Startproblemen Grand Scenic 2.0 PH II LPG 2008

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie
Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Startproblemen Grand Scenic 2.0 PH II LPG 2008

Bericht door RichTrip »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Mooi dat de dealer op deze manier meewerkt, dat zie je vrijwel altijd anders.....
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Surfsub
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 18
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:37
Actief als: particulier

Re: Startproblemen Grand Scenic 2.0 PH II LPG 2008

Bericht door Surfsub »

Ben inderdaad erg blij met hun hulp, heb alleen de rekening nog niet gezien maar daar komen we wel uit ;-).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Surfsub
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 18
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:37
Actief als: particulier

Re: Startproblemen Grand Scenic 2.0 PH II LPG 2008

Bericht door Surfsub »

Helaas heeft niets gebracht. Nu las ik op Problemcar nog 2 mogelijke oorzaken. Defecte koelvloeistof sensor of een slecht relais van het Eurogas lpg systeem. We zoeken verder maar nu eerst mijn kachelweerstand vervangen die is na 1 1/2 jaar weer kapot het is nu brrr in de auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Startproblemen Grand Scenic 2.0 PH II LPG 2008

Bericht door RichTrip »

Wat vervelend. Ik heb zelf ook een keer problemen gehad met het LPG systeem. De dealer kon de oorzaak niet achterhalen. Uiteindelijk heeft een LPG specialist ontdekt dat er een kabelbreuk in 1 van de draden zat naar een LPG injector. Dat kwam door het schuren van de kabel langs het motorblok (te strakke montage).
Symptomen waren uitval van het LPG systeem (luide piep (alarm) en daarna rode LED op het LPG paneeltje) en soms dikke rookpluimen doordat de motor op een mengsel van benzine en LPG ging rijden.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Surfsub
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 18
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:37
Actief als: particulier

Re: Startproblemen Grand Scenic 2.0 PH II LPG 2008

Bericht door Surfsub »

Het storing zoeken staat al wat langer op hold, de garage weet het ook even niet meer. Buiten het (warme)startprobleem rijdt de auto n.l. gewoon erg goed(ook op gas)Zelf nog wat geprutst en daarbij de MAP sensor gemold. Deze vervangen door een model van Vemo, die qua prijs te betalen was. Prijzen v.d. verschillende merken variëren van €65-185,=. Resultaat is verbluffend. Startprobleem is niet weg maar ineens schakelt de automaatbak fluweelzacht. Nooit gedacht dat een simpele sensor zoiets kon brengen. Deze week wordt m'n e-parkeerrem vervangen(die had ik al uit voorzorg liggen) en dan bekijken we nog wat zaken zoals het benzine adsorptiesysteem. Opmerkelijk is dat bij een slechte (warme)start er een sterke benzine geur hangt. Wordt vervolgt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Surfsub
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 18
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:37
Actief als: particulier

Re: Startproblemen Grand Scenic 2.0 PH II LPG 2008

Bericht door Surfsub »

Elektrische parkeer rem vervangen ging redelijk vlot. Toen leiding van benzine absorptie filter los gegooid en auto even laten afkoelen tot lauw. Helaas bracht dit niets, startte nog steeds slecht alleen rook het nog meer naar benzine.
Inmiddels hebben we bijna alle betaalbare en bereikbare mogelijke storingsfactoren bekeken en uitgewisseld of vernieuwd. Enigste zinvolle optie is het kleppendeksel lichten maar dat is wel een erg dure ingreep. 1 Cilinder heeft gewoon wat minder compressie wat zou kunnen duiden op slijtage van klep/ klepzitting.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Surfsub
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 18
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:37
Actief als: particulier

Re: Startproblemen Grand Scenic 2.0 PH II LPG 2008

Bericht door Surfsub »

Laatste update. Net voor mijn vakantie, eind mei 2018, ging de motor op 3 cilinders lopen en dit continu. Garage heeft nu definitief de conclusie gesteld dat de kop/ klep(pen) van cilinder 3 defect zijn. Na wat rondsurfen blijkt dat je de kop voor rond de € 2.500,= kunt laten repareren en prepareren speciaal voor lpg. Ik durfde dit niet te investeren in de verder prima auto. Mijn jarenlange probleemloze japanners op gas doen mij beseffen dat Europese auto's zonder speciale voorzieningen gewoon niet 250.000-500.00 op LPG kunnen draaien, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Uiteindelijk na veel ergernissen en kosten gezwicht en voor een Grand Scenic 1.6dCi diesel. Segerink en Wolbers waar mijn lpg Scenic vandaag kwam legden een prima voorstel neer. 1000km op een tank is ook wel lekker.

Eric.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Startproblemen Grand Scenic 2.0 PH II LPG 2008

Bericht door kaleido 1 »

Succes met de nieuwe aanwinst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Startproblemen Grand Scenic 2.0 PH II LPG 2008

Bericht door RichTrip »

Succes met de nieuwe wagen. Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. De 2.0 16V motoren zijn normaal gesproken prima geschikt voor LPG. Heb er zelf twee van gehad. Die hadden welliswaar beide geen 200.000 km gereden, maar het ging prima.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Surfsub
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 18
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:37
Actief als: particulier

Re: Startproblemen Grand Scenic 2.0 PH II LPG 2008

Bericht door Surfsub »

Gaat lukken. De 1.6dci is een erg zuinige en schone auto. Laten we hopen dat diesel de komende jaren niet een melkkoe wordt en gewoon moet uitsterven. Electrisch is voor de gewone man nog niet te betalen. Caravam trekkers kunnen er ook niets mee. Wellicht dat de waterstof brandstofcel iets wordt? BTW had altijd wel veel op met LPG ivm schone uitstoot. Helaas heeft m'n Scenic maar net de 255.000km aangetikt. Mijn Vorige auto, een Subaru, heeft probleemloos 350.000 km gehaald. Allen bedankt voor de pogingen om mij van het juiste technisch advies te voorzien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht