Kaartupdate V2017.12

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2017.12

Bericht door Red Devil »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ja ze zijn weer lekker traag bij Renault. Dit is echt de laatste Renault die ik heb genomen. Ik zit nog in de periode van 3 jaar gratis update. Dat kan je makkelijk doen als je 1x in het jaar en update geeft. Met een beetje pech pis ik nog naast de pot wat betreft de derde update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2017.12

Bericht door Red Devil »

Ja ze zijn weer lekker traag bij Renault. Dit is echt de laatste Renault die ik heb genomen. Ik zit nog in de periode van 3 jaar gratis update. Dat kan je makkelijk doen als je 1x in het jaar en update geeft. Met een beetje pech pis ik nog naast de pot wat betreft de derde update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2017.12

Bericht door RigolleM »

Red Devil schreef:Ja ze zijn weer lekker traag bij Renault. Dit is echt de laatste Renault die ik heb genomen. Ik zit nog in de periode van 3 jaar gratis update. Dat kan je makkelijk doen als je 1x in het jaar en update geeft. Met een beetje pech pis ik nog naast de pot wat betreft de derde update.
Ik heb mijn Scenic anderhalf jaar en heb ondertussen 3 updates gehad, denk dat ze op schema zitten. Alle modellen vanaf de nieuwe Clio krijgen Google als OS en verdwijnt de R-Link en komt Easy Link in de plaats.
Als dit zo belangrijk is voor U kan je altijd Auto Android of Apple Carplay gebruiken. Persoonlijk vind ik dit nog altijd ondermaats tov R-Link 2.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Kaartupdate V2017.12

Bericht door Gerbstar »

RigolleM schreef:Ik heb mijn Scenic anderhalf jaar en heb ondertussen 3 updates gehad, denk dat ze op schema zitten. Alle modellen vanaf de nieuwe Clio krijgen Google als OS en verdwijnt de R-Link en komt Easy Link in de plaats.
Als dit zo belangrijk is voor U kan je altijd Auto Android of Apple Carplay gebruiken. Persoonlijk vind ik dit nog altijd ondermaats tov R-Link 2.
Ik vind dit een beetje rare reactie.
We hebben betaald voor drie jaar lang minimaal twee updates per jaar (met mondelinge toezegging dat dit in de praktijk iets vaker is).
Ik heb mijn auto nu bijna een jaar en heb pas één update gehad en die wil niet installeren in mijn auto.
Indien ik een abo neem op de Volkskrant en ze sturen mij slechts één maal per week een krant op en dan ook nog een zeer oud exemplaar, dan zeg je toch ook niet dat ik op het station een gratis Metro op kan halen die wel up to date is en die wel iedere dag nieuw is?
We betalen voor updates, dus dan moeten we die ook krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2017.12

Bericht door RigolleM »

Gerbstar schreef:Ik vind dit een beetje rare reactie.
We hebben betaald voor drie jaar lang minimaal twee updates per jaar (met mondelinge toezegging dat dit in de praktijk iets vaker is).
Ik heb mijn auto nu bijna een jaar en heb pas één update gehad en die wil niet installeren in mijn auto.
Indien ik een abo neem op de Volkskrant en ze sturen mij slechts één maal per week een krant op en dan ook nog een zeer oud exemplaar, dan zeg je toch ook niet dat ik op het station een gratis Metro op kan halen die wel up to date is en die wel iedere dag nieuw is?
We betalen voor updates, dus dan moeten we die ook krijgen.
Ik heb niks betaald, de eerste 3 jaar kreeg ik gratis, dus waarom zou ik dan zitten klagen dat ik ervoor betaald heb?
Uw vergelijking met een krant is een beetje krom, maar ik snap wel uw punt. De grootste reden dat Renault afstapt van TomTom kaarten is dat ze het niet snel genoeg geupdate krijgen in het R-Link systeem, vergeleken met de native TomTom produkten, waar je wel om de haverklap updates krijgt.
Het niet kunnen installeren van een update heb ik ook gehad, bij de eerste update en na enkele maanden uiteindelijk een nieuw R-Links 2 systeem gekregen waar het nu tot op heden wel lukt om te updaten. Misschien eens langsgaan bij de dealer!
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2017.12

Bericht door Red Devil »

Het systeem is ook minder te vertrouwen. zelfs Google Maps die pas begonnen is met flitsmeldingen is meer up to date dan Renault. Het Rlink2 systeem is in mijn ogen een grote flop. Waarom niet gewoon bij TomTom gebleven, dat werkte perfect in alles wat je er mee kon doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2017.12

Bericht door amvih »

Hier nog steeds elk half jaar een nieuwe kaart gehad, alleen nu de laatste (versie 2018.06) had zo eind april er moeten zijn, alleen die is er nog niet.
Dit zal er wel aan liggen dat men op dit moment drukker is met de update van Rlink software versie 2 naar versie 7, wat als ik zo lees op een Duits forum ze bij Renault nog steeds niet goed in één keer voor elkaar krijgen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kaartupdate V2017.12

Bericht door adinsx »

Het nieuws waar iedereen op wacht, de nieuwe kaart is er!

Alleen nog voor 7", 8.7" zal vast spoedig volgen

Afbeelding

Edit: Ik lees ook berichten dat sommige 8.7" gebruikers de nieuwe kaart zien :thumb:

Meer info ook hier: https://www.gps-rlink.com/2019/06/06/r- ... available/
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Kaartupdate V2017.12

Bericht door Gerbstar »

Toevallig heb ik vanmiddag een aantal maal geprobeerd of er een update voor de 7” is, maar ik krijg nog niets.
Nu gelijk nog een keer geprobeerd: nog steeds niets.
Weet je toevallig of de nieuwe kaart ook al in NL uit is? Dit gaat toch per land en niet alle landen tegelijkertijd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kaartupdate V2017.12

Bericht door adinsx »

Gerbstar schreef:Toevallig heb ik vanmiddag een aantal maal geprobeerd of er een update voor de 7” is, maar ik krijg nog niets.
Nu gelijk nog een keer geprobeerd: nog steeds niets.
Weet je toevallig of de nieuwe kaart ook al in NL uit is? Dit gaat toch per land en niet alle landen tegelijkertijd?
Ze doen dit gefaseerd inderdaad, maar wanneer NL aan de beurt is geen idee. Tjechië en de UK hebben de update zag ik op wat verschillende fora.

Vorig jaar was het niet gefaseerd en duurde de kaart downloaden maar zo 8 uur (laptop 's nachts laten draaien).
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Mislukte kaartupdate R-Link 2
    door Den Ouwe » » in R-Link
    16 Reacties
    1734 Weergaves
    Laatste bericht door Willem055