inhouden bij optrekken

Alles wat met de motor van de Scenic te maken heeft.
Plaats reactie

Topic author
Kamh
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2018 15:35
Actief als: particulier

inhouden bij optrekken

Bericht door Kamh »

Sinds gisteren stottert de motor van mijn scenic bij het optrekken, lijkt wel of hij op 3 pitten loopt. Ook bij gewoon optrekken vanuit stilstand houd hij in. Bij stationair draaien merk je amper wat. Wat kan dit zijn ?? Is er iemand in de buurt van Soest die de obd kan uitlezen ?? Zag al op de gevonden documentatie dat het heel veel dingen kunnen zijn. mijn obd reader kan hem niet lezen moet echt met een clip gebeuren denk ik. Of heeft iemand zo een idee wat dit kan zijn ?? Bobine, bougie, sensor oid ??? Wil proberen het zelf op te lossen, auto heeft er al 249000 opzitten dus stramme botten zou ook kunnen :-)
Megan Scenic Grand 2.0 16v 99kw , vin: vf1jmine633xxxxxx
Wie weet raad zonder een dure garage te moeten bezoeken?

Vr.groetend
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: inhouden bij optrekken

Bericht door WillemS »

Als je voor je wagen staat en de motorkap open kan je dan bij de stekkers van de bobine's? ja, laat de motor dan stationair draaien en haak een voor een de stekkers los. Die waar de motor niet op reageert is de boosdoener Bobine/bougie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Kamh
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2018 15:35
Actief als: particulier

Re: inhouden bij optrekken

Bericht door Kamh »

Hallo WillemS,
Goed idee, ga ik morgenochtend meteen proberen. Dacht er al aan de bougied op de ouderwetse manier te controleren, tegen massa houden, maar dan moet ik eerst slopen om wat te proberen. Met jouw tip is het alleen maar een plugje los maken.

Moet buiten sleutelen dus morgenvroeg proberen, vast bedankt voor je tip.
Laat je weten of ik het kon vinden.

Vr.grtz
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Kamh
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2018 15:35
Actief als: particulier

Re: inhouden bij optrekken

Bericht door Kamh »

hallo WillemS,
Je had helemaal gelijk, haalde de boubines eruit en heb ze nagemeten. Tussen de pinnetje ca 6 ohm tussen de bougieveer en de pinnen rond de 1 ohm.

Eerst dus de stekkertjes getrokken en bij de meest rechtse geen reactie. Toen dus maar eruit gehaald en gemeten, tweede als voorbeeld gebruikt want die moest dan dus wel goed zijn. De rechtse had geen meting op de bougieveer dus defect. Even naar de sloop gereden hier nabij en pinboubine gehaald, meteen eringezet ( alleen maar sleuteltje 10 en korte verleng nodig) Reed toen meteen weer op vier pitten maar stotterig, liep niet mooi. Even langs de autoboer gereden en bougies gehaald. Zaak schoongemaakt en met speciale bougie dop eruit gehaalt. Zagen er "HEEL mooi uit" ik denk dat ze er de volle 249000 km hadden ingezeten ;-( . Nieuwe pitten erin en getest....... Hij vliegt nu weer over de weg, nog de laatste 2 jaar dat ik hem heb niet zo snel geweest en loopt schitterend regelmatig !!! WOW wat een verschil !!!

Bedankt voor je tip over het testen, heeft goed geholpen !!
vr.groetend
Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: inhouden bij optrekken

Bericht door WillemS »

Fijn dat het is opgelost ! Ik heb altijd 1 reservebobine in de wagen bij het doosje met reserve lampen. Die bobine's zijn een "vervangings onderdeel" Soms gaan ze onderweg al kapot en moet je maar op 3 pitten thuis zien te komen.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht