Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zie je daar gewoon gaten zitten of zijn die ergens verborgen.
Heel erg bedankt tot zover zo weerstand kan ik gewoon bestellen neem ik aan toch als ik die andere eruit heb even langs de betere auto zaak gaan en dan kunnen hun de weerstand bestellen.
Wellicht eerst de boel loshalen en controleren,stekkerverbindingen nakijken.
Weerstand kun je volop ip het www brstellen voor een prikkie,let op dat er mogelijk verschil zit tussen climate control en handbediende airco.
U zei dat ik de speaker rooster eraf moest halen en daaronder de schroef en moest los draaien.
Klopt het ook dat ik zeg maar boven op het dashboard nog 3 schroefen moet los draaien.
Denk vraag het maar eerst voordat het toch ergens anders zit.
Hoor graag van u.
Hoe kan ik achterhalen welke scenic ik heb.
Ik heb inderdaad links en rechts speakers met zo speaker gaas.
Echter zie ik nog 3 schroeven.
Ook zit er een dashboard kastje boven op de dashboard zeg maar.
Zal eens kijken naar een foto en dan de link opsturen
Dan is het me duidelijk welke scénic je hebt.
De schroeven van de luidspreker hoeven niet los,die blijft namelijk zitten. Het opbergvak zit aan de 'bovenplaat' van het dashboard vast en hoef je ook niets aan te doen.
Enkel de torx20 schroef die aan de voorruitkant zit links&rechts onder de luidspreker roosters.
Haal die los,en wrik de bovenplaat rustig los.
Hallo.
Denk plaats nog even een bericht.
Ben der nog niet aan toe gekomen.
Maar heb inmiddels het onderdeel besteld en ga er dit weekend aan beginnen.
Als ik naar de weerstanden kijken zie ik 2 soorten
Ik heb op de gok tenminste op kenteken deze gekocht klopt dit.
Ok super.
Ben benieuwd ik zal het jullie laten weten.
De kachel motor zit aan de rechterkant onder het dashboard toch.
En de paravan of zoiets even door spuiten.
Zijn dat twee gaten aan beide zeide van het raam ofzo.
Je hebt het juist,thv pasagiersvoeten onder het dashboard. Wat torx schroefjes en de kachelmotor kan er uit weg. Controleren,reinigen,drupje olie op het asje.
Paravan demonteren,links en rechts zit een afvoerrubber. Wat water over de paravan,komt het er aan beide zijden onderuit zijn ze open.
Daar waren we weer.
Het was inderdaad de weerstand.
Nieuwe erin en hij loopt weer super.
Klusje met een half uurtje gedaan.
Bedankt voor jullie duidelijke uitleg.
De andere dingen doe ik later.
Zag wel een filter zitten zal wel de pollefilter zijn ofzo.
Die ook eens vervangen.
En voor de rest zag alles er gewoon droog uit.
Maar ga de paravan zo wie zo even schoon maken.
Zoals eerder beschreven is bijv demontage en controle van de kachelmotor een eenvoudig klusje wat evt opheldering kan geven.
Is er niks te zien is het alleen maar goed,merk je een afwijking zal deze weerstand een kort leven hebben.
Vanmorgen Weerstand vervangen van Renault Scenic 2002.
Bovenkant Dashbord verwijderd
Rechts boven aan bijrijders kant luchtpijp verwijderd,
Kon toen zo de weerstand vervangen.
Doet het weer op alle standen dank zij dit Forem
Hartelijk bedan
20180908_094145[1].jpg
20180908_105603[1].jpg
20180908_104200[1].jpg
kt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoals eerder aangegeven was het verstandig de kachelmotor te inspecteren op roest aanslag e.d door een ooit verstopte paravan afvoer. Had je dit ondertussen al gedaan?
Als de weerstand nu weer defect is,kun je beter de kachelmotor gelijk mee vervangen anders blijf je aan de gang.
Meet de bedrading eens na,of zet direct 12v op de kachelmotor.
Nee dat heb ik njet gedaan.
Ik heb toen de paravan gecontroleerd en die was goed vandaar dat ik hem niet heb gecontroleerd heb.
Maar ik zal hem eruit halen en kijken hoe en wat.
Deze zat onder de dashboard kastje toch.
Via de onderkant te bereiken.
Hoor graag van u
Correct,onder het dashboard aan de pasagierskant. Mogelijk achter wat isolatie materiaal.
Deze kachelmotor is eigenlijk ook een slijtage onderdeel. Kost ook een paar tientjes via het www.
Je kunt er al bijna vanuit gaan dat wanneer de weerstand weer stuk is er ieta met deze motor aan de hand is.
Ok is het dan slim om eerst alleen de kachel motor te vervangen dan kijken of die het doet.
Of gelijk beide.
En is die kachel motor makkelijk eruit te halen.
Eerst een juiste diagnose stellen is altijd slim.
Meet eerst of de kachelmotor aangestuurd wordt.
Indien nodig de weerstand demonteren doormeten,is deze defect uiteraard vervangen.
Zoiezo de kachelmotor controleren door deze te demonteren. Controleer op roest aanslag,zwaar draaien etc.
Bij defecte weersrand kachelmotor advies mee vervangen.
Ja die kun je zo ondee bet dashbord uit schroeven,3 schroefjes dacht ik zo.
Nog even een vraag.
Als ik een batterij heb van 12 volt dan moet ik gewoon de plus en de min erop houden toch.
Dan kijken of die draait mocht die niet draaien Daan kijken of ik hem gangbaar kan maken.
En zie je hem zo zitten achter eventueel isolatie geen idee hoe dat eruit ziet haha
Zwart plastic is het,de kachelmotor..
12v inderdaad op de aansluitingen zetten. Van een mogelijke waterlekkage in het verleden zal deze toch geleden hebben. Vandaar dat de weerstand snel defect gaat. Vervangen is aan te raden boven gangbaar maken,anders gaat je weerstand weer vlot stuk.
Dus blijkt de weerstand weer defect,vervang je de weerstand inclusief kachelmotor.
Zo eindelijk de rijd gevonden om het te vervangen.
Het was inderdaad die kachel ventilator die niet lekker wilde draaien.
Dus vervangen en de weerstand was nog goed gelukkig.
Nu heb ik bij de bestuurderskant last van vocht in de vloermat.
Is water geen koelvloeistof.
Weet iemand toevallig waar dit vandaan kan komen.
Oja paravan is leeg en schoon.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Een weekje geleden stopte mijn kachel met werken(alle standen), via het internet kwam ik erachter dat waarschijnlijk het kachelweerstand was overleden. Ik heb het onderdeel besteld en vervangen, echter werkt stand 4 nu nog steeds...
Ik heb een 28 jaar oude Clio Storia met 147000 km op de teller. De auto rijdt probleemloos. Het enige probleem is dat sinds 5 jaar met enige regelmaat het waarschuwingslampje voor de dynamo gaat branden.
Inmiddels heb ik nu 2 keer de dynamo en...
Disclaimer: Ik ben nogal een leek op dit gebied, maar vind het interessant om toch wat te leren en stukje bij beetje repareer/reviseer ook ik wel eens onderdelen. :wink:
Tijdens het wegrijden gisteren voelde ik dat de...
geachte mede renault-rijders,
ik heb sinds kort een probleem met starten....wel contact maar bij door draaien van de sleutel geen startmotor.
wellicht zit er een relais die dat moet verzorgen....2 gevonden in de zekeringbox onder motorkap.....kan...
Hallo ik zit met een vraag en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.het betreft de kaartsleutel die wel erg los in de kaartlezer zit.is dit normaal of miet de sleutelkaart iets strakker in de lezer zitten.de kaartsleutel werkt wel normaal maar zit...