Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door larsdijkstra 16v »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

je moet in zelfde ontwikkelaarmenu als waar je 1080p aanklikt, bovenin bij dag/nacht "nacht" aanklikken
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JanvPutten
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2019 14:52
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door JanvPutten »

larsdijkstra 16v schreef:je moet in zelfde ontwikkelaarmenu als waar je 1080p aanklikt, bovenin bij dag/nacht "nacht" aanklikken
Heb ik ook. Dat maakt het ook zo vreemd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door larsdijkstra 16v »

heel raar. als je Android Auto op de tel opstart,is de achtergrond dan wel donker?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JanvPutten
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2019 14:52
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door JanvPutten »

larsdijkstra 16v schreef:heel raar. als je Android Auto op de tel opstart,is de achtergrond dan wel donker?
Ja dan wel.. Frustrerend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door larsdijkstra 16v »

Welke tel heb je?en heb je de goede AA versie?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Crusader
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jun 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door Crusader »

bobie25 schreef:Beste Leden,

Ik kan u bevestigen dat je met een kadjar Bose Edition 2016 kan updaten naar een werkende Android Auto, helaas dus niet voor apple gebruikers. voor onze android gebruikers moet je een truc doen om het op de telefoon te krijgen want wordt nog niet ondersteund (toch niet in belgië).

Vaststellingen :

- De firmware update naar 3.3.16.961 was gelukt.
- In de Developer Side stond in het hoofdmenu “Ethernet ADB for CarPlay[On]” terug af, blijkbaar schakelt die na zoveel seconden vanzelf uit omdat de hardware niet gevonden (USB ”verbinding” moet vervangen worden of volgens dat ze hier schrijven en hygrosensor ) is in de auto waardoor CARPLAY onmogelijk is !
- Android Auto zou wel werken (niet getest), mits het volgen van een workaround omdat dit dus nog niet officiëel ondersteund is.
- Achteruitrijlijnen zijn niet meer OK ! :

Afbeelding

Hiervoor is een oplossing uitgewerkt maar bij mij werkte die niet:
het bestand “TuningConfiguration.txt” inladen die op een lege stick op de Root in een map “TuningGuidelines” moet staan.

- Digitale Radio is wel verbetert vond ik
- Opstarten was sneller ten op zichtte van de 2.2.x versie

Daarom heb ik ook een downgrade uitgevoerd, maar nu zit ik met een bug dat het systeem pas na 2 minuten volledig is opgestart ?! :

Hier heb je mijn filmpje van probleem op OneDrive:
https://1drv.ms/v/s!AnsJZak5HP3xibITIJZD_fKQo_HeTw
wachtwoord : renault

We zoeken dus naar een oplossing... iemand idee ?
Ik zou weer upgraden naar versie 3.
Android auto werkt perfect.
De belijning is het enige wat niet helemaal klopt maar volgens mij is daar wel een oplossing voor te vinden.
De afstand van de lijnen ten opzichte van de bumper is gemakkelijk aan te passen.
Renault Kadjar Bose - 1.5 dCi - 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bobie25
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2019 18:35
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door bobie25 »

In de garage beweren ze dat het zou opgelost kunnen zijn met nieuwe 2.2 firmware, helaas wisten ze niet wanneer die zou komen.... updaten naar 3 wil ik wel maar ik had ook problemen met het installeren van betalende applicaties na downgrade dus de schrik zit erin.
Renault Kadjar Bose Edition 1.6 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JanvPutten
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2019 14:52
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door JanvPutten »

JanvPutten schreef:
larsdijkstra 16v schreef:heel raar. als je Android Auto op de tel opstart,is de achtergrond dan wel donker?
Ja dan wel.. Frustrerend.
Op mijn telefoon bij Google Maps (onder Navigatie) op nacht gezet en dan werkt het wel. Automatisch is bij mij ten alle tijde dag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door larsdijkstra 16v »

JanvPutten schreef:
JanvPutten schreef:
larsdijkstra 16v schreef:heel raar. als je Android Auto op de tel opstart,is de achtergrond dan wel donker?
Ja dan wel.. Frustrerend.
Op mijn telefoon bij Google Maps (onder Navigatie) op nacht gezet en dan werkt het wel. Automatisch is bij mij ten alle tijde dag.
Ok mooi!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door m.atthijs »

Ik heb de R-Link2 in mijn Kadjar van begin 2016 weten te updaten van 2.2 naar 3. Best trots, al zeg ik het zelf. :dance:

Wel kom ik er nu achter dat ik niet meer via spraakinvoer een adres kan invoeren. Het systeem vindt dat Nederland niet het juiste land is om via spraak een adres in te voeren. Ik moet het land wijzigen, zegt-ie, maar niet welk land dan wél. Hetzelfde gebeurt als ik de taal op Engels zet en een adres in Engeland wil invoeren. Iemand ervaring met dit probleem?

Daarnaast kom ik nu niet meer in de ontwikkelaarsmodus, wat wel lukte toen het systeem nog op 2.2.19.300 liep. :cry2:

Wat is wijsheid? Nog een keer de upgrade downloaden en opnieuw proberen? Of zijn er andere tips?
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Crusader
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jun 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door Crusader »

m.atthijs schreef:Ik heb de R-Link2 in mijn Kadjar van begin 2016 weten te updaten van 2.2 naar 3. Best trots, al zeg ik het zelf. :dance:

Wel kom ik er nu achter dat ik niet meer via spraakinvoer een adres kan invoeren. Het systeem vindt dat Nederland niet het juiste land is om via spraak een adres in te voeren. Ik moet het land wijzigen, zegt-ie, maar niet welk land dan wél. Hetzelfde gebeurt als ik de taal op Engels zet en een adres in Engeland wil invoeren. Iemand ervaring met dit probleem?

Daarnaast kom ik nu niet meer in de ontwikkelaarsmodus, wat wel lukte toen het systeem nog op 2.2.19.300 liep. :cry2:

Wat is wijsheid? Nog een keer de upgrade downloaden en opnieuw proberen? Of zijn er andere tips?
Spraak werkt bij mij wel.
Soms moet ik eenmaal de knop op het stuur in drukken waarna de Renault spraak geactiveerd wordt daarna werkt ok google gewoon.

Je zou via Android auto op alleen je telefoon ook moeten kunnen zeggen navigeer naar ......
Vermoedelijk is er een instelling op je mobiel niet juist?
Renault Kadjar Bose - 1.5 dCi - 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door m.atthijs »

Spraak werkt bij mij prima, maar via spraak een adres invoeren werkt niet meer sinds de upgrade. Ik krijg de gesproken melding dat dat niet kan in het land dat ik heb geselecteerd. Spraak staat op Nederlands en het land in de navigatie ook op Nederlands. Zet ik de taal op Engels en het land op United Kingdom, dan krijg ik dezelfde melding, maar dan in het Engels.

Let wel: dat is nog zonder Android Auto. Die wilde ik dus activeren via de ontwikkelaarsmodus, maar daar geraak ik niet meer...
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Crusader
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jun 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door Crusader »

Ontwikkelaar modus werkt bij mij wel gewoon.
Soms is het lastig.
1x links en dan 12x of meer rechts.
Misschien andere USB stick of opnieuw maken?
Renault Kadjar Bose - 1.5 dCi - 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



paqbro
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jan 2019 12:58
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door paqbro »

m.atthijs schreef:...

Let wel: dat is nog zonder Android Auto. Die wilde ik dus activeren via de ontwikkelaarsmodus, maar daar geraak ik niet meer...
Controleer of op je stick nog steeds alleen het 'debug' mapje staat, overige files eraf halen, je systeem plaatst er bestanden bij wanneer je de stick te laat verwijderd.
Renault Megane Estate E-tech plugin hybride

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



paqbro
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jan 2019 12:58
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door paqbro »

m.atthijs schreef:...

Let wel: dat is nog zonder Android Auto. Die wilde ik dus activeren via de ontwikkelaarsmodus, maar daar geraak ik niet meer...
Controleer of op je stick nog steeds alleen het 'debug' mapje staat, overige files eraf halen, je systeem plaatst er bestanden bij wanneer je de stick te laat verwijderd.
Renault Megane Estate E-tech plugin hybride

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door m.atthijs »

Eerst leeggemaakt. Opnieuw het lege bestandje erop gezet, maar nog steeds kwam ik niet in de ontwikkelaarsmodus.
Vandaag met een nieuwe usb-stick geprobeerd, voor de zekerheid fat-32 geformatteerd, leeg bestandje erop, en nog kom ik niet in de ontwikkelaarsmodus...
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door m.atthijs »

