Banden

Plaats reactie

Ghia
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Banden

Bericht door Ghia »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Die drukmeting zit 'm in de ventielen dus dat maakt geen verschil
@Elmac: goede tip, bij een bandenwissel vervang ik ze dan door deze.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Toykes
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2013 21:04
Actief als: particulier

Re: Banden

Bericht door Toykes »

Zelfde probleem gehad met vroegtijdige slijtage van de banden (19" Grandtour Initial Paris TCe 200). Zelf nieuwe banden laten opleggen vooraan (Continental ContiSportContact 6 ipv 5 die er origineel oplagen) voor de terugroep actie van Renault. Na vervangen van de bouten en opnieuw uitlijnen door de garage was de wagen niet meer op de baan te houden, trok continu naar links en bij zeer kort afdraaien bij lage snelheid maakt de wagen bokkensprongen en wringen de wielen. Nogmaals uitgelijnd door de garage maar zonder positief resultaat. Na veel over en weer gemaild te hebben met de klanten/klachtendienst van Renault en uren verdaan te hebben in de garage is de wagen door een technieker meegenomen toen hij op cursus moest bij Renault België. Daar is da wagen terug uitgelijnd, rekening houdend met de 4-control, en wonder boven wonder rijdt de wagen terug geweldig, op de bokkensprongen bij zeer kort afdraaien na, dit zou toch te maken hebben met de banden. Vind dit wel vreemd aangezien dit de nieuwere versie is van de banden die erop lagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Banden

Bericht door Ghia »

Ik heb hetzelfde probleem. Bij slecht wegdek of regenweer echt gevaarlijk weggedrag! Volgens dealer lijkt alles OK :(
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Toykes
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2013 21:04
Actief als: particulier

Re: Banden

Bericht door Toykes »

Ghia schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Bij slecht wegdek of regenweer echt gevaarlijk weggedrag! Volgens dealer lijkt alles OK :(
Hehe, die reactie van de dealer ken ik tot hij bij slecht weer even een testrit deed en van de linker grachtkant naar de rechter slingerde en toen toch moest toegeven dat dit niet normaal was.

Probleem aankaarten bij de klantendienst van Renault (via officiële website) en blijven aandringen. Bij het opleidingscentrum van Renault België kunnen ze dit in ieder geval verhelpen. Mijn wagen is daar terug uitgelijnd en heeft terug een perfecte baanligging.

De bokkensprongen bij kort afdraaien zijn nog steeds aanwezig maar hiervoor zijn ze nog een oplossing aan 't zoeken (waarschijnlijk nieuwe banden) net als voor de handenvrije achterklep die niet naar behoren werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Banden

Bericht door Ghia »

Ik ben blij dat er eindelijk iemand is die hetzelfde heeft/had. Ik wil zelfs hiervoor de wagen wegdoen. De andere waslijst aan euvel lijken toch te verminderen. Ik had wel gehoord dat voor betere wegligging de wielen wat terug in camber gezet worden voor toch een betere wegligging. Ik ben echt niet gek maar voorheen de nieuwe banden had ik geen probleem met de wegligging. OK het is geen Mondeo maar de achterzijde gaat toch echt gevaarlijk alle kanten op. Hebben ze geen specifieke info gegeven? Of kan ik refereren naar iemand? Ben het gedoe van RN en de houding van de klantendienst grondig beu.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Banden

Bericht door r.zeevat »

Eerst wel mijn winterbanden in één winter opgereden, na uitlijning en vervanging bouten, alles prima. Ik laat wel bij iedere bandenwissel de auto uitlijnen, hetgeen ook nodig blijkt.

Nu slijtage prima en naar verwachting.

Het rijgedrag zoals beschreven herken ik niet. Talisman ligt superstrak op de weg, met name in de bochten. Door 4-control erg kleine draaicirkel, zonder het ‘stuiteren’.

Heb ook thuis nog een audi a4 (2012) en kan qua wegligging echt niet op tegen de Talisman.

Had ook een waslijst aan issues, na updates en veel inzet van de dealer is het meeste opgelost (al duurde dit meer dan een jaar!!)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Banden

Bericht door Ghia »

Toykes schreef:
Ghia schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Bij slecht wegdek of regenweer echt gevaarlijk weggedrag! Volgens dealer lijkt alles OK :(
Hehe, die reactie van de dealer ken ik tot hij bij slecht weer even een testrit deed en van de linker grachtkant naar de rechter slingerde en toen toch moest toegeven dat dit niet normaal was.

Probleem aankaarten bij de klantendienst van Renault (via officiële website) en blijven aandringen. Bij het opleidingscentrum van Renault België kunnen ze dit in ieder geval verhelpen. Mijn wagen is daar terug uitgelijnd en heeft terug een perfecte baanligging.

De bokkensprongen bij kort afdraaien zijn nog steeds aanwezig maar hiervoor zijn ze nog een oplossing aan 't zoeken (waarschijnlijk nieuwe banden) net als voor de handenvrije achterklep die niet naar behoren werkt.
@Toykes, kan je aub contact opnemen via Pb? Ik kan helaas contact met je opnemen. Het is ivm de lijning van de 4control.
Bedankt alvast :)! Het zou ons enorm helpen :thumb:
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PSvdH
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2022 23:22
Actief als: particulier

Re: Banden

Bericht door PSvdH »

Hallo Forumleden,

Even voorstellen als nieuw lid op dit Forum, mijn naam is Piet en ik ben sinds bijna een jaar de berijder van een Renault Talisman 1.5 dci Estate Intense 4 wheel control uit 2017 gekocht bij de Renault dealer.
Ik reageer op bovenstaande aangezien ik soortgelijke problemen ondervindt met de zomerbanden en winterbanden. Zomerbanden voorzijde en dan met name linksvoor compleet scheef afgesleten tot op het canvas aan de binnenkant met aan de buitenkant nog ruim 4 mm profiel. Zomerbanden zijn Michelin Primacy 3 245/45/18. Afgelopen december nieuwe winterbanden en originele lichtmetalen Renault velgen (16 inch, Bridgestone Blizzak LM005 215/60/16) laten monteren door de dealer en deze zijn aan de voorzijde na 5 maanden gebruik wederom (links voor) scheef afgesleten. Bij de aanschaf van de winterbanden en velgen bij de dealer aangegeven dat de zomerbanden scheef afslijten en daarop gecontroleerd moet worden, zo ver ik weet is de Talisman gecontroleerd op uitlijning. Na montage van de winterbanden en velgen trillingen in de Talisman en is tot 3 maal terug geweest voor balanceren. Helaas heeft dit allemaal niets geholpen trillingen bleven.
Na demontage van de winterbanden het scheef afsluiten van de voorbanden (met name links voor) geconstateerd terwijl er slechts 12.000 km mee is gereden, met name 90% snelweg. De linker voorband bevat in het midden nog bijna 7mm profiel en aan de binnenzijde amper nog 4mm.

Met de dealer een discussie gehad hoe dit kan en ze geven aan het niet te weten, auto nogmaals laten uitlijnen maar er was niets te vinden. Ook de bekende terugroepactie (zie elders op dit Forum/ terugroep actie Renault Talisman scheef afslijten voorbanden) is gecontroleerd en mijn Talisman kwam er niet voor in aanmerking.
Tevens herken ik ook de opmerkingen hier dat de Talisman op de snelweg onrustig is bij het rechtuit rijden. Bij wisseling van banen bij inhalen en invoegen is de Talisman onstabiel (120 Km/p. uur) en lijkt deze van achter uit te willen breken. (achteras lijkt heen en weer te sturen).

Voor de bandenprobleem en het onstabiel rijden geeft de dealer aan dat het een product eigenschap van de Talisman is met 4 wheelcontrol!
Ik weet niet meer wat te doen en kan moeilijk elk half jaar nieuwe banden aanschaffen, weet iemand mogelijk meer over het scheef afsluiten van de voorbanden bij een Talisman?
Renault Talisman Estate 1.5dci Intense 18 inch 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stadium III
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 267
Lid geworden op: 22 nov 2015 19:24
Actief als: particulier

Re: Banden

Bericht door stadium III »

Ga eens naar een bandenboer ipv een dealer !
Laguna 3 2.0 Turbo BJ 2009
Megane 2 2.0 Cabrio BJ 2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PSvdH
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2022 23:22
Actief als: particulier

Re: Banden

Bericht door PSvdH »

De auto is naar de bandenboer geweest, via de dealer weliswaar. De uitdraai vertoonde weinig afwijkingen behalve een paar waaronder een lichte afwijking bij het linker voorwiel, de afwijkingen zijn gecorrigeerd.
Daarna voor een second opinion naar een andere bandenboer geweest waarbij de waarden van de uitlijning bijna allemaal in het rood stonden (ver buiten de toegestane waarden zelfs). Deze bandenboer kon zijn ogen niet geloven en wilde zelf ook niets veranderen aan de uitlijning. Heeft contact opgenomen met een andere bandenboer die speciale apparatuur schijnt te hebben en daar voor mij een afspraak gemaakt.
Daar gaat de auto binnenkort naartoe, ben benieuwd wat voor waarden deze laat zien. Ben nu in het bezit van 2 uitdraaien ter vergelijk.
Renault Talisman Estate 1.5dci Intense 18 inch 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht