Renault Grand Scenic 3 airbag storing passagiersstoel

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Gebruikersavatar

Topic author
Laurenss
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2010 13:06

Renault Grand Scenic 3 airbag storing passagiersstoel

Bericht door Laurenss »

Mijn Grand Scenic 3 uit 2011 heeft een vervelend airbag probleempje. Regelmatig verschijnt er tijdens het rijden de melding "Controleer Airbag" op het scherm. Soms is het heel even, de andere te keer de gehele rit. Soms blijft het continue aanwezig en is het de volgende dag weer weg.

De garage heeft de storing uitgelezen en deze luid "Passagiersstoel weerstand buiten tolerantie". Het probleem ligt waarschijnlijk in de sensor mat in de stoel.

Het vervangen schijnt niet erg simpel te zijn, de sensor mat is alleen in combinatie met nieuwe stoelbekleding (!) te koop. Beetje zonde omdat mijn bekleding nog als nieuw is.

Voor dat ik hier aan begin zou ik graag eerst willen uitzoeken of dit het probleem echt op lost en of er geen alternatief is. Ik lees op internet dat het ook aan de stekker of kabels kan liggen.

Wanneer de airbag in storing staat blijft de gordel-detectie wel werken. Blijkbaar is niet de hele passagiersstoel onvindbaar maar slechts het airbag gedeelte.

Heeft iemand een idee hoe ik dit verder kan uitzoeken? Of heeft iemand een schema van de stoelstekker?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht