Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ghia schreef:Ik denk dat ik dezelfde software heb als jouw.
Je moet de nonnen laten denken en in uw Talisman eens kijken als je de tijd hebt.
Op de R-Link 2 toets je op menu > systeem > systeeminfo > versie: daar moet staan 2.2.17.803.
Staat er 2.2.15.703 dan sta je nog een softwareversie achter en mits een update zijn dan mss al een boel issues opgelost.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Domi, heb je een bron om te verwijzen naar die 'Tanger' wagens ? Op de hele tijd dat ik Renaults verkocht, heb ik nooit zoiets gehoord. Lijkt me een vreemd verhaal. Kun je dat staven met iets ?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Ik heb hier geen bron van. Ik weet dit via het Franse forum "Planète Renault" van een forumlid die in Douai werkt. Al wat ik hier vermeld heb is ook wat hij mij gezegd heeft en verder wenst hij er niet op in te gaan. Mss bang dat het aan het licht komt via hem en dan zijn job verliest???
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Ghia schreef:Ik denk dat ik dezelfde software heb als jouw.
Je moet de nonnen laten denken en in uw Talisman eens kijken als je de tijd hebt.
Op de R-Link 2 toets je op menu > systeem > systeeminfo > versie: daar moet staan 2.2.17.803.
Staat er 2.2.15.703 dan sta je nog een softwareversie achter en mits een update zijn dan mss al een boel issues opgelost.
Of topic mijn R-link 2 versie is 3.3.16....
Auto is vorige week geleverd.
Ontopic:
Mijn tce 150 haald op volle tank 515 km (40L getankt)
Is redelijk, maar als je van de megane diesel komt toch niet echt veel. reed +/- 1000 km op een tank.
Ik heb ook nog versie 2.2.17.803 @mark_tdm uw verbruik is identiek aan dat van mijn Talisman. En ik zie dat ook jij er de mooiste kleur hebt uitgekozen
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
Tall schreef:Ik heb ook nog versie 2.2.17.803 @mark_tdm uw verbruik is identiek aan dat van mijn Talisman. En ik zie dat ook jij er de mooiste kleur hebt uitgekozen
Na een tankbeurt daarstraks nog eens zelf uitgerekend wat het verbruik was over 1 volle tank (504 km mee gereden).
Ik kwam uit op 7,66 l. Dat is iets boven het overall gemiddelde van de boordcomputer (7,5) maar toch nog aanvaardbaar vind ik.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
Ja klopt DHL, ik heb hem nu een goede maand (+/- 2200 km) en heb daarin wel wat meer autowegen gereden dan normaal. Dus waarschijnlijk zal het gemiddelde nog wel iets stijgen over de lange termijn. Een juist beeld zal ik waarschijnlijk pas binnen enkele maanden hebben.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey
Dubbele verbruik met caravan verbaast me niet. Zelfs met fietsenrekje achterop steeg verbruik bij me van 5.2 naar 6.2 liter. Slechtere stroomlijn met caravan nog veel groter.
Welke snelheid?
Met mijn vorige auto een megane 110 dci
Reed ik met caravan met 110 km uur 1 op 10
Is trouwens een fantatisch blok die 110 dci
Zat helaas niet in deze talisman
Net terug uit Italië (Lago Maggiore) en over ruim 2200 km een gemiddelde van 7,5/100 km. In Duitsland lekker gas gegeven en Zwitserland/Italië gewoon 120/140. Viel mij zeker niet tegen met volgepakte auto en veel berg op en af. Ben trouwens best "veel" Talismannen tegen gekomen (stuk of 7).
Ja het was echt een genot. Rijdt super, heerlijk accelereren als het ff nodig is en met gemak de spullen voor 2 kinderen meegenomen. Fijn die ruimte! Over het verbruik stond ik ook te kijken, want ik rij toch redelijk door normaal. Uiteraard met het gezin rustig an, maar reed op een tank van dat Duitse e10 spul zomaar 650 km...
Vergeet 2040 maar... als je de groei van Tesla ziet en wat Volvo van plan is kan ik me moeilijk voorstellen dat er in 10 jaar nog veel benzine of diesel nieuw verkocht wordt. En maar goed ook, want die buiten het snel kunnen tanken is er geen enkel voordeel aan die stinkende motoren.
Brandstof motoren blijven gewoon bestaan, er is geen infrastructuur voor electrisch rijden.
De duitsers hebben even gerekent wat er nodig is en trokken wit weg.
berenburg schreef:Brandstof motoren blijven gewoon bestaan, er is geen infrastructuur voor electrisch rijden.
De duitsers hebben even gerekent wat er nodig is en trokken wit weg.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb net 2500km, hoofdzakelijk snelweg, gereden met mijn grand espace,
het is máár een 2.0T uit 2006.
Ik kwam niet/nooit onder de 1l per 10.5km,
bij een snelheid van 111km/h gemiddeld.
Na de eerste update, en de bug dat de ritregistratie, bij elke rit op nul springt, schrik ik van de boardcomputer (zie foto) van 5,7/100 naar de 10,3/100. Bijna een verdubbeling. Inmiddels de foto naar mijn dealer gestuurd. Hebben jullie hier ook...
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Austral Techno E techfullhybrid 200 . IronBlue
In het weekend aardig ritje meegedaan en op eerste zicht geen probleem.
Tot plots bij het overschakelen van elektromotor naar benzinemotor, de toeren de hoogte...