In overweging


Topic author
Sven74
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:28
Actief als: particulier

In overweging

Bericht door Sven74 »

Hallo beste leden,

Wij hebben ons aangemeld op het forum omdat we toch op zoek zijn naar wat gebruikers ervaringen bij onze auto-keuze.
Mocht dit niet helemaal in het juiste forumgedeelte staan, dan vast onze excuses ;-)

Afijn, wij zijn momenteel aan het kijken naar een nieuwe gezinsauto en hebben de afgelopen week diverse auto's test gereden.
Waarvan nu een selectie is overgebleven tussen 2 Renaults. De Kadjar en de nieuwe Megane.

- Renault Kadjar Intense
- Renault Megane Estate Signature Exclusive.

Beide benzine 130 met automaat.

We kwamen eigenlijk testrijden in de kadjar, en zagen plots de megane estate in deze uitvoering ook staan, en mochten daar ook even in rijden van de verkoper.

Omdat wij in augustus onze 1e kleine verwachten, zijn we dus op zoek naar een gezinsauto met wat ruimte.
Zelf had ik een lichte voorkeur voor hoge auto's vanwege de instap hoogte en het overzicht op de weg, dit bevalt mij ook bij m'n zakelijke auto, ( Caddy )

Kadjar:
Prima testrit gehad, mooi hoge zit, dus goed zicht op de weg, en de auto laat zich prima sturen ondanks z'n grootte.
Enige was dat ik lange benen heb, met m'n knie tegen het middenconsole aanleun.
Wat me opviel is dat de stoelen niet heel ver naar achter kunnen, dus heb ik weinig keus met m'n benen.

Megane:
Ondanks de lage instap vond ik de stoelen wel prettig, en had genoeg beenruimte, stoelen konden ook ver naar achteren.
En met de signature exclusive editie waren alle snufjes en veiligheid opties zeker aantrekkelijk.
Nadeel is dus wel de lage zit, en twijfel een beetje of dat een handige keus is als je een hoge zit gewend bent, en lange afstanden moet rijden.


Prijstechnisch is de Megane iets interessanter, een full Option scheelt een duizend of 4-5 t.o.v. een full Option kadjar.
Waarbij de kadjar zelfs bepaalde dingen niet kan krijgen, zoals bijv. adaptive cruise control.


We vroegen ons dus eigenlijk een beetje af of er wellicht meer mensen voor deze keus hebben gestaan en of ze hun ervaring kunnen delen.
Het is voor ons teven de eerste Renault, dus uit renault-ervaring kunnen we ook niet spreken.

Alvast bedankt,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in