Crusader schreef: Ik zou weer upgraden naar versie 3.
Android auto werkt perfect.
De belijning is het enige wat niet helemaal klopt maar volgens mij is daar wel een oplossing voor te vinden.
De afstand van de lijnen ten opzichte van de bumper is gemakkelijk aan te passen.
Dan moet Android auto wel werken! Lees: dan moet je wel in de ontwikkelaarsmodus kunnen komen om Android Auto te activeren. In 2.2.19.300 kon ik daar gewoon komen met een geprepareerde usb-stick, meerdere malen zelfs, maar daar was geen Android Auto te vinden. Na de upgrade naar 3.3.xx.961 kan ik
a. niet meer in de ontwikkelaarsmodus komen, ook niet met een "schone" usb-stick met een nieuw leeg bestandje, ook niet met een nieuwe usb-stick met weer een nieuw leeg bestandje
b. niet meer via spraak een adres ingeven in R-Link 2, omdat R-Link 2 vindt dat ik alleen een adres in Nederland mag invoeren, wat nou precies is wat ik probeer.

Ik ga dus ook voor de downgrade; hopen dat ik niks stuk maak... :pray:
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Crusader
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jun 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door Crusader »

m.atthijs schreef:
Crusader schreef: Ik zou weer upgraden naar versie 3.
Android auto werkt perfect.
De belijning is het enige wat niet helemaal klopt maar volgens mij is daar wel een oplossing voor te vinden.
De afstand van de lijnen ten opzichte van de bumper is gemakkelijk aan te passen.
Dan moet Android auto wel werken! Lees: dan moet je wel in de ontwikkelaarsmodus kunnen komen om Android Auto te activeren. In 2.2.19.300 kon ik daar gewoon komen met een geprepareerde usb-stick, meerdere malen zelfs, maar daar was geen Android Auto te vinden. Na de upgrade naar 3.3.xx.961 kan ik
a. niet meer in de ontwikkelaarsmodus komen, ook niet met een "schone" usb-stick met een nieuw leeg bestandje, ook niet met een nieuwe usb-stick met weer een nieuw leeg bestandje
b. niet meer via spraak een adres ingeven in R-Link 2, omdat R-Link 2 vindt dat ik alleen een adres in Nederland mag invoeren, wat nou precies is wat ik probeer.

Ik ga dus ook voor de downgrade; hopen dat ik niks stuk maak... :pray:
Via obd module?
Renault Kadjar Bose - 1.5 dCi - 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door m.atthijs »

Als iemand mij daarbij wil helpen, dan graag! Ik heb de spullen niet om dat te doen...
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DrBillyIdol
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 mei 2017 21:47
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door DrBillyIdol »

Ik heb de topic doorgelezen maar het is mij niet geheeld duidelijk wat te doen om Android auto werkend te krijgen.
Kan iemand dat in Jip en Janneke taal nog een keer uiteenzetten?
Renault Megane Estate 1.5 Bose EDC 18"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



R0yk3
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 apr 2019 12:06
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door R0yk3 »

Ik heb een Talisman van december 2016 en nu AA werkend erop.
Eerst een developers sticky aangemaakt. om in het developers menu te komen.
https://www.foroclub.es/megane4/viewtop ... 20&t=20311 de spoilers werken bij mij niet meer? dus ik zal zo volledig mogelijk zijn.

Developers Mode
Neem een USb stick, mag een heel kleine zijn. Ik heb twee sticks geprobeerd, een moderne met 16 gig werkte niet, en een oude met 512 mb werkte wel. Dus werkt het niet? probeer een andere stick.
formateer het stickie in fat 32
Maak een folder aan noem deze:
DEBUG
Ja in Hoofdletters.
maak nu een tekstbestandje aan. hernoem deze naar DbgEnable.lge
Let op even in windows de juiste view aanzetten zodat je ook de extensie te zien krijgt en .txt verwijderen.
Het bestand mag dus niet DbgEnable.lge.txt heten!!!
Dan
Menu> Multimedia>Instellingen> Foto's
USB erin, even wachten tot het meldingsscherm bovenin beeld weg is.
dan klikken zie het filmpje


werkt het niet probeer een andere USB poort. Bij de talisman werkt het alleen met de poorten naast de versnellingspook. dat zijn ook data poorten de rest is alleen opladen.

Als je in het menu komt, dan heb je dat in ieder geval werkend bij 2.2 dan zou het bij 3.3 ook moeten werken.
Plug de USB weer in je laptop en verwijder alle bestanden die erbij gezet zijn, laat alleen de DEBUG map staan.
Lukt het een keer niet met het klikken op het scherm maak eerst de USB weer schoon voordat je het nog een keer probeert!!

Op het pijltje linksonder drukken om uit het men te gaan. probeer het een paar keer.
Sluit af en ga door naar de volgende stap
Stap 1 is gedaan. Je bent er klaar voor :dance: :clap:

!! Belangrijke info lees deze post ook door daarin wordt aangegeven welke instellingen je NIET moet gebruiken.
engineer-modus-activeren-r-link2-hacking-t27673.html
upgrade naar 3.3
Neem weer een USB stickk. deze keer groot genoeg. tenminste 8 Gb.
Formateer naar fat 32.
Download het bestand:
https://fisier.ro/download?f=7078d00aa84
of
http://www.dennisbrouwer.nl/R-LINK.zip Bedankt Dennis!!! :thumb:

Pak het bestand uit gebruik dit wachtwoord:
gill_ro
Je hebt nu een map R_LINK met daarin 3 bestanden.
Zet deze map op je USB stick.

Ga naar je auto start deze en steek de USB in de auto. Gebruik dezelfde poort als de poort waar bovenstaande mee is gelukt.
En nu wachten tot je in het scherm de melding krijgt dat er een update beschikbaar is. Als er gevraagd wordt of je de update wil doen kun je nog nee klikken, maar ik zou gewoon op ja drukken :lol:
dan wachten, scherm gaat een aantal eer aan en uit bij mij duurde het ongeveer 10 minuten. ik heb het zonder draaiende motor gedaan. Als de update bezig is OVERAL VANAF BLIJVEN!!!!!
Je ziet wel als deze klaar is.
Als het klaar is zie je het normale scherm weer met bovenin bolletjes in plaats van streepjes, en de klok is anders (in mijn geval)
Nu weer naar developers modus dat werkt hetzelfde als bij 2.2 dus dat zou moeten lukken.

Eenmaal in dev modus zie je extra mogelijkheden vink Android auto aan.
Tadaa het zou nu moeten werken, je auto is er in ieder geval klaar voor!!
Nu je telefoon.
Zet Android auto op je telefoon via APK mirror of VPN naar de US ga naar de playstore en download AA.

Sluit je telefoon aan op je auto, gebruik hiervoor weer de poort waar je alle bovenstaande stappen mee gedaan hebt.
gebruik ook een kabel waarmee data op en neer kan en niet alleen een oplaad kabel. Wekt het niet probeer een andere kabel. Kijk ook of je een data verbinding krijgt met de laptop laadt hij alleen op dan heb je er niets aan. er moet DATA op en neer!!!

Werkt het dan zie je onderin het scherm in je auto een knop met Android auto verschijnen. Druk daarop en AA start op.
Op mijn telefoon krijg ik dan de melding of ik ook bestandsoverdracht wil doen, als ik daarop klik lig ik eruit, dus ik adviseer om het niet te doen.

Het werkt blijkbaar zonder (bij mij)
Bugjes of geen Bugjes dat is de vraag..
Enkele maar dat kan ook aan mijn telefoon liggen dus geen garanties :doh:
Achteruitrij camera streepjes. GEEN enkele probleem. streepje op de juiste plaats, geen vage strepen alles zoals het hoort.
Ik ben nog niet door het volledige menu gegaan maar op het eerste gezicht werkt alles zoals het hoort.
standaard navigatie opstarten duurt wat langer.

Mijn telefoon heeft met bluetooth geen netwerk volgens de auto. Ik kan wel bellen via AA en rechtstreeks, maar niet meer via de R_LINK BBT opnieuw aanmelden en het werkt weer vlekkeloos dus hier moet ik nog wat uitzoeken.

groot scherm, zet je juist modus aan in AA op je telefoon. ik hoefde hier niets aan te veranderen het scherm was niet maximaal maar wel het grootste deel van het scherm.
//uploads.tapatalk-cdn.com/201708 ... 95aebf.jpg deze grootte

Voice (in Android auto) werkt niet dan loopt de boel vast :discuss:
Voice voor de normale functies werkt wel, maar dan wordt AA afgesloten.

Verder nog niets gevonden. Als ik iets tegenkom dan meld ik me weer.
Succes!!! :clap: :clap:
Met dank aan iedereen die het eerder heeft uitgezocht. Ik heb het alleen maar even bij elkaar gezet.

Herstellen heb ik geen behoefte aan dus heb ik ook niet geprobeerd.

TODO lijstje:
  • Fingerprint maken en kijken welke update er verschijnt.
    Updaten als het nodig is en kan.
    Kijken of ik Voice werkend krijg
Reden voor bewerken:
link toegevoegd en wat typo's weggewerkt.
Renault Talisman Estate 1.6 dCi 118kw Initiale Paris :mrgreen: :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bobie25
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2019 18:35
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door bobie25 »

Op mijn kadjar van Mei 2016, na de downgrade nog steeds problemen om traag op te starten (zwart scherm). Ik blijf er af aangezien ik toch een apple heb en in ieder geval nooit zal werken. Buiten de lijnen van de achteruitrijd camera was er inderdaad niks bijzonders aan te merken. Ik heb er al mee leren leven want een nieuwe RLINK kost me 1500 euro met werk en al.
Renault Kadjar Bose Edition 1.6 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door m.atthijs »

m.atthijs schreef:Als iemand mij daarbij wil helpen, dan graag! Ik heb de spullen niet om dat te doen...
Inmiddels is mij dit gelukt met een OBD-kabel en DDT4ALL. Voicecommando's RLink werken niet meer, maar via OK Google kan ik bijna alles (en meer!).
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door EagleForce »

R0yk3 schreef:Ik heb een Talisman van december 2016 en nu AA werkend erop.
Eerst een developers sticky aangemaakt. om in het developers menu te komen.
https://www.foroclub.es/megane4/viewtop ... 20&t=20311 de spoilers werken bij mij niet meer? dus ik zal zo volledig mogelijk zijn.

Developers Mode
Neem een USb stick, mag een heel kleine zijn. Ik heb twee sticks geprobeerd, een moderne met 16 gig werkte niet, en een oude met 512 mb werkte wel. Dus werkt het niet? probeer een andere stick.
formateer het stickie in fat 32
Maak een folder aan noem deze:
DEBUG
Ja in Hoofdletters.
maak nu een tekstbestandje aan. hernoem deze naar DbgEnable.lge
Let op even in windows de juiste view aanzettten zodat je ook de extensie te zien krijgt en .txt verwijdere.
Het bestand mag dus niet DbgEnable.lge.txt heten!!!
Dan
Menu> Multimedia>Instellingen> Foto's
USB erin, even wachten tot het meldingscherm bovenin beeld weg is.
dan klikken zie het filmpje


werkt het niet probeer een andere USB poort. Bij de talisman werkt het alleen met de pooren naast de versnellingspook. dat zijn ook data poorten de rest is alleen opladen.

Als je in het menu komt, dan heb je dat in ieder geval werkend bij 2.2 dan zou het bij 3.3 ook moeten werken.
Plug de USB weer in je laptop en verwijder alle bestanden die erbij gezet zijn, laat alleen de DEBUG map staan.
Lukt het een keer niet met het klikken op het scherm maak eerst de USB weer schoon voordat je het nog een keer probeert!!

Op het pijlte linkonder drukken om uit het men te gaan. probeer het een paar keer.
Sluit af en ga door naar de volgende stap
Stap 1 is gedaan. Je bent er klaar voor :dance: :clap:
upgrade naar 3.3
Neem weer een USB stickk. deze keer groot genoeg. tenminste 8 Gb.
Formateer naar fat 32.
Download het bestand:
https://fisier.ro/download?f=7078d00aa84
of
http://www.dennisbrouwer.nl/R-LINK.zip Bedankt Dennis!!! :thumb:

Pak het bestand uit gebruik dit wachtwooord:
gill_ro
Je hebt nu een map R_LINK met daarin 3 bestanden.
Zet deze map op je USB stick.

Ga naar je auto start deze en steek de USB in de auto. Gebruik dezelfde poort als de poort waar bovenstaande mee is gelukt.
En nu wachten tot je in het scherm de melding krijgt dat er een update beschikbaar is. Als er gevraagd wordt of je de update wil doen kun je nog nee klikken, maar ik zou gewoon op ja drukken :lol:
dan wachten, scherm gaat een aantal eer aan en uit bij mij duurde het ongeveer 10 minuten. ik heb het zonder draaiende motor gedaan. Als de update bezig is OVERAL VANAF BLIJVEN!!!!!
Je ziet wel als deze klaar is.
Als het klaar is zie je het normale scherm weer met bovenin bolletjes in plaats van streepjes, en de klok is anders (in mijn geval)
Nu weer naar developers modus dat werkt hetzelfde als bij 2.2 dus dat zou moeten lukken.

Eenmaal in dev modus zie je extra mogelijkheden vink Android auto aan.
Tadaa het zou nu moeten werken, je auto is er in ieder geval klaar voor!!
Nu je telefoon.
Zet Android auto op je telefoon via APK mirror of VPN naar de US ga naar de playstore en download AA.

Sluit je telefoon aan op je auto, gebruik hiervor weer de poort waar je alle bovenstaande stappen mee gedaan hebt.
gebruik ook een kabel waarmee data op en neer kan en niet alleen een oplaad kabel. Wekt het niet probeer een andere kabel. Kijk ook of je een data verbinding krijgt met de laptop laadt hij alleen op dan heb je er niets aan. er moet DATA op en neer!!!

Werkt het dan zie je onderin het scherm een knop met Android auto verschijnen. druk daarop en AA start op.
Op mijn telefoom krijg ik dan de melding of ik ook bestandsoverdracht wil doen, als ik daarop klik lig ik eruit, dus ik adviseer om het niet te doen.

Het werkt blijkbaar zonder (bij mij)
Bugjes of geen Bugjes dat is de vraag.. :discuss:
Enkele maar dat kan ook aan mijn telefoon liggen dus geen garanties :doh:
[spoiler= ]Achteruitrij camera streepjes. GEEN enkele probleem. streepje op de juiste plaats, geen vage strepen alles zoals het hoort.
Ik ben nog niet door het volledige menu gegaan maar op het eerste gezicht werkt alles zoals het hoort.
standaard navigatie opstarten duurt wat langer.

Mijn telefoon heeft met bluetooth geen netwerk volgens de auto. Ik kan wel bellen via AA en rechtstreeks, maar niet meer via de R_LINK BBT opnieuw aanmelden en het werkt weer vlekkeloos dus hier moet ik nog wat uitzoeken.

groot scherm, zet je juist modus aan in AA op je telefoon. ik hoefde hier niets aan te veranderen het scherm was niet maximaal maar wel het grootste deel van het scherm.
//uploads.tapatalk-cdn.com/201708 ... 95aebf.jpg deze grootte

Voice werkt niet dan loopt de boel vast :discuss:

Verder nog niets gevonden. Als ik iets tegenkom dan meld ik me weer.[/spoiler]

Succes!!! :clap: :clap:
Met dank aan iedereen die het eerder heeft uitgezocht. Ik heb het alleen maar even bij elkaar gezet.

Herstellen heb ik geen behoefte aan dus heb ik ook niet geprobeerd.

TODO lijstje:
  • Fingerprint maken en kijken welke update er verschijnt.
    Updaten als het nodig is en kan.
    Kijken of ik Voice werkend krijg
Bedankt voor het volledig samenvatten van alle stappen!
Zo kan ik binnenkort ook aan de gang met mijn Talisman 2016!
:dance: :thumb:
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



R0yk3
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 apr 2019 12:06
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door R0yk3 »

Vergeet deze niet te lezen. hierin staat welke instellingen je NIET moet gebruiken...
engineer-modus-activeren-r-link2-hacking-t27673.html
Renault Talisman Estate 1.6 dCi 118kw Initiale Paris :mrgreen: :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door EagleForce »

R0yk3 schreef:Vergeet deze niet te lezen. hierin staat welke instellingen je NIET moet gebruiken...
engineer-modus-activeren-r-link2-hacking-t27673.html
Dat is voor de 1e stap?
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



R0yk3
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 apr 2019 12:06
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door R0yk3 »

EagleForce schreef:
R0yk3 schreef:Vergeet deze niet te lezen. hierin staat welke instellingen je NIET moet gebruiken...
engineer-modus-activeren-r-link2-hacking-t27673.html
Dat is voor de 1e stap?
Dat is inderdaad handig om vooraf te lezen. :D
Wellicht handig voor een nieuwe post te maken en deze 'handleiding' als eerste erbij te zetten.
Dan kan iedereen ook zijn ervaringen per auto erbij zetten.

Ik ga een nieuwe post aanmaken. :thumb:
Renault Talisman Estate 1.6 dCi 118kw Initiale Paris :mrgreen: :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door EagleForce »

R0yk3 schreef:
EagleForce schreef:
R0yk3 schreef:Vergeet deze niet te lezen. hierin staat welke instellingen je NIET moet gebruiken...
engineer-modus-activeren-r-link2-hacking-t27673.html
Dat is voor de 1e stap?
Dat is inderdaad handig om vooraf te lezen. :D
Wellicht handig voor een nieuwe post te maken en deze 'handleiding' als eerste erbij te zetten.
Dan kan iedereen ook zijn ervaringen per auto erbij zetten.

Ik ga een nieuwe post aanmaken. :thumb:
Zie in de video in de post dat een Kadjar is en klein scherm. Is procedure hetzelfde voor Talisman met groot scherm?
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door adinsx »

Ja, al wil ik van harte adviseren om naar 'DiagRW' te gaan via de scroll-lijst linksonder ipv dat kleine knopje rechtsboven. Even misklikken en je scherm doet het niet meer omdat ie dan van 'high' naar medium kan gaan.

Ik heb overigens ook eens kort de procedure gefilmd in mijn Mégane IV GT met het grote scherm:



Vrijschakeling van video afspelen tijdens rijden meteen even vrijschakelen als je toch bezig bent ;)

Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door EagleForce »

Thanks! :thumb:
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door adinsx »

Hoor trouwens graag of je er in komt. Ga morgen bij een Talisman Estate TCe200 Intens (november 2016) kijken voor een familielid. Heeft dus ook het 2.2*-systeem nog. Ik denk dat developersmode daarop moet werken, maar las eerder dat het ook wel eens niet lukt.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door EagleForce »

adinsx schreef:Hoor trouwens graag of je er in komt. Ga morgen bij een Talisman Estate TCe200 Intens (november 2016) kijken voor een familielid. Heeft dus ook het 2.2*-systeem nog. Ik denk dat developersmode daarop moet werken, maar las eerder dat het ook wel eens niet lukt.
Weet niet wanneer ik een poging ga wagen nog.....................
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zed85
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jun 2018 08:50
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door zed85 »

Hoi allemaal...
Na dit mooie bericht gelezen te hebben ben ik eens aan de gang gegaan met mijn Renault Megane IV.
Mijn auto zag na het aansluiten van de usb-stick dat er een software update beschikbaar was
Ik heb d.m.v. deze tutorial de software kunnen updaten van 2.2 naar 3.3.16.961.

Echter... als ik nu wederom naar de dev-mode wil lijkt er niks te gebeuren.
Ik kan denk ik dus ook niet de Android Auto optie inschakelen.

Kan iemand mij uitleggen wat ik precies moet doen als ik de update naar 3.3.16.961 heb uitgevoerd, welke stappen ik moet ondernemen om uiteindelijk weer in de dev-mode te komen en vervolgens android auto in te schakelen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door m.atthijs »

Dit probleem heb ik ook gehad. Uiteindelijk heb ik voor 13 euro (of zo) een obd-kabel gekocht en met de juiste software Android auto kunnen activeren.
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zed85
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jun 2018 08:50
Actief als: particulier

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door zed85 »

Net nog even geprobeerd.
Ben wel in de dev mode terecht gekomen deze keer.
Heb vervolgens ook de Android Auto optie ingeschakeld... maar het lijkt geen effect te hebben.

Welke stappen moet ik hierna nog extra doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Re: Mogelijk toch upgraden 2.2 naar 3 ?

Bericht door m.atthijs »

Ook gereset? D.w.z. als de Rlink is ingeschakeld, de powerknop *lang* indrukken, totdat het scherm uitvalt. Geeft het systeem de tijd om zichzelf te resetten. Als het scherm weer actief wordt zet je de Rlink aan; je koppelt je telefoon (waar de Android Auto app op is geïnstalleerd!) aan de USB-poort van de auto en dan zou je op de Rlink Android Auto moeten kunnen selecteren.
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht