Startblokkering twingo 99

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Richard1970!
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2018 09:19
Actief als: particulier

Startblokkering twingo 99

Bericht door Richard1970! »

Hallo allemaal.
Ik ben richard en woon in het oosten van het land.
En sinds kort de eigenaar van een twingo. Bj 99.
Na weken te hebben genoten van de auto kan ik er nu niets meer mee.
Probleem ? De startblokkering/ sleutel.
Beide sleutels weigeren. Noodcode invoeren lukt niet omdat als ik de knop naast de binnen verlichting ingedrukt houdt mijn deuren opslot gaan en verder er niks gebeurd.
Het lampje op het dashboard blijft snel knipperen.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn auto weer aan het lopen krijg. ? Hij is nu al dagen aan het over nachten op een parkeerplaats. En heb hem toch liever voor de deur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Startblokkering twingo 99

Bericht door maestro12 »

Beide sleutel in één keer?
Dat zou de antennering kunnen zijn, deze zit om het contactslot heen (koperenspoel) en leest je sleutelchip uit.
Voor een paar euro op de sloop een andere halen en monteren, kost je de kop niet (alleen wat werk).
Het maakt niet uit dat het van een andere auto is, zorg alleen dat het van hetzelfde model twingo is.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 924
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Startblokkering twingo 99

Bericht door de mon »

Die met een rood ledje en centrale vergrendeling gaan vlug stuk. Die 2° reserve kan enkel de ijzeren baard zijn, dus een fake zonder de chip/immobiliser erin.
Je kan proberen met die met de centrale vergrendeling , de knop ingedrukt houden en zodoende van de 0-stand naar starten draaien. Misschien heb je geluk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Richard1970!
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2018 09:19
Actief als: particulier

Re: Startblokkering twingo 99

Bericht door Richard1970! »

Bedankt voor de reactie's. Heb de auto aan het lopen maar alleen via de nood code.
Beide sleutels geven geen singaal meer. Dus ben nu op zoek naar iemand in nederland die mijn sleutels kan doormeten wat stuk is en eventueel kan maken.
Ben niet de broertste wat geld betreft. Maar 300 voor een auto van 99 is best geld. En volgens mij moet er iemand zijn die de sleutel kan repareren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Richard1970!
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2018 09:19
Actief als: particulier

Re: Startblokkering twingo 99

Bericht door Richard1970! »

Bedankt voor de reactie's. Heb de auto aan het lopen maar alleen via de nood code.
Beide sleutels geven geen singaal meer. Dus ben nu op zoek naar iemand in nederland die mijn sleutels kan doormeten wat stuk is en eventueel kan maken.
Ben niet de broertste wat geld betreft. Maar 300 voor een sleutel van een auto van 99 is best geld. En volgens mij moet er iemand zijn die de sleutel kan repareren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Startblokkering twingo 99

Bericht door maestro12 »

Zoals ik al schreef, het zou heel bijzonder zijn als beide sleutel tegelijkertijd defect zouden gaan (tenzij je ze natuurlijk beide bij een achterlijk sterke magneet hebt gehouden)
Ik blijf zeggen de antennering.
Afbeelding

Overigens iedere sleutelboer kan de chip in je sleutel lezen, of die er wat mee kan is een tweede (ik weet niet precies hoe het met sleutels van een twingo zit).
Van mijn oude Espace (bj. 99) kon die destijds gewoon een duplicaat maken, alleen dan zonder afstandsbediening, en kostte iets van € 35,-
Dus als jij beide sleutels meeneemt moet hij daar een code uit kunnen lezen, pas als die niks kan lezen zou je kunnen concluderen dat het aan de sleutels ligt.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Richard1970!
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2018 09:19
Actief als: particulier

Re: Startblokkering twingo 99

Bericht door Richard1970! »

Oke duidelijk. Top. Dat er mensen zijn die mee denken. Thankx
Maandag direct even naar de sloop om er 1 te zoeken. Hopelijk is dat het probleem.
Ik houdt jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Maartenl
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2018 23:39
Actief als: particulier

Re: Startblokkering twingo 99

Bericht door Maartenl »

Dit heb ik ook gehad met onze twingo van 2002 hier heb ik mijn sleutel laten door solderen (het koperen spoeltje) na dien nooit meer klachten gehad en de kosten waren €20,- in Hengelo OV zit haafkes deze doen dat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Startblokkering twingo 99

Bericht door demi »

Maartenl schreef:Dit heb ik ook gehad met onze twingo van 2002 hier heb ik mijn sleutel laten door solderen (het koperen spoeltje) na dien nooit meer klachten gehad en de kosten waren €20,- in Hengelo OV zit haafkes deze doen dat.
Bij U was het waarschijnlijk destijds enkel 1 sleutel die defect was, en dan is het meestal wel de sleutel die het defect vertoont.

Maar mijn ervaring wat Richard heeft is toch anders;
Richard1970! schreef: Probleem ? De startblokkering/ sleutel.
Beide sleutels weigeren.
Het lampje op het dashboard blijft snel knipperen.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn auto weer aan het lopen krijg. ? Hij is nu al dagen aan het over nachten op een parkeerplaats. En heb hem toch liever voor de deur.
Bij Richard is de sleutel codering verloren gegaan uit de ECU, dit is een veel voorkomend probleem. soms wil herprogrammering van "BAK1"naar "BAK2" (bij de Dealer is dit mogelijk en de kosten zullen ongeveer 50,- euro zijn) nog wel eens uitkomst bieden maar dit is vaak uitstel van executie
Beide sleutels weigeren.
Wat veelal dan gedaan word is de ECU, Immo off maken oftewel de immobiliser uit schakelen d.w.z. startblokkering verwijderen.

Als u wilt Ik kan u daarmee helpen, stuur maar ff een [pb] tje of een [email] of bel mij op 06-30463996 dan zal ik u een en ander verder uit leggen :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Maartenl
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2018 23:39
Actief als: particulier

Re: Startblokkering twingo 99

Bericht door Maartenl »

Beide sleutels waren bij mij het geval.
Uit de ecu verwijderen ligt aan je ecu de meeste kan dit niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mwillems84
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2019 23:57
Actief als: particulier

Re: Startblokkering twingo 99

Bericht door Mwillems84 »

Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem als Richard. Renault Twingo bwj 1999, beide sleutels werken niet meer (1 van beiden geeft wel infrarood signaal) in de auto knippert heb lampje vd startonderbreking (snel) ik heb vanalles geprobeerd maar krijg de auto niet meer gestart. Kan iemand mij hiermee helpen? Kan die startonderbreking niet uitgeschakeld worden? Ik vind het geen probleem om de deuren handmatig te openen, maar vind het zonde om een verder prima auto om deze reden weg te moeten doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jans01
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 264
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:23
Actief als: particulier

Re: Startblokkering twingo 99

Bericht door jans01 »

Ik herken dit probleem en bij mij lag het nooit aan de sleutel(s). Oplossing: Accu klemmen loshalen + en - klemmen even aan elkaar houden. Daarna weer aansluiten. Is dit niet de oplossing dan de accu klemmen een aantal uren gedemonteerd laten. Soms moet je dit een aantal keren herhalen of een nacht zonder klemmen laten staan.
Bij mij trad het probleem altijd op nadat de auto een aantal weken/maanden, deze zomer, niet gebuikt werd van mei t/m augustus. Nu bij weer dagelijks gebruik geen problemen. Accu moet ook in goede conditie zijn!
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht