ESP controleren Espace 4 2.0T AUT april 2006

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: ESP controleren Espace 4 2.0T AUT april 2006

Bericht door Thomas84 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Denk dat de dealer aanspreken weinig uit zal halen. Je test namelijk maar een deel. De pomp had zelf inwendig ook niet goed kunnen zijn. Dan had je wel de goede waardes van de huidige pomp uitgelezen en dan had hij alsnog niet goed kunnen zijn. Dat is het risico van gebruikte onderdelen monteren, je weet nooit wat je koopt.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
stefanbmw
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 feb 2015 22:16
Actief als: particulier

Re: ESP controleren Espace 4 2.0T AUT april 2006

Bericht door stefanbmw »

klopt. maar is de moeite waard. een nieuwe bij de dealer is € 1557 in btw ex inbouw..........
het lullige is dat het eigenlijk alleen om een brandend lampje gaat doordat een sensor niet goed werkt in de controller/rekeneenheid omdat de auto perfect remt, ik moest onlangs flink remmen en uitwijken voor iemand van links.
tsja dan is het wel de moeite waard naar gebruikt of zgan te kijken en adviseert de dealer dit ook bij de leeftijd van de auto.
ik krijg nu een zgan unit. eerdere gevallen waren echte oude onderdelen.
we gaan t zien.
het is een fijne auto en ja na 12 jaar kun je dit soort dingen hebben. Moet nog even geduld hebben om naar iets anders te gaan kijken en dan nog denk ik erover om 'm als tweede auto ernaast te houden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: ESP controleren Espace 4 2.0T AUT april 2006

Bericht door A110 »

Dit is een bekend probleem bij deze type en merk abs pompen. Er zijn bedrijven die ze reviseren (gaat wel via dealer/garage) maar dan behoud je je eigen pomp en word weer gemaakt met garantie op de revisie. Deze pomp zit in diversen automerken en precies dezelfde problemen en klachten, interne drukfout.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
stefanbmw
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 feb 2015 22:16
Actief als: particulier

Re: ESP controleren Espace 4 2.0T AUT april 2006

Bericht door stefanbmw »

Update. Nadat 1e gebruikte pomp niet goed was en de 2e gebruikte bij andere dealer (VKV die overigens wel meedenkt) had ik dit gemeld bij de Poolse Renault (en andere Franse merken) onderdelen. Vanwege feit dat ze allebei niet voldeden zou hij geheel nieuwe pomp sturen. Zonder iets bij te betalen, als service voor 2 niet werkende gebruikte pompen waarvoor ik eenmalig € 200 had betaald incl. bezorging. Mijn verbazing was groot toen hij werd bezorgd en het idd om een hele nieuwe ging met de stickers van de bescherming nog erop. Tsja, daarna laten installeren en meteen goed. Zelf weer bumper erop en klaar. Kan hij er weer ff tegenaan. Teller inmiddels op de 245.000km en rijdt nog erg lekker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht