Antenne Talisman

Gebruikersavatar

majo-03
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:27
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door majo-03 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Knippie schreef:de update van de rlink gaat geen verbetering geven. Er is een speciale work around en dat werkt wel prima.
?.?.? Waarop baseer je nu dat dat geen verbetering geeft.....ik schrijf een paar posts terug mijn ervaring dat sinds de update bij mij alle problemen zijn verdwenen.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Knippie »

Dat baseer ik op eigen ervaring. Na de update was er geen verbetering in ontvangst radio. Er is ook niet aan gewerkt in de update. Slechts toevoegen nieuwe kaarten en radiotekst Dab is toen aangepast. De dealer heeft op instructie van RN een aantal spullen besteld om de radio-ontvangst te verbeteren. Dit heeft bij mij wel geholpen.

Misschien zijn deze handelingen tegelijk bij jou uitgevoerd (wat ook logisch is), maar mijn dealer was de spullen vergeten te bestellen de eerste keer....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Frankko »

Deze week weet ik het. Knippie en ik hebben dezelfde dealer en wonen hoogstwaarschijnlijk in dezelfde regio (Enschede).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

majo-03
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:27
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door majo-03 »

Knippie schreef:Dat baseer ik op eigen ervaring. Na de update was er geen verbetering in ontvangst radio. Er is ook niet aan gewerkt in de update. Slechts toevoegen nieuwe kaarten en radiotekst Dab is toen aangepast. De dealer heeft op instructie van RN een aantal spullen besteld om de radio-ontvangst te verbeteren. Dit heeft bij mij wel geholpen.

Misschien zijn deze handelingen tegelijk bij jou uitgevoerd (wat ook logisch is), maar mijn dealer was de spullen vergeten te bestellen de eerste keer....
Ok, duidelijk, bij mij hebben ze eerst hardwarematige aanpassingen gedaan (weet niet precies wat... kabel, aansluiting, antenne?). Dat hielp slechts deels, waarschijnlijk is het dan de combi (hardware/update) die helpt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DUCMANs
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2017 18:55
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door DUCMANs »

Frankko schreef:Deze week weet ik het. Knippie en ik hebben dezelfde dealer en wonen hoogstwaarschijnlijk in dezelfde regio (Enschede).

Zou mooi zijn als je kunt achterhalen wat er precies gedaan moet worden 'hardware matig'.
Heb (uiteraard) zelfde DAB+ probleem van constant wegvallen en wil dealer alvast vragen om de juiste spullen te bestellen zodat die er zijn als de mijne eindelijk voor de update mag.

Blijf het onacceptabel vinden dat Renault zoiets (DAB+ en navigatie issues) gewoon uitlevert alsof het een kleinigheidje is dat wel kan wachten.
Talisman Estate 130dCi Intens 2017 -
Megane Estate GT-Line 130 dCi '12 - '17
Laguna Estate GT 180 dCi '08 - '12 :clap:
Laguna Estate 2.0 Dyn. (LPG) '05 - '08

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Knippie »

DUCMAN, de dealer is hiervan op de hoogte gebracht door RNL. Als het goed is, weet je dealer precies wat hij moet bestellen en fixen. Ben het met je eens dat Renault veel dingen doet die ik ook onacceptabel vind. Maar goed, het blijft dus bij 1 Renault in mijn leven...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Frankko »

Net auto opgehaald en update is een feit (heb radiotekst). en stap in en zie dit.
IMG_9794.JPG
Heeft dus geen biet geholpen. Ook is er al een extra massapunt gezet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door TBiRD »

Frankko schreef:Net auto opgehaald en update is een feit (heb radiotekst). en stap in en zie dit.
IMG_9794.JPG
Heeft dus geen biet geholpen. Ook is er al een extra massapunt gezet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij mijn dealer zeiden ze dat de huidige "oplossing" zo goed als niets helpt en dat Renault bezig is met een andere oplossing voor volgend jaar.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Frankko »

Dan al! Dan ben ik al op de helft van Mn lease.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door PaulZ »

Gisteren is een extra massaspurt gezet.
De ontvangst is nu top!

Ik ontvang zenders die ik voorheen nauwelijks doorkreeg, zelfs tot diep in de tunnel heb ik nu ontvangst voor hij overschakelde naar FM. Voorheen was er dan een duidelijke stotter of stilte, nu zie je het alleen op,het display en hoor je het niet meer.
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



yamarik
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2016 14:43
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door yamarik »

Beste Paulz, wat is een massaspurt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door larsdijkstra 16v »

Massapunt
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



yamarik
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2016 14:43
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door yamarik »

Ja maar wat is dat dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Knippie »

Een manier om de ontvangst van de antenne te verbeteren denk ik...;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door PaulZ »

Ze maken een extra aansluiting naar Massa, is een EMC-kwestie.
In een Duits forum lees ik dat ze dan ook meteen een versterkertje inbouwen, zal de volgende keer eens vragen aan de dealer.

Belangrijkste is, het wordt door Renault-NL aangeraden in een werkinstructie en het probleem is verholpen.
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Antenne Talisman

Bericht door Frankko »

Ik had ook een drama ontvangst. Bij het starten steevast “geen signaal” en soms om de halve minuut van dab naar fm. Extra massapunt hielp niet echt maar de update wel. Bij starten direct geluid en verspringt slechts nog sporadisch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Klinkmaister
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2017 14:03
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Klinkmaister »

Ik ga dit even volgen
Clio IV 0.9 tce
Talisman estate Dci 130 IP beige dune

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

majo-03
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:27
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door majo-03 »

Frankko schreef:Ik had ook een drama ontvangst. Bij het starten steevast “geen signaal” en soms om de halve minuut van dab naar fm. Extra massapunt hielp niet echt maar de update wel. Bij starten direct geluid en verspringt slechts nog sporadisch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Exact hetzelfde bij mij, na enkele weken nog steeds probleem
vrij Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Knippie »

Het doel heiligt de middelen ofzo toch? Misschien is de update van nu al actueler dan de update toen ik hem deed begin september ofzo? Mij is verteld dat alleen de work around verbetering zou opleveren qua ontvangst. Jullie ervaren het via de update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Domi1963 »

Ik denk dat ze met de update 2.2.18.590 enkel de belangrijkste updates vermelden, maar er waarschijnlijk nog verbeteringen in zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door PaulZ »

Vandaag bleek dus dat ik in Duitsland tot een heel eind voorbij Kleve een perfecte DR ontvangst heb, normaal was dit nog voor de grens al verdwenen. Deze fix werkt dus erg goed (in ieder geval met de 3.3.16)
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hvdb
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 jul 2017 11:26
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Antenne Talisman

Bericht door hvdb »

Gister is mijn Talisman Estate bij de dealer geweest voor een aantal issues waaronder de slechte DAB ontvangst.
Dealer had de benodigdheden voor de aanpassing al in huis (massa punt) maar blijkt dat dit al was doorgevoerd bij mijn Taisman.
Volgens mij is deze 19 september 2017 uit de fabriek gerold.

Zijn er mensen met DAB ervaring waarvan de Talisman ook in deze periode of later is geproduceerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Auto-maat
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 sep 2017 12:25
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Auto-maat »

hvdb schreef:Dealer had de benodigdheden voor de aanpassing al in huis (massa punt) maar blijkt dat dit al was doorgevoerd bij mijn Taisman.
Mag hij de onderdelen voor jouw aanpassing op mijn Talisman uit 2016 monteren, als ik er volgende week ben :wink:
Talisman Estate 1.6 dCi 160 EDC Intens 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hvdb
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 jul 2017 11:26
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Antenne Talisman

Bericht door hvdb »

Auto-maat schreef:
hvdb schreef:Dealer had de benodigdheden voor de aanpassing al in huis (massa punt) maar blijkt dat dit al was doorgevoerd bij mijn Taisman.
Mag hij de onderdelen voor jouw aanpassing op mijn Talisman uit 2016 monteren, als ik er volgende week ben :wink:
Hij gaf al aan dat hij nog één talisman op de lijst had staan voor een R-link2 update, kon niet anders dan dat die voor jou moest zijn :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dirk bruijns
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2006 01:15
Actief als: particulier
Locatie: 2910 Essen

Re: Antenne Talisman

Bericht door dirk bruijns »

Ondertussen lees ik hier al heel wat ervaringen, en een mogelijke oplossing in het aanbrengen van extra massapunt + eventuele versterker, hetgeen ik in mijn openingspost al aanhaalde. Zijn de Belgische dealers op de hoogte ? Ondertussen heb ik ook het 'knipperende sfeerverlichting verschijnsel' , waarbij het eerste kwartier na het starten de linkerkant telkens harder dan wel zachter gaat branden, iets wat ik ook al eerder hier heb zien voorbijkomen. Als 'ie het niet heeft, kan ik het zelf uitlokken door de ventilator handmatig naar +5 te zetten, dan knippert 'ie weer een kwartiertje, alsof je al niet zot genoeg wordt van die miserabele radio-ontvangst. Om niet weer door de dealer gecounterd te worden met "luister naar een ander station" en "het is wachten op een update" had ik graag wat preventieve info gesprokkeld zoals "ja er is een update beschikbaar in België" en "er is een verbetering voor die radio-ontvangst beschikbaar". Voorts geef ik in de marge nog mee dat de Talisman een fantastische wagen is om in te rijden, doet alles perfect wat ik verwacht (behalve radio luisteren), mensen geven me complimentjes over een mooie snuit, diepe blauwe kleur, en die Bose produceert flink wat lawaai .... allemaal uit zo'n klein USB-stickje, want de radio ... die doet het maar amper. Het is ver gekomen, want de dagelijkse rit in de spits waarbij ik graag naar het nieuws wil luisteren ... dat doe ik op mijn gsm met oortjes in de auto. Prima ontvangst in de auto, en dan kan je tenminste het volledige nieuwsbericht inclusief het weer + de verkeersinformatie uit je eigen provincie horen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door larsdijkstra 16v »

Het antenne probleem is allang bekend. Nieuwe massa wordt gemaakt en bij de meesten is het dan goed. Je kunt toch naar je dealer gaan en hen daarop attent maken? Oplossen die handel
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

abbenhui
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 sep 2013 13:50
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door abbenhui »

@ hvdb: Mijn talisman is 4-11 afgeleverd en de DAB+ ontvangst is droevig slecht. Ik lees hier echter bij nogal wat mensen over "omschakelen naar FM bij slechte ontvangst". Mijn radio doet dat in elk geval niet vanzelf. Of moet ik dat ergens aanzetten?
Kadjar TCe 160 GPF Intens - 2019
Talisman Zen Energy TCe 150 EDC - 2017-2019
Laguna 1.5 Dci Collection 2013-2017 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Knippie »

Ff zoeken bij instellingen radio. Volgens mij kan je het daar ergens aanzetten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

abbenhui
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 sep 2013 13:50
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door abbenhui »

Knippie schreef:Ff zoeken bij instellingen radio. Volgens mij kan je het daar ergens aanzetten
Klopt. Gevonden. Dank.
Kadjar TCe 160 GPF Intens - 2019
Talisman Zen Energy TCe 150 EDC - 2017-2019
Laguna 1.5 Dci Collection 2013-2017 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



yamarik
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2016 14:43
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door yamarik »

Schijnt dat de meeste problemen zich voor doen bij een Grand Tour.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Domi1963 »

Hier geen problemen meer sinds de update + extra massapunt op mijn Grandtour. De antenne zit daar eigenlijk in de dakspoiler.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Auto-maat
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 sep 2017 12:25
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Auto-maat »

hvdb schreef:
Auto-maat schreef:
hvdb schreef:Dealer had de benodigdheden voor de aanpassing al in huis (massa punt) maar blijkt dat dit al was doorgevoerd bij mijn Taisman.
Mag hij de onderdelen voor jouw aanpassing op mijn Talisman uit 2016 monteren, als ik er volgende week ben :wink:
Hij gaf al aan dat hij nog één talisman op de lijst had staan voor een R-link2 update, kon niet anders dan dat die voor jou moest zijn :clap:
Inmiddels is bij mijn Talisman de R-Link 2 update 2.2.18.590 geïnstalleerd. Ook de bouten van de ophanging zijn vervangen en de antenne aanpassing voor het massapunt is aangebracht. Bedankt @hvdb. Ik moet het wel zelf ter sprake brengen, maar toevallig had hij nog één liggen... :lol:
Sindsdien nauwelijks nog uitval van de DAB. Verder merk ik eigenlijk niets van de R-Link 2 update, behalve dat ik nu de nieuwste kaarten (2016-12) voor de navigatie zie staan in mijn toolbox. Staan inmiddels op een stick en eerdaags tijdens een rit(je) van plm 30 minuten maar even installeren.
Talisman Estate 1.6 dCi 160 EDC Intens 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dirk bruijns
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2006 01:15
Actief als: particulier
Locatie: 2910 Essen

Re: Antenne Talisman

Bericht door dirk bruijns »

Ondertussen is de auto binnen geweest voor jaarlijks onderhoud ( 20k ) , hij heeft een update gekregen maar buiten nog méér irritatie's met de Rlink ( USB-stick niet te vinden, slechts 1 song staat er volgens lijst, speelt 3x dezelfde song binnen het uur op random play ) , heeft de ontvangst er geen millimeter bij gewonnen. Dan maar zelf de koe bij de horens gevat, ik heb het binnenwerk van de kofferspoiler eruit gehaald, de antenne-aansluiting die met een drukknop tegen het glas van de achterruit zit, die heb ik eruit geklikt, ik heb 3m electriciteitsdraad 0.75mm² vanaf de linkerkant naar rechts en terug naar het midden gespannen , het uiteinde met plakband tegen het andere eind van de drukknop gekleefd, en de plastieken cover netjes terug dichtgewerkt. Dikke vette ontvangst , mijn vertrouwde FM ontvangst uit Schoten terug tot in Schiphol kunnen beluisteren, en digitale stations waar ik nog nooit van gehoord heb, zonder signaal verlies. Zoals Roger van Dobbit het altijd zegt ... wat je zelf doet, is altijd beter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Spoor-N
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2019 20:41
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Spoor-N »

ik heb een gewone radio in de Talisman en heb ook slechte ontvangst van de FM, vooral radio1.
Jouw oplossing lijkt me het proberen waard. De draad had je eerst gestript voordat je hem spande?

Hoe heb jij de spoiler gedemonteerd? Is dit goed zelf te doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerardcp
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2020 21:13
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door Gerardcp »

Is het mogelijk om alsnog een haaievin te monteren? Qua antenne aansluiting en zo? Niet wat je wil misschien maar elke dag ergernis vind ik ook niet fijn....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Antenne Talisman

Bericht door exroosje »

Ik heb aan de binnenkant de afdekking onder de spoiler losgehaald dit weekend (dit trek je zo los, met beleid) en druk je ook zo weer terug en dan zie je een plastic dopje zitten. In mijn geval was dat geen drukknop maar een afdekkapje, waaronder een draad zat gesoldeerd aan de opgedampte antennestroken bovenaan de achterruit (dit is bij een tourer). De andere kant van de draad gaat naar een kastje met een gele fakra aansluiting (antenneversterker vermoed ik) Ik heb een stuk draad van ca 1,5m heen en weer geleid onder de spoiler (meer draad kon ik er ook niet kwijt) en het uiteinde gestript en onder het kapje geduwd zodat het contact maakte. Zodat de bestaande achterruit antenne en het stuk draad beide als antenne kunnen functioneren. Maar ik kan niet zeggen dat ik een verbetering heb gemerkt. Ik zal het nog eens loshalen en wat foto's sturen.
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht