Systeem update R-Link 2 8-april-2018

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

Knippie
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Knippie »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Welke versie heb je binnengehaald dan? In de rlink store zijn geen updates. Ik heb 2.2.3.1900 en dat schijnt de meest recente te zijn...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Domi1963 »

Nooit gezien deze versie. Wel 2.2.19.300. :wink:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door mrchivas »

Knippie schreef:Welke versie heb je binnengehaald dan? In de rlink store zijn geen updates. Ik heb 2.2.3.1900 en dat schijnt de meest recente te zijn...
Weer zo'n lekker actie van RNL. Is een update van een versie terug :? ...maar geven wel aan op je Rlink systeem dat er een update klaarstaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Knippie »

Ja he... ongelooflijke prutsers vind ik het...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

whmeeske
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2007 20:53

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door whmeeske »

Beste allen, ik begrijp het niet helemaal meer, wordt de R-Link2 update nu wel of niet via de R-Link Store verspreid?
Sinds eind vorige week geeft de R-Link2 in de auto regelmatig een melding dat er een nieuwe (verplichte) versie van R-Link2 beschikbaar is, met daarbij een behoorlijk verminkte tekst waardoor dus niet duidelijk is waar de update verkregen kan worden.
Als ik in de R-Link Store keek zag ik eerst alleen een kaart update en een R-Link Store update. Die heb ik beide via USB stick in de auto kunnen installeren. Maar als ik nu na een paar dagen weer check in de R-Link Store en de R-Link Toolbox kijk, dan staat daar aangegeven dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn...
Renault Kadjar Energy dCi 110 EDC Bose (17 inch )
Pack Lumière, Pack Technology, Pack Winter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Knippie »

De updates worden tot op heden via de Rlinkstore bekend gemaakt (bij mij). Af en toe eens kijken op die site. Renault zaait nu veel verwarring, maar misschien zijn er veel mensen die nooit in de rlinkstore kijken....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Ghia »

ik heb nu de laatste navi-kaarten maar sindsdien TMC meer? Dit hangt normaal niet vast aan elkaar maar ervoor was alles (redelijk) prima.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nelger
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2015 19:24
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door nelger »

Kan iemand mij vertellen wanneer de kaartversie 2017-06 in geïnstalleerd is of deze dan ook zichtbaar is bij de kaarten van alle landen want bij mij staat daar kaartversie 2016-12 en niet kaartversie 2017-06 terwijl deze wel vermeld staat in de extra content lijst
Bij voorbaat hartelijk dank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Ghia »

Alleen bij Belgiê en Frankrijk heb ik gezien (andere landen heb ik niet bekeken). Met andere woorden, een grote update was het niet.
Zelfs de verandering 90 naar 70 is nog steeds niet helemaal up-to-date.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nelger
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2015 19:24
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door nelger »

Ghia schreef:Alleen bij Belgiê en Frankrijk heb ik gezien (andere landen heb ik niet bekeken). Met andere woorden, een grote update was het niet.
Zelfs de verandering 90 naar 70 is nog steeds niet helemaal up-to-date.
Dank voor je reactie, het gaat er mij dat de kaart 2017-06 goed geïnstalleerd is en naar mijn mening is dat niet zo dus daarom deze vraag want bij mij als ik kijk naar welke versie ik heb in het menu navigatie en ik ga daarna naar details dan zie ik dat bij de kaarten dus alle landen 2016-12 staat dus ik denk dat de kaart(2017-06)niet goed geïnstalleerd is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door haelewyn »

Ik heb eveneens de software voor de Rlink versie 2.2.19.300.

Nadat ik die ooit gedownload had, ergens begin dit jaar, werkte de spraakbesturing voor de navigatie niet meer.
Ik geraak wel nog tot in het menu 'adres' van de navigatie maar daarna, als ik een adres wil inspreken, begrijpt de RLink er niets meer van.
Onder de vorige softwareversie was dat nochtans geen probleem.

Ik ben al even aan het wachten op nieuwere software maar die komt er precies niet echt door..

Inzake kaart heb ik de 2016.12 en ik kan nergens een nieuwere kaart vinden. Noch gratis, noch betalend.

Mocht iemand enig licht hierop kunnen schijnen , graag dan !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Ghia »

ik had net hetzelfde voor als jij. Vorig week een mirakel gebeurd, haha.
Ik m'n R-link store had ik 3x 2017-06 staan en heb ze dus erop gezet en gedown/upload.
Nu lijken die abnormale berekeningen (met 30min langer rijden dan normaal wat enorm irritant is) en de stemsturing weer te werken.
Bij nader inzicht hadden alle 3 de 2017-06 kaarten een andere groote.

Na bijna 3 jr kan ik bijna de wagen gebruiken zoals het hoort, echt niet verwacht. Langzaam maar zeker komt het dus toch wel goed :D
Alleen jammer dat bij het kiezen van de Vlaamse taal geen stemsturing werkt (Vlaams klinkt voor mij 100x beter) en helaas werkt het systeem by far niet zo goed als bij m'n vorige wagen. Dat was top.

Oja vergeten te melden: de TMC werkte bij mij al maanden niet meer. Ik kon adressen ingeven tijdens spitsuur en zuid-Frankrijk of Italie en er was nooit 1minuut file of wegenwerken. Fijn! Dit is nu ook in orde (kan bijna niet geloven dat ik dit typ :shock: :D )
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door haelewyn »

Ok.. Ik hoop dan maar op een spoedig mirakel.
Vandaag nog even in de RLink store gekeken en daar stond wel een systeemupdate van een MB. Dat zal niet veel zaaks zijn vermoed ik. Hij staat erop..

Vlaams lukt hier ook niet , van in het begin al niet.
Dan krijg ik steeds dat deze taal niet ondersteund wordt.

Bij mij werkt het systeem verder wel redelijk en het neemt geen grote omwegen.
Dat ik nu gewoon met de vingers een adres moet invoeren vind ik minder erg.. Maar ik tracht wel terug naar de tijd dat de spraakbesturing goed werkte.
Zou dat stuk van stembesturing dan aan het pakket van de kaart liggen ? Of aan een of andere software update ? Ik heb eigenlijk wel rond dezelfde tijd de beide ge-update, dus dat zou wel kunnen.

TMC : ik heb de verkeersinfo verlengd en ervoor betaald. Die werkt wel ok. In een hoekje op mijn kaart is te zien hoeveel minuten vertraging er zijn. Soms is dat zelfs 'spot on' en tot op de minuut exact.

Ik heb trouwens een Megane uit 2016 met Intens afwerking, origineel geleverd in Duitsland, geimporteerd naar BE in 2017.
Dat geeft misschien wat extra problemen met bv de RLink store. Ik heb vaak categorieën 2 maal.
Twee keer 'verbonden blijven' , twee keer 'de route optimaliseren', etc.
Alleen de categorie kaarten... die heb ik er geen 2 keer op staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Ghia »

Bij mis het het mislopen bij de kaartupdate 2016-12. Daarin zou het probleem ook met de stemsturing geweest zijn.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Ghia »

Ik was weer te goedgeloving en enthousiast geweest. De TMC werkt wéér niet. Een oplossing is er niet. Triestig.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door haelewyn »

Ghia, .. ik hoop dat ik je een beetje kan helpen, maar ik weet niet waar je op wacht.

Voor zover ik weet zit er geen TMC op de radio's in de multimedia.
TMC is een techniek waarbij de verkeersinfo aan het rds signaal wordt gehangen. Dat geeft beperkte informatie.
Het systeem dat in de r-link verkeersinfo geeft is niet gebaseerd op TMC en werkt (gelukkig) veel beter en geeft grondiger info.
Een heel duidelijk gesteld : deze radio heeft geen TMC! ! Wel een app die gevoed wordt met info over mobiel internet, via de simkaart in je r-link 2.
Het is app-gebaseerd en je moet een abonnement hebben. In eerste instantie is dat gratis. Na een jaar of in mijn geval anderhalf jaar (auto uit duitsland) vervalt je abonnement op die dienst en moet je dat verlengen.
Ik betaalde daarvoor 129 euro of zoiets voor drie jaar. De service die moet beschkbaar zijn in de r-link store is "tomtom services" die meestal samen in een pakket zit met discovery services en digital services. Je moet immers niet alleen de tomtom info als abonnement hebben, ook de simkaart in de r-link 2 moet actief zijn om up to date info binnen te halen. Staan die bij jou nog actief in de r-link store ? Heb je die ooit al verlengd of heb je ze nog gratis ?

Als ik het te simplistisch zag en je dit allemaal al wist : sorry dan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Ghia »

Oei dan weet de dealer duidelijk het zelf niet :) Volgens hen is het TMC en komt via de FM-frequentie binnen.
Ik had maar 1jr connectiviteit. Nu de TMC of eerder de tab 'Verkeer' waarover ik heb heeft altijd gewerkt (ook na dat jaar).
Bij de update van de kaart 2016-12 is het compleet mislopen. Zeer soms werkt het wel als de R-link volledig gereset is of via de Clip in de garage.
Na paar dagen terug bij af. Er loopt wel effectief iets verkeerd vermoed ik dan. Na de installatie van vorige week bij 2017-06 (wat ik al eerder gedaan had) werkte de 'verkeersmelding' zeer goed, nu weer niet.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door haelewyn »

Ghia schreef:Oei dan weet de dealer duidelijk het zelf niet :) Volgens hen is het TMC en komt via de FM-frequentie binnen.
Ik had maar 1jr connectiviteit. Nu de TMC of eerder de tab 'Verkeer' waarover ik heb heeft altijd gewerkt (ook na dat jaar).
Ik zie nu dat jij een talisman hebt. Ik heb ooit gevraagd naar TMC en volgens een renault verkoper heeft mijn renault megane (!) Geen TMC. Daarom heb ik ook ineens verlengd nadat mijn abonnement afliep.

Geen idee welke garagist de verkeerde info gaf dan.
TMC is een onderdeel van rds,... en dat komt binnen via fm. Inderdaad...
Ik weet ook niet echt of je bij een radio met TMC op bv radio1 moet afstemmen om toch TMC te hebben.

Ik gebruik 'verkeer' op de kaart, de rode lijntjes. Erg handig... ik zie zelfs druk verkeer in gewone straten.
Verder gebruik ik het ook door routeplanning met mute functie te combineren. Als er iets fout gaat qua verkeer onderweg zie ik het aan de vertraging.
Het lijstje met problemen bekijk ik zelden..

Op mijn radio zag ik nergens instellingen voor tmc. Dat deed me vermoeden dat die info die ik gaf juist was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Ghia »

Nu je het zegt, eigenlijk heb ik ook nog nooit een menu TMC gezien. Dan kan ik inderdaad wel aannemen dat deze niet aanwezig is.
Maar welke wagen heeft anno nu geen TMC? :D Tenzij ze inderdaad via de App zo proberen te cashen. Dan begrijp ik wel alles.

Alleen vreemd dat het zo nu en dan zeer kort werkt, geluk dan? :P
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Ghia »

Op onderstaande link heb ik wat info gevonden. Dus toch TMC maar TomTom Traffic is inderdaad een dienst die betalend is.
Maar wel veel frequenter en accurater is.

http://nl.e-guide.renault.com/nld/R-LINK/VERKEERSINFO
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door haelewyn »

TMC is naar mijn idee wel voorbijgestreefd hoor. Het is veel minder to the point en een verkeersprobleem op een gemeentelijke weg ga je er niet op zien.
TMC zit wel al in een tweede fase of generatie.

De app werkt bv ook perfect als je aan de grens woont en je bestemming ligt in een ander land.
Ik denk niet dat de vrt tmc info ook de omgeving van aachen dekt.
Daarom zou de komplete keuze voor de App me nog zo gek niet lijken.

Dat het even kort werkt is weer iets dat ik niet kan plaatsen.
Stem je altijd zeker af op een dichtbij gelegen vrt zender en blijf je niet hangen op een verre antenne ? Bv die van Brabant als je in Limburg rijdt ?
Of zit je dan toevallig even op een vrt zender of op dab ? Daar is ook verkeersinfo maar dat noemt niet tmc dacht ik.

Ik zou denken als er tmc opstaat dat je die dan op zijn minst zou kunnen uitschakelen. . Een on/off zou ik dan toch verwachten. Ik kan het ook eens opzoeken in de digitale handleiding van de auto. Een search op 'tmc' moet al snel iets meer opleveren dan.

Die link gaat over R-LINK, ... Ik heb R-LINK 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door haelewyn »

Als je op Google zoekt naar "rlink2 handleiding" zie je links waar je die kan downloaden. In de handleiding wordt gezegd dat er tmc is voor wie het abonnement op tomtom niet verlengt maar dat je dan "de applicatie van r-link store" moet downloaden.

Welke applicatie ? En hoe zou je dat moeten doen als je simkaart niet meer actief is ? Toevoegen via USB stick ?

Ik lees dat tmc van het Vlaams verkeerscentrum beschikbaar is op radio 2 in België. Ik zou eens proberen op de radio2 van mijn provincie, als ik jou was.
Ik lees dat er ook andere providers zijn op andere radiostations.

Problemen kunnen liggen aan de antenne van de auto (nog van gehoord ?) of bv slechte ontvangst van de FM zender. Vandaar : stem zeker af op een dichtstbijzijnde antenne.

Probeer eens om verkeersinfo te ontvangen via dab+. Wie weet... kijk even naar de settings om binnen dab die info door te laten. Je vindt dat bij instellingen, "TA / i-traffic" en "I-berichtgeving".

En anders toch maar verlengen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Ghia »

haelewyn schreef:
Problemen kunnen liggen aan de antenne van de auto (nog van gehoord ?) of bv slechte ontvangst van de FM zender. Vandaar : stem zeker af op een dichtstbijzijnde antenne.

Probeer eens om verkeersinfo te ontvangen via dab+. Wie weet... kijk even naar de settings om binnen dab die info door te laten. Je vindt dat bij instellingen, "TA / i-traffic" en "I-berichtgeving".

En anders toch maar verlengen ?
Het probleem van ontvangst is vooral via DAB+, FM gaat goed. Volgens de garage zou de TMC moeten werken als de FM werkt. Die settings kijk ik alvast eens na. Maar veel settings heb ik niet (Bose-installatie)

Ik overweeg het te verlengen maar heb zo een haat-liefde relatie (al bijna 3jr) dus er is twijfel. Er is kans dat ie weg gaat maar dan komt weer het 'verstand' boven. Ik krijg 13.000euro nu voor de Talisman en ik rij ook amper 10.000km per jaar) (wegens Firma wagen)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door haelewyn »

Renault raadde me vandaag aan om bij de dealer de service (!) te laten installeren : mapupdate service, die nu gratis is voor 36 maanden op alle auto's.
Die zou evenwel betalend zijn en pas dan zou ik nieuwe kaarten te zien krijgen in de store. Nu zie ik daar niets. Geen kaarten. Geen updateservice met x kaarten over x maanden.

Voor het probleem van de afwezigheid van voice control raadden ze me aan om via instellingen terug te keren naar fabrieksinstellingen. En daarna weer te updaten.
Ik vraag me af of dat iets gaat veranderen aan mijn beschikbare programma's ook. In ieder geval heb ik die kaart updates niet meer beschikbaar. Dus als ik terug zou gaan naar een kaart van 2015 ga ik wel achteruit. De andere diensten heb ik wel in de store, die gaan niet verloren vermoed ik.

2.2.19.300 is volgens renault zelf nog altijd de meest recente software.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wesley1977
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2018 12:59
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Wesley1977 »

Kan je deze update zelf uitvoeren? Zoja wat moet ik dan doen .
Ik zelf heb nog 2.2.15.703. En dat is volgens mij een vrij oude software.

Mvg wes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door haelewyn »

https://easyconnect.renault.be/nl/softw ... de/r-link2

Kijk hier eens. Geen idee of je van de 15x naar de 19x zelf en rechtstreeks zonder tussenstap zal kunnen.
Ik heb eerder wel eens problemen gehad om van de ene naar de andere update te gaan.

Als het niet lukt zal het toch bezoekje aan de dealer worden :roll:

Vandaag nog bij de dealer geweest. Renault raadde aan om mapupdate service te laten installeren door de dealer.
Die hoorde het in Keulen donderen. Dat deden ze nooit zei hij.
Na een uitleg en 3 keer opnieuw uitleggen moet ik langskomen en dan gaan zij het proberen te downloaden van de website met mijn login en code... euhhh.. ik zei toch dat de kaarten en mapupdate service niet op de Rlink store van mijn profiel staan ?
Ik ga het eens aan de beenhouwer vragen. Dan maak ik misschien kans op een oplossing.
Ze doen hun best hoor... maar het is verdomd moeilijk om uit te leggen wat er scheelt.
Vier keer voorgesteld om daar ter plaatse via een PC in te loggen en hen te tonen wat er scheelt... Niet nodig, ze gaan dat uitzoeken als de auto er is. Maar euhhh.. Het is een probleem met de store, niet met de auto. Man man man.. ik word er moedeloos van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Knippie »

Heel herkenbaar, de incompetentie spat er van af. Het interesseert Renault geen reet. Echt niet. Waardeloos vind ik alle contacten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ron77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2018 21:29
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Ron77 »

Grappig ik zit in mijn kadjar op 7.0.24.121Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Knippie »

Er zijn 3 versies in omloop....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wesley1977
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2018 12:59
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door Wesley1977 »

Mijn Renault megane komt uit juli 2016.
Is het dan ook mogelijk mits met de nieuwe software Apple CarPlay tegebruiken en dat je Google maps kan gebruiken vanaf je telefoon Naar je navigatie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door haelewyn »

Als ik het goed in mijn geheugen staan heb : neen.
Enkel mogelijk bij latere versies met andere hardware. De firmware begint daar met een 3 in het versienummer, niet met een 2. Stond hier op het forum ergens te lezen in de rubriek r-link 2.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door haelewyn »

Wesley1977 schreef:Kan je deze update zelf uitvoeren? Zoja wat moet ik dan doen .
Ik zelf heb nog 2.2.15.703. En dat is volgens mij een vrij oude software.

Mvg wes
Weer gevonden... hier staat er meer over. Betrouwbare site, denk ik.
Sorry, het Zal niet lukken.

https://www.gps-rlink.com/r-link-2/update-software/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

whitehawk1967
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 dec 2017 00:12
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door whitehawk1967 »

Ook ik probeer de update te installeren, eerst USB stick geformateerd, fingerprint uit de auto op de usb laten zetten, inpluggen in computer, toolbox opstarten.
Dan krijg ik de melding dat ik het r-link systeem 2.2.19.300 op de usb moet installeren.
20190412_135822.jpg

Dat gaat allemaal goed, na kopieren terug naar de auto, auto starten en usb in de auto geplaatst, dan komt er een melding update gevonden ofzoiets. Na een minuut laden van de usb krijg ik onderstaande melding.
20190412_135103.jpg
Maar ik heb een oudere versie geinstalleerd namelijk 2.2.19.200.
20190412_135135.jpg
Weet iemand wat hier misgaat?

Gr Eric
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door borry52 »

Ik kan niet zeggen wat er mis is gegaan maar ik heb de update niet via de store gedaan maar met een directe download van deze site,
https://easyconnect.renault.nl/software-upgrade/r-link2
Je moet de file un-zippen en dan de map "R-LINK" met files op de stick zetten zoals hier staat omschreven.
Unzip the downloaded file and put the “R-LINK” folder in the root of a FAT32 formatted USB key. In this R-LINK folder you have three files (The folder with the file is more than 1 GB):
De hele procedure staat hier omschreven;
https://www.gps-rlink.com/r-link-2/r-li ... -yourself/
Het is mij op deze manier in een keer gelukt, installeren duurt wel meer dan een half uur dus heb geduld.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

whitehawk1967
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 dec 2017 00:12
Actief als: particulier

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door whitehawk1967 »

borry52 schreef:Ik kan niet zeggen wat er mis is gegaan maar ik heb de update niet via de store gedaan maar met een directe download van deze site,
https://easyconnect.renault.nl/software-upgrade/r-link2
Je moet de file un-zippen en dan de map "R-LINK" met files op de stick zetten zoals hier staat omschreven.
Unzip the downloaded file and put the “R-LINK” folder in the root of a FAT32 formatted USB key. In this R-LINK folder you have three files (The folder with the file is more than 1 GB):
De hele procedure staat hier omschreven;
https://www.gps-rlink.com/r-link-2/r-li ... -yourself/
Het is mij op deze manier in een keer gelukt, installeren duurt wel meer dan een half uur dus heb geduld.
Ondertussen met mijn Renault Dealer gebeld en die heeft mij ook deze methode uitgelegd, nadat ik dit gedaan had is het gelukt, in 5 minuten was de update klaar. De dealer vertelde ook dat er tussen versie .200 en .300 geen verschillen zijn, iets met kaartversie ofzoiets. Maar volgens mij heeft de firmware niets met de kaarten te maken. Maar het is gelukt en versie .300 staat er nu op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Systeem update R-Link 2 8-april-2018

Bericht door borry52 »

:thumb:
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • systeem update lukt niet
    door CorBerg » » in R-Link
    4 Reacties
    544 Weergaves
    Laatste bericht door CorBerg
  • R link 2 updaten grand scenic 2018. Hulp gezocht
    door Intens140 » » in R-Link 2
    1 Reacties
    155 Weergaves
    Laatste bericht door Intens140
  • Update OpenR link 2.1.0
    door Tommy_M » » in Austral
    6 Reacties
    2397 Weergaves
    Laatste bericht door Austral200user
  • R-link probleem na update garage
    door San19772 » » in R-Link 2
    0 Reacties
    321 Weergaves
    Laatste bericht door San19772
  • OpenR-Link Update 27-12-2023
    door Robin_Timothy » » in Austral
    6 Reacties
    1168 Weergaves
    Laatste bericht door Wildoit
  • Hoe update ik mijn R-link TomTom?
    door jjannema » » in Renault TomTom Navigatie
    0 Reacties
    93 Weergaves
    Laatste bericht door jjannema
  • Info gevraagd update R link 2 van 7 naar 8 of 9
    door tremmal » » in R-Link 2
    8 Reacties
    1655 Weergaves
    Laatste bericht door tremmal