Deze hebben we gekocht omdat we naast onze huidige 2 kinderen nog eens een tweeling er bij krijgen.
4 kinderen en dus totaal 6 personen paste helaas niet in de huidige auto (Opel Vectra C station uit 2005) en zo kwam ik eigenlijk bij de Grand Espace uit, omdat deze in mijn ogen de meeste ruimte heeft in de klasse 7 zitters(ook ivm de grote tweeling kinderwagen).
De auto rijd goed, alleen heb ik al een paar puntjes/problemen opgemerkt.
Raammechanisme rechts achter geknapt bij de aankoopkeuring(opgelost).
Deze werd mij na gestuurd en heb ik reeds vervangen(1 foto van gemaakt). Ik heb foto's van een ander gebruikt, ook hier van t forum, deze had de deurpaneel voor los gehaald voor iets anders

Hier de link: http://www.renaultforum.nl/forum/viewto ... 139&t=8925 Bedankt Joost

Koude start
Bij het starten(na een nacht stil staan) lijkt hij wat moeite te hebben met aanpakken(start stotterend), wanneer de motor 1 maal warm is of recent gedraaid heeft geen probleem met aanpakken.
Koplampen(xenon) werken opeens niet meer(voor nu een groot probleem)
Sinds 2 dagen werken de (beide)xenon lampen/dimlicht niet meer, de rest wel(stadslicht, grootlicht mistlicht etc).
De zekeringen zijn voor zover ik heb kunnen zien heel, deze uit voorzorg wel verwisseld maar zonder resultaat.
Ik denk zelf dat er misschien een lamp relais kapot is(indien aanwezig), alleen is nu het probleem deze te vinden, iemand een idee waar?
Of wat het anders zou kunnen zijn?
Stuurgeluid
Bij het langzamer de bochten in sturen lijkt de sleepring of iets een piepend/krakend geluid te maken(klinkt soms als rubber op rubber).
Ik heb de kappen er al af gehaald(boven en onder het stuur) maar kan hier weinig zien.
Dus voor ik alles sloop, kan ik dit makkelijk verhelpen met iets van een smeermiddel of contactspray?
Of is het stuurhuis vervangen dan misschien de enige optie?
Cruisecontrol/versnellings keuze van de automaat
Het valt me op dat de auto bij lage kracht en snelheid toch in een lage versnelling blijft, zo rijd hij 50 in de 3(handmatig in de 4 te zetten) en 80 in de 4(kan ook handmatig in de 5)
Wanneer ik dit dus doe, dan rijd hij uiteraard in een lager toerental wat hij makkelijk aan kan met een V6, maar ook geeft de computer een lager huidig verbruik aan.
Dit deden mijn vorige 3 automaten niet, deze reden dus altijd 50 in de 4 en 80 in de 5.
Is dit iets wat ik kan aanpassen of laten aanpassen'? Ik denk dan aan een rijprogramma of iets.
Dat hier bijvoorbeeld een caravan/aanhanger programma is geactiveerd, geen idee of het kan of bestaat, het is maar een idee van me

Voor de rest wil ik in de toekomst nog een extra stoel er bij kopen(heb nu 6 zitplaatsen).
Zijn erg veel waard valt me op op marktplaats, je bent al snel 250 euro kwijt...
Al met al een heel verhaal, maar waar het me in de eerste instantie om gaat is de verlichting.
Iemand daarover nog een idee?
Ik heb er tevens een paar foto's bij geplaatst, snel genomen tijdens de proefrit toen en een aantal die op internet stonden toen hij nog te koop stond.
Mijn dank is groot

Alvast bedankt!
Mvg Nick