Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

:thumb: haha komt goed , alle vertrouwen
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

En hier is hij dan. Wat rijdt die super zeg. :clap:
Inderdaad op de snelweg hoor je lichte windruis maar valt best mee. Gewillige motor alvast. Moet mijn best doen om het toerental niet te hoog te laten gaan tijdens de inrijperiode. Een plezier om mee te rijden!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

:thumb: :thumb: Helemaal geweldig, wat een mooie kleur , TOP! Heel veel veilige kilometers en heel veel plezier met je super mooie auto.
:cry2: nu duurt het nog langer :lol:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Thx, we gaan er inderdaad van genieten! Ja ben echt wel blij met de kleur en de velgen. In het echt toch nog altijd mooier dan op foto hoor. Ik heb nu 42 km gereden en de voorkant hangt al vol met vliegjes lol
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

Ja geniet ervan en als inrijden een probleem is ..... heb tijd zat hoor hahahaha.
En de automaat? Gaaf hè?
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Die automaat schakelt super. Echt waar je moet oppassen of hij schiet uit zijn startblokken. Ben wel gewoon van met de v6 te rijden dus Tis nu wel efkes mijn voet inhouden. Zo snel mogelijk die 1000km erdoor jagen zodat ik normaal kan rijden zoals ik gewoon was. Koppel genoeg voor een benzine :)
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bkp
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:52
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door bkp »

VdmPeter schreef:Thx, we gaan er inderdaad van genieten! Ja ben echt wel blij met de kleur en de velgen. In het echt toch nog altijd mooier dan op foto hoor. Ik heb nu 42 km gereden en de voorkant hangt al vol met vliegjes lol
Gefeliciteerd en heel veel veilige kilometers :thumb:
Grand Scenic Energy TCe 160 EDC Initiale Paris :dance:
Two-tone Blanc Nacré/Noir Nappaleder Initiale Paris,Panorama dak, extra reserve wiel, 5jaar garantie. :thumb:
Gehad,Kadjar Energy Tce 130 EDC :thumb:
Bose uitvoering. Met panoramadak en een
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ktmboy450
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2017 20:03
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door ktmboy450 »

VdmPeter schreef:En hier is hij dan. Wat rijdt die super zeg. :clap:
Inderdaad op de snelweg hoor je lichte windruis maar valt best mee. Gewillige motor alvast. Moet mijn best doen om het toerental niet te hoog te laten gaan tijdens de inrijperiode. Een plezier om mee te rijden!
Proficiat,mooie kleur,ik wens je veel succes en veilige kilometers !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

En mooi weer vandaag dus........ even een paar kilometer maken :thumb:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Intussen al een paar ritjes achter de rug en kan alleen maar zeggen dat ik erg blij ben met mijn keuze. Echt een prachtige en ruime wagen met alles erop en eraan. Alhoewel alles lol. De adaptive cruise zit er ook bij mij niet op. Niet zo erg maar jammer natuurlijk. Verder heb ik ook vastgesteld dat zoals op het Franstalige forum reeds gemeld was dat voor model 2018 de lade onder de bestuurdersstoel is verdwenen en ook de schuifbare klepjes aan de zonnekleppen. Die laatste had ik op mijn vorige wagen ook en heb ik nooit gebruikt en die lade. Tja vakjes genoeg zeker.
De uitlijning ziet er overal goed uit! De navigatie is intussen ook geüpdate. Het enige waar ik problemen mee heb is de spraakherkenning. Wanneer ik op de toets druk zegt hij dat de gekozen taal momenteel niet ondersteund wordt? Iemand ervaring hierin?
En over de motor. Tja die is gewoon super he. Was een beetje bang van de overstap van mijn 2.7 v6 naar de 1.3 TCe 4cilinder maar dat is totaal niet nodig en nu hou ik mij nog in. Voorlopig verbruik op 62km is 9,2 maar daarin zit ook de update en nog andere dingen waar hij dus een uurtje stationair heeft gedraaid. Voorlopig allemaal korte afstanden ook. Morgen eens een lange rit doen. Verbruik zal dan wel dalen nog.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

top!
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

En vandaag de lange rit gedaan zoals gepland was. Intussen zit ik aan 350km waarvan ongeveer 160km snelweg, 150km aan normale wegen en de rest stadsverkeer. Gemiddeld verbruik staat nu op 7,5l/100km in de neutrale rijstijl. Niet slecht moet ik zeggen voor een 1.3 TCE met 163pk. Maar dat moet nog beter kunnen denk ik want mijn ecoscore zit momenteel op 55. Zou dat een erfenis zijn van het rijden met mijn oude V6? :lol:
De spraakherkenning heb ik ook in werking gekregen. Althans als ik de taal instel op nederlands en dus niet op vlaams. Beetje jammer dat vlaams nog niet ondersteund wordt maar ik denk dat ik de spraakherkenning ook niet zal gebruiken. Daarvoor vond ik die net iets te omslachtig of zeg maar traag. Alles gaat veel vlotter om het meteen via de Rlink 2 te bedienen waar ik trouwens wel tevreden over ben. Werkt voor mij soepel genoeg en na wat gewenning vind ik alles al snel terug wat ik nodig heb.
De wagen rijdt ondanks de 20" velgen toch nog zalig zacht en de stoelen zitten echt wel heel goed. Het enige wat ik nog moet gewoon worden is het zicht. Vooraan heel goed door de enorme grote ruit maar achteraan is dat heel wat minder. Maar met de sensoren rondom en achteruitrijcamera ging dit alsnog vlotjes. De dodehoeklampjes in de spiegels werken ook perfect alsook de rijstrookassistent. Een paar km gereden zonder het stuur aan te raken en telkens als ik bijna over de witte lijn ging rijden regelde hij automatisch mijn stuur netjes bij tot ik weer mooi tussen de lijnen reed. Wel met de instelling hoge gevoeligheid want als je minder kiest dan rijdt hij al op de witte lijn. De afstandssensor werkt ook zoals het moet. Enkel die precrash brake weet ik niet of die werkt. Ik heb geen zicht op de neus van mijn wagen en wil het niet echt eens uittesten of het wel degelijk werkt :naughty:
De geluidsinstallatie dan. Bose speelt wel oke maar vond ik in het begin niet echt super. Ik weet dat mijn vorige infinity installatie bij Chrysler in het begin ook niet super speelde maar door de fader wat aan te passen en het geluid iets meer langsachter te laten komen was dit stukken beter en dat is ook bij onze Bose het geval. Na de aanpassing vind ik het al veel beter klinken en voldoet deze meer dan genoeg voor mij :dance:
Dus op de vraag wie is er tevreden, kan ik gerust zeggen dat ik op dit moment wel best tevreden ben. Vooral de gekozen motor en automaat scoren hoog bij mij en alle snufjes die erop zitten om de wagen veilig te maken vind ik ook wel :thumb: Volgens de dealer zijn er intussen ook al een paar fouten die in het begin optraden zoals de uitlijningsfouten en dergelijke, al zo goed als mogelijk aangepast in de fabriek. :thumb:
Is er iets negatiefs? Ja, de lichte windruis die erin zit en vandaag heb ik door de korte regenperiode waar ik inzat ook die wervelwind kunnen vaststellen aan de zijramen. Verder is het zicht naar achter ook wel beperkt en de spraakherkenning vond ik ook niet speciaal maar dat is blijkbaar bij alle merken wel zo heb ik vernomen. Maar die paar negatieve punten wegen in mijn geval niet op tegen de vele pluspunten van de wagen. Zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding denk ik dat er weinig merken zijn die zoveel bieden voor deze aankoopprijs.
Voor de mensen die nog wachten op hun bestelde wagen kan ik alleen maar zeggen, hou nog eventjes vol want het is het wachten meer dan waard :thumb:
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

Wat een mooi verslag, dit zijn precies de dingen wat ik graag wil weten :thumb: en van het Bose systeem heb ik mij laten vertellen dat het een soort van zelflerend systeem is , schijnt dat het na een poosje veel beter klinkt. Geen idee of dat zo is.
Veel plezier verder en zo gauw de onze binnen is zou ik ook mijn, onze , bevindingen opschrijven .
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ktmboy450
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2017 20:03
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door ktmboy450 »

VdmPeter schreef:En vandaag de lange rit gedaan zoals gepland was. Intussen zit ik aan 350km waarvan ongeveer 160km snelweg, 150km aan normale wegen en de rest stadsverkeer. Gemiddeld verbruik staat nu op 7,5l/100km in de neutrale rijstijl. Niet slecht moet ik zeggen voor een 1.3 TCE met 163pk. Maar dat moet nog beter kunnen denk ik want mijn ecoscore zit momenteel op 55. Zou dat een erfenis zijn van het rijden met mijn oude V6? :lol:
De spraakherkenning heb ik ook in werking gekregen. Althans als ik de taal instel op nederlands en dus niet op vlaams. Beetje jammer dat vlaams nog niet ondersteund wordt maar ik denk dat ik de spraakherkenning ook niet zal gebruiken. Daarvoor vond ik die net iets te omslachtig of zeg maar traag. Alles gaat veel vlotter om het meteen via de Rlink 2 te bedienen waar ik trouwens wel tevreden over ben. Werkt voor mij soepel genoeg en na wat gewenning vind ik alles al snel terug wat ik nodig heb.
De wagen rijdt ondanks de 20" velgen toch nog zalig zacht en de stoelen zitten echt wel heel goed. Het enige wat ik nog moet gewoon worden is het zicht. Vooraan heel goed door de enorme grote ruit maar achteraan is dat heel wat minder. Maar met de sensoren rondom en achteruitrijcamera ging dit alsnog vlotjes. De dodehoeklampjes in de spiegels werken ook perfect alsook de rijstrookassistent. Een paar km gereden zonder het stuur aan te raken en telkens als ik bijna over de witte lijn ging rijden regelde hij automatisch mijn stuur netjes bij tot ik weer mooi tussen de lijnen reed. Wel met de instelling hoge gevoeligheid want als je minder kiest dan rijdt hij al op de witte lijn. De afstandssensor werkt ook zoals het moet. Enkel die precrash brake weet ik niet of die werkt. Ik heb geen zicht op de neus van mijn wagen en wil het niet echt eens uittesten of het wel degelijk werkt :naughty:
De geluidsinstallatie dan. Bose speelt wel oke maar vond ik in het begin niet echt super. Ik weet dat mijn vorige infinity installatie bij Chrysler in het begin ook niet super speelde maar door de fader wat aan te passen en het geluid iets meer langsachter te laten komen was dit stukken beter en dat is ook bij onze Bose het geval. Na de aanpassing vind ik het al veel beter klinken en voldoet deze meer dan genoeg voor mij :dance:
Dus op de vraag wie is er tevreden, kan ik gerust zeggen dat ik op dit moment wel best tevreden ben. Vooral de gekozen motor en automaat scoren hoog bij mij en alle snufjes die erop zitten om de wagen veilig te maken vind ik ook wel :thumb: Volgens de dealer zijn er intussen ook al een paar fouten die in het begin optraden zoals de uitlijningsfouten en dergelijke, al zo goed als mogelijk aangepast in de fabriek. :thumb:
Is er iets negatiefs? Ja, de lichte windruis die erin zit en vandaag heb ik door de korte regenperiode waar ik inzat ook die wervelwind kunnen vaststellen aan de zijramen. Verder is het zicht naar achter ook wel beperkt en de spraakherkenning vond ik ook niet speciaal maar dat is blijkbaar bij alle merken wel zo heb ik vernomen. Maar die paar negatieve punten wegen in mijn geval niet op tegen de vele pluspunten van de wagen. Zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding denk ik dat er weinig merken zijn die zoveel bieden voor deze aankoopprijs.
Voor de mensen die nog wachten op hun bestelde wagen kan ik alleen maar zeggen, hou nog eventjes vol want het is het wachten meer dan waard :thumb:

Mooi Peter,wat de spraakherkenning betreft wist ik dit ook niet dat hij op nederlands moest staan :) ,wel leuke tip wat de Bose geluidsinstallatie betreft ga ik zeker eens uitproberen :o ,van windgeruis het ik precies toch niet echt veel last,vorige week in frankrijk vertoefd met snelheden van 120à130 km/u,wel heb ik soms wat problemen met het uitvallen van de DR radio :oops: wat de 20inch velgen betreft vindt ik het op minder goede wegen toch niet echt super maar voor de rest is het een prachtige wagen om mee te rijden met heel veel comfort

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

@ktmboy450 : de windruis valt eigenlijk ook best mee hoor. Ik denk dat je het gewoon een beetje hoort omdat de wagen voor de rest vrij goed geïsoleerd is. Met de radio op hoor ik het in feite niet meer.
In verband met de dab radio. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden. De 20 inch velgen voel je inderdaad wat op slechte wegen maar als ik dat vergelijk met mijn 18" op mijn chrysler valt dit best goed mee.
Zoals ik al zei. Eigenlijk heel tevreden over de wagen :)
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bkp
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:52
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door bkp »

@VdmPeter, fijn dat je tevreden bent :thumb: het is toch altijd ff spannend hoe het allemaal rijd.
En zeker met het opschakelen van de nieuwe motor was het voor mij best wel spannend. :pray:
Maar ook ik ben dik te vreden met de auto en natuurlijk zijn er wel wat kleine dingetjes :)
maar dat is bij alle wagens die ik nieuw gekocht heb wel het geval geweest. :D
Zo vind ik ook als bij nat weer dat er snel druppels blijven hangen aan de achteruitrij camera,
en die is toch zeer belangrijk met het inparkeren voor de velgen bij stoepranden. :fp:
Want soms heb ik geen geduld om hem automatisch in te laten parkeren :cry2:
En de dingen die jij benoemt over het windgeruis en het gehoor van de banden kan ik wel mee leven :thumb:
Een lekker stukje muziek aan en het volume wat hoger en ik ben tevreden !!
en als ik dan nog mee gaat zingen, hoort me vrouw liever het geruis :D :D
Maar nogmaals heel veel plezier en veilige kilometers :thumb: :thumb: :thumb:
Grand Scenic Energy TCe 160 EDC Initiale Paris :dance:
Two-tone Blanc Nacré/Noir Nappaleder Initiale Paris,Panorama dak, extra reserve wiel, 5jaar garantie. :thumb:
Gehad,Kadjar Energy Tce 130 EDC :thumb:
Bose uitvoering. Met panoramadak en een
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

:thumb: idd meezingen is meestal niet de beste optie
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Oh wat is het hier kalm zeg. Nog geen nieuwe wagens aangekomen? Opgevangen dat de nieuwe bestellingen voor de 1.3TCe motor in Frankrijk nu al oplopen tot 6 maanden leveringstermijn. Blijkbaar een succes en ik kan dit alleen maar beamen. Wat een prachtmotor is dit. Een plezier om ermee rond te rijden. Intussen heb ik al een goede 800km op de teller. Voorlopig uitermate tevreden :). Laten we hopen dat het zo kan blijven. Voor de mensen die nog op zoek zijn naar info van deze wagen heb ik een "korte" review geplaatst op Autoweek.nl van mijn eigen wagen. Zie link hieronder

https://www.autoweek.nl/autoreview/4537 ... aris-2018/

Wie weet helpt het sommige mensen die nog twijfelen om toch voor deze prachtige wagen te kiezen.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

Hallo, inderdaad stil :cry2: maar ...........als het goed is komt onze auto volgende week in Nederland , dan de nul beurt, lakverzegeling erop en dan hopelijk :pray: in week 20 eindelijk ophalen. :thumb:
spannend :mrgreen:
je horen het vanzelf :thumb:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

@VdmPeter: wat een goede review, blij om dit dit tezen, hebben we toch een goede keus gemaakt
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door RigolleM »

@VdmPeter: heb jij geen schrik omtrent uw privacy? Nu ligt er toch heel wat te grabbel op het internet over jou: nummerplaten, echte naam, huisnummer, .. als ik een beetje puzzel met de info die hier op het publieke forum staat weet ik je zonder problemen te vinden. Ook al weet ik de het juiste adres niet, met een beetje rondtoeren heb je ik zo gevonden.
Mij interesseren die gegevens niet, maar er lezen al te vaak van die charels mee met andere bedoelingen... Just my 2 cents.

Voor de rest een mooie review!
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

ja euh je hebt wel een beetje gelijk
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

yes yes yes aanstaande zaterdag , als het goed is :dance: :pray: wordt de Scenic afgeleverd ...............nog een paar nachtjes slapen :D
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

humor:
Verkoper stuurt net een sneak preview :P met de mededeling : morgen de rest hahahaha leuk
75fb0967-4df2-491a-9ba3-a46279c3eeb2.JPG
Spannend nog 1 nachtje slapen :dance: :dance: :dance: :dance:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

Nou we kunnen ons helemaal aansluiten bij VdmPeter, nog maar 300 kilometer gereden maar wat een heerlijke auto.
Zit is goed , stoel van de bestuurder is goed in te stellen helemaal met de knop aan de zijkant, stuurt goed, zicht ,mede door de driehoek raampjes, erg goed en het belangrijkste voor ons : de automaat schakelt perfect en rijdt heerlijk.
Een mega verschil met het"oude"blok van de Kadjar dit is een wereld van verschil, gelukkig.
Zit nu op 6,5 op 100 kilometer en dat zal nog wel veranderen als we de stadritjes ook gaan doen.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

@RigolleM : hey je hebt wel een beetje gelijk (vooral mijn volledige naam die erop staat maar gelukkig zijn er een paar in België met diezelfde naam) maar ik denk niet dat men met enkel mijn huisnr en eventueel mijn naam mij ook meteen weet wonen. Maar zoals je zegt, als je een beetje moeite doet kan je iedereen wel vinden denk ik (denk maar aan de ipadressen enzo) Wie mijn nrplaat kan opvragen (moet je wel al bevoegd voor zijn) zou inderdaad ook mijn gegevens kunnen opvragen, maar ja als die op de parking aan een winkel staat kunnen ze ook mijn nrplaat opschrijven en opzoeken. En wordt hij toch gestolen, dan spreek ik mijn omniumverzekering wel aan. Terug ne nieuwe :D

@Brakb : Dikke proficiat met uw nieuwe wagen! Veel veilige km's gewenst. In het wit is die ook wel prachtig hoor! Is het verschil dan zo groot met de 1.2Tce? Jij kan best vergelijken he. Ik ben echt heel tevreden over het vermogen en koppel van de 1.3Tce en die nieuwe 7 traps-automaat EDC mag er ook wel zijn. Een plezier om mee te rijden!

Intussen kan ik zeggen dat ik nog steeds heel tevreden ben maar dat kunnen jullie zelf nu ook wel ondervinden (he Brakb :wink: )
Wel zat ik steeds vast met mijn ecoscore van rond de 50 wat niet echt zo goed is. Nu heb ik een optie gevonden die ik kon aanzetten in het menu systeem ergens zodat ik een ecosymbool op het dashboard krijg. Zo is het veel makkelijker om te zien wat je mis doet. Het aantal blaadjes verdwijnen als je slecht bezig bent. Ben je goed bezig zie je het volledige symbool. Zie foto op het dashboard onder de D van mijn automaat.

Aan de hand van dat heb ik eens een nieuwe rit ingesteld en wat kreeg ik als resultaat op een afstand van 23,6km? Een verbruik volgens de computer van 5,3l/100km en een ecoscore van 86! :clap:
Dit was 80 procent normale banen met regelmatige stops aan de verkeerslichten (ik denk een 6 tal) en dan nog eens 20 procent stad. Dit vind ik wel heel zuinig. Maar ik geef toe, dan rij je wel met een licht voetje :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

@VdmPeter: dankuwel,
Ja idd een wereld van verschil met een 1.2 Tce, ander koppel, meer vermogen, 1 versnelling meer en het rijdt super.
Wat een genot zonder horten en stoten weg rijden en optrekken bij de verkeerslichten.
En eco? tja ik let er niet zo op eerlijk gezegd.
We zijn er eg blij mee :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bimatech.frank
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2018 21:34
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door bimatech.frank »

Ik moet nog heel even geduld hebben. Gisteren alvast gaan kijken bij de garage, hij stond buiten geheel onder een dikke laag stof en van binnen met nog allerlei hoesjes om het stuur en dergelijke.
Kan niet wachten om er mee te rijden....AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Ja dat is wel lastig he. Weten dat hij daar staat maar nog niet kunnen mee rijden. Maar het feit dat hij er al staat is al veel he. Binnenkort nog ne Gs4 IP op de baan :)
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

gaaf :dance: :thumb: nog even geduld :P
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Vandaag gezien dat er een nieuwe update was voor de Rlink. Meteen geinstalleerd maar weet niet juist wat de update doet. Iemand die meer info heeft over de update? Was maar 3mb groot.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door RigolleM »

VdmPeter schreef:Vandaag gezien dat er een nieuwe update was voor de Rlink. Meteen geinstalleerd maar weet niet juist wat de update doet. Iemand die meer info heeft over de update? Was maar 3mb groot.
Wat voor R-Link versie staat er nu in de wagen?
Het is volgens mij beter om dergelijke vragen in de R-Link topics te plaatsen, want deze update is niet enkel voor Scenic maar voor alle R-LINK 2 3.x systemen.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

3.3.16.946.ik weet niet wat ik ervoor had. Zal eens zien op topic van rlink of ik daar iets kan terugvinden.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Brakb
lid
lid
Posts in topic: 101
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door Brakb »

Zo na 800 kilometer even een kleine update,
Auto even terug naar de dealer want had diverse storingen :cry2:
Line keep werkte niet, actieve brake system gaf een foutmelding en afstand melding werkte niet.
Alles gereset verteld de dealer en nu nog geen melding weer gehad :mrgreen: hoop dat dat zo blijft.
Wel spatlappen voor laten monteren ook ivm steenslag, zijn niet meer zo lelijk als vroeger passen mooi en staat goed.

Het rijdt fantastisch , tot nu toe :thumb: , en het schakelen van de automaat :thumb: :thumb: :thumb: echt geweldig.
Verbruik nog niet echt naar gekeken eerst de 1000 kilometer erop en dan kijken we wel weer.

To be continued
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bimatech.frank
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2018 21:34
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door bimatech.frank »

Vandaag de eerste 300 km gereden met IP 163 pk, bevalt goed moet ik zeggen. Had er ook nog niet eens een proefrit mee gemaakt.
Motor lekker warm gereden en een beetje gevarieerd gereden, qua snelheden ed.
Klein minpuntje voor de cruise control. Vanaf 50 km/h hervatten op cruise control naar 120 km/h gaat we langzaam.
Wat acceleratie aangaat als je zelf het gas bedient is wel in orde.
Denk dat het straks wel een kleine donder wordt.
300 km gem. Verbruik 7,4 Ltr/100 km.

Jammer dat er geen distance control op zit.

AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 84
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Wie is er wel tevreden met de nieuwe Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Hey Frank, proficiat met de nieuwe wagen. Ik rij met dezelfde behalve dan in een andere kleurtje. Rijdt zalig. Na 2000km nog steeds tevreden. Inderdaad geen adaptive cruise erop. Jammer maar het is nu zo en uiteindelijk hoor ik daar gemengde gevoelens over van de personen die het wel hebben.
Tot dusver heb ik eigenlijk nog geen klachten over de wagen. Of misschien 1 kleintje. De banden hadden iets breder gemogen. Ik merk als ik in sportieve stand zit, hij nog al eens vlug wil doorslippen vooraan. Met bredere banden zou dit beter geweest zijn maar goed Tis nu ook niet de bedoeling om ermee te gaan racen :)

@brakb : is alles nu opgelost met het systeem? Heb je toevallig een foto van die spatlappen gemonteerd?
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht