Openbaarladen.nl

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Openbaarladen.nl

Bericht door Gliset »

(Waarschuwing vooraf: beetje dit topic gestart om wat frustratie van me af te schrijven, kan dus wat zuur overkomen)

Zo'n twee jaar geleden werd mijn interesse in elektrisch rijden gewekt. De Zoe was er al een tijdje, en was me ook al eerder opgevallen, en Natuur en Milieu maakte volop reclame voor hun private-lease actie. Maar er was een grote MAAR: ons huis ligt niet aan de straat. Aan de voorzijde een speelplein, aan de achterzijde via een steegje naar een straat met parkeerruimte. Dus geen gelegenheid om zonder meer aan een eigen laadvoorziening een auto te laden. En met de 22kWh van de Zoe was dat toch echt wel nodig, ook al is de auto voornamelijk bedoeld om dagelijks 80-90km over provinciale wegen te rijden. Voor er een aanschaf (of lease) mogelijk was dus eerst op zoek naar een laadvoorziening op de openbare weg.

Helaas bleek al snel dat de gemeente Meppel nog geen beleid had op het gebied van laden langs de openbare weg, maar dat dit wél in ontwikkeling zou zijn. Dat duurt dan natuurlijk wat langer dan wordt voorgespiegeld, maar in april 2017 kwam het bericht: Allego gaat voor de gemeente laadpalen plaatsen op verzoek van inwoners! En dat in combinatie met de inmiddels vergrote batterij van de Zoe maakt het een heel stuk aantrekkelijker. Als dan ook de fossiele auto wel wat oud begint te worden is de tijd rijp om bij Renault langs te gaan en een proefrit te maken.

Op 16 juni 2017 dan eindelijk daadwerkelijk de aanvraag ingediend op openbaarladen.nl. Natuurlijk was de door mij gekozen plaats niet mogelijk (dat parkeerterrein achter het huis), maar Allego kwam met een alternatief. En zo lijkt het dat dit best snel ging, maar dat is helaas niet zo:
16-6 aanvraag
26-6 herinnering gestuurd via Twitter
29-6 reactie terug, direct beantwoord
4-7 opnieuw herinnering via Twitter
7-7 antwoord via mail
9-8 publicatie verkeersbesluit
22-9 maar weer eens een herinnering via Twitter; blijkt dat Allego niet op de hoogte is van het verkeersbesluit! Dus ook nog niet weet of er bezwaren zijn ingediend in de bezwaarperiode (niet gelukkig)
16-10 nog maar weer een herinnering via Twitter. Reactie dat de netbeheerder gevraagd wordt om een aansluiting. Opnieuw rekenen op 8 weken (!) doorlooptijd
9-12 Twitter maar weer gebruikt. Allego reageert slecht op de mail, maar via Twitter komt er meestal snel een reactie
11-12 Goed nieuws: de plaatsing van de paal staat ingepland voor week 2, afhankelijk van het weer. Klinkt positief!
16-1 Nog geen zicht op een paal, dus opnieuw Twitter gebruikt. Krijg morgen antwoord
25-1 Kennelijk is zelfs de dame op Twitter me wat zat aan het worden, want nog steeds geen antwoord. Nog een keer lief vragen, en nu wel reactie via de mail: de aanvraag ligt bij de aannemer en is nog niet ingepland...

Kortom, ruim een half jaar na de aanvraag is er nog geen laadpaal geplaatst, maar nog steeds "in ontwikkeling". Dat is wat langer dan de 12 weken die in de eerdere communicatie werd genoemd (nou is dat ook wel erg kort, gezien de proceduretijd bij gemeentes). En dus zijn we twee jaar na mijn eerste pogingen nog steeds fossiel aan het rijden. Want tja, ook Renault is niet de snelste als het om leveren gaat. Eind juli 2017 hebben we de knoop doorgehakt en onze Zoe R90 besteld. Verwachte levertijd: oktober/november, later december. Dat leek nog op tijd om onze fossiel te vervangen, waarvan de APK 10/12 afliep. Inmiddels wordt de Zoe begin februari verwacht (zal binnenkort weer eens informeren of de auto inderdaad 19/1 geproduceerd is, zoals voor de Kerst werd verteld) en hebben we een tijdelijke auto van de dealer gehuurd (want ja, die oude fossiel werd ondertussen natuurlijk ook slechter en onbetrouwbaarder...).

Al met al een heel traject dus. Het laat in ieder geval zien dat je nog steeds behoorlijk wat doorzettingsvermogen moet hebben om een EV te gaan rijden, het is wat dat betreft nog niet echt een massa-product aan het worden...
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaarladen.nl

Bericht door renault15.17 »

Tjonge, jij bent wel een doorzetter. :thumb:
Dan had ik het in 2013 een stuk makkelijker. In mei een proefrit met de ZOE gemaakt, in juni mijn ZOE (showroomauto) kunnen ophalen en vrijwel tegelijkertijd mijn oplaadpunt op mijn eigen oprit laten installeren.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisgui1974
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 sep 2017 13:23
Actief als: particulier
Locatie: Terneuzen

Re: Openbaarladen.nl

Bericht door chrisgui1974 »

Hoezo moet je zo lang wachten op je Q90?? Ik ga mijn R90 vrijdag ophalen, midden september besteld. Jij hebt in juli je Q90 besteld en hij is nu nog niet binnen?? Ga er vanuit dat je dealer dan wel wat coulant is vwb het huren van de vervangauto.

Ben nu wel blij dat ik gewoon een oprit en garage heb bij huis, je bent inderdaad een doorzetter!! Petje af en hou ons op de hoogte! Heb je ergens op redelijke afstand een alternatief wanneer het nog steeds niet rond is bij je aflevering?

Bij mij was de paal inbegrepen in de koop, heb jij een extra korting of laadtegoed gekregen? Hoop btw wel dat ie werkt bij mij, de monteur kon hem niet testen..........de laadpaal was op zich ook een heel avontuur, maar dat kwam omdat de verkeerde was meegegeven vanuit het magazijn. Had gevraagd om 1 met een kabel ipv socket, uiteraard was die met een socket mee. Netjes opgelost, heb nu eentje mat 8m kabel aan de muur hangen. Maar ja, er zat geen haast achter aangezien de Zoë toch nog in de bestelling zat.
Zoe Life R90 rijder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Openbaarladen.nl

Bericht door Gliset »

Geen idee waarom het zo lang moet duren voordat onze R90 (dus niet de Q90!) geleverd wordt, want dát vertelt de dealer natuurlijk niet. Gelukkig wel redelijk coulant met de vervangende auto, alleen het blijft een fossiel...
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Openbaarladen.nl

Bericht door Gliset »

De soap gaat voort. We hebben inmiddels een afspraak om onze nieuwe Zoe op te gaan halen bij de dealer. :dance: De laadpaal wordt dus belangrijker. Opnieuw contact gezocht via mail en Twitter, en toch ook maar gebeld. Prima te woord gestaan, maar nog geen paal. Het verhaal is nu dat het type dat in Meppel gebruikt wordt (dit is de eerste, maar goed) niet geleverd was. Levering wordt verwacht in week 6, waarna plaatsing wordt ingepland. Allemaal door onderaannemers van Allego, dus een exacte datum kon ik niet krijgen... Nog niet veel wijzer geworden dus...
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Openbaarladen.nl

Bericht door Gliset »

DSC_0080.JPG
Er gebeurt iets...! :dance:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisgui1974
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 sep 2017 13:23
Actief als: particulier
Locatie: Terneuzen

Re: Openbaarladen.nl

Bericht door chrisgui1974 »

Ik hoop dat nu je problemen van de baan zijn en je optimaal kunt gaan genieten!!
Zoe Life R90 rijder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pjedr
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 apr 2017 17:18
Actief als: particulier

Re: Openbaarladen.nl

Bericht door Pjedr »

Dat is mooi voor je. Eindelijk de auto en nu de laadmogelijkheid.
Ik had hem met pasen in april besteld en 26 juni de levering.
2 maanden later de paal voor huis.
Over de stoep leg ik een mat met op 4 hoeken een tentharing.
Want hij waaide wel eens overhoop.
Nu dus geen enkel probleem meer.
Dit jaar probeer ik een apart dal en normaal tarief.
Op andere plek in forum lees ik dat de vertraging komt van de grotere bestellingen.
Ook accu upgrades duren lang.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Openbaarladen.nl

Bericht door Gliset »

Er staat een paal:
2018-02-18 17.32.57.jpg
De paal staat in Smoov:
28407080_1998729550155979_2027378369_o.png
Vanavond testen :dance:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pjedr
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 apr 2017 17:18
Actief als: particulier

Re: Openbaarladen.nl

Bericht door Pjedr »

Goh... ik zit dichterbij op "Afstand 60,4 km". :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Openbaarladen.nl

Bericht door Gliset »

:mrgreen: Zie het nu pas. Heb op kantoor in Roermond gekeken :doh:
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Openbaarladen.nl

Bericht door Gliset »

DSC_0190.JPG
En we laden! Het heeft even geduurd, maar nu ook dit stukje klaar is kunnen we echt gaan genieten. Want rijden in de Zoe is écht heerlijk!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Openbaarladen.nl

Bericht door Gliset »

Zondagavond bij de laadpaal geen enkele reactie van de paal, en ook via Smoov niet benaderbaar. Direct gebeld, paal bleek offline en ook voor Allego onbereikbaar. Auto maandag overdag maar elders in Meppel aan de lader gezet (is financieel ook eigenlijk slimmer, scheelt 6ct/kWh ex). Vandaag via Smoov app melding dat de paal weer online is. Geen 24/7 monteurs dus, maar wel de 1e werkdag opgelost.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in