Knipperlichten falen dtv parkeersensoren ca trekhaak?

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
robmw
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2017 07:07
Actief als: particulier

Knipperlichten falen dtv parkeersensoren ca trekhaak?

Bericht door robmw »

Hallo,

Heb op mijn Clio IV van apr 2014 door extern bedrijf (LnR Carservice / James Band) heel netjes en goed werkend achtersensoren en Bosal trekhaak laten monteren. Werkt prima, totdat ik mijn fietsendrager erop plaatste voor een trip naar Sauerland. De rit heen deed het hierna genoemde probleem zich niet voor, maar op terugweg merkte ik na ca. 1 1/2 uur rijden dat mijn linker knipperlicht niet meer werkte, een half uur verder rijden ook het rechter niet!??? Heb toen vastgesteld dat wanneer ik het contact uit zet en weer start dat het probleem dan soms tijdelijk is opgelost.
Het moet te maken hebben met het eerder genoemde gemonteerde.
Bij het vervangen van defect remlicht links kreeg ik lampunit niet los (rechts wel overigens). Naar dealer gereden en monteur moest ook een soort kunststof schoenlepel gebruiken om unit los te krijgen. Het viel me op dat hij beetje vreemd reageerde op het feit dat er een aansluiting zat voor de trekhaak/sensoren.
Nu vermoed ik dat het uitvallen van knipperlicht dus veroorzaakt wordt doordat deze conflicteert met canbus, al is het wel zo dat het vreemd is dat het pas na ca. 15 minuten rijden dit gebeurd en zoals gezegd ook meestal over is na opnieuw starten!?

Zonder fietsdrager/aanhanger gemonteerd geen problemen dus!

Het lastige is dat het bedrijfje in Arnhem blijkbaar niet meer bestaat, dus kan ik daar niet aankloppen.
Er zit schat ik in niets anders op dan eea te laten scannen door Renault dealer, maar wellicht heeft iemand hier raad?

Groet,

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Knipperlichten falen dtv parkeersensoren ca trekhaak?

Bericht door Domi1963 »

Een andere kabelset kopen,voertuigspecifiek met canbus controller. Je plaatst dit zelf in no time en uw problemen zijn meteen van de baan.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht