ik heb daar weer op gereageerd met de vraag of de website in de toekomst wel voor mobiel gebruik beschikbaar gemaakt gaat worden, afwachten maar weer.

Groet,

Frank
Ik ben benieuwd of je hier ooit nog antwoord op hebt gehad.
Ik vind de RLink2 echt dieptriest.
Nee, op die laatste vraag is nooit een reactie gekomen. Ik begrijp het ook niet, als je een app hebt heb je geen mobiele website nodig lijkt mij.

Wel net de nu beschikbare app geinstalleerd maar daar moet je de KM-stand zelf invullen en de locatie van je auto wordt bepaald op basis van de GPS in te telefoon, niet echt "connected" te noemen dus.

Je kan wel op basis van die locatie een bestemming plannen om naar toe te navigeren, de app geeft dan aan dat de route bepaald wordt met behulp van het GPS-systeem van je auto. Dat klopt niet want als je op "navigeer" klikt krijg je de mogelijkheid om één van de op je telefoon beschikbare navigatie apps te openen, je kan de route dus net zo goed direct in je navigatie app plannen.

Connectie met het R-Link systeem is er dus (nog?????) niet.

Nog een hoop werk te doen voor Renault net zover is als andere merken helaas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Alderaan »

Na veel mailtjes en belletjes met Renault is het antwoord dat het niet bekend is of de connected services er gaan komen in NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Alderaan »

[quote="Domi1963"]In Belgium niet in de Appstore

In Belgie zou de dienst al live moeten zijn !?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Alderaan »

Na maanden mij aan de lijn te houden heb ik nu eindelijk formeel antwoord van Renault gekregen via mijn Dealer dat Renault geen connected APP gaat uitbrengen voor de autos met R-link2 in nederland. Alleen op de modellen met het nieuwe systeem wat Rlink-2 opvolgt in de Clio en nu ook de Captur. In heb aangegeven bij mijn dealer dat ik dit niet acceptabel vindt omdat de app officieel is aangekondigd door Renault Frankrijk en
ook beschreven staat in de manual die zelfs nu nog op de renault site staat

Op verzoek van de dealer heb ik ze daarom in gebreke gesteld.
De reactie hierop is dat de dealer en renault NL niet verantwoordelijk of aansprakelijk zijn voor beslissingen genomen door Renault Frankrijk.
Dit is natuurlijk onjuist volgens het nederlandse aanspakelijksheids systeem is de dealer hiervoor verantwoordelijk en moet met een oplossing komen.
Dus ik ga hier mee verder ook omdat er meer kwaliteis problemen zijn met mijn auto o.a Kromme spatborden.

Degene die zich ook geroepen voelen hier iets aan te doen maakt dit kenbaar bij je Dealer en Renaul NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Renault NL draait de zaken om, het betreft hier niet een door Renault FR genomen beslissing want die hebben gewoon de app met connected mogelijkheden uitgebracht.

Het is de beslissing van Renault NL om de app met bijbehorende connected mogelijkheden in Nederland niet op de markt te brengen terwijl deze mogelijkheden in uitingen op internet en na aanschaf van een auto in de bij de meegeleverde documentatie overduidelijk worden gecommuniceerd.

Je zou hier kunnen spreken van misleiding of misschien wel valsheid in geschrifte maar pin me daar niet op vast want ik ben geen jurist. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik voel me zwaar in de maling genomen door Renault NL, niet door mijn dealer want weet ook niet meer dan ik/wij. De dealers worden blijkbaar ook niet door Renault NL geinformeerd.

Is er iemand met juridische kennis onder ons die kan inschatten of in gebreke stelling iets zou kunnen opleveren en of we dat dan beter collectief of op persoonlijke titel kunnen doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Alderaan »

ffopma schreef:Renault NL draait de zaken om, het betreft hier niet een door Renault FR genomen beslissing want die hebben gewoon de app met connected mogelijkheden uitgebracht.

Het is de beslissing van Renault NL om de app met bijbehorende connected mogelijkheden in Nederland niet op de markt te brengen terwijl deze mogelijkheden in uitingen op internet en na aanschaf van een auto in de bij de meegeleverde documentatie overduidelijk worden gecommuniceerd.

Je zou hier kunnen spreken van misleiding of misschien wel valsheid in geschrifte maar pin me daar niet op vast want ik ben geen jurist. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik voel me zwaar in de maling genomen door Renault NL, niet door mijn dealer want weet ook niet meer dan ik/wij. De dealers worden blijkbaar ook niet door Renault NL geinformeerd.

Is er iemand met juridische kennis onder ons die kan inschatten of in gebreke stelling iets zou kunnen opleveren en of we dat dan beter collectief of op persoonlijke titel kunnen doen?
Ik ben inmiddels bezig met Rechtsbijstand. Zij hebben het onderzocht en valt wel degelijk onder het consumenten recht en de dealer is dus aansprakelijk, dus die gaat nu een brief krijgen. Ik heb nog meer zaken zoals kromme spatborden wat ook samen gaat met dit verhaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

My Renault app

Bericht door MarcelP »

Ik vind dat je een terecht punt hebt. Ik ben erg benieuwd naar de reactie die je gaat krijgen. Ik zal dit topic in de gaten houden. Succes! :thumb:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Hieronder nogmaals de bevestiging dat voor Renault klanten met een R-Link systeem het jammer maar helaas is, alleen de auto's met het nieuwe Easy Link systeem zullen gebruik kunnen maken van de connected mogelijkheden van de My Renault app.

Het heeft dus blijkbaar helemaal niets te maken met het feit dat, zoals Renault NL in haar mail aan mij aangaf, de Renault website nog niet is ontworpen voor mobiel gebruik.

Renault NL laat haar klanten met een R-Link systeem dus gewoon in de kou staan en heeft maling aan haar publicaties, op internet en bij de auto geleverd, waarin de reeds in eerdere posts voorbijgekomen connected mogelijkheden werden beloofd.

De belofte van de My Renault app is men dan wel nagekomen maar zonder connected mogelijkheden voor de R-Link klanten.

Link: https://easyconnect.renault.nl/help/eas ... tegory=434

Waarom synchroniseert mijn auto niet met de MY Renault-app? EL- 21
Er zijn verschillende mogelijke redenen:

Alleen auto's met een EASY LINK-multimediasysteem komen in aanmerking voor synchronisatie.
Controleer of jouw EASY LINK-systeem is geactiveerd. Om dit te doen, controleer je of de knop “VERBINDEN” verschijnt op je scherm. Als deze verschijnt, is de service niet geactiveerd. Klik op de knop “VERBINDEN”.
Controleer of je toestemming hebt gegeven voor het verzamelen van gegevens over je voertuig. Elke keer dat je de auto start, krijg je een melding over je status.
Controleer of je smartphone en je auto zich in een gebied met netwerkdekking bevinden.
Controleer of je de juiste synchronisatiecode hebt ingevoerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Naar aanleiding van mijn vorige post heb ik via Linkedin Benoit Joly benaderd, hij is verantwoordelijk voor het hele connected verhaal binnen Renault. Hieronder mijn bericht en zijn antwoord, er is dus nog hoop maar Easy Connect krijgt voorrang.

Dear Benoit, When i was looking for a new car at the end of 2017 my decision to choose the new Captur instead of the new KIA Stonic was based on the information on the Renault.nl website concerning the My Renault app en all the connected possibilities with the R-Link system. In the user manual that came with my new Captur there also is a section explaining how to download, install en connect the My Renault app with my new car. To my regrets the My Renault app was not available in the Dutch Goole Play store so no connected features for the Dutch R-Link users. As i understood Renault customers in other countries as France, Belgium, England and Germany etc. do have access to the connected services. According to Renault.nl the reason is that the Dutch My Renault website is not fit for mobile use and therefore the connected services could not be offered to the Dutch Renault customers. Now there is a My Renault app in the Dutch Google Play store but it cannot be connected with the R-Link system, only customers with the new Easy Connect system have those possibilities. This seems pretty unfair to me and all the other customers with R-Link systems who where promised connected services and now don't get them. On the Dutch Renault forum are even some people who hold their dealer accountable for not delivering what was promised and some may even go to trial. I was just wondering what Groupe Renault thinks of this and if Groupe Renault in anyway can use its influence to help the Dutch Renault customers that Reanult.nl let's stand in the cold as we say in Holland. I would be pleased to hear something from you or someone else within the organisation. Thanks in advance and have a nice day. Frank Fopma

Dear Frank, I am sorry about the situation : it has been decided in April 2018, despite the earlier announcement, to focus our priority on our new platform that is currently being launched with our new Clio and future cars, and then study the reconnection of the R-LINK car park in MY Renault App in a second stage. I can ensure you that we are all very willing to take care of our existing customer base, but couldn’t handle this in the expected priority as planned. Best Regards, Benoit Joly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door rvdgaag »

Dit is een nette manier om te zeggen, to bad fuck you !

Fransen en Belgen geven nooit een direct antwoord, draaien altijd om de hete brij heen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Domi1963 »

ffopma vertelt ook niet de waarheid aan Joly. Ook wij Belgen hebben nu pas de My Renault app maar kunnen ook niet connecteren met de R-Link of R-Link 2. Ik weet niet waar jij die vervalste info vandaan haalt. Trouwens al wat de App kan, kun je rechtstreeks met de R-Link zelf ook. Ik begrijp sommige mensen soms niet. Omdat een kutapp niet werkt, zo een komedie. Ik maakte mij om iets anders druk. Na 2 jaar in bezit van mijn Talisman, GEEN airco meer. Renault had een oplossing die niet werkte. Gelukkig heeft mijn dealer een fout gevonden in de aansluiting van de slangen. Van in het begin vond ik de airco al maar matig in mijn Talisman. En nu heb ik airco ijskoud. Vorige zondag stond mijn wagen in de zon en duide mijn buitentemperatuur sensor 45°C aan en na starten van de wagen en een ritje van een kwartiertje was het lekker fris in de wagen. De goede man belde dan nog naar Renault BeLux en ze geloofden hem amper. En dit juist om weer een nieuwe garantieclaim te kunnen van hun gat te schudden. Foei Renault.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

rvdgaag schreef:Dit is een nette manier om te zeggen, to bad fuck you !

Fransen en Belgen geven nooit een direct antwoord, draaien altijd om de hete brij heen.
Ach, het is in ieder geval een eerlijk en duidelijk antwoord. De keuze om R-Link on hold te zetten is in 2018 al gemaakt en die informatie heb ik van Renault.nl nooit gekregen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Domi1963 schreef:ffopma vertelt ook niet de waarheid aan Joly. Ook wij Belgen hebben nu pas de My Renault app maar kunnen ook niet connecteren met de R-Link of R-Link 2. Ik weet niet waar jij die vervalste info vandaan haalt. Trouwens al wat de App kan, kun je rechtstreeks met de R-Link zelf ook. Ik begrijp sommige mensen soms niet. Omdat een kutapp niet werkt, zo een komedie. Ik maakte mij om iets anders druk. Na 2 jaar in bezit van mijn Talisman, GEEN airco meer. Renault had een oplossing die niet werkte. Gelukkig heeft mijn dealer een fout gevonden in de aansluiting van de slangen. Van in het begin vond ik de airco al maar matig in mijn Talisman. En nu heb ik airco ijskoud. Vorige zondag stond mijn wagen in de zon en duide mijn buitentemperatuur sensor 45°C aan en na starten van de wagen en een ritje van een kwartiertje was het lekker fris in de wagen. De goede man belde dan nog naar Renault BeLux en ze geloofden hem amper. En dit juist om weer een nieuwe garantieclaim te kunnen van hun gat te schudden. Foei Renault.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beste Domi,

Dan ben ik verkeerd geinformeerd, van Renault.fr heb ik in 2018 de informatie gekregen dat de app in de landen rond Nederland wel zou werken. Voor jou is dit issue blijkbaar niet belangrijk, voor mij en anderen wel. Ik heb mijn autokeuze gemaakt op basis van de voorgespiegelde connected mogelijkheden met de Captur en ben daardoor dus teleurgesteld, ik vind dat geen komedie.

Neemt niet weg dat jouw aircoprobleem vervelender is dan het niet werken van een app en ik ben blij voor je dat ze dit hebben kunnen oplossen, ik wens je nog veel koele kilometers in je Talisman. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corner
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Corner »

Hi all,

Nadat ik mijn R-Link kaartje V10.15 had aangevraagd bij RN, ook maar weer eens naar dit issue gevraagd. Ik zou binnen 10 werkdagen terug gebeld worden door iemand van klanten relaties die er meer verstand van had.
Afgelopen donderdag werd ik gebeld. Na uitleg dat ik hier meer contact over had gehad met RN kreeg ik het verlossende woord dat de heer het vervelend vond dat ik meerdere keren te horen heb gekregen dat het na vertraging uitgerold zou worden, maar dat hij me nu helaas moest mededelen dat ik er niet meer op moest rekenen. :discuss:
Hij vroeg me wat ik dan mis aan de pp, en vertelde hem dat het niet zo zeer gaat om het missen, maar dat het misleidende verkoop informatie is en dat ze het na twee jaar niet (meer) waar kunnen maken.
Waar ik nu een beetje een probleem mee heb is dat je RN niet kan vertouwen op het geen wat ze op voorhand zeggen.
De meneer vertelde mij wel dat het probleem bekend is en met Renault Connect is opgelost, maar daar hebben de klanten van R-Link niets aan! :cry2:
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: My Renault app

Bericht door Gerbstar »

Ik vind dit ronduit onacceptabel.
Er is geen enkele reden waarom deze app niet ontwikkeld zou kunnen worden voor Nederlandse klanten want voor Franse klanten is het er blijkbaar wel. Renault probeert gewoon een paar centen te besparen en geeft blijkbaar niets ik bestaande klanten en alleen om toekomstige klanten.
Fijn als een bedrijf zo met zijn bestaande klanten omgaat...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Voor wie het nog leuk vind om te lezen hierbij het artikel van Benoit Joly uit september 2017.

@Alderlaan, ben jij nog verder gekomen via je rechtsbijstand?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corner
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Corner »

Nogmaals een bewijs dat we enorm in de maling zijn genomen! Nu begrijp ik helemaal waarom RedBull gekapt is met samenwerking met Renault ;-)
ffopma schreef:Voor wie het nog leuk vind om te lezen hierbij het artikel van Benoit Joly uit september 2017.

@Alderlaan, ben jij nog verder gekomen via je rechtsbijstand?
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Inderdaad in de maling genomen hoewel toch vreemd dat er landen blijken te zijn waar het wel werkt voor R-Link gebruikers.

Hopelijk brengt deze opmerking uit de reactie van Joly ons nog iets. "and then study the reconnection of the R-LINK car park in MY Renault App in a second stage" :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corner
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Corner »

Ik zou er niet op rekenen gezien RN mij persoonlijk door de telefoon heeft laten weten dat dit helaas in NL niet uitgerold wordt maar idd wel in andere buurlanden :-(
(
ffopma schreef:Inderdaad in de maling genomen hoewel toch vreemd dat er landen blijken te zijn waar het wel werkt voor R-Link gebruikers.

Hopelijk brengt deze opmerking uit de reactie van Joly ons nog iets. "and then study the reconnection of the R-LINK car park in MY Renault App in a second stage" :think:
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Zeg nooit nooit maar de kans is inderdaad erg klein dat Renault alle klanten met een R-Link systeem ooit nog connected gaan maken. Het zou overigens ook te maken hebben, en dat is me vanuit Renault Frankrijk verteld, dat de Nederlandse My Renault website niet geschikt is voor mobiel gebruik.

Dat is ook zo want dat ziet op mobiel niet uit maar natuurlijk wel raar in de huidige tijd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corner
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Bericht door Corner »

Ik heb zojuist het volgende naar RN gestuurd!

Geachte klanten relatie,

Middels dit contact formulier wil ik wederom mijn beklag kenbaar maken over beloftes die Renault NIET waar kan maken.
- Het gaat hierom de belofte van een app waarbij op afstand gegevens van de auto zouden uitgelezen kunnen worden wat nu wel in de Nieuwe Captur beschikbaar is. Deze was beloofd uit te rollen medio februari 2018

- teven de belofte van regelmatige kaartupdates van de TomTom R-Link navigatie welke Renault niet waar kan maken. De laatste update is V1015 welke door renault als hardware kaart is uitgegeven, omdat update middels website technisch nog steeds niet mogelijk is.

Ik verwacht dan ook Dat Renault met een passend voorstel komt om deze problemen zoals hierboven omschreven met passende en genoegdoening te compenseren.

In afwachting van uw antwoord.
Vriendelijke groet,
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffopma
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Bericht door ffopma »

Ben benieuwd wat het antwoord wordt maar ik heb weinig hoop.

Ik heb 1,5 maand geleden ook de vraag gesteld wanneer ik weer een kaart update kan verwachten want dat is in de afgelopen 2,5 jaar nog maar 1 keer gebeurd. Antwoord is tot nu toe uitgebleven dus ook hier wordt je als klant gewoon weer genegeerd.

Straks maar navigeren via Android auto want dat werkt tenminste.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in