Talisman boordcomputer

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Talisman boordcomputer

Bericht door Domi1963 »

Zoals jullie weten heb ik de R-Link 2 met het 8,7 inch scherm met daar de ingebouwde boordcomputer met eco coaching. Ik heb nu 17.000 km gereden ongeveer en zag dat de boordcomputer op het scherm terug herbegonnen is met tellen. Dit gebeurde al van toen hij nieuw was maar bij de bakwissel hebben ze mijn R-Link 2 helemaal gereset en was ik de reeds opgebouwde kilometers kwijt, en ben ik van nieuw moeten beginnen tellen al had ik reeds 5k kilometers verzameld. Wat is nu mijn vraag? Verleden week zag ik halvelings dat ik op de boordcomputer door de 9.000 kilometers had gereden en ik een gemiddeld verbruik had van 8.0/100, dat ik een eco score had van 55% en dat ik van de 9.xxx km’s ongeveer 1.600 km gereden heb zonder verbruik. Nu stap ik gisteren avond in en zag dat dit scherm compleet veranderd was?!?!? De 9.xxx km’s waren weg en er stond maar 24 km meer op, mijn gemiddeld verbruik was gedaald van 8.0 naar 7.1 liters op 100 en de ecoscore stond plots op 57%. Weet er iemand of heeft iemand al gezien wanneer die boordcomputer zichzelf reset?? Dit moet normaal zijn want als je er in scrolt dan zie je vergelijkingstabellen en voorheen als ik dat wou nakijken kwam steeds de melding: niets om te vergelijken. Morgenvroeg ga ik eens kijken of ik door het resetten nu wel kan vergelijken. Dus blijft de vraag: reset de boordcomputer zich alle 10.000 km?? Ik rij de 200 pk benzineversie....
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman boordcomputer

Bericht door Knippie »

Sorry, ik kijk echt nooit op het eco gedeelte... kan je niet helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman boordcomputer

Bericht door Domi1963 »

Het betreft niet alleen het eco gedeelte maar dat staat gelinkt met de boordcomputer.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fvankuijk
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2016 21:07
Actief als: particulier

Re: Talisman boordcomputer

Bericht door Fvankuijk »

De boordcomputer reset zich na een handmatige reset of 10.000 km.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman boordcomputer

Bericht door Domi1963 »

Fvankuijk schreef:De boordcomputer reset zich na een handmatige reset of 10.000 km.
Ok dank U. Dat wou ik weten.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Talisman boordcomputer

Bericht door brownie »

Domi1963 schreef:Zoals jullie weten heb ik de R-Link 2 met het 8,7 inch scherm met daar de ingebouwde boordcomputer met eco coaching. Ik heb nu 17.000 km gereden ongeveer en zag dat de boordcomputer op het scherm terug herbegonnen is met tellen. Dit gebeurde al van toen hij nieuw was maar bij de bakwissel hebben ze mijn R-Link 2 helemaal gereset en was ik de reeds opgebouwde kilometers kwijt, en ben ik van nieuw moeten beginnen tellen al had ik reeds 5k kilometers verzameld. Wat is nu mijn vraag? Verleden week zag ik halvelings dat ik op de boordcomputer door de 9.000 kilometers had gereden en ik een gemiddeld verbruik had van 8.0/100, dat ik een eco score had van 55% en dat ik van de 9.xxx km’s ongeveer 1.600 km gereden heb zonder verbruik. Nu stap ik gisteren avond in en zag dat dit scherm compleet veranderd was?!?!? De 9.xxx km’s waren weg en er stond maar 24 km meer op, mijn gemiddeld verbruik was gedaald van 8.0 naar 7.1 liters op 100 en de ecoscore stond plots op 57%. Weet er iemand of heeft iemand al gezien wanneer die boordcomputer zichzelf reset?? Dit moet normaal zijn want als je er in scrolt dan zie je vergelijkingstabellen en voorheen als ik dat wou nakijken kwam steeds de melding: niets om te vergelijken. Morgenvroeg ga ik eens kijken of ik door het resetten nu wel kan vergelijken. Dus blijft de vraag: reset de boordcomputer zich alle 10.000 km?? Ik rij de 200 pk benzineversie....
Ik negeer het ECO scherm volkomen, vind het ook een totaal onlogische opbouw hebben, maar misschien komt dat omdat ik een IT-er ben LOL.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Renault Talisman Estate Initiale Paris TCe 200 EDC
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht