Bandenspanning winterbanden meldingen uitzetten (winterbanden/velgen hebt zonder bandenspanning controle)

Plaats reactie

Dietrich concept
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 nov 2017 16:21
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning winterbanden meldingen uitzetten (winterbanden/velgen hebt zonder bandenspanning controle)

Bericht door Dietrich concept »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Gewoon naar bandenspanning gaan en ok ingedrukt houden dan leest hij ze opnieuw in en klaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Janus van Grada
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2017 13:09
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning winterbanden meldingen uitzetten (winterbanden/velgen hebt zonder bandenspanning controle)

Bericht door Janus van Grada »

4 seizoenenbanden volstaan als je niet in de bergen gaat rijden, waarschijnlijk kun je in deze tijd je winterbanden met velgen goed verkopen.
Vorig jaar om deze tijd onderstaand bericht al eens geplaatst.
Ik heb mijn banden vervangen door 4 seizoenenbanden en mijn nog niet versleten (zomer banden) ingeruild.
Nooit meer banden wisselen en geen extra velgen en sensors nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dietrich concept
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 nov 2017 16:21
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning winterbanden meldingen uitzetten (winterbanden/velgen hebt zonder bandenspanning controle)

Bericht door Dietrich concept »

Gewoon even naar de bandenspanning gaan en oké ingedrukt houden leest alles automatisch weer in
No problem
En je mag op 4 seizoens banden niet op wintersport dus niet echt handig dan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Bandenspanning winterbanden meldingen uitzetten (winterbanden/velgen hebt zonder bandenspanning controle)

Bericht door borry52 »

Dank voor de reacties, ga nu toch een set winterbanden aanschaffen denk ik.
Bij mijn vorige auto, Captur 2013, waar geen sensoren in zaten wisselde ik de wielen altijd zelf dus dat kan ik met de Kadjar ook gewoon blijven doen.
Scheelt twee keer per jaar toch een boel geld, blij mee.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dietrich concept
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 nov 2017 16:21
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning winterbanden meldingen uitzetten (winterbanden/velgen hebt zonder bandenspanning controle)

Bericht door Dietrich concept »

Zeker geen probleem Moeten wel sensoren in zitten natuurlijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Bandenspanning winterbanden meldingen uitzetten (winterbanden/velgen hebt zonder bandenspanning controle)

Bericht door borry52 »

Dietrich concept schreef:Zeker geen probleem Moeten wel sensoren in zitten natuurlijk
Logies, snap ik, dat was ook mijn probleem, als de dealer ze bij elke wissel opnieuw zou moeten inleren wordt het een dure grap want ze nemen er al gauw €60,- voor en dan nog de bandenwissel en opslag.
Ik doe het liever allemaal zelf.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dietrich concept
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 nov 2017 16:21
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning winterbanden meldingen uitzetten (winterbanden/velgen hebt zonder bandenspanning controle)

Bericht door Dietrich concept »

Ik ben er vorig jaar mee naar de dealer geweest
Om in de lezen
Die kregen het niet eens voor elkaar
Die zeiden gewoon zitten geen sensors in

Ik naar de plaatselijke bandenboer en die zei gewoon op het knopje drukken en klaar
Daarna weer even bij de dealer langs gereden
Die hadden er nog nooit van gehoord
Lekker bezig dus en wel dik betalen altijd

Voor mij geen dealer meer als het niet moet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning winterbanden meldingen uitzetten (winterbanden/velgen hebt zonder bandenspanning controle)

Bericht door A110 »

Je hebt 2 soorten systemen.

1) systeem met sensoren in de ventielen. Dit is de duurste versie. Je kan wel 2 sets van velgen inleren. Dus een zomerset en een winterset kunnen aangemeld worden in de computer. Bij het wisselen herkend de computer dan welke set het is en zal verder geen storings meldingen geven.
Ook bij dit systeem kan je in de boordcomputer de boel resetten.
Zelf rijd ik een Meg IV met sensoren in de ventielen (wel rubber ventielen tegenwoordig en niet meer van die alluminium zoals een aantal jaren geleden, die konden snel breken). Ik moet ze dan inleren in de computer met diagnose apparatuur. En daarna kan ik ze na het oppompen van de banden bijvoorbeeld of bij hogere bandendruk voor een vakantie nog een reset geven in de boordcomputer.

2) d.m.v. wielomtrek wat gemeten word door het ABS/ESP systeem. Dit is de makkelijkste versie. Je hebt geen sensoren in het systeem. Je moet alleen bij elke banden wissel even op de reset knop drukken die ergens op het dashbord zit of in een menu van de boordcomputer/navigatiesysteem. Advies is zelfs om dit te resetten elke keer als je de banden oppompt dan blijft het up to date en goed werken.

Welk systeem er aanwezig is is lastig te zeggen dit is kennis en zal een dealer of garage moeten weten of kunnen uitzoeken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



HenryJ
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2022 21:15
Actief als: particulier

Re: Bandenspanning winterbanden meldingen uitzetten (winterbanden/velgen hebt zonder bandenspanning controle)

Bericht door HenryJ »

Je kunt ze uit (laten) zetten m.b.v. de DDT4ALL software. Ik zet ze voor de winterbanden ook altijd uit. Zoek maar eens op YouTube.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht