Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door TheWizardbc »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

whitehawk1967 schreef:Is er iemand die android auto/carplay aan de praat heeft gekregen in de 2.2.**** versie?
Is niet mogelijk via deze methode.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

TheWizardbc schreef:
whitehawk1967 schreef:Is er iemand die android auto/carplay aan de praat heeft gekregen in de 2.2.**** versie?
Is niet mogelijk via deze methode.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Iemand moet gewoon ff die software zien te rooten... als dat zo ver is komen we denk ik een heel eind!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

whitehawk1967
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 dec 2017 00:12
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door whitehawk1967 »

dennusb schreef:
TheWizardbc schreef:
whitehawk1967 schreef:Is er iemand die android auto/carplay aan de praat heeft gekregen in de 2.2.**** versie?
Is niet mogelijk via deze methode.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Iemand moet gewoon ff die software zien te rooten... als dat zo ver is komen we denk ik een heel eind!

Ik denk toch ook dat het dan een hardwaredingetje is, omdat bijv. Android Auto alleen werkt als je de telefoon via usb aansluit in de 3.3 versie.
Maar ik blijf hopen dat iemand het voor elkaar krijgt.
Ik had in dit forum al gelezen dat iemand ,met nog 2 anderen, al bezig is de r-link te ontmantelen (zowel software als hardware).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Inmiddels wat onderzoeken gedaan aan het R-link 2 systeem. Er is inderdaad verschil in de hardware tussen verise 2.2 en 3.3.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Inmiddels zijn er meerdere mensen bezig met het onderzoek. We zijn er inmiddels achter dat je via de Engineer modus alleen dingen kan activeren wat betrekking heeft met de radio functies of camera. De overige functie zoals Android Mirror kun je alleen activeren met bv DDT4all software. Dus hardware matig activeren gaat niet via de Engineer modus. Er zit geen Wifi- module op de chip en de android versie is eigenlijk een kale Android OS(linux). We zijn tot een conclusie gekomen dat het weinig zin heeft om hier mee door te gaan, want er zit te veel beperkingen aan het systeem. Ook als we een andere Android versie kunnen uploaden zitten we met problemen met de Renault Canbus tools om functies aan/uit te zetten in het R-link systeem. Tevens heeft een google Playstore geen zin i.v.m geen internet verbinding(geen Wifi). En vooral veel drivers problemen die alleen Renault heeft.
Wel zijn er alternatieven om apps op je scherm te krijgen. Via een Jailbreak apple toestellen kun je alle apps openen via carplay en voor android bestaan er ook tools hiervoor. Dan bereik je hetzelfde met minder moeite.

voorbeeld IOS Jailbreak :

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

densoft schreef:Inmiddels wat onderzoeken gedaan aan het R-link 2 systeem. Er is inderdaad verschil in de hardware tussen verise 2.2 en 3.3.
Je zou toch zeggen dat dat onderdeel wel te bestellen moet zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

dennusb schreef:
densoft schreef:Inmiddels wat onderzoeken gedaan aan het R-link 2 systeem. Er is inderdaad verschil in de hardware tussen verise 2.2 en 3.3.
Je zou toch zeggen dat dat onderdeel wel te bestellen moet zijn?
We hebben verschil gezien op de print van het R-link zelf tussen de twee versies, dus je kan niet zomaar dat onderdeeltje toevoegen. Wel zou je de gehele unit kunnen vervangen, maar dat kost een paar duiten denk ik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

densoft schreef:
dennusb schreef:
densoft schreef:Inmiddels wat onderzoeken gedaan aan het R-link 2 systeem. Er is inderdaad verschil in de hardware tussen verise 2.2 en 3.3.
Je zou toch zeggen dat dat onderdeel wel te bestellen moet zijn?
We hebben verschil gezien op de print van het R-link zelf tussen de twee versies, dus je kan niet zomaar dat onderdeeltje toevoegen. Wel zou je de gehele unit kunnen vervangen, maar dat kost een paar duiten denk ik
De vraag is wat dat kost, als dat nou zeg 200 euro kost zou ik het er nog wel voor over hebben...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

:D nou € 200,- zal het niet zijn denk ik. Je zou het eens voor de grap kunnen vragen ,maar ik dacht op andere fora's gelezen te hebben dat het rond de 1500 euro kost.

Edit: Android auto kun je overigens op beide systemen activeren via de OBD. Voor Apple Carplay is andere hardware vereist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

densoft schreef::D nou € 200,- zal het niet zijn denk ik. Je zou het eens voor de grap kunnen vragen ,maar ik dacht op andere fora's gelezen te hebben dat het rond de 1500 euro kost.

Edit: Android auto kun je overigens op beide systemen activeren via de OBD. Voor Apple Carplay is andere hardware vereist
Dus Android Auto werkt ook met software op 2.x begrijp ik? Heb je dat echt al kunnen bevestigen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

dennusb schreef:
densoft schreef::D nou € 200,- zal het niet zijn denk ik. Je zou het eens voor de grap kunnen vragen ,maar ik dacht op andere fora's gelezen te hebben dat het rond de 1500 euro kost.

Edit: Android auto kun je overigens op beide systemen activeren via de OBD. Voor Apple Carplay is andere hardware vereist
Dus Android Auto werkt ook met software op 2.x begrijp ik? Heb je dat echt al kunnen bevestigen?
Zijn meerdere voorbeelden van te vinden. Voor AndroidAuto heb je geen andere hardware nodig. Voor Carplay wel, ik meen een gyroscopische-sensor, welke het 2.2* systeem niet heeft, het 3.3* wel. Maar inderdaad, AndroidAuto kun je dus (laten) activeren.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

adinsx schreef:
dennusb schreef:
densoft schreef::D nou € 200,- zal het niet zijn denk ik. Je zou het eens voor de grap kunnen vragen ,maar ik dacht op andere fora's gelezen te hebben dat het rond de 1500 euro kost.

Edit: Android auto kun je overigens op beide systemen activeren via de OBD. Voor Apple Carplay is andere hardware vereist
Dus Android Auto werkt ook met software op 2.x begrijp ik? Heb je dat echt al kunnen bevestigen?
Zijn meerdere voorbeelden van te vinden. Voor AndroidAuto heb je geen andere hardware nodig. Voor Carplay wel, ik meen een gyroscopische-sensor, welke het 2.2* systeem niet heeft, het 3.3* wel. Maar inderdaad, AndroidAuto kun je dus (laten) activeren.
Cool. Is er iemand hier die dat (tegen betaling) voor mij zou kunnen doen in mijn Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Is niet heel moeilijk hoor. Koop een OBD2 stekker voor een paar tientjes en de gratis te downloaden DDT4all software. De beschrijving vind je hier: r-link-2-en-apple-carplay-of-android-au ... 8-280.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

densoft schreef:Is niet heel moeilijk hoor. Koop een OBD2 stekker voor een paar tientjes en de gratis te downloaden DDT4all software. De beschrijving vind je hier: r-link-2-en-apple-carplay-of-android-au ... 8-280.html
Ik dacht ook dat je een pin moest overbruggen of zo?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

densoft schreef:Is niet heel moeilijk hoor. Koop een OBD2 stekker voor een paar tientjes en de gratis te downloaden DDT4all software. De beschrijving vind je hier: r-link-2-en-apple-carplay-of-android-au ... 8-280.html
Lees op die pagina trouwens ook dat het alleen op 3.x zou werken... hoe weet je dat t ook werkt op 2.x?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



javos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2018 22:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door javos »

Densoft,

''Deactiveren "Start / Stop" Deactiveren "Start / Stop"

Ik begrijp dat jou dit gelukt is. Kun je misschien uitleggen hoe je dat gedaan hebt? Ik weet niet waar precies ik dit kan vinden, in het 3.3* systeem? Bij voorbaat dank.

P.S. Ik heb geen probleem om in de developersmode te komen, dat staat meerdere keren goed uitgelegd maar daarna raak ik het spoor enigszins bijster.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Helaas kan dit niet via de Debug functie in het R-link 2 systeem. Dit moet je via de can-bus (OBD2) met DDT4all software doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Ghia »

Nu pas vind ik hier deze topic, jammer. Maar was al lid van een Italiaanse Megane club waarmee ze hier al een tijdje bezig zijn.
Maar dat Google-translate gedoe houd me tegen om iets in de mennu's te gaan veranderen. Ik heb wel al de OBD bluetooth-conntector en het DDT4all programma. Nu nog de durf, iemand gewoon om ermee te werken?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Inmiddels heb ik van het weekend mijn nieuwe Renault Megane Estate Bose opgehaald (Onze vorige Megane,1 jaar oud had meerdere gebreken die door de dealer niet opgelost konden worden). Ook hier werkt de Debug modus. Tot mijn verbazing heb ik niet de 3.3.xx versie maar de 7.0.24.121. Na onderzoek op internet zijn dit weer nieuwe R-link 2 systemen die ook in de RS zit. Versie 4,5 en 6 hebben ze overgeslagen denk ik. Wat mijn opviel is dat dit systeem heerlijk vlot loopt. Ook in de DEBUG modus diverse extra settings die aangepast kunnen worden. Helaas is dit nog niet getest. In het begin scherm van het R-link 2 systeem zijn extra knoppen toegevoegd om sneller te schakelen naar bv telefoon en full screen navigatie. En er zijn vele nieuwe functie toegevoegd aan het systeem en bugs fixes.
1) Het volume bug is eruit. (verschil tussen 2/3 strepen was een te groot verschil)
2) Kan nu ook een mannelijk stem selecteren in de NAV (gesproken of opgenomen stemmen)
3) Meerdere geluiden zijn in te stellen (voor parkeer sensoren enz)
4) Toont nu aparte covers in muziek tag(flac). Voorheen alleen 1 cover per map(album)
5) Route en verkeersinfo van de NAV werkt nu vele malen beter.
Wat mijn opviel is dat de NAV app nu meer op een Tomtom App lijkt. Ook de TomTom traffic is heel naukeurig.

Plaatjes van een duitse forum....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Nou dan ben ik echt benieuwd naar wat je had en hoeveel versies erop de markt zijn... Mijn up tot date 2.2. versie heeft nl. precies alles wat jij opnoemt. Ook de verschillende geluiden voor de sensoren zaten er vanaf het begin al in...

Wel gek dat ze de 3.3 dus ook al hebben vervangen door een nieuwe versie..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

whitehawk1967
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 dec 2017 00:12
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door whitehawk1967 »

Hoe kun je een andere stem kiezen dan, ik kan dat nergens vinden namelijk?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Pffff goeie vraag. Ooit een keer ingesteld. Volgens mij bij taal ofzo...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Knippie schreef:Nou dan ben ik echt benieuwd naar wat je had en hoeveel versies erop de markt zijn... Mijn up tot date 2.2. versie heeft nl. precies alles wat jij opnoemt. Ook de verschillende geluiden voor de sensoren zaten er vanaf het begin al in...

Wel gek dat ze de 3.3 dus ook al hebben vervangen door een nieuwe versie..
Bij mijn oude 3.3 versie kon je echt geen andere NAV stem kiezen bv. In De 2.2 versie waren er een aantal bugs er niet die wel in de 3.3.xx zaten zoals de volume bug. Verder was het in de 3.3 versie ook niet mogelijk om verschillende covers te tonen als ze in een map zaten. Verder reageert het systeem echt ontzettend vlot. Ik heb inmiddels vernomen op andere fora's dat ook de hardware anders is. Ze hebben het over een twin tuner die vanaf 2018 verplicht is. Nog geen idee wat er mee bedoeld wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

HIer een filmpje ervan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Priyantha
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2014 15:04
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Priyantha »

densoft schreef:
Knippie schreef:Nou dan ben ik echt benieuwd naar wat je had en hoeveel versies erop de markt zijn... Mijn up tot date 2.2. versie heeft nl. precies alles wat jij opnoemt. Ook de verschillende geluiden voor de sensoren zaten er vanaf het begin al in...

Wel gek dat ze de 3.3 dus ook al hebben vervangen door een nieuwe versie..
Bij mijn oude 3.3 versie kon je echt geen andere NAV stem kiezen bv. In De 2.2 versie waren er een aantal bugs er niet die wel in de 3.3.xx zaten zoals de volume bug. Verder was het in de 3.3 versie ook niet mogelijk om verschillende covers te tonen als ze in een map zaten. Verder reageert het systeem echt ontzettend vlot. Ik heb inmiddels vernomen op andere fora's dat ook de hardware anders is. Ze hebben het over een twin tuner die vanaf 2018 verplicht is. Nog geen idee wat er mee bedoeld wordt.
Weet jij toevallig wat de productiedatum is van jouw nieuw geleverde auto?
Ik ga aankomende donderdag mijn nieuwe Megane4 ophalen, maar dat is nog een Signature Exclusiv. dus ik verwacht daar gewoon versie 3.3 op te vinden want dat was een actiemodel die nu al niet meer bestaat. Maar toch ben ik wel ergens nieuwsgierig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Is die van jou wel pas geproduceerd of was het een voorraad model? Die van mij is van productiedatum 13 mei. Mocht die van jou ook pas gemaakt zijn, dan heb je in ieder geval de 1.3 motor versie en waarschijnlijk ook de 7.0.xx software versie. Ik begreep dat alle auto's vanaf productiedatum mei de de nieuwe versies krijgt. Het zit ook in de RS,talisman en de Espace.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Priyantha
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2014 15:04
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Priyantha »

Nouja het gaat een 1.5dci zijn, zover ik weet is het een voorraadmodel dus ik vermoed toch een 3.3 versie helaas ;)
Ik heb het kenteken al wel doorgekregen zojuist, maar verder nog niet, ga hem donderdag eind van de middag begin van de avond ophalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

DCI kan natuurlijk ook :) Verder zal het zeker wel de 3.3 versie zijn als het een voorraad model is.
Inmiddels druppelt er wat meer info over de 7.0.xx versie online.
https://www.gps-rlink.com/2018/06/04/r- ... x-appears/
https://www.gps-rlink.com/r-link-2/update-software/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Ziet er idd wel soepel uit allemaal. Zo jammer dat het bij Renault ff duurt voor ze iets goed hebben. Gefeliciteerd met de nieuwe auto trouwens.
Ben benieuwd hoe deze versie omgaat met bluetooth. In mijn 2.2. is dit nog kut zodra je 2 apparaten (ipod en iphone) koppelt... Schijnt een oplossing voor te zijn..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Knippie schreef:Ziet er idd wel soepel uit allemaal. Zo jammer dat het bij Renault ff duurt voor ze iets goed hebben. Gefeliciteerd met de nieuwe auto trouwens.
Ben benieuwd hoe deze versie omgaat met bluetooth. In mijn 2.2. is dit nog kut zodra je 2 apparaten (ipod en iphone) koppelt... Schijnt een oplossing voor te zijn..
Zover ik even snel gekeken heb ik de DEBUG modus hebben alle applicaties wel een software update gekregen. Ook de hardware heeft een update gekregen. Het is wel jammer dat ze wel doorontwikkelen met firmwares op nieuwe auto's, maar dat de huidige auto's zelden of geen updates krijgen om bepaalde fouten eruit te halen. Overigens rijdt de nieuwe auto echt heerlijk. Zeker de TCE 140 is echt lekker vlot. Maar ook hier bij deze auto ook wat veranderingen doorgevoerd. Van andere kleur velgen tot de bekende problemen er volgens mij grotendeels eruit gehaald. De Dealer wist overigens van deze vernieuwing helemaal niets. Staat nergens vermeld van brochures tot hun eigen interne netwerk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

densoft schreef:Inmiddels heb ik van het weekend mijn nieuwe Renault Megane Estate Bose opgehaald (Onze vorige Megane,1 jaar oud had meerdere gebreken die door de dealer niet opgelost konden worden). Ook hier werkt de Debug modus. Tot mijn verbazing heb ik niet de 3.3.xx versie maar de 7.0.24.121. Na onderzoek op ....

Plaatjes van een duitse forum....
Op Genève zat ik in de RS ook meteen naar de versie te kijken, en die had al 7.* versie. Toen nog hier ergens geplaatst, maar we dachten toen nog dat dit was omdat de RS de Race-modus heeft en RenaultSport-monitor.

Laat ze het maar snel beschikbaar maken voor de 3.3* gebruikers. Die volumebug blijft ontzettend irritant. :lol:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Tja.. als er daadwerkelijk andere hardware in zit, dan komt het misschien niet beschikbaar voor 3.3. Dat was ook zo toen 3.3. kwam ivm Carplay... Maar goed, ik ben niet heel positief over Renault, dus hopen kan altijd...;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

in theorie zou alle r-link 2 systemen deze versie kunnen draaien. Het is nog steeds gebaseerd op Android 4.04. Ook al is de hardware verschillend. Verder zijn er ook visuele veranderingen met versie 7.0.24.121. Deze verschillen staan ook in het nieuwe R-link2 handleiding. Ben overigens wel weer een bug tegen gekomen. Het onthoudt niet de laatste stand waar je naar geluisterd hebt als je de auto verlaat bv USB. Het begint altijd weer op de radio.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Bekende bug... klote bug ook. Zeker omdat ik de bluetooth verbinding waardeloos vind. Hier schijnt bij RNL een oplossing voor te zijn die door de dealer moet worden uitgevoerd.. Ik ben in afwachting van het belletje vd dealert...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pkluitmans
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2018 17:49
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Pkluitmans »

densoft schreef:
dennusb schreef:
densoft schreef:
dennusb schreef:
densoft schreef:Ik herhaal het nog een keer : Druk niet op de MID HIGH button of de VIRGEN button in het beginscherm!!! :!:
Verder kun je alles doorlopen en indien veranderen....
Wat gebeurt er als je dat wel doet eigenlijk?
Dan krijg je een zwart scherm en kom je er ook niet meer uit. Je kan dan gelijk even langs de dealer :think:
Nee, als je je auto opnieuw aanzet doet je systeem het gewoon hoor :)
Dan heb je mazzel. Op diverse fora's geven mensen aan dat niets meer werkt
Ik ben zo'n sukkel die wel op High klikt en nu een zwart scherm heeft. Is er een reset oplossing los van de dealer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door brownie »

Knippie schreef:Bekende bug... klote bug ook. Zeker omdat ik de bluetooth verbinding waardeloos vind. Hier schijnt bij RNL een oplossing voor te zijn die door de dealer moet worden uitgevoerd.. Ik ben in afwachting van het belletje vd dealert...
Hou ons op de hoogte welke verbetering Renault voor de belabberde bluetooth verbinding heeft...

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht