R-Link 2: kaartupdate mislukt

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: R-Link 2: kaartupdate mislukt

Bericht door RigolleM »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

JanM59 schreef: 4) USB-stick in de computer stoppen, alle bestanden part 2, part 3 en evt part 4 (en verder) verwijderen van de USB-stick uit de folder R-Link. Overige bestanden (extensies WLS, LYC en de twee part 1 bestanden) laten staan.
5) Opnieuw stick in de auto doen, R-Link gaat weer installeren. Na pakweg 10 minuten geeft deze aan dat het gelukt is.
6) Kaart is weer zichtbaar, navigatie werkt weer en uit de versie-info (ook even doorklikken naar de informatie per land, daar kun je het zien) blijkt dat de meest recente kaarten zijn geïnstalleerd en geactiveerd. De USB-stick is nu ook leeg. Navigeren maar!
Deze werkwijze is niet normaal en moet je zeker meegeven aan uw Renault dealer.
Volgens mij is er iets mis met de HD van uw R-link systeem, wellicht te weinig ruimte om de kaarten uit te pakken. 'k Heb dit ook vermeld aan mijn dealer, maar die hadden geen kennis in huis om HD's te formatteren laat staan vervangen, dus werd het volledige R-link systeem maar vervangen.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: R-Link 2: kaartupdate mislukt

Bericht door haelewyn »

Weet iemand toevallig hoe je zelf oude kaarten kan wissen van de r-link? Mogelijk heb ik hier ook dit probleem maar dan wel met de variant waar ik geen kaarten of map Update service meer zie staan in de pc.
De oudste die er bij mij tussen staat is uit 2014. Ik veronderstel dat die weg mag.
Kan die in de r-link store ook niet uitvinken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: R-Link 2: kaartupdate mislukt

Bericht door Knippie »

Oude kaarten kun je alleen overschrijven met nieuwe. Die 2014 versie is een een soort statische basisversie. Updates maken de kaart actueel en daar ligt jouw probleem vermoed ik.

Normaal gesproken worden updates zichtbaar in de store mbv de fingerprint en icm een abbonement op deze service. Het feit dat jij een Duitse waggie hebt, geeft denk ik de problemen. Want de dealer moet de auto bij verkoop nl ergens aanmelden om gebruik te kunnen maken van deze update services. Ik vermoed dat je een auto niet 2x kunt aanmelden oid.

Kortom, verwijderen van kaarten heeft geen zin en kan ook niet. Ga naar een goede dealer of laat Renault het uitzoeken. Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: R-Link 2: kaartupdate mislukt

Bericht door haelewyn »

Thanks voor je input.
Probleem zit naar mijn gevoel ook bij het element dat het een import auto is.
De store toont voor mij behalve die 2014 kaart ook nog een 2016/6 versie en een 2016/12.
Mijn RLinkstore heeft sommige categorieen twee keer (bv verbonden blijven / entertainment / mijn route optimaliseren ...)
Na de hard reset heb ik ineens in mijn store (maar enkel in de auto) wel twee kaarten maar het zijn de oude die er al opstaan (2016/6 en /12) waarbij het toestel aangeeft dat ze te groot zijn om in de auto (opnieuw) te downloaden.

Map update service was ooit beschikbaar bij aflevering. Nadat die vervallen is in maart van dit jaar is hij gewoon nooit meer teruggekeerd.
Een auto kan inderdaad maar op één store tegelijk aangemeld worden (één land).
Bij aanmelding op een andere verdwijnt hij automatisch uit de store van het vroegere land en krijg je daarvan een email.

Dealer : dat is inderdaad het idee nu. Het door een dealer laten oplossen. Daarom post ik her en der een beetje het probleem in de hoop dat iemand die bij een dealer werkt hier een oplossing voor kan geven OF dat iemand die het al door een dealer weten uitvoeren heeft het ook zo doorgeeft.

Voordeel van die Duitse auto was wel dat hij een jaar oud was, ingeschreven is geweest op Renault Duitsland zelf, 20 km op de teller had toen ik hem kocht, de verkoper de beste prijs gaf voor mijn inruil .. en dat ik onlangs op de Duitse Renault site ontdekt heb dat Renault er ginder in Duitsland 5 jaar garantie als (gratis) optie heeft aan toegevoegd. Een groot scherm en een reservewiel heb ik ook en dan nog wat prulletjes.
Dus toch gelukkig ermee, zelfs al krijg ik dit misschien nooit in orde (Ik hoop van wel natuurlijk).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: R-Link 2: kaartupdate mislukt

Bericht door Knippie »

Tja ik ben absoluut geen expert op dit gebied, maar inmiddels wel een ervaringsdeskundige. En mijn ervaring is dat alles zeer omslachtig gaat, maar voor mij wel redelijk werkt m.b.t de updates. Misschien moet je eerst eens 2016.12 installeren in je auto, dan een fingerprint maken en kijken wat Rlink dan zegt. Kaarten laden vanuit de auto kan niet.

Er is een link geweest tussen het updaten van je nav kaarten en de de software versie van Rlink.. Misschien kan je op een dergelijke manier iets manipuleren?

Zaken die niet belangrijk lijken, maar behoorlijk essentieel zijn: goede usb stick (min 8gb), FAT32 geformatteerd en die fingerprint.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: R-Link 2: kaartupdate mislukt

Bericht door haelewyn »

Inderdaad.
Elders al reacties van ongeloof gehad als je zegt : probeer het eens met een andere stick. Maar als je een beetje rondkijkt is dat een advies dat meer dan eens helpt bij de installatie van een kaart.
En zonder fingerprint wordt het helemaal niks. De fingerprint blijft wel op de stick staan. Die moet je niet elke keer herformatteren en leeg weer in de auto stoppen. Gewoon dezelfde stick blijven heen en weer gebruiken. De RLink toolbox blijft die stick herkennen.

Ik zou er nog aan toevoegen : Kijk goed op de bovenste regel van het display. Daar moeten enkele statuslijnen op verschijnen.
Mensen zeggen wel eens dat er helemaal niets gebeurt maar tijdens die installatie ben je ook aan het rijden.
Als er helemaal geen statuslijnen komen of als de RLink gewoon zegt dat er geen data te vinden zijn en er dan mee ophoudt, dan is er pas kak aan de knikker. Dan heb je soms iets verkeerd gedaan met zaken in mappen te plaatsen.

2016 staat er al op hoor. Verschijnt alleen in de auto en daar kan hij niet downloaden. In de store op www komt er helemaal niets van kaarten. Dus daar zit ik een beetje vast, vrees ik.

Zie het als een voordeel : een kameraad van me kocht ooit Austin omdat daar nog eens iets aan te sleutelen viel.
Met sommige merken was er nooit wat mis. Dat vond hij maar niks :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: R-Link 2: kaartupdate mislukt

Bericht door A110 »

Ik zal eens proberen je te helpen,. Voor mijn beeldvorming heb ik wel wat vragen en misschien kan je wat foto's maken van de diveren pagina's in je rlink systeem. Zoals firmware versie, kaart versie en welke apps er nu geīnstaleerd zijn op het rlink systeem.
Dit alles mag je ook via de email of pb doen naar mij.

Wat is de firmware versie van je rlink systeem?
En welke kaartversie word er nu gebruikt? Dit in het navigatie menu nakijken niet in het menu van de apps.

Kaarten kunnen niet in de app store in de auto gedownload worden, daar zijn ze te groot voor. Dit moet thuis op de pc gebeuren.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Micky1969
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2019 19:27
Actief als: particulier

Re: R-Link 2: kaartupdate mislukt

Bericht door Micky1969 »

Dingelbert schreef:Na maandenlang wachten op een RL-update en dientengevolge geen TomTom-updates gekregen, vorige week plotseling in "R-Link Store" de melding dat er een kaart-update beschikbaar was. Kaart van Europa V16-12.
Via de bekende procedure gedownload via Toolbox en geïnstalleerd in de auto. Versie is febr 2017.
Echter: In "R-Link Store"de Toolbox blijft maar de melding komen dat er een update beschikbaar is.
Dat is opmerkelijk.
Maar als ik in de R-Link Store ga kijken bij app-beheer, staan er bij R-Link allerlei apps, maar geen navigatiekaarten. Bij de SD-kaart (die ik helemaal niet heb, want USB) staat 2x dezelfde Kaart van Europa V16-12 aangevinkt. Kan ik overigens niet uitzetten.
Voor mij een raadsel. Iemand een idee?
Peter
Peter heb jij al een oplossing voor die vinkjes want ik kan geen nieuwe kaar downloaden omdat ik ook een vinkje moet uitzetten ben ook al met Renault NED bezig maar die weten het ook niet tot heden.
Mgr, Eric

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dingelbert
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 jul 2013 10:52
Actief als: particulier

Re: R-Link 2: kaartupdate mislukt

Bericht door Dingelbert »

Micky1969 schreef:
Dingelbert schreef:Na maandenlang wachten op een RL-update en dientengevolge geen TomTom-updates gekregen, vorige week plotseling in "R-Link Store" de melding dat er een kaart-update beschikbaar was. Kaart van Europa V16-12.
Via de bekende procedure gedownload via Toolbox en geïnstalleerd in de auto. Versie is febr 2017.
Echter: In "R-Link Store"de Toolbox blijft maar de melding komen dat er een update beschikbaar is.
Dat is opmerkelijk.
Maar als ik in de R-Link Store ga kijken bij app-beheer, staan er bij R-Link allerlei apps, maar geen navigatiekaarten. Bij de SD-kaart (die ik helemaal niet heb, want USB) staat 2x dezelfde Kaart van Europa V16-12 aangevinkt. Kan ik overigens niet uitzetten.
Voor mij een raadsel. Iemand een idee?
Peter
Peter heb jij al een oplossing voor die vinkjes want ik kan geen nieuwe kaar downloaden omdat ik ook een vinkje moet uitzetten ben ook al met Renault NED bezig maar die weten het ook niet tot heden.
Mgr, Eric
Helaas Eric, Het blijft een raadsel.
Wordt zelfs nog gekker: op een gegeven moment was mijn hele auto verdwenen in de Store. Alles weer opnieuw ingevoerd. En jawel: nog steeds de vinkjes. Helaas
Dauphine, Gordini, R5, R5 TS, R5 Alpine, Alpine A310, Fuego, R9, R11, R11, R11, R21 Nevada, Laguna I, Laguna I, Laguna I, Laguna II, Laguna II GT, Laguna II, Nissan Qashqai, Kadjar TCe 130 Bose en Clio TCe 90 S&S Authentique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: R-Link 2: kaartupdate mislukt

Bericht door haelewyn »

Heb je in de store de map Update service nog actief staan ? Zonder dat krijg je het nooit in orde. Indien niet actief is je abonnement verstreken en moet je het opnieuw aankopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dingelbert
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 jul 2013 10:52
Actief als: particulier

Re: R-Link 2: kaartupdate mislukt

Bericht door Dingelbert »

haelewyn schreef:Heb je in de store de map Update service nog actief staan ? Zonder dat krijg je het nooit in orde. Indien niet actief is je abonnement verstreken en moet je het opnieuw aankopen.
Yep
Dauphine, Gordini, R5, R5 TS, R5 Alpine, Alpine A310, Fuego, R9, R11, R11, R11, R21 Nevada, Laguna I, Laguna I, Laguna I, Laguna II, Laguna II GT, Laguna II, Nissan Qashqai, Kadjar TCe 130 Bose en Clio TCe 90 S&S Authentique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Mislukte kaartupdate R-Link 2
    door Den Ouwe » » in R-Link
    16 Reacties
    1733 Weergaves
    Laatste bericht door Willem055
  • R-Link kaart kopiëren naar 2e Renault met R-Link
    door emtee » » in R-Link
    1 Reacties
    391 Weergaves
    Laatste bericht door Renault tech
  • R-LINK 2 V9.0.33 naar V9.0.37
    door Joran6545 » » in R-Link 2
    6 Reacties
    1825 Weergaves
    Laatste bericht door Joran6545
  • R link 2 abonnement
    door ReneKL » » in Renaultforum voordeeltjes
    2 Reacties
    719 Weergaves
    Laatste bericht door IanMoone
  • Layout R-link
    door DonGiovanni » » in Electronica Captur 1
    0 Reacties
    218 Weergaves
    Laatste bericht door DonGiovanni
  • R-Link en Multisence
    door Vdweteringr » » in Megane
    0 Reacties
    195 Weergaves
    Laatste bericht door Vdweteringr
  • Update OpenR link 2.1.0
    door Tommy_M » » in Austral
    6 Reacties
    2391 Weergaves
    Laatste bericht door Austral200user