Wanneer kun je snelladen in de winter

Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door Sordone »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Als ik tempo wil maken dan laad ik nooit boven 75% met mijn Q210 omdat dan de Zoe terug naar 22 kw gaat. Dus sneller afkoppelen en door naar de volgende 43 kw lader rijden. Met 75% SOC en max. 100 kmh haal ik 90-100 km dus makkelijk naar de volgende.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door Stamp »

Ja, zo denk ik ook weleens (tot 75% laden). Maar de pitstop kost ook tijd (van de snelweg af, aan en af koppelen, weer de snelweg op).
Met het risico dat de volgende snellader bezet is. Kom niet zo vaak voor bij een fastned station meestal 2 of 3 kasten en met het voordeel van een AC lader maar wel bij een Allego station met 1 kast loop je meer risico.
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door OlafH »

Zorgen dat de accu goed warm is en de eco stand inschakelen bij het laden. Dat scheelt veel laadsnelheid.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door Stamp »

Net als veel vrouwen houd ook Zoe niet van de winter.

Het is natuurlijk bekend dat het verbruik ook hoger is.
Heb nog geen vorst meegemaakt maar het gemiddelde verbruik is nu 18.4kwh/100km.
In de zomermaanden was dat 15.8kwh/100km.
(Natuurlijk is dat sterk afhankelijk hoe hard men rijd. Ik rij niet harder dan 114km/u.)
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door Jopie66 »

Waarom de ECO stand inschakelen bij het snelladen? EVO heeft toch met laden niets te maken? Of ben ik verkeerd ingelicht?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door OlafH »

Hoe warmer je accu hoe langer je kunt snelladen naarmate hij voller raakt. Echter beginnen je accu's te koelen bij 27 graden. Door de eco knop voorkom je dat gekoeld gaat worden. Dit scheelt het vermogen van de fans en airco die anders niet je accu in gaan en de accus kunnen warmer worden. Persoonlijk zorg ik dat ze nooit heter dan 38 graden worden. Tot nu toe gaat het goed, 93% SOH bij 175.000 km.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door Jopie66 »

Kijk weer wat geleerd. ThnX!Ik vraag mij af of dit voor mij uitmaakt. Ik rij een R90. Die max 22kw laadt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door Stamp »

OlafH schreef:Hoe warmer je accu hoe langer je kunt snelladen naarmate hij voller raakt. Echter beginnen je accu's te koelen bij 27 graden. Door de eco knop voorkom je dat gekoeld gaat worden. Dit scheelt het vermogen van de fans en airco die anders niet je accu in gaan en de accus kunnen warmer worden. Persoonlijk zorg ik dat ze nooit heter dan 38 graden worden. Tot nu toe gaat het goed, 93% SOH bij 175.000 km.
Vind het toch vreemd, dat magische ECO knopje tijdens het laden.
Zoe moet zelf de temperatuur in de gaten houden, ongeacht de ECO knop lijk mij :think:
Hoe kan je nou zelf de temperatuur in de gaten houden, ik heb geen canZe.

De ECO knop kan ook weleens een "rode neus" verhelpen is mij verteld.
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door zoe2goe »

Je blijft dat maar zeggen he, "ik heb geen CanZE", doe daar eens wat aan man!! :D :D

ECO <> Rode neus: filen onder "ZOE Fairy Tales™ ". Een rode neus verhelp je met "De regendans™ " :mrgreen:
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door Stamp »

zoe2goe schreef:Je blijft dat maar zeggen he, "ik heb geen CanZE", doe daar eens wat aan man!! :D :D
:think:
https://www.bol.com/nl/p/mmobiel-obd2-m ... oductTitle

https://play.google.com/store/apps/deta ... isch.canze

inpluggen + stoftware instaleren en klaar???
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door zoe2goe »

Ik zou een KONNWEI902 kopen. Nauwelijks duurder (wel langere shipping). Ebay of Amazon is je vriend. Voor de rest: eigenlijk wel ja.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door gurpad »

Beste Zoe vrienden,
Wat ik mij werkelijk afvraag waarom is het voor de gewone tevreden Zoe rijder nodig om allerlei apparaten aan te schaffen (waar ik verder ook helemaal geen verstand over wil hebben).
In de praktijk is het toch vooral, waar en hoe kan ik zo efficient mogelijk laden.
Dat er verschillen zijn in de winter en zomer is voor iedereen denk ik wel duidelijk.
Belangrijk is wel dat zolang de Zoe de AC stekker nodig heeft dat die ook zoveel mogelijk beschikbaar blijft.
Bij het nieuwe snel laad station Albert Heijn/Fastned in Tilburg is die al verdwenen in afwachting van de nieuwe Zoe's met een CCS stekker was het commentaar van Fastned.
De zoe rijders van het eerste uur worden dan mooi vergeten.
Protesteren bij Albert Heijn en Fastned lijkt daar nog verandering in te kunnen brengen.
Wij volgen het met belangstelling.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door zoe2goe »

Grapjas ;-) De ZOE is de enige EV die werkelijk zijn opperste best doen alles was "anders is dan een benzineauto" voor de chauffeur te verbergen. Tot een "start" knop aan toe.

Sommige mensen vinden het grappig meer te weten. De auto helpt daar niet bij en dus kun je een (vrijwel gratis als ik dat er bij mag vertellen) tooltje bijpakken, gewoon voor de lol en om te leren nog wat slimmer te rijden. Het is dus helemaal niet nodig voor de gewone tevreden rijder. Het is voor de nieuwsgierige tevreden rijder. Verder, zie de smilies. Blijf volgen!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door Stamp »

Een praktijkvoorbeeld, Rijden met een ZoeQ210 in de winter.

Afgelopen vrijdag wilde ik een ritje maken van Vlaardingen naar Tilburg, 94km 1uur netto reistijd. Omdat ik niet bij aankomst kan laden en het is bij een snellader goedkoper laden, wil ik met een half volle accu aankomen voor de terug reis.
Het weer: Droog, beetje wind, Temperatuur 0grC.
Climate controle ingesteld op 19grC.
Verbruik gemiddeld: 18.4kwh/100km
Maximum snelheid 104km/u.
Accu bij vertrek 100% => 110km.

Van Vlaardingen naar de snellader voor Tilburg is 74km.
110-74=36 km marge. Dat moet voldoende zijn.

Vol goed moed ging ik op pad. Al snel merkte ik dat de marge snel terug liep. Thuis had ik al naar een alternatief gekeken. Na ongeveer 48km zag ik dat het bereik nog maar 33km was en ik moest nog 26km, dus een marge van 33-26=7km. 29km marge zomaar weg.

Voor de veiligheid toch maar eerder gaan laden bij een snellader. Aangekomen bij de snellader gaf het dashboard aan dat het laden 55minuten zou duren. Dat is echt te lang. In de zomer zou ze ongeveer 40 minuten over doen Deze tijden is natuurlijk wel tot 100% wat men bij een snellader niet zou doen. Ik laad normaal tot 90% en kan dan 10minuten eraf trekken maar 55-10 minuten is erg lang. Hieruit blijkt dat bij koud weer de accu langzamer laad maar dat was al bekend. Tijdens het rijden warmt de accu ook niet op wat het laden zou verkorten.
Daar had ik eigenlijk op gehoopt.

Omdat ik nog maar een klein stukje moest rijden tot de volgende snellader (26km) heb ik tot 70% geladen. Want daarna neemt het snelladen al af. Het laden ging ongeveer met een snelheid van 25sec/%, normaal is dat ongeveer 20sec/%. Na 16min was de accu weer 70% geladen met een bereik van 68km. (68-26=42km marge). En ging ik mijn weg vervolgen.

Omdat het nog maar 26km naar de volgende snellader was en een marge had van 42km, reed ik nu met een snelheid van 114km/u. Bij aankomst bij de snellader gaf het bereik nog maar 32km aan. 42-32=10km marge kwijt. Ik vind dat best wel veel voor z’n kort stukje. Het laden ging nu wel met 20sec/%. Na 19minuten met een lading van 83% (bereik 74km) vond ik het wel best want ik wilde nog redelijk op tijd aankomen. Het blijkt dus dat een 2e laadsessie sneller gaat. De accu is blijkbaar door de 1e laadsessie opgewarmd. Terug gerekend kom je ook uit op 25sec/% maar dat kom denk ik omdat ik nu tot 83% had geladen. Bij 70% neemt de laadsnelheid al af.

Ik kwam redelijk op tijd aan en had nog wat bereik over voor de terug reis. De totale heenreis duurde 1uur en 45 minuten.

Mijn conclusie is dat men bij koud weer rekening moet houden dat het bereik minder wordt (ongeveer 20km minder) en dat het laden bij de 1e sessie langzamer gaat (ongeveer 15minuten langzamer). In de zomer hielt ik een afstand tussen de snelladers van ongeveer 80km aan. In de winter moet ik dus rekenen met 60km. Hoop dat het in maart de kou voorbij is.
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door gurpad »

Mooi verslag ,geeft aan dat de praktijk de beste leerschool blijkt om om zo efficiënt mogelijk met de techniek om te gaan.
Een flinke sprong vooruit in het dagelijkse gebruik is de accu upgrade geweest .Ben nog steeds blij dat Renault deze mogelijkheid heeft geboden aan de rijders van het eerste uur.
Een volgende wens voor mij is de mogelijkheid tot supersnelladen maar of dat ook nog mogelijk gaat worden voor de eerste Zoë ‘s lijkt niet zo waarschijnlijk, maar wie weet. Misschien kunnen de techneuten dat ook nog voor elkaar krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door Stamp »

Ja, ik zit ook te wachten op de nieuwe Zoe met CCS aansluiting. En dan nog wachten op een leuke 2e hands. Begreep dat de Q90 met snellader in de praktijk een beetje tegen viel en de AC 43kw gaat eruit. De 3fase lader (22kw) van Zoe is ook een sterk punt t.o.v. andere elektrische auto's
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door Riesbak »

Voorbeeld van mijn rit afgelopen vrijdagavond vanaf Doetinchem naar Nieuwegein. Afstand 97 km, range op de GOM: 95 km (het was lekker koud). Heb de wagen volgeladen, pre-heat aangezet. Gestopt, veels te vroeg, bij Fastned Geulenkamp op de A18 vlakbij Doetinchem, ff met 3,6 kW "snelheid" opladen van 94% naar 99% geladen. Volgens Zoe kon ik onmogelijk Nieuwegein halen, zou 10 km te kort komen.

Heb (doe ik bijna nooit) de Eco mode aangezet, 88 km per uur gereden, het laatste stuk gewoon 100 km per uur gereden, kwam thuis met nog 18 km range over. rustiger rijden, de accu wordt wat warmer, scheelt allemaal range.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door zoe2goe »

Shameless Self Plug: Jullie weten toch dat in CanZE in het "driving" een mogelijkheid is om de "range at destination" te zien he? Die 18 kilometer had je mooi kunnen gebruiken om wam te blijven ;-) Gewoon dat getal boven 0 houden.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door Riesbak »

Oh? Dacht dat CanZE de range van de auto overnam (duikt nu weg). Had ik inderdaad een warmere terugrit gehad. Mental note: volgende keer CanZE gebruiken.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door zoe2goe »

Ja doet, ie, maar hij kan dat tegen de daadwerkelijk kilometers dat je aan het rijden bent aanhouden. Dus als je aan het begin van je rit aangeeft dat je, zeg, 100 km te gaan hebt, en de GOM zegt 112, dan staat "range at destination" op 12. Als je na 50 kilometer dan, zeg eens wat, op 15 staat mag de prik er best op. Omdat CanZE niet de afstand tot bestemming uit de R-Link kan halen moet je die wel overnemen.

Driving scherm, dan op range to destination tappen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door Stamp »

zoe2goe schreef:Ja doet, ie, maar hij kan dat tegen de daadwerkelijk kilometers dat je aan het rijden bent aanhouden. Dus als je aan het begin van je rit aangeeft dat je, zeg, 100 km te gaan hebt, en de GOM zegt 112, dan staat "range at destination" op 12. Als je na 50 kilometer dan, zeg eens wat, op 15 staat mag de prik er best op. Omdat CanZE niet de afstand tot bestemming uit de R-Link kan halen moet je die wel overnemen.

Driving scherm, dan op range to destination tappen.
:think:
Eerst maar de juiste adapter van Konnwei afwachten.
Was effe eigenwijs en de adapter van bol.com werkt niet :(
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stilotootje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2020 20:06
Actief als: particulier

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door stilotootje »

zoe2goe schreef:

Dit is voor de 22 kWh. De 40 is substantieel anders en het model in CanZE daarvoor (wordt alleen gebruikt in prediction) is zeker niet goed.
Heb je misschien een link naar een soortgelijke spreadsheet voor een Zoe Q90?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door zoe2goe »

De Q90 heeft een ZE40 batterij. Gewoon de tweede tab. Net als op de eerste tab is het enige relevante verschil met de R dat je die in je hoofd moet afkappen op ongeveer 21 kW.

De tweede tab is m.i. iets minder nauwkeurig dan de eerste omdat ik indertijd minder data had.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffonz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
Actief als: particulier

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door ffonz »

Vandaag de Q90 voor het eerst weer geladen met lagere temperaturen: buitentemperatuur 11°C, accu 8°C (volgens CanZE), SoC 56%. Vorige week had ik bij een 18°C accu (toenemende tot 27°C) met 20kW tot ±85% geladen. Prima resultaat voor een 22kW laadpaal. Vandaag kwam ik niet eens in de buurt!
Ik begon met ±8,5 kW te laden en eindigde met 7,5 kW bij 75%. Ik vind dit resultaat dramatisch slecht. Volgens de tabel van Zoe2goe zou ik toch eigenlijk 12kW bij bovengenoemde waarden moeten halen. Is het normaal dat ik maar 8,5kW haal, of is er iets met mijn accu aan de hand?
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door zoe2goe »

Het is volgens mij normaal. De tabel waar je denk ik aan refereert is van mijn hand en is een rekenkundige interpolatie van een set meetpunten. Die is in dit bereik niet erg nauwkeurig. Het dichtstbijzijnde eerder gemeten punt is 8°C, 59% SOC => 8 kW. Daar kan iedereen wat van vinden maar dat is de meting.

Als het buiten 11 en in de batterij 8 was, vermoed ik dat we het over laden in de ochtend na een nachtje "cold soaken" hebben. Dat "moet" je dus niet doen als je graag een zo hoog mogelijke laadsnelheid wilt. Bij die 56% SOC is bij 14 graden batterijtemperatuur de laadsnelheid 14-16 kW.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffonz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
Actief als: particulier

Re: Wanneer kun je snelladen in de winter

Bericht door ffonz »

Ok, bedankt. Weet ik iig dat het niet aan mijn auto ligt.
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht